|
|
Graf Spee |
2008.10.17. 21:37 |
|
|



|
|
sixpack525i |
2008.07.24. 21:28 |
|
|

Vendég
|
|
sixpack525i |
2008.07.24. 21:25 |
|
|

Vendég
|
|
sixpack525i |
2008.07.24. 21:19 |
|
|

Vendég
|
Hoppá, kicsit elfelejtettem, hogy van ilyen naplóm is, de majdnem azt is, hogy van egy 545i-m. Hirtelen felindulásból tavaly ősszel vettem egy eredeti állapotban levő 84es 525eA-t, semmi értelme nem volt a vásárlásnak, csupán az íze kedvéért, nah meg azért mert nem vagyok normális. A motorja beokádott, aztán inkább arra terelődött a hangsúly, a motorban A-Zig minden új, kapott szép felniket, fel lett nagyjából extrázva, most olyan 90%on állunk.
Na de most a 45i-ről van szó. Nem tudtam sokat foglalkozni vele, de most újra nekiláttam. Kicsit azért kurvára elegem van abból, hogy nem tudom beindítani, de megnyugtató, hogy eddig másnak se sikerült   Igen, tudom faszé' kellett L-jetest venni, mindegy, úgyse sokáig marad az, nah meg a motorban csak 120ezer van.
Nem probléma, nettoban még csak 8 munkanapnál járok.
Szóval ott tartok most, hogy sikerült szikrára bírni, benzin is jön (igaz lavorból  ) de még csak be se akar hördülni. Hirtelen felindulásból kiszedtem az injectorokat, persze miért ne esne be az injector kupak a szelephez, nah akkor szívósort is le. A héten főpróba, arra tudok gondolni, hogy leragadtak a spriccek.
De nem maradtam tétlen, sikerült beszerezni 4db vastagszáras M5 bilsteint és pitman karos hátsó lengőkart is. Ha fejlemény van, írok. |
|
|
|
sixpack525i |
2008.01.27. 18:44 |
|
|

Vendég
|
donghatto írta: | sixpack525i írta: | Bandita írta: | Na, hogy áll a project sixpack?
Megvoltak már az első méterek? |
Hello,
kicsit elhanyagoltam a projectet. Az 545i azóta áll, mikor az utolsó hsz-t írtam, egy percet nem tudtam foglalkozni vele, azért mert vettem egy másik e28at, ami-bár nem terveztem- de szintél project alanyává vált. Majd teszek fel róla képeket. |
akkor most hány e28ad van? |
Most csak kettő + egy e34  |
|
|
|
donghatto |
2008.01.27. 18:40 |
|
|


|
sixpack525i írta: | Bandita írta: | Na, hogy áll a project sixpack?
Megvoltak már az első méterek? |
Hello,
kicsit elhanyagoltam a projectet. Az 545i azóta áll, mikor az utolsó hsz-t írtam, egy percet nem tudtam foglalkozni vele, azért mert vettem egy másik e28at, ami-bár nem terveztem- de szintél project alanyává vált. Majd teszek fel róla képeket. |
akkor most hány e28ad van?  |
|
112 2007.05.21. 22:21 |
|
sixpack525i |
2007.11.29. 14:29 |
|
|

Vendég
|
Bandita írta: | Na, hogy áll a project sixpack?
Megvoltak már az első méterek? |
Hello,
kicsit elhanyagoltam a projectet. Az 545i azóta áll, mikor az utolsó hsz-t írtam, egy percet nem tudtam foglalkozni vele, azért mert vettem egy másik e28at, ami-bár nem terveztem- de szintél project alanyává vált. Majd teszek fel róla képeket. |
|
|
|
Bandita |
2007.11.05. 19:36 |
|
|



|
|
sixpack525i |
2007.09.07. 22:47 |
|
|

Vendég
|
Új fejlemény, hogy kész lett a kipufogórendszer a kocsi alatt.
2X50es végig, ohne középdob, hátul egy széria 628csi/633csi duplacsövő dobbal. Meglátjuk mire lesz elég, ha kevéske, kap egy átmenőt  Már csak apróságok hiányoznak a beinduláshoz, kartergázcsövek, intercooler becsövezés és már röfögünk is  |
|
|
|
sixpack525i |
2007.08.31. 15:39 |
|
|

Vendég
|
Nem álltam meg az építéssel, csak kicsit szűkös az idő rá. A motortérben lassan helyére kerül minden, igyekszek úgy elhelyezni a dolgokat, ahogy gyárilag a 745i-ben van. Többé kevésbé sikerül is. Hétfőn kipufogós, változott kicsit a felállás, 55ös cső helyett 50es lesz csak. Meg várok a kartergázcsőre, és a turbo alján levő visszafolyó-tömítésre. Jövő héten megnézek egy origi e23 L-jetes 745i-t, hogy mi hogy van a motortérben, vákumcsövek, mert nem tudok kiigazodni most rajtuk, főleg, hogy tele vannak T-legáazásokkal, vákumszeleppel stb. Egy motronicos 3,4es etéren egyszerűbb lett volna, dehát szegény ember abból gazdálkodik amilye van  Már csak az intercooler beépítésének időpontja kérdéses. Aztán szaladhat a szekér.
Közben találtam kicsit feljebb helyet az olajhűtőnek, így a mostaninál 2X akkora intercooler is elférne, valószínűleg az új 730d-é lesz a befutó. De ez majd erősen ősz végi - tél eleji project.
Képek este  |
|
|
|
sixpack525i |
2007.08.21. 16:56 |
|
|

Vendég
|
|
sixpack525i |
2007.08.21. 16:54 |
|
|

Vendég
|
DonDr!ft írta: | Raj!!!
Hajrá, remélem hamarosan szalad már a gép |
No, haladtam vmennyit a géppel. Betettem a klímahűtőt és a ventilátorját, ami ugye kell a klíma miatt, másrészt meg azért fontos, ha majd hajszolt tempoban a viszko nem lenne elég, akkor az elektromos venti majd rásegít. Az intercooler-t is elhelyeztem, a klímával sikeresen szivatom magamat folyamatosan, csak itt van neki hely. Ami azért lesz még érdekes, mert a klímacsöveknek pont útjában van, szóval majd azokat is gyártatnom kell. Az intercooler a földtől 18 cm-re van, nem vmi sok, mert ugye rövidebb szárú sport Bilsteinek miatt meg kell ültetnem 2cm-el. Szóval parkolásnál nagyon észnél kell lenni, nem baj, az első spoileres időszaknál már belejöttem, hogy mindenhová csak tolatással férek fel Keresni kell ide vmi BBS vagy Harge vagy vmi idevaló spoilert (az M5 sajna nem jó), ami kicsit elfedi (persze kúler-nyílást majd csinálni kell rajta) ezt a kusaságot.
http://www.powerfanatics.com/gallery/displayimage.php?album=lastup&cat=0&pos=2 |
|
|
|
DonDr!ft |
2007.08.20. 18:35 |
|
|



|
Raj!!!
Hajrá, remélem hamarosan szalad már a gép  |
..::::DonDr!ft ™
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
1981 E12 528i -> DriftCar project
1980 E12 520 -> StreetCar project |
27 2006.06.08. 18:36 |
|
sixpack525i |
2007.08.18. 21:27 |
|
|

Vendég
|
Na újabb haladás történt: végre eljön a benzin az injectorokig, gyújtáson is hallani az AC-t. Ez nagy előrelépés, amióta a motor bent van (legalábbis a napi 5-10 perceken, amikor foglalkozni tudtam a vassal) a benzint kerestem
Most már csak az isteni szikra hiányzik a röfögéshez, meg várom, hogy megérkezzenek a hiányzó gumicsövek, meg a kartergáz cső. Már alig várom, hogy mehessek vele, de még mindig kell erre 2-3 hét, a kipuff is beépítésre vár. |
|
|
|
sixpack525i |
2007.08.17. 20:10 |
|
|

Vendég
|
mitju írta: | sixpack525i írta: | Akkor pár szót a konfigurációról.
A kéziváltót átraktam a régi motoromról. Sajnos nem az igazi, mert a nyelestengelyével harangozni lehetne, így new getriebe wanted....Ideig óráig jó lesz, majd megpróbálok finom lenni Egyébként a korai M30khoz szerelt getrag 265 van benne, aminek áttételei ugyanazok, mint a 260asnak, csak 10centivel hosszabb azoknál, mivel az 5. fokozat egy toldalékkal van megoldva.
Kupplung:
gyári M30 szerkezet, vadiúj kevlár tárcsával. A lendkerék maradt a 25i-é, egytömegű fix lendkerék. (6,7kg) A kupplungban nem vagyok igazán biztos, hogy sokáig tűrni fogja, de ha megadja magát, akkor jön az M5 szerkezet. Szintert ajánlottak sokan, de mivel én városban is sokat használom, ezért dugóban nem biztos, hogy nyerő.
Diffi:
3,46os sperr. Meglátjuk, hogy ízlik neki az áttétel, ha nagyon brutál lenne, akkor bedobom a 3,25ös eta difimet. Mivel az autó alapvetően autópályás gép lesz, ezért fontos, hogy ne pörögje szét magát.
Intercooler-nek egy E34 525tds tipust választottam. Sajnos a 45i kúler az idióta formája miatt sehol nem fér el, mert ugye nekem klíma is van, ezért még korlátozottabb. A tds cooler felülete kicsit kisebb, de sokkal jobb helyen van elhelyezve,mint a 745i-ben. Az olajhűtő alatt kap helyet.
Hűtés:
nagy M30 hűtő megmaradt, természetesen viszko van, elektromos venti is a klíma miatt. Azon gondolkozom, hogy annak ak apcsolását nem csak hőgombáról, hanem belső kapcsolóról is meg kéne oldani.
Kipufogó
Ezt a részét nem fogom túlbonyolítani. A gyári 745i leömlő megkapja, majd 2X55ös csőben folytatódik, és hátul egy széria duplacsövő 628i/633CSi dobban végződik, a diszkréció mindenek előtt.
Így állok most:

A nyaralások miatt nem volt időm foglalkozni a dologgal, de a héttől kezdve újra belefogok, talán felkerül a kipuff és a motor lesz oly kedves és beindul. |
Szeva felejtsd el a kevlártárcsát az 1vicc,beszélj Turboával csináltass szintert abból lehet rugóstárcsásat is de nekem fix van az e12-ben nem gáz elindulásnál sem! |
Hello!
Köszi a tanácsot. Meglátjuk mit alakít ezzel, aztán ha szar, akkor megpróbálom, mert ugye nincs kizárva a későbbi teljesítménynövelés sem. |
|
|
|
mitju |
2007.08.14. 22:22 |
|
|


|
sixpack525i írta: | Akkor pár szót a konfigurációról.
A kéziváltót átraktam a régi motoromról. Sajnos nem az igazi, mert a nyelestengelyével harangozni lehetne, így new getriebe wanted....Ideig óráig jó lesz, majd megpróbálok finom lenni Egyébként a korai M30khoz szerelt getrag 265 van benne, aminek áttételei ugyanazok, mint a 260asnak, csak 10centivel hosszabb azoknál, mivel az 5. fokozat egy toldalékkal van megoldva.
Kupplung:
gyári M30 szerkezet, vadiúj kevlár tárcsával. A lendkerék maradt a 25i-é, egytömegű fix lendkerék. (6,7kg) A kupplungban nem vagyok igazán biztos, hogy sokáig tűrni fogja, de ha megadja magát, akkor jön az M5 szerkezet. Szintert ajánlottak sokan, de mivel én városban is sokat használom, ezért dugóban nem biztos, hogy nyerő.
Diffi:
3,46os sperr. Meglátjuk, hogy ízlik neki az áttétel, ha nagyon brutál lenne, akkor bedobom a 3,25ös eta difimet. Mivel az autó alapvetően autópályás gép lesz, ezért fontos, hogy ne pörögje szét magát.
Intercooler-nek egy E34 525tds tipust választottam. Sajnos a 45i kúler az idióta formája miatt sehol nem fér el, mert ugye nekem klíma is van, ezért még korlátozottabb. A tds cooler felülete kicsit kisebb, de sokkal jobb helyen van elhelyezve,mint a 745i-ben. Az olajhűtő alatt kap helyet.
Hűtés:
nagy M30 hűtő megmaradt, természetesen viszko van, elektromos venti is a klíma miatt. Azon gondolkozom, hogy annak ak apcsolását nem csak hőgombáról, hanem belső kapcsolóról is meg kéne oldani.
Kipufogó
Ezt a részét nem fogom túlbonyolítani. A gyári 745i leömlő megkapja, majd 2X55ös csőben folytatódik, és hátul egy széria duplacsövő 628i/633CSi dobban végződik, a diszkréció mindenek előtt.
Így állok most:

A nyaralások miatt nem volt időm foglalkozni a dologgal, de a héttől kezdve újra belefogok, talán felkerül a kipuff és a motor lesz oly kedves és beindul. |
Szeva felejtsd el a kevlártárcsát az 1vicc,beszélj Turboával csináltass szintert abból lehet rugóstárcsásat is de nekem fix van az e12-ben nem gáz elindulásnál sem! |
|
b.a.z megye 607 2005.05.02. 14:37 |
|
sixpack525i |
2007.08.14. 22:02 |
|
|

Vendég
|
Sigor írta: | Hy nagyon szépen alakul! Így tovább. Nagyon szép már most is.
Én E12-t csináltam volna |
Köszi
E28 jobban tetszett és könnyebb volt belőle normális példányt találni  |
|
|
|
Sigor |
2007.08.14. 18:12 |
|
|



|
|
e30bömi |
2007.08.14. 17:50 |
|
|



|
|
sixpack525i |
2007.08.14. 04:45 |
|
|

Vendég
|
Kox írta: | Gratula a projekthez Six! Nem is tudtam hogy ennyit haladtál mióta utoljára taliztunk...
Újabb bontani való áldozatod nincs azóta? |
Köszi. Hát a fekete etelka van még mindig, de már nagyon elegem van belőle  |
|
|
|
Kox |
2007.08.13. 16:56 |
|
|



Site Admin
|
|
Jonesboy |
2007.08.13. 15:15 |
|
|



|
|
E30 320i '89 |;| E30 335i '91 |
Eger 674 2006.08.22. 19:01 |
|
sixpack525i |
2007.08.13. 13:29 |
|
|

Vendég
|
Akkor pár szót a konfigurációról.
A kéziváltót átraktam a régi motoromról. Sajnos nem az igazi, mert a nyelestengelyével harangozni lehetne, így new getriebe wanted....Ideig óráig jó lesz, majd megpróbálok finom lenni  Egyébként a korai M30khoz szerelt getrag 265 van benne, aminek áttételei ugyanazok, mint a 260asnak, csak 10centivel hosszabb azoknál, mivel az 5. fokozat egy toldalékkal van megoldva.
Kupplung:
gyári M30 szerkezet, vadiúj kevlár tárcsával. A lendkerék maradt a 25i-é, egytömegű fix lendkerék. (6,7kg) A kupplungban nem vagyok igazán biztos, hogy sokáig tűrni fogja, de ha megadja magát, akkor jön az M5 szerkezet. Szintert ajánlottak sokan, de mivel én városban is sokat használom, ezért dugóban nem biztos, hogy nyerő.
Diffi:
3,46os sperr. Meglátjuk, hogy ízlik neki az áttétel, ha nagyon brutál lenne, akkor bedobom a 3,25ös eta difimet. Mivel az autó alapvetően autópályás gép lesz, ezért fontos, hogy ne pörögje szét magát.
Intercooler-nek egy E34 525tds tipust választottam. Sajnos a 45i kúler az idióta formája miatt sehol nem fér el, mert ugye nekem klíma is van, ezért még korlátozottabb. A tds cooler felülete kicsit kisebb, de sokkal jobb helyen van elhelyezve,mint a 745i-ben. Az olajhűtő alatt kap helyet.
Hűtés:
nagy M30 hűtő megmaradt, természetesen viszko van, elektromos venti is a klíma miatt. Azon gondolkozom, hogy annak ak apcsolását nem csak hőgombáról, hanem belső kapcsolóról is meg kéne oldani.
Kipufogó
Ezt a részét nem fogom túlbonyolítani. A gyári 745i leömlő megkapja, majd 2X55ös csőben folytatódik, és hátul egy széria duplacsövő 628i/633CSi dobban végződik, a diszkréció mindenek előtt.
Így állok most:
A nyaralások miatt nem volt időm foglalkozni a dologgal, de a héttől kezdve újra belefogok, talán felkerül a kipuff és a motor lesz oly kedves és beindul. |
|
|
|
sixpack525i |
2007.08.13. 13:11 |
|
|

Vendég
|
A következő "probléma" az olajhűtő elhelyezése volt. Ez azért okozott gondot, mert az enyém még kiskötényes. Nagyköténnyel simán kivitelezhető a dolog. Szóval sok méricskélés után sajnos távoznia kellett a kiskötényemnek és ezzel együtt a gyári frontspoileremnek, ami eladósorba került emiatt.
Így nézünk ki nagyköténnyel:
Természetesen ez se végleges, mert ez egy horpadt-rozsdás-nyomott darab, de ez volt most kéznél. Egyébként gyári M5 toldatot tervezek, bár bizonytalan még, hogy kúler hogy fog elférni tőle, de megoldom vhogy.
Olajhűtőből eredeti E23 745i tipust kapott. Itt is ki kellett alakítani a rögzítést, mert 82ben még nem volt olajhűtős E28. Az E23 olajhűtő cső hátrányaként meg kell említenem, hogy nagyon hosszú a csöve így nyomja a kötényt, és a ködlámpát se tudom betenni. Rövidítésre sor fog kerülni, bár egy 535i olajhűtő-cső lenne az igazi.
Nah ha már kint van a motort, kormányművet is cseréltem, mert bár holtjátk nem volt, de kegyetlen nehéz volt a kormány. Ezért se került be idáig a kisebb átmérőjű M-Tech I kormány.
Itt már bent figyel a new eninge. Két részlet fontos.
Az egyik a kipufóoldali motortartóbak. A másik oldalon maradhatott a gyári E28 M30 bak, de itt újat kellett csinálni, mert az E23 rögzítési pontjairól kellett megoldani a felszerelést, a turbo miatt. Mivel nem engedhetem magamnak, hogy 60ezer Ft-ért hozassak német 545i tulajoktól tartóbakot ezért kénytelen voltam saját magam megcsinálni. Egy egész délutánt szoptam vele. Eredmény: mm-re pontos rögzítés, teljesen vízszintes karter, és a váltó se feszül.
A másik részlet a wastegate helyzete:
Jól látható, hogy a tornyot oldalról egy kis merevítő támasztja meg. Ide gyári M5 hőterelő lemezt terveztem, de az sajnos nem fér el  Meglátom mennyire fogja pörkölni a doblemez oldalát, aztán majd kitalálok vmit. Szóval a merevítőből kénytelen voltam egy 10X3 centis darabot kivágni, mert különben a westi hozzáér. Így kényelmesen elvan. Viszont toronymerevítőt kénytelen leszek venni. |
|
|
|
sixpack525i |
2007.08.13. 12:30 |
|
|

Vendég
|
|
|
|
hirdetési felület |
|
 |
 |
|