POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 50 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Szivó motorok GY.I.K.-ja

ZSOSZ
2018.12.06. 21:05   






Attila a HUN vezér írta:
csak ide a margóra jegyzem fel, hogy ledobtam az M52B28-ról a szerintem nem rávaló S50B32 leömlőket és kapott egy a hengerfej jelenlegi nyílásaihoz méretezett Pegasus leömlőt, amitől 3000 és 4000 között komoly "turbólyukra" emlékeztető jelenség jött elő.
Az újra programozáskor kiderült abban a régióban nagyon bedúsult a régi programmal, az új program pedig 249-ről felvitte a lovakat 259-re, nyomaték változatlanul 318Nm.
5500 és 7000 között szinte végig kitartja a 259 pacit! Nyomaték csúcs emlékeim szerint 4000-nél.
Továbbra is elfogy fent a levegő, ezt orvosolandó az S50B30 szívósor (ELADÓ) helyett most a Dbilas-én gondolkodom...

Combosodni fog még ha sikerül a végére jutnod. Kacsint
A hengerfej szívó csatorna átmérője emlékeim szerint kb 45mm-s kör keresztmetszettel egyenértékű.
Az RHD oldalát javaslom átolvasásra ha a méretválasztásnál még megerősítésre volna szükséged.
Hajrá!


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
Attila a HUN vezér
2018.12.05. 19:28   






csak ide a margóra jegyzem fel, hogy ledobtam az M52B28-ról a szerintem nem rávaló S50B32 leömlőket és kapott egy a hengerfej jelenlegi nyílásaihoz méretezett Pegasus leömlőt, amitől 3000 és 4000 között komoly "turbólyukra" emlékeztető jelenség jött elő.
Az újra programozáskor kiderült abban a régióban nagyon bedúsult a régi programmal, az új program pedig 249-ről felvitte a lovakat 259-re, nyomaték változatlanul 318Nm.
5500 és 7000 között szinte végig kitartja a 259 pacit! Nyomaték csúcs emlékeim szerint 4000-nél.
Továbbra is elfogy fent a levegő, ezt orvosolandó az S50B30 szívósor (ELADÓ) helyett most a Dbilas-én gondolkodom...


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
Attila a HUN vezér
2018.12.05. 19:16   






Ha nem ugranál rá a projektre engem érdekelne az M54B30 főtengelye! Smile

Norbi0517 írta:
Sziasztok!

Az M20 projekt után, most egy napi használós/csapatós autót szögelek. Az alany egy E36, kompakt Cool

318ti volt, amikor megszületett '99-ben. Korábban már kapott egy teljesen gyári M52B25-öt, egy nagy ZF váltóval, és egy egycsöves HSD coilover szettet.

Adódott most egy lehetőség, egy M54B30, innen 2km-re, ráadásul teljesen komplett még az E46 amiből van, tehát meg tudok venni mindent, ami kellhet.

A kérdésem az lenne hozzátok, hogy érdemes egyben hagyni azt az M54-et, vagy fűzzem bele a belsejét az M52-be? Ha az első verzió lesz a nyerő, akkor van itt valaki, aki el tudja nekem mondani a beépítés, kábelezés menetének minden lépését? Ha a második, akkor teljesen kompatibilis az M54 és az M52 a forgattyús mechanizmusát tekintve, tehát egyszerűen beszerelhető?

Remélem egy kicsit sikerül életre bírni a topikot ezzel a témával Very Happy


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
ZSOSZ
2018.07.24. 21:36   






Norbi0517 írta:
Sziasztok!

Az M20 projekt után, most egy napi használós/csapatós autót szögelek. Az alany egy E36, kompakt Cool

318ti volt, amikor megszületett '99-ben. Korábban már kapott egy teljesen gyári M52B25-öt, egy nagy ZF váltóval, és egy egycsöves HSD coilover szettet.

Adódott most egy lehetőség, egy M54B30, innen 2km-re, ráadásul teljesen komplett még az E46 amiből van, tehát meg tudok venni mindent, ami kellhet.

A kérdésem az lenne hozzátok, hogy érdemes egyben hagyni azt az M54-et, vagy fűzzem bele a belsejét az M52-be? Ha az első verzió lesz a nyerő, akkor van itt valaki, aki el tudja nekem mondani a beépítés, kábelezés menetének minden lépését? Ha a második, akkor teljesen kompatibilis az M54 és az M52 a forgattyús mechanizmusát tekintve, tehát egyszerűen beszerelhető?

Remélem egy kicsit sikerül életre bírni a topikot ezzel a témával Very Happy

Szassz!
Ha teheted m54b30 mindenével együtt.
m52 valószínú egy VANOS-os még és ennek a .......bla-bla-bla Szemcsis


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
Norbi0517
2018.07.21. 11:49   






Sziasztok!

Az M20 projekt után, most egy napi használós/csapatós autót szögelek. Az alany egy E36, kompakt Cool

318ti volt, amikor megszületett '99-ben. Korábban már kapott egy teljesen gyári M52B25-öt, egy nagy ZF váltóval, és egy egycsöves HSD coilover szettet.

Adódott most egy lehetőség, egy M54B30, innen 2km-re, ráadásul teljesen komplett még az E46 amiből van, tehát meg tudok venni mindent, ami kellhet.

A kérdésem az lenne hozzátok, hogy érdemes egyben hagyni azt az M54-et, vagy fűzzem bele a belsejét az M52-be? Ha az első verzió lesz a nyerő, akkor van itt valaki, aki el tudja nekem mondani a beépítés, kábelezés menetének minden lépését? Ha a második, akkor teljesen kompatibilis az M54 és az M52 a forgattyús mechanizmusát tekintve, tehát egyszerűen beszerelhető?

Remélem egy kicsit sikerül életre bírni a topikot ezzel a témával Very Happy


   278    2012.03.04. 14:09
Attila a HUN vezér
2017.10.27. 09:24   






Felmerült már bennem is hogy metanollal mennek..

Pár éve figyelem a projektet, szépen erősödik és az 1/4 ideje is csökken, 264 lóról indultak aztán ~280, 308, ~320 és most az alábbi

ZSOSZ írta:
Attila a HUN vezér írta:




Ha jó képet linkeltem akkor ez egy E36 coupe M52B28 M3 S50 pillangókkal és még kitudja mivel, 333Hp és 385Nm max fordulat kb 7.600

HOGY a ..??? Surprised

Szerintem kamu.Túl szép hogy igaz legyen.
kb 8000rpm-nél kéne lennie a teljeítmény csucsnak ehhez a teljasítményhez.Ez meg konyul ~7e után.
Lehet nem benzinnel megy. Very Happy


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
ZSOSZ
2017.10.24. 20:29   






Attila a HUN vezér írta:




Ha jó képet linkeltem akkor ez egy E36 coupe M52B28 M3 S50 pillangókkal és még kitudja mivel, 333Hp és 385Nm max fordulat kb 7.600

HOGY a ..??? Surprised

Szerintem kamu.Túl szép hogy igaz legyen.
kb 8000rpm-nél kéne lennie a teljeítmény csucsnak ehhez a teljasítményhez.Ez meg konyul ~7e után.
Lehet nem benzinnel megy. Very Happy


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
Attila a HUN vezér
2017.10.24. 16:13   










Ha jó képet linkeltem akkor ez egy E36 coupe M52B28 M3 S50 pillangókkal és még kitudja mivel, 333Hp és 385Nm max fordulat kb 7.600

HOGY a ..??? Surprised


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
ZSOSZ
2017.10.23. 21:34   






novothauto írta:
A perselyezést úgy értettem, hogy az M54B30 hüvelyét belehúzni, ami szintén 84-es dugóval fut. Ez nagy dilemma B30 stroker építésnél, hogy futhat-e az M54B30 dugó a nikasilos hengerfalon, vagy sem. Esetleg az M54B30 gyűrűhornyait kell 1.2 mm-ről 1.5-re tágítani, hogy legalább az M52 gyűrűjével lehessen szerelni, mert a nikasil szerintem hamar megeszi a vasperselyhez gyártott gyűrűt.

Az újra nikasiloztatás kb hengerenként 70 000.- még nem hallottam róla, hogy M52 furatot így növeltek volna, csak elmélet az én fejemben, de ez szerintem felejtős.


A gépműhelyes FIAT-ot vagy épp ami méretben megfelel ujonnan azzal csinálná a hüvelyezést.
Kössz hogy írtad a nicasilozás árát.Először mikor láttam a hirdetést csak átfutottam rajta.Most azért elgondolkodtató a hüvelyezés.

Ismerősnek kopott m50b25-je volt.Hogy rendbe legyen rakva s50b32 dugókat javasoltam és adtam a furáshoz.Brahner építette össze.Combos 29 lett végül belőle. Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
novothauto
2017.10.23. 08:36   






Mondjuk csábító gondolat építeni egy S52B32-t aluból.
Persely nélkül kiadja, meg kell kérdezni, hogy gépjármű motorral is foglalkoznak-e?

http://www.gerecsemotor.hu/hirek-details.php?hir_id=437

Szerintem amúgy a nikasil egy kurva jó találmány.



novothauto írta:
A perselyezést úgy értettem, hogy az M54B30 hüvelyét belehúzni, ami szintén 84-es dugóval fut. Ez nagy dilemma B30 stroker építésnél, hogy futhat-e az M54B30 dugó a nikasilos hengerfalon, vagy sem. Esetleg az M54B30 gyűrűhornyait kell 1.2 mm-ről 1.5-re tágítani, hogy legalább az M52 gyűrűjével lehessen szerelni, mert a nikasil szerintem hamar megeszi a vasperselyhez gyártott gyűrűt.

Az újra nikasiloztatás kb hengerenként 70 000.- még nem hallottam róla, hogy M52 furatot így növeltek volna, csak elmélet az én fejemben, de ez szerintem felejtős.


ZSOSZ írta:
novothauto írta:
Nem adja az ki a 87-es furatot, csak a vas M52 (vagy USA M3 S52) blokkal. Vagy újra nikasiloztatod, ami rizikós. Az M54 perselyét bele
lehet fúrni, de azzal átmérő növekedést nem nyersz.
Néha felbukkan az ebaykleinanzeige-n egy-egy vas M52 blokk,
"garagusblock"-ként ha rákeresel. Azt még fúrhatod és ugyanúgy ráteheted az M52 hengerfejedet, mint ahogy az S52-n is az van.
Az Alpina is ezt a blokkot használta a 3.2, 3.3 egyvanosos motorjához szerintem.



Attila a HUN vezér írta:
Komoly számokkal dobálóznak M52-re: http://metricmechanic.com/m50m50tum52s50s52-engine-kits/

érdekesnek találom, hogy 87-es dugóban gondolkodik csak

M52-höz csak M54B30 és S52 főtengelye jó? Nagyobb ccm csak furással elérhető vagy egyedi gyártású főtengellyel?

Van gyűrűtörött m52b28-as blokkom.
Eredetileg az volt az elképzelésem hogy meghüvelyeztetem száraz verzióban.Ismim ezt megszívta a V8-ával.Megmozdult több hüvely a terhelés hatására.Bár szerintem ez a gépműhely hibája.
Én inkább az internetnek köszönhetően felfuratnám az alu blokkot a kívánt +-os dugóhoz és ujra nicasiloztatnám.
A hüvelyezés is legalább olyan lutri és vagy 100péz mint ez.
Őszintén?
Kár az élettartamról beszélni,mert szerintem egyikünk sem fog az életben egy huzott motorral 100e-t elmenni.
Az testvérek közt is legalább 10év.És biztos van óccó dízel mindennapos kormoló még emellett.


   54    2015.11.21. 09:43
novothauto
2017.10.22. 23:44   






A perselyezést úgy értettem, hogy az M54B30 hüvelyét belehúzni, ami szintén 84-es dugóval fut. Ez nagy dilemma B30 stroker építésnél, hogy futhat-e az M54B30 dugó a nikasilos hengerfalon, vagy sem. Esetleg az M54B30 gyűrűhornyait kell 1.2 mm-ről 1.5-re tágítani, hogy legalább az M52 gyűrűjével lehessen szerelni, mert a nikasil szerintem hamar megeszi a vasperselyhez gyártott gyűrűt.

Az újra nikasiloztatás kb hengerenként 70 000.- még nem hallottam róla, hogy M52 furatot így növeltek volna, csak elmélet az én fejemben, de ez szerintem felejtős.


ZSOSZ írta:
novothauto írta:
Nem adja az ki a 87-es furatot, csak a vas M52 (vagy USA M3 S52) blokkal. Vagy újra nikasiloztatod, ami rizikós. Az M54 perselyét bele
lehet fúrni, de azzal átmérő növekedést nem nyersz.
Néha felbukkan az ebaykleinanzeige-n egy-egy vas M52 blokk,
"garagusblock"-ként ha rákeresel. Azt még fúrhatod és ugyanúgy ráteheted az M52 hengerfejedet, mint ahogy az S52-n is az van.
Az Alpina is ezt a blokkot használta a 3.2, 3.3 egyvanosos motorjához szerintem.



Attila a HUN vezér írta:
Komoly számokkal dobálóznak M52-re: http://metricmechanic.com/m50m50tum52s50s52-engine-kits/

érdekesnek találom, hogy 87-es dugóban gondolkodik csak

M52-höz csak M54B30 és S52 főtengelye jó? Nagyobb ccm csak furással elérhető vagy egyedi gyártású főtengellyel?

Van gyűrűtörött m52b28-as blokkom.
Eredetileg az volt az elképzelésem hogy meghüvelyeztetem száraz verzióban.Ismim ezt megszívta a V8-ával.Megmozdult több hüvely a terhelés hatására.Bár szerintem ez a gépműhely hibája.
Én inkább az internetnek köszönhetően felfuratnám az alu blokkot a kívánt +-os dugóhoz és ujra nicasiloztatnám.
A hüvelyezés is legalább olyan lutri és vagy 100péz mint ez.
Őszintén?
Kár az élettartamról beszélni,mert szerintem egyikünk sem fog az életben egy huzott motorral 100e-t elmenni.
Az testvérek közt is legalább 10év.És biztos van óccó dízel mindennapos kormoló még emellett.


   54    2015.11.21. 09:43
ZSOSZ
2017.10.22. 21:28   






novothauto írta:
Nem adja az ki a 87-es furatot, csak a vas M52 (vagy USA M3 S52) blokkal. Vagy újra nikasiloztatod, ami rizikós. Az M54 perselyét bele
lehet fúrni, de azzal átmérő növekedést nem nyersz.
Néha felbukkan az ebaykleinanzeige-n egy-egy vas M52 blokk,
"garagusblock"-ként ha rákeresel. Azt még fúrhatod és ugyanúgy ráteheted az M52 hengerfejedet, mint ahogy az S52-n is az van.
Az Alpina is ezt a blokkot használta a 3.2, 3.3 egyvanosos motorjához szerintem.



Attila a HUN vezér írta:
Komoly számokkal dobálóznak M52-re: http://metricmechanic.com/m50m50tum52s50s52-engine-kits/

érdekesnek találom, hogy 87-es dugóban gondolkodik csak

M52-höz csak M54B30 és S52 főtengelye jó? Nagyobb ccm csak furással elérhető vagy egyedi gyártású főtengellyel?

Van gyűrűtörött m52b28-as blokkom.
Eredetileg az volt az elképzelésem hogy meghüvelyeztetem száraz verzióban.Ismim ezt megszívta a V8-ával.Megmozdult több hüvely a terhelés hatására.Bár szerintem ez a gépműhely hibája.
Én inkább az internetnek köszönhetően felfuratnám az alu blokkot a kívánt +-os dugóhoz és ujra nicasiloztatnám.
A hüvelyezés is legalább olyan lutri és vagy 100péz mint ez.
Őszintén?
Kár az élettartamról beszélni,mert szerintem egyikünk sem fog az életben egy huzott motorral 100e-t elmenni.
Az testvérek közt is legalább 10év.És biztos van óccó dízel mindennapos kormoló még emellett.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2017.10.22. 21:20   






Cezet írta:

Azt hogy érted, hogy az M44 csapszege gyárilag kúpolt?

Mintha esztergába befognád a csapszeget és annak belsejét bizonyos szög alatt megkupolod.Legalább 5gr-

Cezet írta:

„Shown right: M42 rods at 610 grams, optional M44 rods at 540 grams on the right.”

Ezt teljesen jól írják.Az m42ben még vastag hajtókar van,mint az m50b25-ben.Majd váltottak a karcsubb és könnyebbre az m44-ala m52b28 stb verzióban.
A gyári acél hajtókaroknál csak a profilozott kovácsolt a könnyebb.
Nekem sikerült levinnem nem kimaxolva 500gr alá a gyárit.Egy jó ladás műhely is megcsinálná gond nélkül.

Cezet írta:

A kiindulási alap különben egy részben ismert előélettel rendelkező blokk, 270 körüli, 10.4-et emelő, gyáriból átköszörült tengelyekkel, a blokkot egy barátomtól vettem meg. Ezen kívül mást nem változtatott rajta az előtte lévő tulaj, aki miután konstatálta, hogy „raktunk bele nagyobb tengelyt, mégsem megy jobban, megy a helyére a hat henger”, így eladta a cimborámnak, aki M40 helyére lógatta be. Elvitte padolni és lám, csak előkerült néhány paci, meg némi plussz nyomaték. Very Happy
147.5Le/5956rpm és 189.2Nm/4328rpm
A max. teljesítményhez tartozó fordulat azonos a gyárival, a nyomatékcsúcs pedig alacsonyabb nála!
Miután levettük a szelepfedelet kiderült, hogy a szívótengely az M42 gyári fokolókerekében koppra siettetve van, valószínűleg ez az oka annak, hogy nincs fordulatszám emelkedés.
Ekkor derült ki az is, hogy a barátomnál futott ca. 40ekm semmi nyomot nem hagyott a tengelyeken, valamint, hogy gyáriból lettek átalakítva. A tengelyek lánckerekeinek állapota alapján viszont a blokk többi részében lehet km vastagon…
Ezeket az adatokat egy 4-1 leömlővel kezdődő, de egyébként M40 kipuval tudta, nálam ennél szabadabban fog lélegezni az M42 rendszerrel.

A tervezett munkák a blokkon, ami nem egy agyonreszelt versenyalapnak épül, csak a meglévő blokkom helyett szeretnék egy kicsit izmosabbat, amit bátran nyúzhatok, míg az eredeti az OT vizsgára várva pihen félretéve. Smile

- a tengelyt kiszolgálandó némi kompresszióemelés, 10.5 körüli a cél, nem akarok 100-as benzinben gondolkodni (napi használós a kocsi), ennél többet meg kopogásdetektor nélkül nem nagyon fog elbírni a 95-ös benya. Ehhez keresem a megfelelő dugót, a HF-ből nem akarok leszedetni, ha nem muszáj. Az, hogy fúrni kell-e a blokkot majd a szétbontás után derül ki, bár ezeknél az M40/42 tömböknél gyakran még 300ekm után is látható a hónolás, ha kapott rendes olajat.
- komplett HF felújítás, de a csatornák bővítése nincs tervben (ez eddigi infóim szerint az M42 nem annyira szereti), polírozás viszont igen
- a szívósor elemeinél a csatlakozási felületeknél lévő esetleges "lépcsők" összedolgozása, és amilyen mélyen beleérek itt is polírozás
- ha igaznak bizonyul a legenda, hogy az E36 iS pillangó nagyobb átmérőjű, mint az E30 iS pillangó, akkor kap azt is, de ez ügyben még nyomozok.
- a szívótengelyt visszaállítani középértékre (persze ki tudja, az átköszörülés miatt ott van-e még a „közepe”…)
- m20b20 l-jet lendkerék, nem csak könnyebb, mint az eredeti, de az M40/42 lendkerékkel ellentétben a lendtömeg nagyobb része esik a középpont felé.
Az átmérőnövekedés jól jön az emelt teljesítményhez, minőségi utángyártott alkatrészek földi áron elérhetők a kuplunghoz
- a főtengelyt a lendkerékkel együtt 7500-ig kiegyensúlyoztatni
- a hajtókarokat, dugókat kigrammolni
- csapágyak cseréje
- komplett vezérlés csere
- és persze a kozmetikázás, de semmi piros szelepfedél meg egyebek, a hengertömb újra fekete lesz, az alu cuccok, meg kapnak gyöngyszórást

A projekt véghezvitelére a telet szánom, a tervek szerint jövő tavasszal/nyár elején kerül be az autóba.

[/quote]
Hajrá! Smile
Gyorsan itt a tavasz.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
novothauto
2017.10.22. 20:41   






Nem adja az ki a 87-es furatot, csak a vas M52 (vagy USA M3 S52) blokkal. Vagy újra nikasiloztatod, ami rizikós. Az M54 perselyét bele
lehet fúrni, de azzal átmérő növekedést nem nyersz.
Néha felbukkan az ebaykleinanzeige-n egy-egy vas M52 blokk,
"garagusblock"-ként ha rákeresel. Azt még fúrhatod és ugyanúgy ráteheted az M52 hengerfejedet, mint ahogy az S52-n is az van.
Az Alpina is ezt a blokkot használta a 3.2, 3.3 egyvanosos motorjához szerintem.



Attila a HUN vezér írta:
Komoly számokkal dobálóznak M52-re: http://metricmechanic.com/m50m50tum52s50s52-engine-kits/

érdekesnek találom, hogy 87-es dugóban gondolkodik csak

M52-höz csak M54B30 és S52 főtengelye jó? Nagyobb ccm csak furással elérhető vagy egyedi gyártású főtengellyel?


   54    2015.11.21. 09:43
Cezet
2017.10.22. 19:48   






ZSOSZ írta:
Cezet írta:
JoeE34 írta:
Cezet írta:
Keresek segítőkész márkatársat, akinél van szétborítva M50TUB25 és/vagy M52B25-ös blokk. Dugattyún és hajtókaron kellene néhány egyszerűen mérhető dolgot lemérni.


Ha még aktuális, nálam is van minden. Mérőműszer is.


Köszi mindkettőtöknek, már el is felejtettem, hogy ide írtam. Smile
Aktuális még, mert még csak tervezési fázis van: M42-n szeretnék kompresszióviszonyt emelni dugócserével.
A méreteik alapján a fenti kettő jöhet szóba, a szükséges értékek:
- hajtókar felső szem szélessége, hogy tudjam, befogadják-e az M42 (esetleg M44) hajtókart
- igaz, hogy minimális mindkettőben a szelepzseb, de ha kimérnétek a térfogatukat fecskendővel, olajjal, azt megköszönném!
Az M42 dugón elég nagy a teknő, a kompressziómagassága 31.65, a fenti kettő viszont lapos, a KM 32.55 és 32.7, így lehet ez már eleve sok lesz, de inkább számolnék, mint tippelnék. Smile
Persze szét kell kapnom az M42-t és kimérnem abban is mindent, hogy kiszámolható legyen, mennyit emelnének.
Ha van kéznél a konyhában grammra pontos mérleg, akkor egy dugó+gyűrűk+csapszeg tömeg értéknek is örülnék. Smile
Köszönöm előre is! Kacsint

m52b28-é síktetejű 83,99-es átmérővel 31,8-as magassággal ~305gr-Amiket Te nézel azok 320gr körüliek
A 140-es hajtókarban is van gyári karcsubb mint az m42-é
Az m44 csapszege kupolt gyárilag.
Ha vékonyabb falut akarsz azt csináltatnod kell.Fiaméba az van.Bírja és -20gr Szemcsis
Sok kérdésedre itt a válasz.
http://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/M42-Engine-Booklet.pdf
Ha végig olvasod-nád pár dolgot biztos megtudsz belőle amire most még nem is gondolsz.


Gondolod, hogy még nem olvastam a linkelt pdf-et? Már vagy százszor, oda vissza. Very Happy
De, ahogy az előttem szóló is írta, komoly számok vannak ott, szóval onnan nem fogok dugót rendelni, ezért megy a matek, hogy mi lenne jó az egyedi dugó helyett.
Köszönöm a B28 tippet, időközben én is keresgéltem még és magam is belefutottam.
A 305gr gyűrűkkel és csapszeggel értendő?
Azt hogy érted, hogy az M44 csapszege gyárilag kúpolt? Egyébként érdekes, rákerestem az ETK-ban és egyszerűen nem ad cikkszámot a csapszegre... Sem M42-nél, sem M52-nél.
Faragni szerintem ebből nem fogok, nem egy koppra felújított motoron akarom tesztelni, mennyi könnyítés fér bele. Smile A fiadéban gyáriból átalakított van? Mert ez esetben örömmel fogadnék méretet, hogy mennyit szabad belőle kiszedni, hátha mégis…! ;)
A 140-es hajtókarban tudsz mondani konkrét tippet az M44 helyett?
Figyelembe véve a csapágyátmérőket, a lenti link alapján esetleg még az M50 jöhetne szóba, de szerintem itt nem variálok, marad a bevált M44.
http://pauter.com/wp-content/uploads/2014/01/Connecting-Rod-Catalog.pdf
Bár az fura, hogy az amcsik szerint az M44 hajtókar könnyebb a fenti táblázat szerint meg nehezebb.
„Shown right: M42 rods at 610 grams, optional M44 rods at 540 grams on the right.”

A kiindulási alap különben egy részben ismert előélettel rendelkező blokk, 270 körüli, 10.4-et emelő, gyáriból átköszörült tengelyekkel, a blokkot egy barátomtól vettem meg. Ezen kívül mást nem változtatott rajta az előtte lévő tulaj, aki miután konstatálta, hogy „raktunk bele nagyobb tengelyt, mégsem megy jobban, megy a helyére a hat henger”, így eladta a cimborámnak, aki M40 helyére lógatta be. Elvitte padolni és lám, csak előkerült néhány paci, meg némi plussz nyomaték. Very Happy
147.5Le/5956rpm és 189.2Nm/4328rpm
A max. teljesítményhez tartozó fordulat azonos a gyárival, a nyomatékcsúcs pedig alacsonyabb nála!
Miután levettük a szelepfedelet kiderült, hogy a szívótengely az M42 gyári fokolókerekében koppra siettetve van, valószínűleg ez az oka annak, hogy nincs fordulatszám emelkedés.
Ekkor derült ki az is, hogy a barátomnál futott ca. 40ekm semmi nyomot nem hagyott a tengelyeken, valamint, hogy gyáriból lettek átalakítva. A tengelyek lánckerekeinek állapota alapján viszont a blokk többi részében lehet km vastagon…
Ezeket az adatokat egy 4-1 leömlővel kezdődő, de egyébként M40 kipuval tudta, nálam ennél szabadabban fog lélegezni az M42 rendszerrel.

A tervezett munkák a blokkon, ami nem egy agyonreszelt versenyalapnak épül, csak a meglévő blokkom helyett szeretnék egy kicsit izmosabbat, amit bátran nyúzhatok, míg az eredeti az OT vizsgára várva pihen félretéve. Smile

- a tengelyt kiszolgálandó némi kompresszióemelés, 10.5 körüli a cél, nem akarok 100-as benzinben gondolkodni (napi használós a kocsi), ennél többet meg kopogásdetektor nélkül nem nagyon fog elbírni a 95-ös benya. Ehhez keresem a megfelelő dugót, a HF-ből nem akarok leszedetni, ha nem muszáj. Az, hogy fúrni kell-e a blokkot majd a szétbontás után derül ki, bár ezeknél az M40/42 tömböknél gyakran még 300ekm után is látható a hónolás, ha kapott rendes olajat.
- komplett HF felújítás, de a csatornák bővítése nincs tervben (ez eddigi infóim szerint az M42 nem annyira szereti), polírozás viszont igen
- a szívósor elemeinél a csatlakozási felületeknél lévő esetleges "lépcsők" összedolgozása, és amilyen mélyen beleérek itt is polírozás
- ha igaznak bizonyul a legenda, hogy az E36 iS pillangó nagyobb átmérőjű, mint az E30 iS pillangó, akkor kap azt is, de ez ügyben még nyomozok.
- a szívótengelyt visszaállítani középértékre (persze ki tudja, az átköszörülés miatt ott van-e még a „közepe”…)
- m20b20 l-jet lendkerék, nem csak könnyebb, mint az eredeti, de az M40/42 lendkerékkel ellentétben a lendtömeg nagyobb része esik a középpont felé.
Az átmérőnövekedés jól jön az emelt teljesítményhez, minőségi utángyártott alkatrészek földi áron elérhetők a kuplunghoz
- a főtengelyt a lendkerékkel együtt 7500-ig kiegyensúlyoztatni
- a hajtókarokat, dugókat kigrammolni
- csapágyak cseréje
- komplett vezérlés csere
- és persze a kozmetikázás, de semmi piros szelepfedél meg egyebek, a hengertömb újra fekete lesz, az alu cuccok, meg kapnak gyöngyszórást

A projekt véghezvitelére a telet szánom, a tervek szerint jövő tavasszal/nyár elején kerül be az autóba.


K-E-M    11    2015.02.04. 20:54
ZSOSZ
2017.10.18. 21:14   






Attila a HUN vezér írta:
Komoly számokkal dobálóznak M52-re: http://metricmechanic.com/m50m50tum52s50s52-engine-kits/

érdekesnek találom, hogy 87-es dugóban gondolkodik csak

M52-höz csak M54B30 és S52 főtengelye jó? Nagyobb ccm csak furással elérhető vagy egyedi gyártású főtengellyel?

A 3300ccm-hez írja a 87-es dugó átmérőt megfejelve alul:
Idézet:
Crankshaft, 93mm Stroke with custom Timing Chain Sprocket

Szerintem az s52 konstrukciója még biztonságos és azt érdemes megdolgozni.
Fiam jutányos áron tudna 4db s54túrós dugót 87-es átmérővel.Lebeszéltem a megvételükről,mert félő beszarna megfujva a motorja ilyen dugóátmérővel.
CápaFeri cimbim megfejelte az általam tőtöttnek tervezett 85x88-as (ala-olláláá n54) motort 90es m57d2-es főtengellyel.Cívóban még jó is lehetett volna
Szerintem az igazán jó szívómotornak IS a fordszám emelésben és az ahhoz tartozó trükközésben rejlik a megoldás több powert hajszolva.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
Attila a HUN vezér
2017.10.18. 14:15   






Komoly számokkal dobálóznak M52-re: http://metricmechanic.com/m50m50tum52s50s52-engine-kits/

érdekesnek találom, hogy 87-es dugóban gondolkodik csak

M52-höz csak M54B30 és S52 főtengelye jó? Nagyobb ccm csak furással elérhető vagy egyedi gyártású főtengellyel?


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
ZSOSZ
2017.10.14. 06:40   






Cezet írta:
JoeE34 írta:
Cezet írta:
Keresek segítőkész márkatársat, akinél van szétborítva M50TUB25 és/vagy M52B25-ös blokk. Dugattyún és hajtókaron kellene néhány egyszerűen mérhető dolgot lemérni.


Ha még aktuális, nálam is van minden. Mérőműszer is.


Köszi mindkettőtöknek, már el is felejtettem, hogy ide írtam. Smile
Aktuális még, mert még csak tervezési fázis van: M42-n szeretnék kompresszióviszonyt emelni dugócserével.
A méreteik alapján a fenti kettő jöhet szóba, a szükséges értékek:
- hajtókar felső szem szélessége, hogy tudjam, befogadják-e az M42 (esetleg M44) hajtókart
- igaz, hogy minimális mindkettőben a szelepzseb, de ha kimérnétek a térfogatukat fecskendővel, olajjal, azt megköszönném!
Az M42 dugón elég nagy a teknő, a kompressziómagassága 31.65, a fenti kettő viszont lapos, a KM 32.55 és 32.7, így lehet ez már eleve sok lesz, de inkább számolnék, mint tippelnék. Smile
Persze szét kell kapnom az M42-t és kimérnem abban is mindent, hogy kiszámolható legyen, mennyit emelnének.
Ha van kéznél a konyhában grammra pontos mérleg, akkor egy dugó+gyűrűk+csapszeg tömeg értéknek is örülnék. Smile
Köszönöm előre is! Kacsint

m52b28-é síktetejű 83,99-es átmérővel 31,8-as magassággal ~305gr-Amiket Te nézel azok 320gr körüliek
A 140-es hajtókarban is van gyári karcsubb mint az m42-é
Az m44 csapszege kupolt gyárilag.
Ha vékonyabb falut akarsz azt csináltatnod kell.Fiaméba az van.Bírja és -20gr Szemcsis
Sok kérdésedre itt a válasz.
http://metricmechanic.com/wp-content/uploads/2016/07/M42-Engine-Booklet.pdf
Ha végig olvasod-nád pár dolgot biztos megtudsz belőle amire most még nem is gondolsz.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3326    2007.01.19. 13:46
Cezet
2017.10.13. 21:02   






JoeE34 írta:
Cezet írta:
Keresek segítőkész márkatársat, akinél van szétborítva M50TUB25 és/vagy M52B25-ös blokk. Dugattyún és hajtókaron kellene néhány egyszerűen mérhető dolgot lemérni.


Ha még aktuális, nálam is van minden. Mérőműszer is.


Köszi mindkettőtöknek, már el is felejtettem, hogy ide írtam. Smile
Aktuális még, mert még csak tervezési fázis van: M42-n szeretnék kompresszióviszonyt emelni dugócserével.
A méreteik alapján a fenti kettő jöhet szóba, a szükséges értékek:
- hajtókar felső szem szélessége, hogy tudjam, befogadják-e az M42 (esetleg M44) hajtókart
- igaz, hogy minimális mindkettőben a szelepzseb, de ha kimérnétek a térfogatukat fecskendővel, olajjal, azt megköszönném!
Az M42 dugón elég nagy a teknő, a kompressziómagassága 31.65, a fenti kettő viszont lapos, a KM 32.55 és 32.7, így lehet ez már eleve sok lesz, de inkább számolnék, mint tippelnék. Smile
Persze szét kell kapnom az M42-t és kimérnem abban is mindent, hogy kiszámolható legyen, mennyit emelnének.
Ha van kéznél a konyhában grammra pontos mérleg, akkor egy dugó+gyűrűk+csapszeg tömeg értéknek is örülnék. Smile
Köszönöm előre is! Kacsint


K-E-M    11    2015.02.04. 20:54
JoeE34
2017.09.20. 14:44   






Nézegettem a vidiket, nem csak ezt, másikat is. Elég jól megy így is.
Az enyémben még nincs annyi km, hogy merjem üldözni. Meg most hiába is üldözöm, nem fogom tudni megállapítani érzésre sem, hogy hány lovat tudhat, mert amivel járok, attól ez a "kísérleti patkányom" rövidebb diffis, ki is van pakolva, még köteg sincs benne igazán, meg zajszigetelés sem, így érzésre lehet többet sejtet, mint ami valójában van benne. No meg még mindig gyári 413-as ecu, öntöttvas leömlő, zöld befecs sor. Szóval ezen utóbbi "apróságokat" még korrigálnom kell, aztán irány vezérlőt íratni, és padra vele!
(Csak most eltérítette a pénzáramlást egy japán bontószökevény - 4gen prelude.)


Már gyerekkoromban is baj volt a matekommal: 1-5-3-6-2-4

Debrecen környéke    102    2009.08.22. 19:54
Attila a HUN vezér
2017.09.20. 11:51   






JoeE34 írta:
Na! Nem elég a 249 ló? ;)
Nem adok el most ilyesmit, mert így pont kikerekedett a 3 motorhoz való cucc.


3.-ban, 4.-ben túl sok idő míg leforog, kell még némi ló Surprised
https://www.youtube.com/watch?v=V4PzfZp4aS0


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
JoeE34
2017.09.19. 14:37   






Na! Nem elég a 249 ló? ;)
Nem adok el most ilyesmit, mert így pont kikerekedett a 3 motorhoz való cucc.


Már gyerekkoromban is baj volt a matekommal: 1-5-3-6-2-4

Debrecen környéke    102    2009.08.22. 19:54
Attila a HUN vezér
2017.09.18. 12:37   






Joe34 ha esetleg eladnál egy patika 3L - M54B30 főtengelyt Én megvenném!


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +Pegasus race exhaust +PiperCross filter= 259HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    183    2013.07.09. 16:01
novothauto
2017.09.13. 21:42   






Egy nègyzetes motor, nem hangzik rosszul. Forogni fog az biztos.
Èn egy s52 blokkèrt imádkozok.


JoeE34 írta:
Nem-nem... én az S50B30US dolgait használom. Itt a főtengely nem passzol az M54-ével, az 89.6, az us-é meg 86-os. Viszont az én (us) esetemben a furat is 86-os, nem 84-es mint M54-nél. Így jön ki a 3.0L.
Van itthon M54B30 belem is mellesleg, az egy másik motor lesz. De azt a 28 dugójával rakom össze, kis faragás után, hadd nőjön ott is a viszony.
Meg van egy 28-as pakk is, az viszont az M54B30 dugójával lesz összerakva, és 140-es hajtókarral, 25tu-ból. Így mind 3 motor emelt viszonyos lesz.
(ja, számolni a gyári Us tömítésével számoltam, mivel máshol nem kapható jelenleg, viszont téves rendelés miatt beszerzési áron megkaptam bmw szalonból a gyárit.)


   54    2015.11.21. 09:43
JoeE34
2017.09.13. 11:45   






Nem-nem... én az S50B30US dolgait használom. Itt a főtengely nem passzol az M54-ével, az 89.6, az us-é meg 86-os. Viszont az én (us) esetemben a furat is 86-os, nem 84-es mint M54-nél. Így jön ki a 3.0L.
Van itthon M54B30 belem is mellesleg, az egy másik motor lesz. De azt a 28 dugójával rakom össze, kis faragás után, hadd nőjön ott is a viszony.
Meg van egy 28-as pakk is, az viszont az M54B30 dugójával lesz összerakva, és 140-es hajtókarral, 25tu-ból. Így mind 3 motor emelt viszonyos lesz.
(ja, számolni a gyári Us tömítésével számoltam, mivel máshol nem kapható jelenleg, viszont téves rendelés miatt beszerzési áron megkaptam bmw szalonból a gyárit.)





Már gyerekkoromban is baj volt a matekommal: 1-5-3-6-2-4

Debrecen környéke    102    2009.08.22. 19:54
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 50 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 48, 49, 50  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére