POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
4 / 5 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   Cápatámadás

Janoka
2012.08.27. 12:48   






powered írta:
Idézet:
DTA menüben a vezérműtengelyek szöghelyzetei rendre pont annyiak mint az enyémen és nekem gyári motorom van.


A veztengelyek pozicióját, a tengelyek végére csavarkötéssel rögzített jeladókról nézed. Tehát a tengelyeken a bütykök éppen akárhogy is állhatnak, ugyanazt látod...Hacsak nem tudod összehasonlítani a vanos solenoidok állásával. Kacsint

Mondjuk ez igaz....


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
powered
2012.08.27. 09:57   






Idézet:
DTA menüben a vezérműtengelyek szöghelyzetei rendre pont annyiak mint az enyémen és nekem gyári motorom van.


A veztengelyek pozicióját, a tengelyek végére csavarkötéssel rögzített jeladókról nézed. Tehát a tengelyeken a bütykök éppen akárhogy is állhatnak, ugyanazt látod...Hacsak nem tudod összehasonlítani a vanos solenoidok állásával. Kacsint


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
Janoka
2012.08.27. 09:34   






sixday írta:
Mondjuk nem bántásból de engem kurvára érdekelne hogy mi visz rá valakit arra hogy egy literenként több mint 100 lóerőt tudó kvázi versenymotornak elkezdje reszelgetni a tengelyét kisiparilag mert majd ő megmutatja az M-es mérnököknek... szerintem kb. 99% hogy összességében nem lesz jobb...

Hát ez igaz, osztom a véleményed, közepes felkészültséggel ne is kezdjen hozzá senki, otthon, konyhában meg pláne. Shocked


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2012.08.27. 09:31   






Hát lehet hogy köszörülte-köszörülte aztán pont olyan lett mint a gyári Smile
Szóval úgy ránézésre full gyári, én az enyémeket láttam már párszor és ezek pont olyanok. A beállításuk is pont gyári, mert a DTA menüben a vezérműtengelyek szöghelyzetei rendre pont annyiak mint az enyémen és nekem gyári motorom van.
De tegyük fel, hogy átköszörülte, miért?
Nagyobbat nyisson a szelep? Ok nagyobbat akar, mint 12mm emelés ezért talál rá egy megfelelő embert, aki megcsinálja. Kész van a cucc, majd beépíti, leköszörülik a megfelelő részt, hogy nagyobbat emeljen a cucc mondjuk 1mm-el. Tehát akkor most keressünk bele nagyobb hézagoló lapkákat,hogy beálljon ujra a szelephézag.Eddig 2.36mm-esek voltak benne (az enyémben is nagyrészt ilyenek vannak) most milyet is tegyünk ?ÖÖÖ 1mmterrel nagyobbat? Ok
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BL91&mospid=47621&btnr=11_3006&hg=11&fg=25

Namost itt az látszik, hogy 2.60mm legnagyobb hézagoló lapka.
Ekkor menjünk és vegyünk bele két gyári tengelyt, mert a mostanit jól elb.ctuk Sad
Egyszóval ez szerintem egy gyári motor, én láttam a bütyköket és a jellegzetes gyári köszörülést, ami így néz ki a képen ,megvolt, az EGR szelep melletti bütyök pont ugy áll, hogy látszik az a köszörülés az olajzsák vagy ilyesmi.Ha átköszörülsz, akkor ez eltünik...




Kox írta:
Janoka írta:
A legérdekesebb az egészben az, hogy alapjáraton cca 1.41ms befecsi idővel megy 900 fordulaton és az enyém is ilyesmivel megy, ha jól emlékszem 1,39...Viszont fordulaton meg más kéri azt a 15-20%al többel mint az én s54-em.
Érdekes...


Tudtommal át van benne köszörülve veztengely. Legalábbis Gnagy ezt mondta nekem még amikor készült a verda.


06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
sixday
2012.08.26. 22:44   






Mondjuk nem bántásból de engem kurvára érdekelne hogy mi visz rá valakit arra hogy egy literenként több mint 100 lóerőt tudó kvázi versenymotornak elkezdje reszelgetni a tengelyét kisiparilag mert majd ő megmutatja az M-es mérnököknek... szerintem kb. 99% hogy összességében nem lesz jobb...


Budapest    1018    2006.10.05. 11:02
Kox
2012.08.26. 22:21   





Site Admin
Janoka írta:
A legérdekesebb az egészben az, hogy alapjáraton cca 1.41ms befecsi idővel megy 900 fordulaton és az enyém is ilyesmivel megy, ha jól emlékszem 1,39...Viszont fordulaton meg más kéri azt a 15-20%al többel mint az én s54-em.
Érdekes...


Tudtommal át van benne köszörülve veztengely. Legalábbis Gnagy ezt mondta nekem még amikor készült a verda.


Budapest    1212    2005.04.09. 18:36
Janoka
2012.08.26. 21:55   






A legérdekesebb az egészben az, hogy alapjáraton cca 1.41ms befecsi idővel megy 900 fordulaton és az enyém is ilyesmivel megy, ha jól emlékszem 1,39...Viszont fordulaton meg más kéri azt a 15-20%al többel mint az én s54-em.
Érdekes...
Turboá írta:
powered írta:
Az S54 injektorai 5 báros üzemanyagnyomás mellett működnek jól, és megfelelő kapacitáson. Érdemes rá figyelni. Ha kell valami portéka, szóljatok, talán akad még ez-az hozzá... Kacsint


Azt mondták más veztengely van benne, és más injektorsor, ezért nem egyszerű csak átrakni rá egy másik ugyanilyen programját.
Mindkét tétel cikkszám szerint is egyezik a gyárival. Az üza szűrő nem volt a helyzet magaslatán, és az injektorok is akadoztak majd egy évi állás után. A benne lévő benzin se tetszett, de mindezek ellenőrzése, cserje,takarítása után is bekéri a kb a plusz 15% üzemanyagot a két motor azonos üza nyomás értékén.

Smile Úgy egyébként mindene megvan.
Az ügyfél még azelőtt, hogy ide került volna a kocsi , említette, hogy egy gyári komplett vezérlés érdekelné kompletten.


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Janoka
2012.08.26. 21:52   






Hajrá egész jól halad, ha esetleg a tulaj úgy gondolja kisöprök a műhelyben az érkezésére, akarom mondani megtőtőm a medencét vízzel Mad


Mindíg tövig nyomd (a gázt)!

06 30 4191891 és Ostffyasszonyfa    1157    2005.05.15. 18:32
Turboá
2012.08.26. 11:44   










új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Turboá
2012.08.24. 10:37   






Ez csak egy betámadás, betámadott bennünket, hiszen egyedül van.
Tehát egy 3,46-os áttétellel kezdünk. Persze ehhez szét kell borítani,roppanógyűrű csere és teljes felújítás:
Very Happy
















új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Englishman
2012.08.24. 10:15   






Ez nem cápatámadás.....ez már INVÁZIÓ Very Happy


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Turboá
2012.08.24. 10:11   






powered írta:
Az S54 injektorai 5 báros üzemanyagnyomás mellett működnek jól, és megfelelő kapacitáson. Érdemes rá figyelni. Ha kell valami portéka, szóljatok, talán akad még ez-az hozzá... Kacsint


Azt mondták más veztengely van benne, és más injektorsor, ezért nem egyszerű csak átrakni rá egy másik ugyanilyen programját.
Mindkét tétel cikkszám szerint is egyezik a gyárival. Az üza szűrő nem volt a helyzet magaslatán, és az injektorok is akadoztak majd egy évi állás után. A benne lévő benzin se tetszett, de mindezek ellenőrzése, cserje,takarítása után is bekéri a kb a plusz 15% üzemanyagot a két motor azonos üza nyomás értékén.

Smile Úgy egyébként mindene megvan.
Az ügyfél még azelőtt, hogy ide került volna a kocsi , említette, hogy egy gyári komplett vezérlés érdekelné kompletten.


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
powered
2012.08.24. 07:23   






Az S54 injektorai 5 báros üzemanyagnyomás mellett működnek jól, és megfelelő kapacitáson. Érdemes rá figyelni. Ha kell valami portéka, szóljatok, talán akad még ez-az hozzá... Kacsint


racing performance

PWRacing Pécs    3060    2006.07.17. 20:23
spongebob
2012.08.23. 22:12   






Atti holnap rádcsörgök,hacsak nem füvet nyírsz... Very Happy


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
Turboá
2012.08.23. 22:06   






spongebob írta:
Turboá írta:
spongebob írta:
Turboá írta:
Janoka írta:
Alig értél vissza a nyaralásból, na te aztán nem lazsálsz, kilegóztátok szépen a hátulját....
Szóval cápa rakéta lesz belőle.... Mad


Igen szétcsaptam .
Néhány szót azért nagy vonalakban.

Nem volt alapjárat. Kértem Janókát jöjjön le és nézzen rá.
Lejött , nálunk töltött néhány napot, de sajnos a program le volt zárva. (DTA vezérlővel megy az ártatlan) . Kértem a programozót, hogy adjon hozzáférést. Elutasítást kaptunk. A vezérlőt a tulaj felvitte Pestre, kitörölték, majd üresen visszahozta. Innen indultunk neki. Janóka pár szót esetleg elmond ha akar.




Szia Atti!
Nagyon diplomatikus vagy,és én sem kekeckedésből kérdezem,de mivel ezt az autót is becsületesen gatyába fogjátok rázni,valószínűsítem sokan olvassák majd a topicot és mivel több mint jó viszony fűz a "programozóhoz" picit a védelmében kérdem,hogy miért nem vitték hozzá vissza az alapjárati probléma megoldására az autót?Surprised
Az ilyen jellegű problémákat bármikor ingyen és azonnal megpróbálják orvosolni,amennyiben az ő szoftverük fut...akármikor is készült az autó.
Remélem nem veszed zokon hogy így teszem fel a kérdést,de mivel itt merült fel,úgy éreztem ezt megérdemlik az ő védelmükben,nehogy esetleg téves konzekvenciákat szüljön a dolog.
Bocs mégegyszer,ezzel a kérdéssel be is fejeztem ezt a témát,jó munkát a géphez... papa2


Szia Peti!
Nem akartam kitérni erre a dologra, mert nem biztos, hogy a jelenlegi véleményemet később nem bánnám meg.
Annyit elmondok azért, hogy az általam felkért programozó már a működés közben látott értékeket ( ezekhez volt hozzáférés) rossznak vélte.
Majd az alapjárati motor bekötésének utána nézve látta-láttam, hogy 2 érintkezőt használ a 3 helyett.
Amikor rátaláltunk a vezérlőre akkor a sarkán lógott a kábelek tartották, a rögzítése nem volt megodható, mert egyszerűen rövidre szabták azokat.
Minek után ezt a helyzetet konstatáltuk, kértünk hozzáférést amit elutasított.
Mi mást tehetnénk mint egy jobb megoldás reményében nekikezdünk ,és a továbbiakaban nélkülözzük a kötelező ráutaltságot?
Tiszetelettel érdeklődtünk a lehetőségekről, tudomásul vettük a magyarázatát, noha kikódolhattuk volna, sem tettük.
Janóka nem zárja le.

Smile


Ez korrekt válasz és hozzá állás a részedről,köszönöm.
Örülök,hogy Janóka veszi kézbe az ügyet,tudom mindent meg fog tenni,hogy minden tökéletesen működjön majd,ahogyan én ismerem őt,talán még többet is. Szemcsis


Nem vagyunk különbek másoknál, de próbálunk túltenni önmagunkon .......is.
Az már tisztán látszik ,hogy tanulságos feladat elé nézünk. Smile
Már mértem valós injektor szállítási kapacitást is,pumpa már a levesbe , nyomozok.
Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
spongebob
2012.08.23. 21:43   






Turboá írta:
spongebob írta:
Turboá írta:
Janoka írta:
Alig értél vissza a nyaralásból, na te aztán nem lazsálsz, kilegóztátok szépen a hátulját....
Szóval cápa rakéta lesz belőle.... Mad


Igen szétcsaptam .
Néhány szót azért nagy vonalakban.

Nem volt alapjárat. Kértem Janókát jöjjön le és nézzen rá.
Lejött , nálunk töltött néhány napot, de sajnos a program le volt zárva. (DTA vezérlővel megy az ártatlan) . Kértem a programozót, hogy adjon hozzáférést. Elutasítást kaptunk. A vezérlőt a tulaj felvitte Pestre, kitörölték, majd üresen visszahozta. Innen indultunk neki. Janóka pár szót esetleg elmond ha akar.




Szia Atti!
Nagyon diplomatikus vagy,és én sem kekeckedésből kérdezem,de mivel ezt az autót is becsületesen gatyába fogjátok rázni,valószínűsítem sokan olvassák majd a topicot és mivel több mint jó viszony fűz a "programozóhoz" picit a védelmében kérdem,hogy miért nem vitték hozzá vissza az alapjárati probléma megoldására az autót?Surprised
Az ilyen jellegű problémákat bármikor ingyen és azonnal megpróbálják orvosolni,amennyiben az ő szoftverük fut...akármikor is készült az autó.
Remélem nem veszed zokon hogy így teszem fel a kérdést,de mivel itt merült fel,úgy éreztem ezt megérdemlik az ő védelmükben,nehogy esetleg téves konzekvenciákat szüljön a dolog.
Bocs mégegyszer,ezzel a kérdéssel be is fejeztem ezt a témát,jó munkát a géphez... papa2


Szia Peti!
Nem akartam kitérni erre a dologra, mert nem biztos, hogy a jelenlegi véleményemet később nem bánnám meg.
Annyit elmondok azért, hogy az általam felkért programozó már a működés közben látott értékeket ( ezekhez volt hozzáférés) rossznak vélte.
Majd az alapjárati motor bekötésének utána nézve látta-láttam, hogy 2 érintkezőt használ a 3 helyett.
Amikor rátaláltunk a vezérlőre akkor a sarkán lógott a kábelek tartották, a rögzítése nem volt megodható, mert egyszerűen rövidre szabták azokat.
Minek után ezt a helyzetet konstatáltuk, kértünk hozzáférést amit elutasított.
Mi mást tehetnénk mint egy jobb megoldás reményében nekikezdünk ,és a továbbiakaban nélkülözzük a kötelező ráutaltságot?
Tiszetelettel érdeklődtünk a lehetőségekről, tudomásul vettük a magyarázatát, noha kikódolhattuk volna, sem tettük.
Janóka nem zárja le.

Smile


Ez korrekt válasz és hozzá állás a részedről,köszönöm.
Örülök,hogy Janóka veszi kézbe az ügyet,tudom mindent meg fog tenni,hogy minden tökéletesen működjön majd,ahogyan én ismerem őt,talán még többet is. Szemcsis


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
Turboá
2012.08.23. 21:33   






spongebob írta:
Turboá írta:
Janoka írta:
Alig értél vissza a nyaralásból, na te aztán nem lazsálsz, kilegóztátok szépen a hátulját....
Szóval cápa rakéta lesz belőle.... Mad


Igen szétcsaptam .
Néhány szót azért nagy vonalakban.

Nem volt alapjárat. Kértem Janókát jöjjön le és nézzen rá.
Lejött , nálunk töltött néhány napot, de sajnos a program le volt zárva. (DTA vezérlővel megy az ártatlan) . Kértem a programozót, hogy adjon hozzáférést. Elutasítást kaptunk. A vezérlőt a tulaj felvitte Pestre, kitörölték, majd üresen visszahozta. Innen indultunk neki. Janóka pár szót esetleg elmond ha akar.




Szia Atti!
Nagyon diplomatikus vagy,és én sem kekeckedésből kérdezem,de mivel ezt az autót is becsületesen gatyába fogjátok rázni,valószínűsítem sokan olvassák majd a topicot és mivel több mint jó viszony fűz a "programozóhoz" picit a védelmében kérdem,hogy miért nem vitték hozzá vissza az alapjárati probléma megoldására az autót?Surprised
Az ilyen jellegű problémákat bármikor ingyen és azonnal megpróbálják orvosolni,amennyiben az ő szoftverük fut...akármikor is készült az autó.
Remélem nem veszed zokon hogy így teszem fel a kérdést,de mivel itt merült fel,úgy éreztem ezt megérdemlik az ő védelmükben,nehogy esetleg téves konzekvenciákat szüljön a dolog.
Bocs mégegyszer,ezzel a kérdéssel be is fejeztem ezt a témát,jó munkát a géphez... papa2


Szia Peti!
Nem akartam kitérni erre a dologra, mert nem biztos, hogy a jelenlegi véleményemet később nem bánnám meg.
Annyit elmondok azért, hogy az általam felkért programozó már a működés közben látott értékeket ( ezekhez volt hozzáférés) rossznak vélte.
Majd az alapjárati motor bekötésének utána nézve látta-láttam, hogy 2 érintkezőt használ a 3 helyett.
Amikor rátaláltunk a vezérlőre akkor a sarkán lógott a kábelek tartották, a rögzítése nem volt megodható, mert egyszerűen rövidre szabták azokat.
Minek után ezt a helyzetet konstatáltuk, kértünk hozzáférést amit elutasított.
Mi mást tehetnénk mint egy jobb megoldás reményében nekikezdünk ,és a továbbiakaban nélkülözzük a kötelező ráutaltságot?
Tiszetelettel érdeklődtünk a lehetőségekről, tudomásul vettük a magyarázatát, noha kikódolhattuk volna, sem tettük.
Janóka nem zárja le.

Smile


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Turboá
2012.08.23. 21:18   






ez egy e36 3,2m3 motor a örött autós képen.


A hajtást G-nagy úr készítette, majd alkalmasint elmodja mit használt fel. Annyi bizonyos, hogy Kox jól látta ez egy e36 tds difi.
A féltengelyek 7-es széria csőféltengelyeiből vannak lerövidítve, a 180-as difibe pedig a 210-es kihajtási tölcsérű ám 180-as difiből származó amolyan átalakító tölcséreket használták fel. Ez egyébként gyári alkatrész régi modellekből lehet ilyet beszerezni.

Nos a difit át szeretném áttételezni, egy 3,46-osra kezdésnek.
Tehát első körben ez lenne a feladat a már megszokott minőségben.

A kérésetekre itt van néhány kép a jelenlegi helyzetről,remélem nem sérti senki érdekét:

















A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2012.08.25. 12:33 (3).

új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
spongebob
2012.08.23. 21:17   






Turboá írta:
Janoka írta:
Alig értél vissza a nyaralásból, na te aztán nem lazsálsz, kilegóztátok szépen a hátulját....
Szóval cápa rakéta lesz belőle.... Mad


Igen szétcsaptam .
Néhány szót azért nagy vonalakban.

Nem volt alapjárat. Kértem Janókát jöjjön le és nézzen rá.
Lejött , nálunk töltött néhány napot, de sajnos a program le volt zárva. (DTA vezérlővel megy az ártatlan) . Kértem a programozót, hogy adjon hozzáférést. Elutasítást kaptunk. A vezérlőt a tulaj felvitte Pestre, kitörölték, majd üresen visszahozta. Innen indultunk neki. Janóka pár szót esetleg elmond ha akar.




Szia Atti!
Nagyon diplomatikus vagy,és én sem kekeckedésből kérdezem,de mivel ezt az autót is becsületesen gatyába fogjátok rázni,valószínűsítem sokan olvassák majd a topicot és mivel több mint jó viszony fűz a "programozóhoz" picit a védelmében kérdem,hogy miért nem vitték hozzá vissza az alapjárati probléma megoldására az autót?Surprised
Az ilyen jellegű problémákat bármikor ingyen és azonnal megpróbálják orvosolni,amennyiben az ő szoftverük fut...akármikor is készült az autó.
Remélem nem veszed zokon hogy így teszem fel a kérdést,de mivel itt merült fel,úgy éreztem ezt megérdemlik az ő védelmükben,nehogy esetleg téves konzekvenciákat szüljön a dolog.
Bocs mégegyszer,ezzel a kérdéssel be is fejeztem ezt a témát,jó munkát a géphez... papa2


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
Hexer
2012.08.23. 19:52   






soM3 írta:
Ha jól látom, itt ugyanaz az összeállítás:





Egesz jo helyen van itt mar a motor...


   1080    2007.03.10. 17:40
soM3
2012.08.23. 17:54   






Ha jól látom, itt ugyanaz az összeállítás:





Bp    170    2009.07.13. 18:17
soM3
2012.08.23. 17:32   






Ha hozni fogja, talán ez lesz az egyik legerősebb szívómotoros e21 Kacsint

Mintha egyszer láttam volna valahol egy S62-es motorral szerelt kiscápát 420Le körül Surprised

Illetve:
http://www.youtube.com/watch?v=-IylGvz-sOE

Bocs Attila az offért!

grafo írta:
uristen mi van itt Very Happy Very Happy Very Happy
dta,vems,moteccel megoldható hogy tudja a 343-at és mondjuk használható legyen, olyan majdnem gyárias?


Bp    170    2009.07.13. 18:17
lezsi
2012.08.23. 15:23   






grafo írta:
uristen mi van itt Very Happy Very Happy Very Happy
álommotortér!!! Szemcsis
szerkesztek!: dta,vems,moteccel megoldható hogy tudja a 343-at és mondjuk használható legyen, olyan majdnem gyárias?


Elvileg igen. De akkor a gyari legtomegmerot is kerjuk vissza a helyere! Surprised


A "felkapar" nem mértékegység...

   3215    2005.06.08. 14:21
grafo
2012.08.23. 14:42   






uristen mi van itt Very Happy Very Happy Very Happy
álommotortér!!! Szemcsis
szerkesztek!: dta,vems,moteccel megoldható hogy tudja a 343-at és mondjuk használható legyen, olyan majdnem gyárias?


graffo.uw.hu/dragtimes.xls

Kecskemét    1095    2007.05.30. 20:44
Kox
2012.08.23. 12:17   





Site Admin
ZSOSZ írta:
promega írta:
de miért van a a rövidített fétengely mindkét végén ugyanakkora csukló (ha jól látom)? ( ergó hogyan tud kapcsolódni a féltengely külső vége a tengelycsonkhoz?)
Üdv:Promega

Ez egy nagyon jó kép!
Én személy szerint köszönöm Attilának az ilyen megoldás bemutatását! Danke



Bár sajátomon másként készülök megoldani


Esetleg az E23 hajtótányért is bele lehetne próbálni, bár ETK szerint a külső csapágy mérete nem egyezik.


F*CK THE FUEL ECONOMY!!!

Budapest    1212    2005.04.09. 18:36
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  4 / 5 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére