POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 4 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   BMW e30 m10 m50 update

gelgeorge
2013.04.07. 21:22   


















Történelmi pillanat! Keréken a vas! 10 hónapos lebegés után ismét az anyaföldet, illetve még csak a garázs padlóját tapossa. A hátulja betakargatva, nehogy megfázzon, illetve nehogy megkarcoljam. Very Happy Elfelejtettem levenni róla a biztonságtechnikai plédet. Csak most látom, elég béna. Very Happy Rájöttem, nagyon szeretem ezt az autót. Crying or Very sad Crying or Very sad A fékeket drága feleségemmel légtelenítettük. Kicsi édisárkányom csak pumpált és pumpált. Taposta, majd kinyomta a szemét. Az eredmény magáért beszél. Nyomáspont határozott, fent fog, hidrós működik, hátsó fékkör zárható. Nyomást megtartja. Remélem használat közben is. Most jön a többi karosszéria bizbaszolás, aztán megy bele a moci. A felélesztés és a kipuff rendszer Speer Zsoltira vár. Reszkess!!! Kacsint


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
gelgeorge
2013.03.31. 20:59   






speer írta:
Akkor most már gurúl a bazár..fasza!! Kacsint
Az autód építése egyébként maga a nevelés csodája!?Idővel csak megvillantasz a srácoknak egy csoki morzsát,és úgy állnak vigyázva egy hétig mint a kisangyal ... Smile (Mondjuk ismerve őket,szerintem ez teljesen kizárt!)


Sajnos így haladok,de ígérem , hogy most már begyorsítok! Kacsint


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
speer
2013.03.29. 08:07   






Akkor most már gurúl a bazár..fasza!! Kacsint
Az autód építése egyébként maga a nevelés csodája!?Idővel csak megvillantasz a srácoknak egy csoki morzsát,és úgy állnak vigyázva egy hétig mint a kisangyal ... Smile (Mondjuk ismerve őket,szerintem ez teljesen kizárt!)


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
gelgeorge
2013.03.28. 21:57   






Összeállt a fék.





Előre felkerült a konzol az e46 330i munkahergerhez és a hozzá való 325-ös tárcsához.





Összeraktam a hidrós kézifék bazárt is. Van rajta egy kis "csapocska" (köszi speer Zsolti), ha esetleg le akarnám zárni a hátsó fékkört. Kacsint





A fék pont elfér a 8x17-es Breyton alatt. et 38. Hátra bepróbálva, a nyomtáv kompakt híddal éppen elfél a peremezetlen sárvédő ív alatt. Elöl eltolt szilent +4mm a tárcsa és az agy között. Sárvédő nincs rajta, kíváncsi leszek, mit mutat.





A felnin a lakk még nincs kikeményedve. Kedden felkerülnek rá a 215/40-es lépők.


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
Stig
2013.03.09. 11:07   






Ennyi, másképpn nem megy. Mindenkinek kell áldozatokat hoznia.... Very Happy


   153    2009.08.16. 22:55
gelgeorge
2013.03.08. 12:44   






Stig írta:
"Már csak egy jó alu termosztátház kellene... Very Happy "

Szép,igényes project, kíváncsi leszek a végeredményre,legyen kész minél előbb...

Üdv,Stig


Köszi a termosztátházat! Kacsint Igyekszem, csak fogy a "konyhapénz"! Ha a gyerekek nem ennének, kész lenne jövő hónapban, így csúszik, de majd mondom nekik, hogy vegyenek vissza a fogyasztásból! Very Happy


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
Stig
2013.03.07. 10:45   






"Már csak egy jó alu termosztátház kellene... Very Happy "

Szép,igényes project, kíváncsi leszek a végeredményre,legyen kész minél előbb...

Üdv,Stig


   153    2009.08.16. 22:55
gelgeorge
2013.02.28. 14:31   






Idézet:
Mikor beraktam a Szuromi tengelyeket, akkor a mester azt mondta, hogy 7200-7500-ig nyugodtan emelhető a fordulat ezekkel a tőkékkel is. De nem emeltük. Pedig nagyon adta volna tovább.;)


Na akkor megnyugodtam! Yes x2

Akkor mennek bele a 25-ös veztengelyek a saját hidrotőkéjükkel! Kacsint

Reméljük egy-két héten belül lábraáll az autó és akkor jöhet a motor, mint következő lépcsőfok!


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
patopal
2013.02.28. 08:27   






Mikor beraktam a Szuromi tengelyeket, akkor a mester azt mondta, hogy 7200-7500-ig nyugodtan emelhető a fordulat ezekkel a tőkékkel is. De nem emeltük.Smile Pedig nagyon adta volna tovább.;)


"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

Bp - Érd    308    2008.12.15. 07:27
gino
2013.02.27. 21:11   






patopal írta:
Gyuri!
Nem lesz ott gond az M50-es tőkés pörgősséggel, 6500-nál úgy verte lefele a szabályzás, hogy majd kiestem előrefelé az ülésből...Smile
De ahogy Gino írta, ismerek pár cimborát, akinek úgy volt nyúzva a 25-ös motorja, mint az övé, de évek óta semmi gond vele. Ez sose volt úgy "észnélkül" használva.

nekem 7800nál tilt Kacsint


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
patopal
2013.02.27. 21:10   






Gyuri!
Nem lesz ott gond az M50-es tőkés pörgősséggel, 6500-nál úgy verte lefele a szabályzás, hogy majd kiestem előrefelé az ülésből...Smile
De ahogy Gino írta, ismerek pár cimborát, akinek úgy volt nyúzva a 25-ös motorja, mint az övé, de évek óta semmi gond vele. Ez sose volt úgy "észnélkül" használva.


"Lehet-e gondolni arra, amire nem lehet gondolni soha?"

Bp - Érd    308    2008.12.15. 07:27
gino
2013.02.27. 20:00   






gelgeorge írta:
Idézet:
nekem e30-ban 2.5 24v 1 vanos, a saját getrag 225 váltójával 93as e34ből, Djury féle csippel, 391 kisházas hegesztett difivel.

5ben 200nál tilt 7800on ;)

mondjuk nem is utcai autónak van használva...

volt benne 3.45, azzal 170nél raktam a 4et...


Az eredeti terv nekem is ez volt. 2.5 szimpla vanos 93-as autóból! 225 getrag váltóval. 3.46-os difivel. Aztán elkezdődött a variálás. Súlytöbblet stb, orrnehéz, meg ilyenek. Very Happy Aztán ez lett belőle. m52b28 blokk, az m50b25 segédberendezéseivel, elektronikájával. 328 zf-jével és 3.15-ös difivel. Ez inkább utcai projekt lesz, mert már annyiban van, hogy egy jóízű driftet se merek majd megengedni magamnak! Neked az m50 hidrotőkéi vannak benne? Azzal is ilyen jól bírja a forgatást? Azt hallottam, hogy az m50 nagyobb tőkéi nem igazán szeretik a fordulatot. Vagyis nehezebben forog el vele a moci 6500 fölé.

a motorom belseje gyári, mielőtt beépitettem csak szelepfedél tömitést cseréltem.
birja, benne van egy fél szezon, és egy drift show, amin több mint 12 órán keresztül nyuztam, 2x fél óra szünettel(76db gumi...)
castrol magnatech 10-40 avn benne, és sincs baj vele


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
gelgeorge
2013.02.26. 23:12   






Idézet:
nekem e30-ban 2.5 24v 1 vanos, a saját getrag 225 váltójával 93as e34ből, Djury féle csippel, 391 kisházas hegesztett difivel.

5ben 200nál tilt 7800on ;)

mondjuk nem is utcai autónak van használva...

volt benne 3.45, azzal 170nél raktam a 4et...


Az eredeti terv nekem is ez volt. 2.5 szimpla vanos 93-as autóból! 225 getrag váltóval. 3.46-os difivel. Aztán elkezdődött a variálás. Súlytöbblet stb, orrnehéz, meg ilyenek. Very Happy Aztán ez lett belőle. m52b28 blokk, az m50b25 segédberendezéseivel, elektronikájával. 328 zf-jével és 3.15-ös difivel. Ez inkább utcai projekt lesz, mert már annyiban van, hogy egy jóízű driftet se merek majd megengedni magamnak! Neked az m50 hidrotőkéi vannak benne? Azzal is ilyen jól bírja a forgatást? Azt hallottam, hogy az m50 nagyobb tőkéi nem igazán szeretik a fordulatot. Vagyis nehezebben forog el vele a moci 6500 fölé.


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
gino
2013.02.25. 19:52   






nekem e30-ban 2.5 24v 1 vanos, a saját getrag 225 váltójával 93as e34ből, Djury féle csippel, 391 kisházas hegesztett difivel.

5ben 200nál tilt 7800on ;)

mondjuk nem is utcai autónak van használva...

volt benne 3.45, azzal 170nél raktam a 4et...


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
gelgeorge
2013.02.25. 10:13   






Még annyit tennék hozzá az áttételhez, hogy....

Számolgattam, lehet, már sokan megtették már közülünk.

Az e30 gyári gumiméretéhez átmérőben, illetve váltóméretben 17-es kerékhez 215/40-es gumi passzol. Ennek az átmérőjével számolva a következőre jutottam:

5000 fordulat/percnél ötödikben 1:1-es váltó áttételnél (ZF-ek általában illetve a késői e36-ok korai e46-ok 225 getragjánál)

difi áttátel sebesség

3,46 164

3,25 174

3,15 180,5 (nekem ez van fent)

2,98 190

A tapasztalatok azt mutatják, hogy pl egy m52b28 motorhoz nem érdemes nagyon rövid áttétel választani. Sokan mondták és én is ezt tapasztaltam, hogy pl e36-ban 3,46-os áttétellel nem igazán jól autózható végeredményt kapunk. Nagyon rövid alsó sebességfokozatok, nem igazán kihasznált nyomaték kigyorsításnál, mert a motor gyorsan kiforogja magát, nem igazán hasznosul a benne rejlő potenciál. Már itt is tapasztalható, többek megerősítésével, hogy a 3,15-ös áttétel egy ideálisnak tűnő konfig, kiváltképp a súlyos kilókkal könnyebb e30-nál. Megfelelően hasznosul a nyomaték a kissé hosszabb áttételnek köszönhetően, illetve a 24 szelepes 28-as motor pörgősségével.
Szóval arra számítok, hogy ha kell fickándozik a tátulja, de ha kell, jól el lehet vele majd rajtolni. A végsebességre sem lesz majd panasz, ha kiforogja a 6500-at ötödikben, számításaim szerint 234,7 lesz a valós adat. Remélem, hamarosan meglátjuk. Kacsint


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
gelgeorge
2013.02.23. 13:16   






Az elmúlt napokban elkezdődött a Speer Zsolti által beígért hasznostanácsozás! Első lépésként áttétel cseréltünk egy "nagyon kedves" márkatárstól vásárolt difiben. Itt elmondanék a vásárlásról pár mondatot. Az illető Cs.Rajmund. Elmentem megvenni Leányvárra a motyót. Mire odaértem hátlap leszedve, hézagoló fedél meglazítva. Szétszedjem?... jön a kérdés, most lett felújítva. Átttétel? 3.46. Elkezdem leszámolni, ez tutti annyi, jön a válasz. Na mondom mérjük meg, milyen állapotban van a sperr. Nyomatékkulcs rárak, 70 nm-nél old fasza. Alkudozás, hátlap ára 20, na akkor az marad, difiben megegyeztünk 45-ben, mert cserébe lesz majd olcsó tárcsás hátsó híd gombokért, de az még a ház előtt parkoló autóban figyel. Majd kibontja. Jó. Persze nem lett kibontva, mert onnantól egy hónapig nem tudtam elérni. Háromszor voltam náluk, úgy eltűnt, hogy a szülei sem tudták hova ment. Talán kivándorolt. Szóval kedves barátaim, jól nézzétek meg kitől és mit vásároltok.

És itt jön a lényeg. Elviszem Speer Zsoltihoz, mondja, majd csak akkor hív, ha valami gebasz van. Reggel 9-kor csörög a telóm. Gyurci ez valami mókolt difi, mert nem bírok rajta hézagot állítani az új áttétellel. Ez biztos 3.46-volt? Azt mondta az ember, aki eladta, hogy az. Na végül is kiderül, vettem egy eltolt házas diesel difit 2.65-ös áttétellel. Alátét a tányérkerék alá és plusz hézagoló vágat lézerrel, majd összerakás. Szóval fasza lett. Képek a beléről:













Ez került bele: 13/41=3.15 Kacsint

A váltó egy ZF, e36 328 alól.


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
gelgeorge
2013.02.01. 00:15   






speer írta:
gelgeorge írta:
Az első futómű után következett a hátsó. Az elsőhöz hasonlóan minden szilent újra cserélve. (Strongflex) A hátsó stabrúd "csak" 14.5mm-es lett, ez volt a polcon. Kapott két állítható Kónyi csillapogatót. A fék alkatrészei még felületkezelőben. A tárcsa a kompakt gyári mérete, a dugattyúk azonban 38mm-esek lettek. Ja és a rugó az elsőhöz hasonlóan Eibach.





A sperr difimet stílusosan Speer Zsoltihoz viszem áttétel cserére. A 3.46 módosítva lesz. A hét végén beszereztem egy m52b28 blokkot patópáltól! Remélem olyan jó lesz, mint ahogyan Géza mondta. Na mondjuk itt is Speer Zsoltitól várok hathatós hasznos tanácsokat.

Gyúrci,minden nagyon igényes és patent!És ahogy látom az igényes megvalósításhoz meg pont passzol a "konyhapénz"mennyisége! Na majd jól "meghasznostanácskozzuk"!! Smile


Zsolti! Szavadon foglak! Very Happy


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
speer
2013.01.31. 19:15   






gelgeorge írta:
Az első futómű után következett a hátsó. Az elsőhöz hasonlóan minden szilent újra cserélve. (Strongflex) A hátsó stabrúd "csak" 14.5mm-es lett, ez volt a polcon. Kapott két állítható Kónyi csillapogatót. A fék alkatrészei még felületkezelőben. A tárcsa a kompakt gyári mérete, a dugattyúk azonban 38mm-esek lettek. Ja és a rugó az elsőhöz hasonlóan Eibach.





A sperr difimet stílusosan Speer Zsoltihoz viszem áttétel cserére. A 3.46 módosítva lesz. A hét végén beszereztem egy m52b28 blokkot patópáltól! Remélem olyan jó lesz, mint ahogyan Géza mondta. Na mondjuk itt is Speer Zsoltitól várok hathatós hasznos tanácsokat.

Gyúrci,minden nagyon igényes és patent!És ahogy látom az igényes megvalósításhoz meg pont passzol a "konyhapénz"mennyisége! Na majd jól "meghasznostanácskozzuk"!! Smile


"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!"    2801    2005.05.02. 07:23
gelgeorge
2013.01.31. 10:00   






Debike///M írta:
Elég korrekt építés! Gratulálok ! Kacsint


Szerintem a tiéd az komolyabb! Very Happy Na most jól kinyaltuk egymásnak! Very Happy Azért köszi! Igyekszem, de sajnos "konyhapénzből" építgetek. Sok benne a kompromisszum, de nem variálok többet. Lényeg, tavasz végére álljon össze, hogy egy jó kis nyaram legyen! Kacsint Ami meg "kijön rajta" azt jövő télen megcsinálom. Az is lehet, eladom, mert amire igazán szeretném, arra sajnálom!!! Vagy beszerzek jövő télre egy csapatós e36-ot!


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
Debike///M
2013.01.31. 00:56   






Elég korrekt építés! Gratulálok ! Kacsint


Gyál    388    2012.03.21. 00:34
gelgeorge
2013.01.30. 21:41   






Az első futómű után következett a hátsó. Az elsőhöz hasonlóan minden szilent újra cserélve. (Strongflex) A hátsó stabrúd "csak" 14.5mm-es lett, ez volt a polcon. Kapott két állítható Kónyi csillapogatót. A fék alkatrészei még felületkezelőben. A tárcsa a kompakt gyári mérete, a dugattyúk azonban 38mm-esek lettek. Ja és a rugó az elsőhöz hasonlóan Eibach.





A sperr difimet stílusosan Speer Zsoltihoz viszem áttétel cserére. A 3.46 módosítva lesz. A hét végén beszereztem egy m52b28 blokkot patópáltól! Remélem olyan jó lesz, mint ahogyan Géza mondta. Na mondjuk itt is Speer Zsoltitól várok hathatós hasznos tanácsokat.


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
gelgeorge
2013.01.12. 23:21   






Elkezdtem berakni az első futóművet! Strongflex szilentek, minden szinterezve és újra cserélve. Csavarok a mai divat alapján kadmiumozva. Very Happy

Magyaros pizza (325mm), betyáros féktávot várok tőle. Very Happy




Bekerült a jobb 1 is!




A hidrós kézi a helyén, a fékhenger festés után a helyére kerül. Még egy amolyan fékerő szabályzó lesz még beépítve a hátsó fékkörre.




Ha már lábra állt, akkor ajtóállítás után jöhet a kéder is.

Ma délután Krisztián barátom meghozta a hátsó kerékcsapágyakat és a kormány összekötőket. Jövő héten folyt köv! Kacsint


Pilisvörösvár    116    2012.01.11. 16:45
Vick
2013.01.07. 23:08   






Ez igen! Beépitve még bitangabbul néz ki Very Happy Csak igy tovább Kacsint


Dunakeszi    380    2012.02.07. 12:32
blueboi69
2013.01.07. 21:56   






Ez tényleg szép! Kacsint


"blue tanácsai meg mindig a leghasznosabbak itt a fórumon, tipikusan az az állatfaj ami ha nem létezne ki kéne találni" by Rolcsi85

Celebfalva :Đ - Prosport User    5279    2007.04.03. 22:20
Roland_E30
2013.01.07. 20:26   










Nagyon jól néz ki ez az ülés!!!! Cool fotók


E30 Tuning alkatrészek.    533    2012.03.04. 12:13
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 4 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére