POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
39 / 39 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 37, 38, 39    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E46   »   Csatis1 - a Tábornok végül mégis M3 Touring lett

Woodstock
2012.05.07. 20:15   






Hali nagyon tuti a verda és látom elég sokat költesz rá szép anyagokkal és minőséggel dolgozol.
Ezért érdekelne h hosszútávú tervekben szerepel h lesz benne valami nagy motor vagy marad ezzel?


E36 320i '96

Győr    3834    2010.12.17. 17:52
csatis1
2012.05.07. 14:33   






Már fent vannak a karbon emblémák is.

Nem matrica karbon, hanem valódi karbonszövet műgyantával kiöntve. Elég szép szettet sikerült beszerezni, de csillagász áron sajna. Viszont karbonból alternatívát nem találtam touringhoz a neten. 85 dolcsi volt postástól ha jól emlékszem, de nekem ez tetszett...
A szettben benne van az első, hátsó, kormány és 4db felnikupak embléma.

















Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
csatis1
2012.05.06. 19:26   






2012:

Ezt már nem részletezem dátumokkal. Még csak most kezdődött az év.

De mindenképp azzal kezdem, (azt gondolom) sikerült 99%-ban összehozni belülről, amit akartam. 2012-re maradt inkább a gyári külső leváltása.

De kezdtem máris pár nappal az újév után egy borzasztóan hiányolt kellék beszerzésével, ami nem más mint a pohártartó:





Gondolkodtam valami M-es lökösökön, de az M-tech2-t elvetettem, mivel szinte mindenhol olyat látok. Ezért úgy döntöttem, hogy ha már sportos külsőt szeretnék az M3 belsőhöz, akkor legyen M3 külső is.

Beszereztem egy M3-look első lökit, hozzá Hamann ködlámpa takarókat és karbon CSL koptatókat. Plusz lakkfeketére festett veséket és M3 tükröket.
A karbon koptatók kivételével fel is kerültek márciusban, plusz a tetőt is átfestettük lakkfeketére (korábbi jégkárom miatt amúgy is festtettem volna):










Kapott szép toronymerevítőt (nem középencsavarozóscsúnyaságot) karbon betétekkel és kifestettünk szintem minden burkolatot a motortérben:






Áprilisban felkerültek a 330i fékek fehérre festett nyergekkel és fúrt sportféktárcsákkal. De nem maradtak ki a CSL koptatók se:

















Ezek már jobban kitöltik a kerék mögötti helyet, mint a régiek. Bár ezzel sem vagyok tökéletesen megelégedve. Nagyon jó a fékhatás, sokkal jobb is mint volt, de még ezek is kicsik. Pedig alig pár milliméterrel kisebbek, mint 13".
Amivel már elégedett lennék az elöl 15" tárcsák, hátul min. 14" tárcsák. De csak az az 1 milla hiányzik hozzá, amibe kerülnének... Surprised

A küszöbspoilert még nem cserélem le, mert nekem jobban bejön ez, mint az M-es.

A hátsó M-tech2 löki megvan. A diffúzor is, (ami pillanatnyilag eladó) de azt nem fogom felrakni.
A lököst akkor fogjuk felrakni, amikor megjön az M-tech2-be való CSL diffúzor és a hozzávaló quad kipu.
Erről egyelőre hasonlót tudok mutatni, mivel ahogy találtam (és a képen látszik), természetesen nem tetszik, szóval át lesz kicsit alakítva.





Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
csatis1
2012.05.05. 08:05   






Szabi46 írta:
Amikor az ülésfűtéses schaltzentrumot raktad be akkor az ülésfűtés gombjainak a csatlakozója hova ment? Mert megfordult a fejembe, hogy ülésfűtés jó lenne de akkor új ülések meg a gombok, de nagyon nagy macera összehozni? Nagyon frankó ülések Szemcsis Kacsint
Az SMG kormány csak dísz lett így?


Az ülésfűtés beszereléshez egy kis sztori:
Ez az ülésfűtés dolog nem volt egyszerű, de aztán rá kellett jönnöm, hogy nem is bonyolult.
Az én üléseim se fűthetők se elektromosan nem voltak állíthatók. Viszont olyat akartam. Az M3 ülések ezt mind tudták, ráadásul abból a kocsiból származott a középkonzol is, amit vettem.
A bekötés már bonyolultabb volt: felhívtam egy szakit Szarvason. Gondoltam, közel is van, bepróbálkozok... Ott kellett volna hagynom a kocsit 2-3-4 hétre, aztán "majd kiokoskodják" hogy lehet bekötni. Csak a szerelési díjra min. 50k-t emlegettek!!!! Surprised
Volt talonban egy másik szerelő, akivel korábban már beszéltem. Felhívtam és bevállalta úgy, hogy reggel viszem a kocsit Pestre, délután hozom haza. Ez már érdekelt.
Lefényképeztem neki a schaltzentrum hátulját, elküldtem emilben és összeszedte a hozzávalókat. Lebeszéltük az időpontot, vittem reggel 8-ra, délután 4-5-körül indultam is haza. 15 pénz volt a munkadíj. Perfekt! Gyorsan, jól dolgozik! Kacsint Highly recommended!
Címet nem, de elérhetőséget tudok adni. Foglalkozik: 100% BMW, ebből 90% E46.
Azóta is minden oké, a fűtés, állítás minden működik.

Ráadásul a kupé ülések tökéletesen passzolnak a touringba vagy sedanba is. Nem bezélve arról, hogy párszor már hasznát vettem az előre dönthető jobb1-nek, amikor hosszabb dolgot kellett a kocsiba pakolnom.

Az SMG fülek egyelőre díszek, mert ugye manuál váltóm van. De jobb áron kaptam meg, mint akkoriban egy nem SMG-s kormányt. Igaz még nem tudom mire használni, de egyszer hátha... Very Happy
Ha legalább sima automata váltóm lenne, akkor biztos bekötném. Azt meg lehet könnyen oldani.


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
Szabi46
2012.05.04. 20:50   






Amikor az ülésfűtéses schaltzentrumot raktad be akkor az ülésfűtés gombjainak a csatlakozója hova ment? Mert megfordult a fejembe, hogy ülésfűtés jó lenne de akkor új ülések meg a gombok, de nagyon nagy macera összehozni? Nagyon frankó ülések Szemcsis Kacsint
Az SMG kormány csak dísz lett így?


www.youtube.com/watch?v=R0YhAGwkIgc

Simontornya/Ozora    364    2010.06.02. 08:53
csatis1
2012.05.04. 20:34   






2011:


2011.04.13. M-es tükrök:


Rendeltem kicsi pénzért kicsi kínaiaktól M-es replika tükröt. Ami gombnyomásra még be is hajlik ráadásul.

Színre fújás után felszerelve:









De hamarosan rá kellett jönnöm hogy ezzel sem vagyok elégedett, mert hiába működik rendesen és sokkal jobban néz ki, mint amivel gyárilag az utakra szabadították, mégse 100%-ig teljesen olyan, mint az E46 M3 tükrei.
Erre még visszatérünk... Szemcsis


2011.05.13. Multimédiás fejegység:

Erre már olyan régóta vágytam, és sikerült megszerválni. Ebben már navigációtól kezdve minden okosság benne van.
A beszerelésnél volt azért kis malőr, mert 1DIN-es volt az előző fejegységem és le kellett tenni a klímavezérlőt. Önmagában ez nem gond, csak marad egy kis pocoklyuk. Az meg nem BMW-s!
Ezért addig keresgéltem, amíg nem találtam megfelelő keretet az íbéjen. Ez már ülésfűtéses schaltzentrumos volt, ami azért jó, mert nekem még nem volt akkor ülésfűtésem.













A navigációs antennát az első szélvédő elé raktam, a díszléc alatt elvezetve. Van egy-két apróság, ami zavaró benne, de összességében ár/érték arányban jó vétel volt azt gondolom.


Pontos dátumot nem tudok, de az év második felében sikerült ráakadnom egy bontóra, ahol (szinte) csak E46 M3-at bontanak/bontottak. Ez a hely pedig Watsonville, California a nagyvizen túl. Dave-vel a tulajjal egész jól összekomáztunk, le is csaptam egyből nála a középkonzolra és egy M-es lábpihentetőre.

Ezt követte egy M-es SMG sportkormány, amit 200 dolcsiért sikerült magamévá tenni.
Nagyon megtetszett nála egy pár fullos első bőrülés '04 M3 kupéból. Meg is állapodtunk, de a hajóút jó sokáig tartott. A vámolás meg minden simán ment, csak azért jó nagyot is szívtam a szállítással. Ez egy kicsit elszomorított, de felvidultam, amikor sikerült egy hátsó üléssort vennem Kaszától bontott csirke farhát árban.

Amikor minden megvolt és túladtam a saját bőrbelsőmön, elvittem a kocsit kibőröztetni. Miközben a bőrözést lebeszéltük és csinálták, kiszedtem a díszléceket, belső küszöböket, motorvédő burkolatokat, kormány alsó betétet és elvittem fényeztetni.

Amire a fényezés kész lett, addigra végrehajtottam egy kis módosítást a belső világításon is: mindenhová SMD ledes izzókat tettem, világítós M-es váltógombot szereltem be. Átalakítottam a kormány alsó betétjét is, hogy ha a világítást felkapcsolom, az M-es logó is világítson a kormányon. Egész jó lett ez is.
Nem tetszett az se, hogy amikor kinyitom az ajtót akkor a hátsó üléssor feletti lámpában csak a középső világít. Gondoltam, ha a két olvasólámpa is világítana, akkor mindjárt több fény lenne. Ezt is sikerült megoldani!

Ezekről nincs nagyon képem, ezért csak szövegelek, de ha valakit valami mélyebben érdekelne, szívesen segítek képpel videoval vagy tanáccsal.

Karácsonyra ilyen lettem belülről:






























No ennyi fért 2011-be. Már nem sok van hátra.. Kacsint


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
csatis1
2012.05.04. 19:31   






2010.10.05. Karbonozás:

Még azon a nyáron csináltam pár burkolatot a kocsimhoz plexiből, amiket karbonfóliáztattam és lakkoztattam. Hát a lakkozás nem kellett volna, mert tiszta fekete lett az egész.
A fóliázást újracsináltatni nem akartam, ezért másra gondoltam: mi lenne, ha megcsinálnám az egészet karbonból?
Megvettem a karbonszövetet, műgyantát, edzőt... mindent, megcsináltam a sablonokat újra és nekiláttam karbon alkatrészt gyártani!
Az alkatrészek teljes egészében karbonból lettek készítve, de mivel nem volt fűtött műhelyem a megfelelő klímához, így azt a telet kísérletezésre a technika elsajátítására szántam.
Már beszéltem sokakkal, akik jártasak a dologban, de itt szeretném előre is megköszönni Bazsali Tibi bának (aki nem mellesleg többszörös világ- és európabajnok modellező) a rengeteg eddigi és további segítségét!

Ezt a 2db alkatrészt abszolváltam. Elsőre nem is lett olyan rossz talán:

















Szerettem volna tovább vinni a karbonozást bonyolultabb formájú alkatrészekre is, de időm és megfelelő műhelyem hiányában ez elmaradt. Még azt a két alkatrészt sincs időm befejezni, amikkel már alig kellene foglalkozni... Sad


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
csatis1
2012.05.04. 19:07   






Kis kihagyás után folytatom:

Tehát 2010 második fele következik - van még jó sok(k)! Very Happy

2010.06.08. Kipuffogó átalakítás.

Ez egy érdekes téma. Az alap ötlet annyi volt, hogy a szimpla lefelé pöfögő véget lecseréljem duplára, valami normális kinézet mellett.
Egyáltalán nem volt célom - és még most sem az, hogy valami sportdobot szereljek fel. Nem mintha erre a dízelre lenne bármi értelme is.... Surprised

Hullik a vég-tag:






Valahogy így képzeltem elsőre:





Így nézett ki felrakva, de nem azt sikerült összehozni, amit szerettem volna.
Úgy is mondhatnám, hogy kicsit "butára" sikeredett. Lehet hogy van akinek tetszik így is, de nekem speciel mégsem ez volt az elképzelés. A terv és a tény fura genyó dolog... Mad










Kicsit változtatni kellett, mert így nem maradhatott. Kicsit rövidebbre vettük, (mert szerintem sokkal jobban néz ki, ha csak picit lóg ki) és nagyobb szögben csaptuk le a végét. Így sem lett 100%-os, de hát ha az ország sem az, akkor a Tábornoknál is el lehet ezt még nézni. Very Happy









Ez már így marad! Sad


2010.08.26. Első lengőkar hátsó szilentek:


Az ültetett futómű és a nagy kerék nem éppen a gyári alap futómű alkatrészekkel kompatibilis, ez meglátszott azon is, hogy a futómű átalakítása után az első lengőkarokat és a hátsó szilentjeit cserélni kellett. Persze amúgy is gatyák voltak szerintem, de meg is lepődtem azért rendesen.
Főleg akkor, amikor a vadi új hátsó szilent a beépítés után 3 hónappal szarrá ment. Ekkor hallottam egy csodatévő emberről, - nem, nem Galliából jött konyhatündér - aki gyárt szilenteket. Gondoltam egy próbát megér, elvittem neki a lengőkarokat szilentestől és gyártott rá az eredeti felfogatásba másikat.
Igaz fel kellett csattogni érte Pestre, de megoldottam. No problem!

Ilyen lett:









Ez már jóval brutálisabb méretű, mint ami volt benne. Teli 60-as. Ha Chuck Norris felhajítaná a kocsit Holdra, akkor se menne tönkre.
Kb 25000km-t mentem a beszerelése óta a kocsival. Hozzáteszem, minden gond nélkül. Aki ajánlotta, már akkor 50ezret tekert bele és neki is szuperál még.[/img]


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
Boczy46
2012.04.25. 09:28   





Site Admin
csatis1 írta:


Nálad több a hely gyárilag!
Na ebben nem voltam biztos, így már érthető


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
csatis1
2012.04.25. 05:37   






Boczy46 írta:
M3 lököst eltekintve tetszik az autó, az viszont érdekes hogy bele ért a kerék hátul, nekem 8,5 et27,5 és nem ér bele, sőt még van is hely bőven igaz nekem 18as 225/40el


Köszi! Kacsint
Igazából azon hadakoztam magammal, hogy M-tech2 vagy M3 löki legyen. Egyrészt mivel mindenhol M-tech2-t látok inkább M3 "féle" lett, másrészt másért, de erről később még szó fog esni...

Igaz átmérőben csak 10mm a különbség a 225/40/18 és a 235/35/19 között, de ott van még hogy jobban feszül a 8.5"-on a keskenyebb gumi és azt se felejtsd el, hogy a kupé alá befér a kisebb ET is. Nálad több a hely gyárilag!


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
Boczy46
2012.04.24. 20:37   





Site Admin
M3 lököst eltekintve tetszik az autó, az viszont érdekes hogy bele ért a kerék hátul, nekem 8,5 et27,5 és nem ér bele, sőt még van is hely bőven igaz nekem 18as 225/40el


Autóm Powerfanatics-on
Autóm carstylingon
E36 325Ci Coupe
R.R.T.

Magyarország, Pest megye,Gödöllő    9409    2007.08.20. 23:19
csatis1
2012.04.24. 15:24   






Nos akkor folytatom:

2009.04.07. Hengerfej felújítás

Nem sokáig élvezhettem a kényelmet, mert egyik reggel munkába menet leálltam az útba eső pékségnél reggelire kis sós stanglit venni, majd indításkor úgy éreztem szét fog esni a kocsi.
Elhúztuk szerelőhöz, kiderült, hogy egy valamilyen alátét???!!! volt letapadva a kormos olajos falra az egr után, és a kis sós stanglitól úgy érezte fel kell neki szabadulni. Szerencsémre a szelepnél felakadt és nem került be a hengerbe... Hengerfej takarítás, -felújítás, szívósor takarítás, szelepek cseréje stb. El is tettem emlékbe a negyed millás alátétet! Mad

Szétbontva:





2010.

2010.02.10. Felni próba egy kis ültetéssel ültetéssel

2009 végéig nem igazán volt "kedvem" már a kocsira költeni, de év végén sikeresen magamévá tettem pici pénzért egy állítható magasságú Eibach sportfutóművet. Igaz használt volt, és vérzett is kicsit, de örültem neki mint majom a ... (Állítható 20-70mm-ig elöl-hátul.)
Januárban megvettem a jelenleg is használatban lévő 19"-os M3 replikás felniket is (elöl-hátul 8.5x19 ET34).









2010. február elején beraktuk a lengéscsillapítókat és rugókat, elöl-hátul 40mm-es ültetéssel. És elvittem Békéscsabára a Tábornokot hogy felpróbáljuk az új papucsokat és kiválasszam a megfelelő méretű gumit.

Úgy tűnik a 8.5" és az ET34 nem volt rossz választás:




Egész jól kitölti a helyet:




Már biztos, hogy 235/35R19 lesz!





Megvettem a gumikat is: 235/35R19 Michelin PilotSport2:
Így már kezdett pofásodni a masina. Igaz a jó kis magyar utak nem túlságosan kompatibilisek a nagyfelniperemesgumisportfutómű kombóval, de fékezéskor nem bólogat az eleje, nem dől be túlzottan ha nagy irammal veszek be egy kanyart. Igaz bika kemény, de nekem így jó. De nekem ez csak így tetszik és vállalom a vesekőzúzást érte. Szemcsis

Hát itt még kicsit beleért hátul, annak ellenére, hogy mire Bp-ről hazaértem a doblemezt kissé átalakította a gumi magától... Very Happy




Elöl semmit sem kellett faragni:




Lehet hogy krézi vagyok, de szerintem a 19" illik alá:





2010.04.22. Díszlécek, kilincsek színre fújása:

Hát ööö igen. Ebben minden benne van. Bár hozzátesztem (és a képeken is látszódik talán), a festő nem végzett túl jó munkát.









Kicsit más színűnek látszik a festés, bár élőben annyira nem zavaró. Szerencsére. Amikor készült, még nem voltam annyira rutinos kötözködő, ma már nem hagyok ilyet szó nélkül. Mad


Hát ennyi fért bele 2009 végébe és 2010 első felébe.

Folyt köv.


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
csatis1
2012.04.24. 10:32   






RepTAil írta:
Grat csatis, de elég lesz a topic ahhoz hogy minden változást ide írj? (mert ugye van egy pár) Very Happy Szemcsis


Very Happy Very Happy
Köszi, de szerencsére nincs limit! Délután folytatom... Cool


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
RepTAil
2012.04.24. 10:17   






Grat csatis, de elég lesz a topic ahhoz hogy minden változást ide írj? (mert ugye van egy pár) Very Happy Szemcsis


Magyarország    15    2011.01.03. 16:07
csatis1
2012.04.24. 01:25   






Néztem, nagyon baró a Te géped is! Kacsint


Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
surumuru
2012.04.23. 19:46   






Heló, király lett az új design Kacsint

Ha van kedved nézz be hozzám:
http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=1049
Én is kombiban "utazom".


Szombathely    270    2007.01.17. 22:33
csatis1
2012.04.23. 15:05   






Sziasztok!

Immáron 5-ik éve vagyok boldog tulaja szeretett 318d Touringomnak. A vásárlás óta sokmindent megváltoztattam, átalakítottam rajta, gondoltam megosztom veletek honnan hová sikerült eljutnom a Tábornok projekttel, és mi az ami még Coming soon...

Kezdeném talán azzal, hogy összekuporgatott kis pénzemből egy off kocsira gondoltam először, de aztán mégis a BMW lett a befutó. A magyarázat egyszerű: alig került többe, mint az off, de annál sokkal-sokkal jobban kinéző, felszerelt és nem utolsósorban a fogyasztásban is verte.


2008.

2008.03.05.
A kezdetek kezdete:
















2009

2009.03.18. Az első lépések

Sokáig nem bántottam, de aztán egy Orosháza-Budapest-Miskolc-Orosháza körúttal beszereztem egy garnitúra 18-as felnit, kapott angel eyes-os xenon lámpákat és egy 1DIN-es multimédiás fejegységet.


















De ha már belemelegedtem, akkor rá kellett jönnöm, hogy a xenonlámpához még nincs fényszórómosó és magasságállító, a fejegység nem úgy szól a gyári 6 hangszóróval, mint szeretném (a gyári szett hangmérnökei nem tették túl magasra a lécet), és a 18-as felnik és a sárvédők között is még jó nagy hézag van... Sad

És itt már nem volt megállás. Elindultam lefelé a lejtőn... Mad

Folyt.köv.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2018.02.20. 09:56 (4).

Orosháza    1137    2011.02.04. 16:20
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  39 / 39 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... 37, 38, 39
Tartalomjegyzék  »   BMW E46

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére