POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
3 / 5 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E46   »   Cimbi E46 318i

KASZA Mester
2013.04.24. 08:51   





Kiemelt hirdető
Kiemelt hirdető
szép tiszta lett,...de ez igy szart se ér!
-a külső részét hiába takaritgatod.Ennek a tengelye szokott meghalni,és ha tüzetesen megnézed,akkor látni fogod,hogy ahol a hoszanti tengely bele megy a házba,ott van egy kis lyuk,ottan be tudol kukucskálni.Na ott van egy piros gumi membrán,ami rá van sütve erre a hosszanti tengelyre,ami 99%-hogy már le van szakadva...,hát ez a baja.Ezt szétszedni nem tudod,sajnos cserés.A bontott disa szelep ritka,mert mindegyiknek ez a baja,az uj meg horror,50e.-föle is van.


Szfvár    2346    2007.04.30. 12:32
Cimbi
2013.04.24. 01:04   






Ma este egy barátom telefonja alapján nekiálltam kiszedni és kitakarítani a DISA szelepet. Neki szerencséje volt, két csavar tartotta, pikk-pakk kijött. Nálam ez elmaradt.

Tehát E46 318i DISA szelep csere, vagy takarítás:
Aki tudja hogy kell csinálni kb 20 perc, aki nem tudja, az majd elolvassa ezt, mert én szptam kicsit.

Ennél a motornál első körben mindenféleképpen a pollenszűrőt (tetejét, szűrőt, alját (4csavar)) kell eltávolítani. Második nekifutásra a műanyag takarólemezt kell leszedni melyet két darab tekerős patent tart a helyén (ez a bal első tornyot veszi körül). A DISA szelepnek ugrás előtt érdemes a közvetlenül előtte elhaladó gázbovdent és a hozzá kapcsolód akku kábelt arrébb nyomorítani, valamint a nívó pálcát kivenni és a nívó csövet tartó csavart (12mm asszem) is, hogy legyen a csőnek egy kis játéka.

A DISA szelep két oldalt jól látható csavar tartja.... a fszt, mert van középen lejjebb is egy jól eldugva, tehát 3... A három T40 torx kiszedése után még legalul van egy csatlakozó amin a fém klipszet benyomva szét lehet tolni újjal.

A DISA ekkor óvatosan már kijátszható, de nem lesz pikkpakk. Nekem a szelep úszott a redvában, ahogyan haveromnak is. Kapott brigót (féktisztítót kinevette), fogkevés ápolást, szárítást, WD40-et a csuklópontokra.

Így kell kinéznie tisztán, csak hogy ne legyen olyan száraz a topic :


Smile

Érdemes a szelep helyét is kivakarni, ott is áll a redva szépen. Ha kész mehet vissza a helyére fordított sorrendben. Szintén érdemes ilyenkor körbenézni hátul, mert ilyenkor tök jól belátható minden. Érdemes a pollenszűrő házából kivakarni a tömérdek redvát és a kédergumikat egy kicsit gumiápolózni.


Csomagtér ajtó:
Többször magától kinyílt a csomagtérajtó. Fel nem nyílt, csak a zár hallottam és világított is hogy kinyílt. A hátsó kapcsolónál amit a kezemmel nyomok ha nyitni akarom van egy gumi (ezt nyomod meg). Ha ezt a helyéről egy kicsit kihajtogatod (kijönni nem fog teljesen), akkor oda nyugodtan lehet neki wd40 uszodát csinálni. Egyenlőre nekem úgy tűnik megoldotta a problémát. Ha mégsem akkor a kulcsot fogom szétszedni, hátha az nyom neki fals jelet...

Ennyit mára így éjjel egykor...
Smile



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2013.08.14. 12:25 (1).

Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.23. 20:41   






Szeretem amikor megcsinálok valamit és előjön más. Az eddigi kénes szagú kipufogó gázt most baromi édes erős szag váltotta fel.
Szerintem az eddigi AC miatti szegény keverékes üzemmódból, most dúsba válthatott át. Egyenlőre hidegen éreztem csak, de így is erősebb és sokkal édesebb volt mint az eddigi autóimnál.
Ma nem sikerült kimérni a szondát, de nem vagyok benne biztos, hogy az teljesen jól működik. A biztonság kedvéért betervezek egy első-hátsó lambda cserét a közeljövőre.


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.22. 22:48   






Kész is. Leszedtem, belül korom üledék volt mindenhol, kivakartam csavarhúzóval, féktisztítóval és wd40 lötyit is kapott a végén Smile Beindítottam jár a moci, alapjárat nem ingadozik... szerintem az AC csere megoldotta a problémát és ez a takarítás is mindenféleképpen hozzájárult az eredményhez Smile



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2013.08.14. 12:26 (1).

Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.22. 22:13   






Egy isten vagy, köszönöm Smile Hát akkor lassan mindjárt le is megyek a garázsba... Smile


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
gameover
2013.04.22. 22:04   






Cimbi írta:
Na ezt tök jó hallani. Hogy csináljam? Biztos redvás, ha leírnád holnap megcsinálom Smile !!!!


zölddel bekarikáztam, 2 imbusz csavar,elektromos csati lehúz, 5perces meló..
ne sajnáld a féktisztitót, utána meg a wd40et, van benne egy kis lapát vagy miszar, annak könnyedén kell mozognia





Budapest    517    2009.11.29. 16:35
Cimbi
2013.04.22. 21:55   






Na ezt tök jó hallani. Hogy csináljam? Biztos redvás, ha leírnád holnap megcsinálom Smile !!!!


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
gameover
2013.04.22. 21:53   






alapjárati "motort" takarítottál már? még ha nem is ez a baja, ennyi idős autónál nem árt kitakarítani, főleg ha nem volt..


Budapest    517    2009.11.29. 16:35
Cimbi
2013.04.22. 21:46   






Ez nem az akkor, azóta már kijártam egy tank benyát...


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
gameover
2013.04.22. 21:38   






Cimbi írta:
gameover írta:
légtömegmérő csere után az enyém is szarakodott, de aztán észbe kapott..szerintem a tied is jó lesz.

4 napja cseréltem, azóta jónak kéne lennie, nem?


attól függ hány km mentél vele, én kapásból mentem vele 60km, az elég volt neki


Budapest    517    2009.11.29. 16:35
Cimbi
2013.04.22. 21:33   






gameover írta:
légtömegmérő csere után az enyém is szarakodott, de aztán észbe kapott..szerintem a tied is jó lesz.

4 napja cseréltem, azóta jónak kéne lennie, nem?


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
gameover
2013.04.22. 21:29   






Cimbi írta:
Ma megérkezett az AC kaszamesteről, ezúton is köszönöm és részemről is ajánlott Smile

Kicseréltem ez alapján az útmutató alapján:
http://www.youtube.com/watch?v=aqVGpkan0rE

Nem volt nagy trüváj, kb fél órás művelet. Előttem már cserélhette valaki mert az egyszer használható bilincs helyett már awab volt rajta. Kicsit mókáztam a ki és berakásnál, de végül rájöttem, hogy a tömítőgyűrőt kell először a helyére rakni.

A légtömegmérő csere óta előjött tünetek a következőek voltak:
indítás után pici gázfröccsökre a fordulatszám csökkent, majd 400 körüli értéknél elvette a gyújtást és leállt. Ha indítás után nagyobb gázokat adtam és kétszer háromszor felpörgettem 3000-ig akkor utána már minden rendben volt.

Eddig csak melegen próbáltam, úgy nem voltak gondok, holnap reggel kiderül maradt-e ebből még valami.

A teszt kör alatt egyszer éreztem harmadikban, hogy 5000 fordulatnál kb 1mp-t gondolkodott, majd húzott tovább.
Következő próbálkozásra nem produkálta, mindenesetre holnap egy lambda értéket olvasok.

Kérdésem: a bömci már most is elég jól húz az eddigi állapotokhoz képest, azonban 4000 fordulat fölött még jobban megindul (ránt egyet). Ha olvassa valaki és tudja a választ, nagyon megköszönném Smile


légtömegmérő csere után az enyém is szarakodott, de aztán észbe kapott..szerintem a tied is jó lesz.


Budapest    517    2009.11.29. 16:35
Cimbi
2013.04.22. 20:59   






Ma megérkezett az AC kaszamesteről, ezúton is köszönöm és részemről is ajánlott Smile

Kicseréltem ez alapján az útmutató alapján:
http://www.youtube.com/watch?v=aqVGpkan0rE

Nem volt nagy trüváj, kb fél órás művelet. Előttem már cserélhette valaki mert az egyszer használható bilincs helyett már awab volt rajta. Kicsit mókáztam a ki és berakásnál, de végül rájöttem, hogy a tömítőgyűrőt kell először a helyére rakni.

A légtömegmérő csere óta előjött tünetek a következőek voltak:
indítás után pici gázfröccsökre a fordulatszám csökkent, majd 400 körüli értéknél elvette a gyújtást és leállt. Ha indítás után nagyobb gázokat adtam és kétszer háromszor felpörgettem 3000-ig akkor utána már minden rendben volt.

Eddig csak melegen próbáltam, úgy nem voltak gondok, holnap reggel kiderül maradt-e ebből még valami.

A teszt kör alatt egyszer éreztem harmadikban, hogy 5000 fordulatnál kb 1mp-t gondolkodott, majd húzott tovább.
Következő próbálkozásra nem produkálta, mindenesetre holnap egy lambda értéket olvasok.

Kérdésem: a bömci már most is elég jól húz az eddigi állapotokhoz képest, azonban 4000 fordulat fölött még jobban megindul (ránt egyet). Ha olvassa valaki és tudja a választ, nagyon megköszönném Smile


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.20. 16:50   






Úton az AC, holnapra itt lesz, vettem bilincset is, úgy tudom a gyári egyszer bontható és kuka...

A csomagér ajtóm kétoldali illesztései elég szarok voltak. Legpontosabb méréseim szerint bal oldalon egy cigis, jobb oldalon fél cigis volt az illesztés. Azt hittem az ajtót kell állítani, de hamarosan világossá vált, hogy csak a zár volt elcsúszva. A zárat beállítottam, most már minden frankó Smile



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2013.08.14. 12:28 (1).

Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.18. 21:56   






Ma megérkezett a légtömegmérő a WRC autó jóvoltából. Bakker új autóm van... én azt hittem, hogy eddig jól ment, de eddig kb 70 lóerő lehetett Smile 14ezer volt...

Hétvégén érkezik az AC kaszamestertől... remélem jó lesz, még mindig érzek egy kis bizonytalanságot, de már klasszisokkal jobb Smile


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.16. 12:39   






Valami zörög a két első ablak fölött. Nemtom mi lehet, az ablakra gondoltam, de az fixen áll. Kicsit olyan recsegő hang a jobb1 és bal1 feletti kapaszkodók mögötti kárpit alattról. A kapaszkodók a helyükön. Mi lehet? Hogy kell lebontani azt a részt?


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.13. 12:08   






1000Ft volt szállítással, ha kell minden évben rendelek újat Very Happy De egyébként ha ez is tönkremegy, lehet veszek gyárit, próbának egyenlőre jó lesz Smile


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
pinyti
2013.04.13. 12:05   






Cimbi írta:
Szerintem nem lett rossz:


Pont ma pakoltam a garázsban, és kezembe akadt az ilyen utángyártott BMW emblémám. Egy év sem kellett neki, és a kék fehér kék és brutálsárga lett. Arról már inkább nem is beszélek, hogy szarrá repedezett a felső bevonat. Hátul a csomagtértetőn még úgy ahogy bírja, ott nem éri közvetlenül a napfény, de a motorháztetőn már vissza cseréltem a kicsit viseltesebb gyárira, mert az legalább még mindig kék fehér...


Nagykanizsa    537    2011.11.20. 18:13
Cimbi
2013.04.13. 11:52   






Szerintem nem lett rossz:





Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.11. 00:42   






Na , hát ma foglalkoztam egy kicsit a tegnap esti bonyodalmas indítás lehetséges okaival. Ma reggel már egyébként majdnem normálisan indult a bömci, de azért nem volt minden teljesen OK.

Leírom, mert nem igazán találtam megoldást rá, a google majd beindexeli és hátha valakinek egyszer jó infó lesz:

Tünetek:
Gyújtásnál relé kattogás a kesztyűtartó mögül, a motortérben, mindenhol. A kilométer óra összevissza ugrál, ASC világít. Furcsa jelenség nem járó motornál az, amikor gyújtásra elkezdi az injektor a benzint adagolni, hallod, hogy prüszköli be és kattog. Indításnál teker, teker, teker, majd egyszer csak berobban az egyik henger, de a másik három már nem tud, ezért fordul egyet a motor egy hangos puffanás kíséretében amikor is felfújja a légszűrőházat a visszatolt levegő.

Ekkor egy kicsit örültem már, mert úgy látszott, hogy kompresszió van, tehát valószínűleg elektromos gond támadt. Gyanakodtam még az akkumulátorra, de akkor biztos nem tekerte volna fél óráig kitartóan, mire végül bikázni kellett.

Ismeretes legutóbbi jegyzeteimből, hogy az AC pumpa padlógázon nem tud maximális nyomást leadni, ezért ez is eszembe jutott, lehet, hogy romlott az állapota? Ezt végül egy beindulás cáfolta meg, ugyanis beindult még tegnap este egyszer, majd leállítottam és már többet nem akart. Ekkor bizonyosodtam meg arról, hogy beindulás után már minden teljesen normálisan jár. A motor, az elektronika, minden.

Jelenlegi ismereteim szerint az ECU a főtengely szöghelyzetétől kapja a fordulatszám jelét a vezérműtengelyen keresztül, amiből kilométer jelet számol. Talán nincs mindenki teljesen tisztában a vezérműtengely senzor működési elveivel, amikor is adott egy fogaskerék a vezérműtengely végén körbe fogakkal. Az egyik ponton vagy dupla fog van, vagy dupla "üresedés". Ezt a pontot veszi referenciapontnak a szenzor (ebből tudja, hogy körbeért) ami nem más mint egy mágnes. A mágnes sajátossága révén érzi az előtte forgó kerék fogait (van fog, nincs fog....gyorsan).
Ezekből az impulzusokból végül látja a fordulatszámot amiből kiszámolja majd a sebességet és állítja a keveréket. Ha nem látja, vagy megzavarodik (mondjuk mert a mágnes ellenálása ide-oda ugrál a fogaskerék és a saját házán lerakódott fémes olajsár között), akkor valszeg rossz jelet kap az ECU is, ami elkezdi adagolni a benzint.

Nincsenek pontos adataim, de valószínűsítem, hogy amikor lehúzza valaki a légtömegmérőt annak meghibásodását keresvén, akkor ugyanerről a jeladóról kapja a jelet az ECU, viszont ez nem lehet olyan pontos, mert ugye nem érzi a beszívott levegőt részleteiben, csak előre megadott alapértékekkel tud operálni.

Na de vissza a jelhez. Szóval van ez a mágneses dugóra hasonlító igazából nem is szerkezet, hanem inkább alkotóelemnek hívnám. Ez a motortérben található a láncburkolatba illeszkedik bele. Ha valakinek szüksége van rá, majd rakok fel egy képet. Az egészhez egy csati csatlakozik amit csak simán le kell húzni. Egy csavar tartja az egészet felül ami rendben ki is jött. Érdemes egyébként egy ronggyal készülni, mert a dugó kihúzása után a lyuk kicsit úgy nézett ki mint a csajok aktust követően, csak itt fekete volt a trutyi...
A mágnesen körben nagyon sok olajsár volt látható, egyértelmű volt, hogy ez befolyásolhatta a működését. Utólag visszagondolva azon a ponton (a felső fogaskerék alatt) az elmúlt évek alatt viszonylag sok fémpor keletkezhetett, így üledékesen rakódhatott a szenzorra. A jeladót felhoztam a lakásba, kapott egy brigós pácolást amíg kialudtam a az előző napi éjszakázás fáradalmait.
A szenzort, most visszaraktam, de előtte a helyét kitöröltem. Kapott egy kis WD-t a csatija, majd összedugtam, csavar vissza, szevasz.

Pöcröff.

AJÁNLOM minden kedves tulajnak, hogy ha nincs jobb dolga, unalomból szedje ki, brigózza le, tegye vissza. Biztos vagyok benne, hogy másoknál is előjöhet ez. Az egész procedúra 5 órámba telt, amiből 4.45 alvás volt.

Gondom: délután beindult az autó minden gond nélkül, most is, bár sokkal kevesebbet kellett tekernie. Nem lehetek benne teljesen biztos, hogy most már minden rendben, ezt az idő igazolja.


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Cimbi
2013.04.11. 00:02   






Mkr740 írta:
A hirdetéseknél árul valaki 82mm-es emblémát4

a szöveg szerint nem gyári de jó minőségű


Nekem most megvan, helyén van, jónak tűnik, ennyit megért még ha csak 1 évet bírja akkor is, de azért köszi Smile


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Mkr740
2013.04.10. 20:28   






A hirdetéseknél árul valaki 82mm-es emblémát4

a szöveg szerint nem gyári de jó minőségű


   263    2011.11.26. 11:53
Rolcsi85
2013.04.10. 13:17   






Cimbi írta:
Dewd46 írta:
eBay-en én is vettem már emblémát, 1 évet ki is bírt. Very Happy


Gyanús, hogy ilyen olcsó...

Mennyibe kerül a gyári?


kb 10ropi a gyári asszem Kacsint én cseréltem már nemrég kollégém E46-ján, utángyártott volt rajta és senki meg nem mondta volna hogy BMW embléma.... Shocked


BMW E36 ///M3

Monor    9204    2009.01.09. 20:38
Cimbi
2013.04.10. 10:31   






Akku elméletileg jó, mert tekeri a mocit. Egy idő után elfogyott, akkor bikáztuk és úgy nagynehezen összeszedte magát.
Valami gyújtás oldalon nem lesz rendben, visszafújja a levegőt, mintha nem kapna szikrát.
Ma megnézem a gyertákat, mert habár most kerültek bele, a gyári 4pólusút sima denso TT egy pólusú váltotta.

Három különböző katalógus is ezt hozta...


Budapest    165    2013.03.28. 15:07
Mkr740
2013.04.10. 08:26   






Cimbi írta:
Szészedtem, mindent.

A motortérben bal elöl a kis háromszög alatti dobozban minden bizti OK, minden tiszta, érintetlen.
A kesztyűtartó mögött is minden rendbennek tűnik, semmi nem olvadt.

Tünet: Gyújtás után kattogás (relék), a kesztyűtartó mögül, a motortérből, mindenhonnan. A km óra összevissza ugrál. Ráindítok, darál, berobban, büffenget, ugrál majd durranással leáll.

WTF?


Lemerült az akkumlátor!!??!!


   263    2011.11.26. 11:53
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  3 / 5 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E46

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére