POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
3 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3    Hozzászólások megtekintése:

<   Népítélet avagy BMW vásárlási tanácsok vélemények, tapasztalatok  »   A Nagy dilemma BMW E30 vásárlás elötti kérdések és tanácsok!

Lucky bastard
2013.02.03. 12:13   






Sziasztok!

Szeretnék pár dolgot kérdezni tőletek, megtudni?

25 éves srác vagyok, 5 éves korom óta az E30 coupe számomra az "AUTÓ".
Úgyhogy nem kérdéses szeretnék egyet magamnak. Nézegettem a hahut, és hát csalódottan látom hogy alig-alig akad jó állapotú, elfogadható áru verda.

Második autónak venném és csak szép időben hétvégenként használnám, rohangálós autóm van, azt használnom a mindennapokra.


Emiatt fontos lenne a MOTOR kérdés, szívem szerint egy 325-es vennék, de egyszerűen nem találok ilyet.
323-al úgyszintén ez a helyezett.
Kinéztem magamnak egy 320-ast, csak nem tudom hogy az motorikusan mennyire jó, mennyire erős ehhez a kasznihoz, hallatom hogy alacsony fordulaton nem az igazi. Ez igy van?

Sokan dicsérik a 4 hengeres motorokat is, 318 is? Sokan azt mondják, hogy lényegesen jobb mint egy sima 320-as.

Szettném hogy legyen benne erő, de nem versenyezni szeretnék, csak élvezni a kocsit, és az utazást.

Másik kérdésem a sperrdifi, gyárilag csak sima differenciálművel vannak megáldva ezek az autók?



Most első körben ezek jutottak eszembe.
Köszi előre is a véleményeket, infókat.


Budapest    9    2013.02.03. 11:09
Ogre84
2013.02.02. 16:09   






Swari írta:
Megpróbálom összeírni a gondolataimat, meglátjuk, mi sül ki belőle Smile
Legnagyobb ellenségük ennyi idősen a rozsda. Ahogy Hobbit is írta, a napfénytetősnek az első vízelvezetése az első hangszórók alatt, a küszöbben ér véget, szépen becsorgatja a vizet (az emelési pont közelében). Ha jó állapotú a tető körüli szigetelés, ápolták rendesen, talán nincs akkora gond, de azért meg kell nézni alaposan. A hátsó kivezetéssel nincs gond, a lökhárító mögötti szellőzőbe van bekötve, szépen kifolyik alatta (a kislámpást nem ismerem, valószínűleg ott is hasonlóan van megoldva). Ha elől van az akksija (kis motoros és szívó dízel), akkor alatta az akksitálcát kell átvizsgálni - csúszkál rajta, kidörzsöli, rohad. Meg mögötte a beugró részen a tűzfal is rohadni kezd. Szintén tűzfal, fűtőventi mellett a túlfolyó, közvetlenül a motortéri kábelköteg átvezetése mellett. Az alja beszűkül, így nagyon könnyen eldugulhat. Megáll a trutyi, rohad. Ha gyakran takarították, vagy elővigyázatosságból levágták a csőről a szűkebb részt, akkor valószínűleg rendben van. Gyakori még a biztosíték tábla alatti részen a rohadás. Itt befolyik a víz, a padlókárpit magába szívja, innentől pedig a padlólemez is fokozott veszélynek van kitéve. A gázpedál tövénél eleve veszélyeztetett faj az oxidmentes fémlemez, de ez még rátesz egy lapáttal. Esetleg ha eldurrant a fűtőradiátor, kifolyt a víz, és nem vették ki a kárpitot száradni, az is kellemes meglepetéseket okozhat. Klímásnál ezzel nincs gond, ott lecsorog a túlfolyókon az autó alá a víz - bár a klíma ugye nem túl gyakori az E30-ban. Aztán ott van az Ogre által is írt jobbos doblemez. Valamelyik csodamérnök kitalálta, hogy a benzintank tágulási tartályának csöveit milyen jó lenne egy fémlemezzel letakarni, hogy ne legyen tiszta retek. Ez még jó is lenne, csak éppen pont ellenkező hatást értek el vele, a sár bemegy a takaró mögé, de kijönni már nem akar. Gondolom nem kell elmagyarázni, mi történik mögötte 20-30 év alatt Sad Sokaknál a csomagtartó zsebek is rohadnak, a csomagtartó padlólemezén pedig megjeleni a porrozsda. Nálam a jobbos, még gyári zseb teljesen rendben volt, a cserélt sárvédő miatt vizsont a balos teljesen szétrohadt. Ennyit az utángyártott elemekről, én tuti nem rakok rá, csak gyárit. Csomagtartó világítás körül érdemes még rohadás nyomokat keresni, hátsó tornyokat megnézni a kárpit mögött, küszöböket az emelési pontoknál.
Ha van egy jó karosszériád, már nyert ügyed van. Motor általában egyszerű, mint a faék, nekem 25ezer km alatt egy alapjárati motort kellett csak cserélnem, persze a szokásosokon kívül (M20 motronic, korai katalizátor nélküli).
Belül fűtőmotor ellenállás megy tönkre (alacsony fokozatokban nem forog a ventilátor), meg a műszeregység (akksik elöregednek, forrasztások elengednek, ilyesmi). 6hengereseknél a check kontrol mutat néha hülyeségeket, a folyadék szintjelzők elöregednek (mágnes zárja az áramkört, ami a folyadékban berozsdásodik). Újonnan viszonylag olcsón rendelhetőek még, nem egy nagy tétel.
Ha fapados az autó, az se baj, elég könnyen beépíthető utólag bármelyik extra, itt még csak össze kell dugni a kábeleket. Persze ha a kormány alatti extra csatlakozó (nagy fehér) nincs bevezetékelve, akkor kicsit bonyolultabb, de bármi megoldható. Műszerfal is ki szokott repedni egy idő után, ha szép állapotú, az jó pont az autónak.
Váltókulissza is szét szokott kopni ilyen idős korára. Sebességben lötyög a váltókar, R-be kapcsolva hozzáér a váltóboxhoz, kidörzsöli a szoknyát, elszakad. Ha nagyon szét van kopva, akkor a sebességeket is keresni kell, de inkább csak kellemetlen szerintem. Gyári új alkatrészeket rendelhetsz hozzá, kb egy 20-as a komplett szett (Schmiedmann, Wallis, stb).
Ezeken kívül a szokásos autóvásárlós dolgok, futómű jó-e, fék jó-e, ilyesmik.
Én még egyszer már biztos nem vennék E30-at. Megvan a varázsa, szép forma, közvetlen, könnyen irányítható. De ha tetszik, ha nem, kiöregedtek, elfogytak, egyre kevesebb a jó állapotú. Nekem inkább az E36 tűnik optimális választásnak, olcsók, annyi van, mint a szar, bárhol veszel hozzá alkatrészt ropiért. De ha E30 kell, hát E30 kell Smile Arra viszont fel kell készülni, hogy nem lesz tökéletes darab...

Én lassan két éve járok az E36-tal, de még mindig nagyon vágyok egy E30-ra. Az E36 nem nyújtja azt az érzést sem hangulatra, sem vezethetőségre, akármennyire jó is sok más szempontból. Nem beszélve arról, hogy az E30 formaterve számomra ma is a legszebb a 3-asok közül. Az E36 csak M-packettel, ültetve néz ki valahogy, anélkül szerintem olyan semmilyen, mint egy VW.
A gond csak az, hogy amilyen E30-at szeretnék, az vagy nem eladó, vagy nagyon drága.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
Swari
2013.02.02. 15:52   






Megpróbálom összeírni a gondolataimat, meglátjuk, mi sül ki belőle Smile
Legnagyobb ellenségük ennyi idősen a rozsda. Ahogy Hobbit is írta, a napfénytetősnek az első vízelvezetése az első hangszórók alatt, a küszöbben ér véget, szépen becsorgatja a vizet (az emelési pont közelében). Ha jó állapotú a tető körüli szigetelés, ápolták rendesen, talán nincs akkora gond, de azért meg kell nézni alaposan. A hátsó kivezetéssel nincs gond, a lökhárító mögötti szellőzőbe van bekötve, szépen kifolyik alatta (a kislámpást nem ismerem, valószínűleg ott is hasonlóan van megoldva). Ha elől van az akksija (kis motoros és szívó dízel), akkor alatta az akksitálcát kell átvizsgálni - csúszkál rajta, kidörzsöli, rohad. Meg mögötte a beugró részen a tűzfal is rohadni kezd. Szintén tűzfal, fűtőventi mellett a túlfolyó, közvetlenül a motortéri kábelköteg átvezetése mellett. Az alja beszűkül, így nagyon könnyen eldugulhat. Megáll a trutyi, rohad. Ha gyakran takarították, vagy elővigyázatosságból levágták a csőről a szűkebb részt, akkor valószínűleg rendben van. Gyakori még a biztosíték tábla alatti részen a rohadás. Itt befolyik a víz, a padlókárpit magába szívja, innentől pedig a padlólemez is fokozott veszélynek van kitéve. A gázpedál tövénél eleve veszélyeztetett faj az oxidmentes fémlemez, de ez még rátesz egy lapáttal. Esetleg ha eldurrant a fűtőradiátor, kifolyt a víz, és nem vették ki a kárpitot száradni, az is kellemes meglepetéseket okozhat. Klímásnál ezzel nincs gond, ott lecsorog a túlfolyókon az autó alá a víz - bár a klíma ugye nem túl gyakori az E30-ban. Aztán ott van az Ogre által is írt jobbos doblemez. Valamelyik csodamérnök kitalálta, hogy a benzintank tágulási tartályának csöveit milyen jó lenne egy fémlemezzel letakarni, hogy ne legyen tiszta retek. Ez még jó is lenne, csak éppen pont ellenkező hatást értek el vele, a sár bemegy a takaró mögé, de kijönni már nem akar. Gondolom nem kell elmagyarázni, mi történik mögötte 20-30 év alatt Sad Sokaknál a csomagtartó zsebek is rohadnak, a csomagtartó padlólemezén pedig megjeleni a porrozsda. Nálam a jobbos, még gyári zseb teljesen rendben volt, a cserélt sárvédő miatt vizsont a balos teljesen szétrohadt. Ennyit az utángyártott elemekről, én tuti nem rakok rá, csak gyárit. Csomagtartó világítás körül érdemes még rohadás nyomokat keresni, hátsó tornyokat megnézni a kárpit mögött, küszöböket az emelési pontoknál.
Ha van egy jó karosszériád, már nyert ügyed van. Motor általában egyszerű, mint a faék, nekem 25ezer km alatt egy alapjárati motort kellett csak cserélnem, persze a szokásosokon kívül (M20 motronic, korai katalizátor nélküli).
Belül fűtőmotor ellenállás megy tönkre (alacsony fokozatokban nem forog a ventilátor), meg a műszeregység (akksik elöregednek, forrasztások elengednek, ilyesmi). 6hengereseknél a check kontrol mutat néha hülyeségeket, a folyadék szintjelzők elöregednek (mágnes zárja az áramkört, ami a folyadékban berozsdásodik). Újonnan viszonylag olcsón rendelhetőek még, nem egy nagy tétel.
Ha fapados az autó, az se baj, elég könnyen beépíthető utólag bármelyik extra, itt még csak össze kell dugni a kábeleket. Persze ha a kormány alatti extra csatlakozó (nagy fehér) nincs bevezetékelve, akkor kicsit bonyolultabb, de bármi megoldható. Műszerfal is ki szokott repedni egy idő után, ha szép állapotú, az jó pont az autónak.
Váltókulissza is szét szokott kopni ilyen idős korára. Sebességben lötyög a váltókar, R-be kapcsolva hozzáér a váltóboxhoz, kidörzsöli a szoknyát, elszakad. Ha nagyon szét van kopva, akkor a sebességeket is keresni kell, de inkább csak kellemetlen szerintem. Gyári új alkatrészeket rendelhetsz hozzá, kb egy 20-as a komplett szett (Schmiedmann, Wallis, stb).
Ezeken kívül a szokásos autóvásárlós dolgok, futómű jó-e, fék jó-e, ilyesmik.
Én még egyszer már biztos nem vennék E30-at. Megvan a varázsa, szép forma, közvetlen, könnyen irányítható. De ha tetszik, ha nem, kiöregedtek, elfogytak, egyre kevesebb a jó állapotú. Nekem inkább az E36 tűnik optimális választásnak, olcsók, annyi van, mint a szar, bárhol veszel hozzá alkatrészt ropiért. De ha E30 kell, hát E30 kell Smile Arra viszont fel kell készülni, hogy nem lesz tökéletes darab...


Bp, Szfvár    1527    2009.02.08. 02:23
Bömbösös
2013.02.02. 09:03   






Leírtak alapján nekem egy jó autóm van Smile


Egy jó sofőrnek oldalt bogaras az ablaka..

Szolnok megye    1413    2005.12.17. 12:17
Ogre84
2013.02.02. 00:50   






Nekem a rozsda leginkább a jobb hátulját ette meg, ahol a sárvédő mögött van valamiféle dob. Ezt a kárpitot félrehúzva lehet látni. Itt annyira el volt rohadva, hogy a vizet beszórta a csomagtartóba a kerék mögötti részbe.
A váltóban előfordulhat, hogy szól a nyelestengely csapágy. Felengedett kuplunggal, üresben zúg a váltó, a kuplungot kinyomva elhallgat.
A kisházas difiknél nem ritka a búgás. A enyémnek 100 körül volt hangja, alatta és fölötte nem.
Érdemes megnézni a hátsó hídszilentek állapotát, ezek a kerekek előtt találhatóak. Nem olcsók, és nem kis munka a cseréjük.
M40 motorok gyakran csörögnek, csattognak. Úgy tudom ez általában a hidrotőkék miatt van, vagy pedig már megette a vezérműtengely és/vagy himbákat. Főleg melegen van hangja. Másik tünete, hogy a motor nem forog el szabályzásig, mert már nem nyit akkorát a szelep, hogy elég levegőt tudjon szívni.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
eeharminc
2013.02.01. 14:51   






Igen, mindenképp segítség volt. Am nem napfénytetősről van szó és 4ajtós. Smile


Budapest    9    2013.01.08. 01:23
Hobbit
2013.01.31. 19:33   






Napfenytetos autoknal erdemes megnezni az A oszlopnal a kuszobot ill az egesz kuszobot. A nem nyithato tetos E30asok kevesbbe rothadnak, viszont mivel a bmw mernokei a tetonel a vizelvezetest a kuszobbe csorgatva oldottak meg, igy az rettentoen el tud korrodolani. Ugyanigy igaz a taposokra is elol a sarkokba, a padlolemeznel. A motorterben van egy orrmany, ami szinten el tud az evek soran dugulni, es igy all a viz a szelvedo alatti csatornaban, ami az az oszlop es a tuzfal talalkozasanal a muszerfal mogott okoz rothadast, ami a pedig azt eredmenyezi, hogy az elso utasterben belul megakadhat a viz, nem tud elfolyni, es lenyegeben beazik az auto. A hatso vizelvezetest is erdemes megnezni, ill a kereszt hidnal a csatlakozást, nekem ezek voltak korrodalva, illetve a csomagtarto kerekjarati ive, oldalfala ami meg el tud gyengulni. Mechanikusan ha nincs szetutve, sose lesz baja:) Melegen ha villog az olajlampa alapjarataon akkor a korral jaro problema lehet, hogy talan csapagyas, vagy az olajpumpa koszos... azt maceras cserelni. Hirtelen mas tapasztalat nem ugrik be amivel talalkoztam. Remelem segitettem...


'85 E30 320i Burgundrot Metallic Coupe

Dunakeszi    82    2007.11.17. 17:19
eeharminc
2013.01.31. 15:57   






Szevasztok!
Én személy szerint e30 vásárlás előtt állok és érdekelne néhány dolog, amit feltétlen meg kell, ill. át kell nézni az autón. (netán tipushibák, stb.). Lehetőség szerint nem szeretnék befürdeni vele!
Természetesen a személyes rálátás az autóra, kipróbálás a meghatároz és döntő szempont, de nekem ez lenne az első bmw.
Esetemben egy 1.8i-ről van szó '86-ból. a Tulaj küldött sok képet (jó minőségben) és egy 3-4 perces videót az autóról. a képek és videó alapján tökéletes! Most is csak írni tudom, hogy a szemrevételezés dönt majd. Smile Az autó ára félmillió ft.
A videóban jár a motor és egyenletesnek tűnik a kipufogó nem füstöl, teljesen normális.
A tulaj a 3. gazdája az autónak és állítása szerint rozsdamentes!
Továbbá elmondása szerint nemrég volt kuplung, kuplungszerkezet, vízpumpa, vezérlés, fékek, fékolaj és minden kopó alkatrész cseréje és írja, hogy ezt bizonyítani tudja a régi alkatrészekkel.
A belső is nagyon szép, (bőr) sehol egy szakadás és rendben van tartva.
Állítólag az első tulaj (aki nyilván ujonnan vette), egy idős ember volt. A második hobbiautónak használta, mert volt neki egy másik és a mostani tulaja is így használja, mert neki is van egy másik és azt használja nagyrészt. Az e30-ast télen nem (állítólag:) A képek az autóról garázs előtt készültek, amiben télen áll és a képek miatt hozta ki.
Végezetül nagyon sok elmondás alapján a pozitívum és ebből csak a szemrevételezés fog majd többet mondani-mutatni. Nem tudom, hogy ezért az árért az elmondottak alapján mire számítsak, netán alacsony vagy jól belőtt árról van szó.
Egyébként nem alakítgatni-átalakítani tuningolni szeretném, hanem megtartani a gyári állapotot, amiben a képek és videó alapján van!

Köszönöm annak aki végigolvassa és szakít időt tapasztalatainak és tanácsainak megosztására! Smile


Budapest    9    2013.01.08. 01:23
admin
2013.01.31. 10:45   





Site Admin
Kacsint Ide várjuk a leendő E30 tulajok vásárlás elötti kérdéseit és a nagy "öregek" tapasztalt tanácsait BMW E30-as vásárlása elötti felkészüléshez!






   1305    2005.11.25. 01:11
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  3 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3
Tartalomjegyzék  »   Népítélet avagy BMW vásárlási tanácsok vélemények, tapasztalatok

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére