POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
32 / 33 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   DIESEL tuning

Böri 325is Coupe
2012.04.25. 13:28   






köszi a válaszokat!!


3er e36 m50b25 QP

Szeged,Bordány...30/3622183    1658    2007.09.25. 23:15
viktorddd
2012.04.25. 00:12   






a BOV-nak itt a tsssst-on kivul semmi ertelme nem lesz,
cooler témában, mérd le hogy mekkora férne be a huto es a lokharito kozze, de ugy hogy egyszeru es rovid legyen a csovezes ahogy mar az itt le volt irva, mert ha tul hoszu a csovezes es pld. tul nagy a cooler akkor meg eshet hogy szaz-ketszaz fordulattal kesob fog betolteni
merd meg a mostani coolerod mereteit, es abbol annak urtartalmat, es ugy probalj uj coolert valasztani hogy minnel nagyob legyen a felulete de az urtartalma ne sokkal legyen nagyob


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
E324d
2012.04.24. 17:45   






Böri 325is Coupe írta:
Sziasztok!
egy offos autoval kapcsolatban lenne kérdésem,történetesen egy opel y17dt-ről(1,7tdi) lenne szó,ami gyárilag 75le,de ha igaz a 2,0 progija van rajta(ha nem kamuzott az előző tulaj) és így kb. 90-100le között van,ami valós is lehet,mert 3.-ikban vizes úton eltekeri a 195 r15 kerekeket Very Happy

nos a kérdésem az lenne,hogy mekkora coolert lehetne ráakasztani,mert a gyárit elég kicsinek találom Smile
illetve gondoltam egy BOV beépítésére,valami occsóbra Very Happy mit ajánlanátok és hova is kellene azt beépíteni,ha jolgondolom akkor a cooler utánni nyomó ágba
előre is köszönöm a válaszokat!!!



cooler minnél több hidegek kapjon és minnél kevesebb csőb vezessen hozzá és minnél kisseb szögű ivekkel (jobb áramlás) BOV ot pedig általában oda szokták de láttam már turbo után is :SVery Happy


magyarország    679    2008.08.04. 14:47
Böri 325is Coupe
2012.04.24. 11:42   






Sziasztok!
egy offos autoval kapcsolatban lenne kérdésem,történetesen egy opel y17dt-ről(1,7tdi) lenne szó,ami gyárilag 75le,de ha igaz a 2,0 progija van rajta(ha nem kamuzott az előző tulaj) és így kb. 90-100le között van,ami valós is lehet,mert 3.-ikban vizes úton eltekeri a 195 r15 kerekeket Very Happy

nos a kérdésem az lenne,hogy mekkora coolert lehetne ráakasztani,mert a gyárit elég kicsinek találom Smile
illetve gondoltam egy BOV beépítésére,valami occsóbra Very Happy mit ajánlanátok és hova is kellene azt beépíteni,ha jolgondolom akkor a cooler utánni nyomó ágba
előre is köszönöm a válaszokat!!!


Szeged,Bordány...30/3622183    1658    2007.09.25. 23:15
E324d
2012.04.22. 19:42   






viktorddd írta:
már értem, ez nagyon érdekesen hangzik, okos megoldás


XD nem sürün használt pedig jonak tűnik Kacsint igyekszem tanulni többet megoldást és jobbakat találni Cool


magyarország    679    2008.08.04. 14:47
viktorddd
2012.04.22. 17:00   






hát igen az 530d az 530d Smile
pont tegnap volt szerencsém vezetni egy 135kW-os e39 530d-t, nekem alapbol nem jon be az az auto mert én old school rajongo vagyok de abba a motorba bele szerettem


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
Popi
2012.04.22. 16:27   






E324d írta:
viktorddd írta:
nem utálunk Smile
ha kicsit részletesebben ki fejted mire gondolsz akkor annak orulnék, okosab lennék, nem tudom hogy tiszta mechanikus megoldásra gondolsz vagy egy kis elektronika segitsegevel is


Én a mechanika hive vagyok Very Happy igy arra . van egy szelep amibe egy csavarral feszithető rugo annak a végén egy golyó egyik végén nyomás másik végén vákum ami rámegy a labdára is
de megprobálom lerajzolni Very Happy




inditásnál megjön a vákum is a turbón a geometria bezár is egyből tölteni fog . elkezded nyomni az autonak jön a turbonyomás és ha ha szelepen beálitott értéket meghaladja elnyomja a rugot és a vákum részbe nyomás jut igy a labda karja elkezd kifele menni (mivel megszünik a vákum) de csak addik fog kifelemenneii mig a szelphez elég turbonyomás jut hogy a vákumot megszüntesse
és megvan vezérelve mechanikusan Szemcsis

remélem valamenyire érthető Shocked


Jövő hónapban jön is az 530 d turbó..tojok mindenre:) Szal készülj,sűrű hónapunk lesz Very Happy


   404    2005.09.10. 16:33
viktorddd
2012.04.22. 16:13   






már értem, ez nagyon érdekesen hangzik, okos megoldás



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2012.04.22. 16:59 (1).

BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
E324d
2012.04.22. 14:45   






viktorddd írta:
nem utálunk Smile
ha kicsit részletesebben ki fejted mire gondolsz akkor annak orulnék, okosab lennék, nem tudom hogy tiszta mechanikus megoldásra gondolsz vagy egy kis elektronika segitsegevel is


Én a mechanika hive vagyok Very Happy igy arra . van egy szelep amibe egy csavarral feszithető rugo annak a végén egy golyó egyik végén nyomás másik végén vákum ami rámegy a labdára is
de megprobálom lerajzolni Very Happy




inditásnál megjön a vákum is a turbón a geometria bezár is egyből tölteni fog . elkezded nyomni az autonak jön a turbonyomás és ha ha szelepen beálitott értéket meghaladja elnyomja a rugot és a vákum részbe nyomás jut igy a labda karja elkezd kifele menni (mivel megszünik a vákum) de csak addik fog kifelemenneii mig a szelphez elég turbonyomás jut hogy a vákumot megszüntesse
és megvan vezérelve mechanikusan Szemcsis

remélem valamenyire érthető Shocked


magyarország    679    2008.08.04. 14:47
viktorddd
2012.04.22. 09:00   






nem utálunk Smile
ha kicsit részletesebben ki fejted mire gondolsz akkor annak orulnék, okosab lennék, nem tudom hogy tiszta mechanikus megoldásra gondolsz vagy egy kis elektronika segitsegevel is


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
E324d
2012.04.22. 08:25   






viktorddd írta:
rá passzol de át kel alakítani a reguláciot rajta, vákumrol nyomásosra, es hozza csinalni egy chipelést


Very Happy már megint beleszolok de csak jó szándékkal próbálom ne utáljatok nem létszükség nyomásosra megcsinálni van egy erre a célre legyártott leszel igaz kell pár vákum cső és meg lehet oldani azzal is Very Happyés akkor a gyári vákumdobjával is tud működni Kacsint de a nyomásos megoldás is jó természetesen Kacsint


magyarország    679    2008.08.04. 14:47
viktorddd
2012.04.21. 18:56   






rá passzol de át kel alakítani a reguláciot rajta, vákumrol nyomásosra, es hozza csinalni egy chipelést


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
BMWPali
2012.04.21. 15:46   






viktorddd írta:
én az EGR szelepet le vakitottam már vagy 2éve, és simán át ment a vizsgán így is sot peldas ertekel, elottem volt egy 2003-as TDi passat a vizsgan es magasabbak voltak nala az ertekek mint nalam Very Happy
ha le vakitod akkor adhat egy kis pluszt kisseb fordulaton, mivel magasab fordulatnál a jol mukodo egr ugy is be zár, de le vakitva egy picit hamarab poroghet fel a turbo, csodát azert ne várj

ha nem elég anyi +teljesitmeny amit a turbo nyomas + chip ad, akkor egy moderneb vgt turbo es hozza egy jol be szabot chip, pld. egy GT2052V egy e39 525d-rol enyhén meg emelt nyomással, annak az lenne az elonye hogy már szépen be toltene ugy 1600-1800tol is, de ugyebár így már elég koltséges a buli

es a masik verzio - at epiteni mechanikusra, es lehet marhulni a bazi nagy turboval, rá adni csutkára az adagolot es hadj menyen, ugy már reális lehet kb. 220-240ló is, de ha mindennapi használatra akarod akkor az nem a legideálisab verzio



Ez a probléma h mindennapi használatban van az autó... Sad mondjuk csak városban évi 2-3X van pályán vagy autóúton....

Az 525d az vmi 163-165le aszem mert olyan van havernak is... arról a turbó rápasszol a TDS mocira átalakítások nélkül?? és ha az a turbó lenne elég lenne-e neki a gyári TDS adagoló? Confused


Nyíregyháza.....E36 325 TDS ....(Ahol a füst, ott az erő!) :D    168    2010.06.11. 10:37
viktorddd
2012.04.21. 15:41   






én az EGR szelepet le vakitottam már vagy 2éve, és simán át ment a vizsgán így is sot peldas ertekel, elottem volt egy 2003-as TDi passat a vizsgan es magasabbak voltak nala az ertekek mint nalam Very Happy
ha le vakitod akkor adhat egy kis pluszt kisseb fordulaton, mivel magasab fordulatnál a jol mukodo egr ugy is be zár, de le vakitva egy picit hamarab poroghet fel a turbo, csodát azert ne várj

ha nem elég anyi +teljesitmeny amit a turbo nyomas + chip ad, akkor egy moderneb vgt turbo es hozza egy jol be szabot chip, pld. egy GT2052V egy e39 525d-rol enyhén meg emelt nyomással, annak az lenne az elonye hogy már szépen be toltene ugy 1600-1800tol is, de ugyebár így már elég koltséges a buli

es a masik verzio - at epiteni mechanikusra, es lehet marhulni a bazi nagy turboval, rá adni csutkára az adagolot es hadj menyen, ugy már reális lehet kb. 220-240ló is, de ha mindennapi használatra akarod akkor az nem a legideálisab verzio


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
BMWPali
2012.04.21. 15:33   






viktorddd írta:
Pali: az 1,4-et már hoszutávon nem nagyon birja a gyári turbo, az 1,2 az ugy OK


Értem.köszi. Kacsint És van még vmi megoldás +teljesítményre?? ( turbó nyomás 1,2bar + chip)

Esetleg EGR szelep kikötése..?? ilyesmit is hallottam már..


Nyíregyháza.....E36 325 TDS ....(Ahol a füst, ott az erő!) :D    168    2010.06.11. 10:37
viktorddd
2012.04.21. 15:06   






Pali: az 1,4-et már hoszutávon nem nagyon birja a gyári turbo, az 1,2 az ugy OK


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
Istvan320is
2012.04.21. 09:57   






értelek!
Egyébként nekem is nagyon bejött a TDS Smile


Tokodaltáró    196    2010.05.28. 13:49
BMWPali
2012.04.21. 09:57   






viktorddd írta:
elektromos adagolon semmit, csak rendesen alitatasd be, es egy jo chipeléssel meg lehat a kb. 125kW es 330 Nm, ha meg emeled a turbo nyomast ugy 1,2bar-ra (ezt simán ki birja a turbo) es ugy chippelteted akkor akár 135-140kW es 370Nm is lehet belole Smile

elektromos adagolon csak 2dolgot lehet be álitani, az elotoltest amit gyári adatra kell be álitani, felette vagy alatta nem jo, es az alapjárati adagot az elektromos rész mozgatásával, itt is a sok néha roszab mint a keves, a legjobb szamitogep szerint be alitani szinten gyari adatok szerint es akkor meg lesz a gyári 105kW-od, ami jo alap lesz a chipeléshez
mert nagyon sok 25TDS jár nem helyesen be álitot adagoloval, ami egy picit kisseb teljesítményt eredményez a gyárihoz képest, és ugyebár chipelésnél nem mindegy hogy 105kW-bol indulsz ki vagy 90-95bol




Akkor kb. 1,2- 1,4 barra emeljem a nyomást???


Nyíregyháza.....E36 325 TDS ....(Ahol a füst, ott az erő!) :D    168    2010.06.11. 10:37
viktorddd
2012.04.21. 09:17   






egy jo 525TDS egy jo chippel rugalmassagban veri a 525i 24V-t
amint irtam nem mindegy a motor álapota amit chippelsz

egy kis oszehasonlitas (gyari ertekek):
0-100:
525i 24v: 8,6mp
525 tds : 11mp

80-120 4.ben:
525i 24v: 9.7mp
525 tds : 10.1mp

ebbol látni hogy sprintben nagyob a kulombség de a rugalmassagban nem, es a TDS-ek fele meg se kozeliti ezeket az ertekeket, jobb esetben 13mp alat gyorsulnak 100ra es a 80-120 4.ben jo ha meg van 12alat, igen nekem is igy ment es mindenki mondta is hogy de szépen megy stb. de egy rendes bealitas csodákat tett vele
az én méréseim az én kocsimon, legaláb 5x mértem mindig +-ugyan az volt az eredmény, minden gyári csak el álitot EGR :
0-100 : 10 - 10,5mp
80-120 4.ben - 9mp

ami engem is meglepet hogy joval rugalmasab mint a gyari ertek, de a meres pontos volt
egy rendes chippel ezeket még ugy egy mp-el lejjeb lehetne pofozni

a haverodnak volt az a chippelt tds padolva? kivancsi lennek a nyomatek gorbere


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
Istvan320is
2012.04.21. 07:45   






Azért ez nem egészen így van!Nekem 2 évig volt TDS em,most 25i 24v van,haveromnak TDS chipelve és nem nagyon ugrándozik a 25i melett!Azt eltudom képzelni hogy a 170lovas 12v megveri.


Tokodaltáró    196    2010.05.28. 13:49
viktorddd
2012.04.20. 23:23   






elektromos adagolon semmit, csak rendesen alitatasd be, es egy jo chipeléssel meg lehat a kb. 125kW es 330 Nm, ha meg emeled a turbo nyomast ugy 1,2bar-ra (ezt simán ki birja a turbo) es ugy chippelteted akkor akár 135-140kW es 370Nm is lehet belole Smile

elektromos adagolon csak 2dolgot lehet be álitani, az elotoltest amit gyári adatra kell be álitani, felette vagy alatta nem jo, es az alapjárati adagot az elektromos rész mozgatásával, itt is a sok néha roszab mint a keves, a legjobb szamitogep szerint be alitani szinten gyari adatok szerint es akkor meg lesz a gyári 105kW-od, ami jo alap lesz a chipeléshez
mert nagyon sok 25TDS jár nem helyesen be álitot adagoloval, ami egy picit kisseb teljesítményt eredményez a gyárihoz képest, és ugyebár chipelésnél nem mindegy hogy 105kW-bol indulsz ki vagy 90-95bol


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
BMWPali
2012.04.20. 22:41   






Üdv. Uraim.

Most lesz full motorfelújításom az e36 325 tds-emen és azt szeretném kérdezni h:
- ha fel lesz újítva bejáratva.... szeretnék nagyobb turbónyomást a gyári turbón + adagoló piszkálást... ( nagyobb cooler már van)
Meddig lehet egészségesen emelni a gyári turbó turbónyomását.. úgy h ne kelljen 5 évig legalább turbót cserélnem + motort se akarok minimum 10 évig felújítani .... de azért menjen is a gép mint állat Very Happy Kacsint

?????????????????????????

- min állítsak még adagolón,turbón kívül a jobb teljesítményért?vagy vmi ötlet még?


Nyíregyháza.....E36 325 TDS ....(Ahol a füst, ott az erő!) :D    168    2010.06.11. 10:37
E324d
2012.04.19. 20:43   






-=DIESELPWR=- írta:
Közben egy kis segítség azoknak akik TDS- motor beépítésre szánták el magukat E30-as Bódéba! Smile

Beszerezni való alkatrészek :

E34 525 TDS- motor (Fontos csak E34-é jó mert csak azon elöl púpos a karter!
E36 alu motortartó bak
2.4 TD gumibak
Hozzávaló váltó (Ebben az esetben a hozzá való kardán is de azt vágni kell [Az E34 hozzabb mint az E30] )

Én a turbó felőli oldalt emeltem meg kb- 1 cm-errel valamint a karterról le csiszoltam a bordákat így tudtam a helyére dobni a motort. Képeket is szivesen raknék a beépítésről ugyanis dokumentáltam csak egy meghajtó megdöglése miatt minden adat elveszett köztük ez is Sad


belepofátlakodok kicsit Cool
nem kötelező az e34 motor csak akkor nem bakot hanem olajteknőt kell cserélni .
2.4 td válto simán rácsuszik csak főtengely végébe csapágycsere (nyelestengelycsapágy ) és kardánt sem kel vágni
hamár tds mechanikus adagolo akkor d köteggel istenien nincs káosz csak pár szál vezeték Kacsint


magyarország    679    2008.08.04. 14:47
viktorddd
2012.04.17. 23:15   






egy jo bealitas is hozhat egy kis pluszt egy gyári TDS mocin, pld. e34TDS-en ami nekem is van, a gyári adat a rugalmasságra 80-120-ra 4.ben ugy 10mp, nekem egy jo adagolo bealitas utan sikerult 8,5-9mp-et el érni 225-os gumikon Smile


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
viktorddd
2012.04.17. 23:11   






hogy menyivel? rosz bele gondolni

mivel a TDS volt e34be meg e36ba ott még van esély hogy valahogy be rakod e30ba pld., de az e39 vagy e46 az már teljesen más ugyhogy szerintem minimum egyedi tartobakkokat kell legyártani, egyedi kartert, szukség van a komplet motor es reszben a kocsi kábelezésére, termeszetesen EWS, stb., mivel minden mindennel osze fugg hát nagyon jo elektromos szakinak kell lenni hogy ne add fell a dolgot, egyszerubb TDSbol ki hozni a maximumot Very Happy, ami ugy 240ló és ugy 450Nm attol fuggoen menyire vastag a tárca Smile
ismerosom omegája (bmw TDS moci van benne) most kb. 210LE es 430Nm es kozben az egész csak egy low-cost projektnek indult de hat igy sikerult Very Happy és még egyáltalán nincs a maximumra spanolva a motor, és napi használatban hibátlanul mukodik Very Happy


BAZ megye    287    2010.07.26. 22:26
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  32 / 33 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3 ... , 31, 32, 33  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére