POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
6 / 6 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6    Hozzászólások megtekintése:

<   Stance - Leültetett projektek  »   Debike Bmw E30 Conversion (Lajos)

Debike///M
2013.01.17. 14:51   






Na egyenlőre ennyi,fogyasszátok egészséggel! Amint haza érek a munkából kaptok még jópár képet persze ha érdekel egyáltalán valakit Nyelvnyujtogatos
Csak itt ennyit tudtam összeszedni! Kacsint


Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:49   






A motor előtte-utána :






Ezen a képen már figyelmetlenségből olajos kézzel összefogdosva ,mondtam is a magamét Mérges . (Nem én voltam Very Happy)


Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:44   













Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:42   






Apróságok amikről van kép.












A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2013.03.06. 13:11 (1).

Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:39   















Surprised Surprised Surprised Surprised Surprised


Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:36   






















Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:33   
















Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:30   






Megvétel után kb 10 percel Egerben:




Sajnos nem készült minden egyes folyamatról kép ,de nagyon sokról igen.
Próbálom nagyjából sorrendben feltenni a képeket!








Lakatolás után:










Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Debike///M
2013.01.17. 14:26   






Sziasztok! Többek által befolyásolva lettem,hogy miért nem csinálok egy Topicot az autómnak hisz megérdemelné! Pl: Swari barátunk is tegnap ezt kérdezte.Very Happy
Megmondom őszintén nekem nem állt szándékomban ,de rávettek! Very Happy
Tehát akkor bemutatom az Én kis autóm építési folyamatát nektek ami még nem ért véget de már közel állunk hozzá! Kacsint (Egyenlőre:-D)


Kb 10 éve az e30 láz hatása alatt vagyok drága Bátyámnak köszönhetően Very Happy!
Tavaly télen jött rám,hogy most van az az idő amikor kell szereznem egy e30-at.
Már akkor tudtam,hogy nagy fába vágom a fejszémet .
Összesen kb 5-6 hónapot böngésztem napi szinten a használtautót,racingbazárt ..stb ,hogy találjak egy nekem megfelelő autót.
Nem voltak nagy igényeim csak ,hogy:
-Ne legyen a kaszni szétrohadva mindenhol,tehát legyen elfogadható állapotú (egyértelmű ,hogy rohadásmentes e30 irtó kevés van itthon)
-Legyen rajta tetőablak
-Legyen 6 henger !!
-És legyen sedan
Hiába nem voltak nagy igényeim ,gondolhatjátok mennyi megfelelő autó volt számomra...0! Megnéztem jó pár autót de nem is mondom milyenek voltak élőben és a tulajokról nem is beszélek..
Mikor már kezdtem beleunni ebbe az egészbe és jó 1-2 hete nem is kerestem semmit úgy gondoltam ,hogy még utoljára körbenézek hátha..
Ekkor megláttam egy számomra teljesen új hirdetést a használtautón, megnéztem és egyből tudtam ,hogy kell nekem!
Este 8-kor elindultam Egerbe mert egy telefonos beszélgetés során azt az infót kaptam,hogy másnap mennek és megveszik. (?) Ez lehet,hogy csak marketing fogás volt. Lényeg a lényeg , amint megláttam az autót és beleültem ,meghallottam a hangját már tudtam ,hogy viszem haza. Ez így is történt.
A Hazaút az felejthetetlen marad számomra! Hatalmas élmény volt!
Később mikor utánanéztem megtudtam ,hogy Jonesboy autója volt.
Nagyjából ennyit a vásárlásról.

A felújítás:
Rég óta vágytam egy olyan vagy legalábbis hasonló e30-ra amit unalmamban vagy álmodozásaim közepette fényképeken nézegettem.
Hát így kezdődött ez az egész Smile .

Ja,majdnem elfelejtettem! A cél az az,hogy össze tudjunk hozni egy szép állapotú GYÁRI FORMÁJÚ,KINÉZETŰ autót 1-2 széria idegen extrával! Semmi féle homasita tuning és bojlerhuszárkodás!Kacsint

Mivel tudtam,hogy van néhány rohadás az autón így nem volt kérdéses ,hogy elkezdjük szétszedni az autót a javítások érdekében és átnézzük teljesen ,hogy tisztában legyünk mivel állunk szemben.
Kb 1 hónapot használtam az autót ekkor el kezdtem szétszedni. Kipakoltam belőle minden olyan dolgot amik hiányában még üzemképes marad az autó és lehet használni!
Ebből lett az,hogy 3 nap alatt (p,sz,v) teljesen szétbombáztuk az autót!
Hátsó ülések,kalaptartó,ajtókárpitok,csomagtérburkolatok,tetőkárpit jobb első ülés,köténylemez elől,sárvédők,külső ajtó és ablak keret díszlécek minden ilyen dolog távozott az autóból/ról.
Majd elkezdtem az apró rozsdafoltokat feltárni.
Nem kell mondanom ,hogy ért egy két meglepetés amikor az 1x1 centis rozsdafoltból lett egy 20x20 centis pl: a bal taposólemezen amit megfelelő hozzáértéssel SZILIKONNAL javítottak! Ez volt az a pont ahol már megbántam azt ,hogy belekezdtem mert tudtam ,hogy biztos nem ezt az egy rohadást kezelték ilyen szakszerűen! Hát igazam lett,volt még pár érdekesség...Very Happy .
Már nem tudtam sokat használni az autót a kezdeti szétszedés után mert telefonált a lakatos emberünk,hogy vihetem az autót!
Mielőtt elvittem volna még 1 nap alatt kikaptuk a műszerfalat ,kábelkorbácsot és minden egyéb fennmaradt kiszedendő dolgot. Lámpákat,hátsó lököst,lökösmerevítőket. Ami benne maradt az a motor,fékmunkahenger,kormányoszlop és kormánykerék,bal első ülés és pedálok. Lakatos barátunk azt ígérte 2 hét alatt megcsinálja az egészet mivel nem volt rajta sok meló . Ez már ugye a vásárláskor döntő szerepet játszott,hogy ne legyen szétrohadva teljesen!
Amit javítani kellett : 2 küszöb, bal oldali taposólemez,jobb hátsó kerékjárati ív,bal első sárvédő alatt volt egy kis csúnyaság a gólyaláb mögött ,2 első sárvédőt cseréltük mert meg voltak nyomva és az aljuk rohadt és végül az emelési pontok elől.
Az ígért 2 hétből lett kereken 8 (!)hét!! Nem akarok róla beszélni,hogy mennyi idegrohamon és idegeskedésen mentem keresztül. Ha rágondolok ..á inkább nem is gondolok rá! Very Happy Annyi nyugtat az egészben,hogy rendesen megcsinálta! Tényleg.. Ott voltunk szinte minden munkálatnál és MEOztuk rendesen!
Vennem kellett 4(!) ajtót mert belül az összes szét volt..vettem egy tetőablakot amit természetesen csak szerkezettel együtt sikerült szereznem jópénzért bár nekem csak a fém lap része kellett,küszöböket,sárvédőket és egy első köténylemezt mert ami rajta volt az SZILOPLASZTAL meg volt tuningolva mindenhol,plusz vennem kellett egy motorháztetőt is....
Tehát 2 hónap után az autó újra otthon volt, el sem hittem..
Mivel fel voltam spanolva teljesen egyből hozzákezdtünk azokhoz a munkálatokhoz amik ha kész vannak mehet a fényezőhöz a gép.
Először is motortér szétkapás..motor-váltó ki,abs,fékmunkahenger,akksi ...stb ki. (Köszi Lacika Very Happy )
Az utasteret kipucolni teljesen,ragasztómaradványokat és minden egyéb szutykot eltávolítani...Ezek után jött az alvázvédelem. Sajnos csak aknából tudtam mindezt véghezvinni Levi barátom segítségével. Mit ne mondjak azt hittem leszívom magam. Egy napos munkánkba került.
Letakarítani az alvázról a port-olajat és ezek egyvelegét,utána drótkefe és drótkorong . Minden az arcomba ment,nem láttam semmit, majd meg fulladtam ,hiába a szemüveg meg a pormaszk..Hála istennek az alvázon nem ért semmilyen meglepi .Mikor ezzel megvoltunk jött a czinkspray,washprimer és karosszéria tömítő használata az alvázon,varratokon ahol úgy láttam,hogy igényli. Természetesen megvárni a száradási idejét minden anyagnak...hosszú volt. Alvázvédelemre Dinitrol terméket használtam jó vastagon. Hangszigetelő ,bitumenes alvázvédő és elég brutál a cucc. Mikor készen voltunk az aljával jött a beltér rozsdagátlása! Szintén Rozsdaátalakító,czinkspray ,wp, tömítők és üregvédők tömeges használata.Mikor ezekkel megvoltam utána zsírtalanítottam. Az egész beltérre Body rozsdagátló alapozó lett fújva 3 rétegben.
Ez mikor kész lett/megszáradt Dinitrol bitumenes hang és rezgés szigetelő lapokkal az egész beltér ki lett rakva, az első taposólemezek tetejétől a hátsó ülés háttámlájáig végig.
Így már fényezésre készen állt a gép. (Lehet kihagytam pár dolgot)
Lakatolás,alvázvédelem,üregvédelem és beltér rozsdagátlás kipipálva .
Az autó átkerült a fényezőhöz. Gittelték a varratoknál és egy két helyen ahol nagyon muszály volt (Direkt szóltam,hogy ne kenjenek rá 10 kiló gittet csak ahova nagyon muszály!) hála istennek nem is igényelte a kaszni.
Első körben úgy volt,hogy fehér marad az autó . Alpineweiss II színt terveztem majd rájöttem ,hogy az összes papírt újra csináltatom így tökmind1 ha színváltozás lesz.
Volt egy szín ami a legközelebb állt hozzám már rég óta így hát nem türtőztettem magam: Avusblau metalic pearl !!!
Jó döntés volt! Gondolkodtam még a Lemans Blau-n és az Estoril blau-n , de mind a 2 színben láttam már e30-at és amúgy is az Avus tetszett a legjobban.
A fényezőnél megkapta az gitt után a fillerezést szintén több réteget.
Miután kész lett a csiszolás kapott aláfújót külön ehhez a színhez kevertetve, megkapta a színt és 1 réteg lakkot.
Zongora lakkozással készült az autó. Ez ha jól tudom annyit takar ,hogy kap egy réteg lakkot azt megcsiszolják teljesen aztán polír,megint csiszolás és a többi lakkréteg!De nem akarok hülyeséget mondani.
Az első lakkozás után hazahoztuk az autót ,hogy tudjunk haladni vele ekkor kezdődött az igazi munka!

-Első futóműfelújítás :Festés,szinter, Vastagszáras gólyalábak, állítható futómű ,új lengőkargömbfejek (bika erősek),tömör lengőkarszilentek,úgy toronycsapágyak,ferodo féktárcsák,fékbetétek,féknyergek festése (BBS Gold) -teljes felújítása(dugattyútömítés,perselyek,porvédők),első fém és gumi fékcsövek cseréje,hollanderek cseréje, kutyacsont,stabszilentek ,és szinte az összes csavar vadonat újra cserélve.Kerékagyak jók voltak azokat még nem cseréltük.

Hátsó futóműbe egyenlőre ami cserélve lett: Difi szilent,hátsó fékek szintén ugyan úgy mint az elsők(tárcsák,betétek,csövek...),állítható futómű....A hátsó futómű többi részét a téli időszakra hagytam.
plusz az egész tank rozsdátlanítása,szinterezése is télre maradt mert már használni akartam az autót és különösebb gondok nem voltak a hátsó résszel.

Motor:
Bátyám segítségével az összes szimering,tömítés cserélve lett. A blokk komplett takarítás után megkapta az avusblau fényezést. Cserélve lettek még a gyertyák (NGK), a légtömegmérő csöve, néhány vákumcső, hidegjárati szabályzó egyedi megoldással (Powered by: Redneck Dawe), szelepfedél szintén fényezve,egyedi tőcsavar fejekkel ellátva. Jó pár csavar,vezérlés csere,ékszíj csere ...meg ami még nem jut eszembe Smile .
Szerencsére nem volt abszolút rossz állapotban a motor, nagyon szép hangja van és m20b20-hoz képest erős is.
Új kuplungtárcsát is kapott. Majd ment a helyére váltóval együtt.

Váltó:
-Új kinyomócsapágy,hardy tárcsa,takarítás után metál ezüst fényezés,friss váltóolaj...stb.

Kábelezés:
-Rossz,szakadt kábelek és törött csatik gyári újakra cserélve, teljes újrabandázsolás és gégecsövezés, új ajtóátvezetők , új ajtókapcsolók ,lábtérvilágítás 2 oldalon, csomagtérben,hifi bekábelezés, aksi saruk cseréje meg 1-2 extra de csak ízlésesen és szolídan.

Az autó vissza került a fényezőhöz! Kapott még 2 lakkréteget tehát már csak a végső polír maradt hátra de azzal úgy voltam,majd ha minden össze lesz rakva akkor legyen megcsinálva plusz a lakknak egy kicsit össze is kell esni...stb (Nem vagyok fénbyező,nem értek hozzá ezért nem is írok hülyeségeket! Very Happy )

Hazajött:
Ezek után jött a beltér-csomagtér összerakása: Fütés csövezése,fűtőbox renoválás,szénkefe felújítás berakás,nagyszőnyeg berakás,gyári szövet szigetelések visszarakása alapos takarítás után,ülések,ajtók összerakása( ablakemelő motorok,központizár,...),ajtókárpitok,üvegek,szélvédők,tükrök,tükör motorok berakása és a beltéri apróságok ,kalaptaró bőrözés,fényszórók,hátsó lámpák és minden fennmaradó egyéb dolog ,hogy teljesen összeálljon az autó!
Amit külön említek az a Tetőkárpit ami fekete textilbőrből készült.! Mad Ha ezek után cserére szorul akkor csak szakember fogja azt a műveletet véghez vinni..Mad Szerencsére a tetőkárpit felrakásában Én nem vállaltam szerepet mert az maximum egy pár óráig tartó igazi paraszt anyázásba torkollott volna Very Happy. Szerencsére voltak vállalkozó szellemű segítőkész barátok a közelben Very Happy.(Ezúton is szeretném megköszönni Levinek és Petinek ;))

A végső dolog amit csináltunk: motor,difi,fékolaj csere,hűtővíz,fagyálló... stb.
Ezzel a 2012-es évre befejeződött a felújítás. Folyt köv 2013 tavasz ami már most esedékes és lassan kezdjük a befejező műveleteket.
Majd sikeres vizsgát tett az autó, kaptunk motorkódot majd elmentem átiratni Ekkor új rendszám,forgalmi,törzskönyv ,minden változás jegyezve stb. Very Happy Nagyon boldog voltam ,hogy lassan használhatom az autót.
Nyílván az első próbautak után előjött 1-2-3-4 orvosolandó probléma ami még várat magára mert amint használhattam volna az autót bejött a rossz idő. Eső,hó,dzsuva,sár ....stb.
És tudni érdemes,hogy az autó ilyen időben még az udvarra sem áll ki. Tehát nemsokára folytatjuk és javítjuk a fennmaradt hiányosságokat és hibákat.
Én bőszen kiegészítők beszerzésén tevékenykedem mert szeretném ha még a leg apróbb hiányosságok is pótolva lennének!
Szereztem már hibátlan ködlámpa párt,motorháztető burkolatot ami alá Müller Béla bácsitól rendeltem alá hangszigetelő gyári szivacsot,Viktor 44 jóvoltából gyári fekete indexbúrák.....stb. Tehát ebből kivehető ,hogy tényleg minden apróságra próbálok odafigyelni!
Sajnos nem vagyok milkós apuci kisfia és sajnos nem szakadt még rám egyetlen bank sem (Pedig hűen álltam már sok bank mennyezete alatt és próbáltam a legnagyobb hazugságokat mondogatni amik eszembe jutottak,de sajnos nem történt semmi extra Very Happy). Úgyhogy amint a lehetőségek engedik teljes erőmmel és a Barátok és Családtagok segítségével építjük és szépítjük tovább az autót!
A képeket próbálom feltölteni minél hamarabb!
Ezúton is szeretném megköszönni a rengeteg türelmet és segítségnyújtást a következő iszonyat nagy tűröképeséggel rendelkező jótevő lelkeknek:
-Peti
-Lacika
-Levi
-Csoki
Nélkületek nem ment volna Kacsint !



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2013.01.17. 15:08 (1).

Gyál    388    2012.03.21. 00:34
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  6 / 6 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6
Tartalomjegyzék  »   Stance - Leültetett projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére