POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 19 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Hajtáslánc átépítés, erősítés, tuning

Fufi94
2017.10.12. 08:54   






A légtelenítés valószínűleg jó lesz de futok vele még egy kört. Könnyített egytömegű van meg a szerkezetet is állítgattak szóval sanszos hogy ott lesz a probléma ahogy mondtad mert működni működik csak puha.
Köszi a tanácsot!!


Pest-megye    11    2013.02.05. 22:05
gainboy
2017.10.11. 09:39   






Fufi94 írta:
Időközben a kardán problèma megoldódott, automata kardánt kaptam a kèzi váltós helyett.

Viszont keletkezett új problèmám, puha a kuplungom. M50 egytömegű került fel, kevlározott tárcsával. Az alsó fölső munkahenger cserèlve lett. Levegő elvileg nincs a rendszerben, megis puha, de kiemel. Visszazáránál mintha meg is csùszna kicsit.

Ha van valakinek tapasztalata ilyen átalakìtâssal vagy valami trükk a lègtelenìtèsre azt szìvesen meghallgatnám! ☺️

Fékolaj tartályt nyitva kell hagyni, felönteni, munkahenger légtelenítőjét picit kinyitni, csővel rajta, ami belemegy egy gyűjtő edénybe, amibe szintén kell kevés olaj, hogy a cső vége ne szabadlevegőn legyen. Majd így az egészet otthagyni, elmenni pl. dolgozni, aludni. Visszatérve munkahenger csavar elzár, és kemény lesz a pedál.
De nemcsak ez okozhatja a puhaságot. Nekem 20d nyomólap van fönt, lendkereket én csináltam, de anno nem mélyítettem ki rendesen a szűz tárcsának, így oszlopos fúróval kinyomva éppehogy elmoccant alatta a tárcsa. Ez így nem jó, mert ott már a nyomó erő sem az igazi, pedál is könnyebben jár mint összevetve eredeti helyén pl. egy 320d-ben. Kb. ha az útja közepén szorít a szerkezet, akkor a fasza. Pár tizedet le kellett szedni a lendkerékből, és jó lett. Egy ismerős alátéteket berakott a nyomólap és lendkerék közé a csavaroknál, így lett meg a jó pozíció. Működni végülis működik.
Nálad épített a tárcsa, vastagsága ki tudja mennyivel nagyobb a gyárinál, ki kell matekolni, ez van.


(__o__)(__o__)

Budapest    227    2007.10.13. 11:51
Fufi94
2017.10.10. 20:27   






Időközben a kardán problèma megoldódott, automata kardánt kaptam a kèzi váltós helyett.

Viszont keletkezett új problèmám, puha a kuplungom. M50 egytömegű került fel, kevlározott tárcsával. Az alsó fölső munkahenger cserèlve lett. Levegő elvileg nincs a rendszerben, megis puha, de kiemel. Visszazáránál mintha meg is csùszna kicsit.

Ha van valakinek tapasztalata ilyen átalakìtâssal vagy valami trükk a lègtelenìtèsre azt szìvesen meghallgatnám! ☺️


Pest-megye    11    2013.02.05. 22:05
Fufi94
2017.09.18. 14:28   






Köszi a tippet! Smile

Keresgélek.


Pest-megye    11    2013.02.05. 22:05
Laleeboy
2017.09.18. 09:41   






Fufi94 írta:
Sziasztok!

E36 323i kópémbaz Z320 m3 330i nagyvàltót rakok. Milyen nagycsillagos kardán kéne alà? Sedán tds-el beszìvodtam annak az előtagja rövid. Sad Sad

Előre is köszi!


Egy tipp :

Automata kardán

Vagy lego több féléből


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3875    2005.07.19. 15:10
Fufi94
2017.09.16. 19:12   






Sziasztok!

E36 323i kópémbaz Z320 m3 330i nagyvàltót rakok. Milyen nagycsillagos kardán kéne alà? Sedán tds-el beszìvodtam annak az előtagja rövid. Sad Sad

Előre is köszi!


Pest-megye    11    2013.02.05. 22:05
SID
2016.12.12. 08:18   






MM írta:
Üdv, van itt difi szaki aki tud olvasni a képekről? áttételt cseréltem a difimbe és azóta búg... 60-70 körül motorféknél kezd "ikarus"ozni
foghézag 0,08..










https://www.youtube.com/watch?v=dAqAqODmcj4


   2622    2011.08.29. 13:58
MM
2016.12.12. 01:14   






Üdv, van itt difi szaki aki tud olvasni a képekről? áttételt cseréltem a difimbe és azóta búg... 60-70 körül motorféknél kezd "ikarus"ozni
foghézag 0,08..










BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
DBdobi
2016.07.28. 17:43   






Sziasztok!
Kuplung témában kérném a segítségeteket. Kiderült, hogy a kuplung felső munkahengere elöregedett és ha megmelegszik az olaj, átenged (változik a fogáspont, sokkal beljebb emel csak ki a pedál)
A kérdésem, hogy melyik márkát ajánlanátok cserére? Boltban a brembo a legolcsóbb, 20e körül, utána a többi márka mind 40-50e körül mozog. Illetve van felújító készlet is, nem tudom hogy az megoldaná e a problémát. Ha valaki járt már hasonló cipőben vagy csak tudja hogy kinek mi vált be, kérem írjon. Előre is köszönöm!


Budapest    160    2008.12.21. 03:00
subversive93
2016.07.01. 19:56   






Sziasztok!

Nem tudom valakinek van-e tapasztalata manuálosításban? A mechanikai részét összeszedtem külföldi fórumokon, így főként a hivatalos része érdekelne.
Valaki járt már sikerrel? Ha igen akkor mi szükséges hozzá?

Köszi előre is.


   1    2014.05.05. 19:49
MM
2016.05.31. 21:37   






Igen, csak v8hoz aranyér van kézi váltó az a gond... ez is 120 volt és zalaegerszegre mentem érte miskolcról... azóta se láttam csak drágábban néha 300ért is hirdetik..


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
Attila a HUN vezér
2016.05.31. 08:49   






A vonyító hang az elhasználódás hangja, később jön az akadozva váltás és a fokozatból való kidobálás, nálam legalább is így szokták, eddig vettem mindig másikat, most szétszedek egyet és meglátjuk mibe fáj felújítani és főleg mi a bajuk, nekem évi 2-3 váltó a fejadagom Surprised

MM írta:
Jay_Carter írta:
Szia,

Nekem is S5D320Z-m van (Gyári E36 M3 S50B30), meg egy S5D310Z (Gyári e34 525i 24v). Ezenkívül egy Getrag 260.
Egyik sem nyüszít és semmi hangja nincs, csak teszi a dolgát.

Amúgy az véletlen nem V8-ról van, hanem sor6-ról. ... mert teljesen más a harangja a v8-nak. Fel se tudod tenni csak másik haranggal.
A V8 S6S váltókkal dolgozott.


m60b30 manual rol van... 730i volt egyébként...
akkor kinyírták valszeg az 1est... amúgy teszi a dolgát már nekem is vagy 3 éve, csak gondoltam megkérdem, én is ugy gondoltam hogy nem kéne ilyen hangjának lenni..


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +M3 exhaust +PiperCross filter= 249HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    173    2013.07.09. 16:01
MM
2016.05.27. 17:35   






Jay_Carter írta:
Szia,

Nekem is S5D320Z-m van (Gyári E36 M3 S50B30), meg egy S5D310Z (Gyári e34 525i 24v). Ezenkívül egy Getrag 260.
Egyik sem nyüszít és semmi hangja nincs, csak teszi a dolgát.

Amúgy az véletlen nem V8-ról van, hanem sor6-ról. ... mert teljesen más a harangja a v8-nak. Fel se tudod tenni csak másik haranggal.
A V8 S6S váltókkal dolgozott.


m60b30 manual rol van... 730i volt egyébként...
akkor kinyírták valszeg az 1est... amúgy teszi a dolgát már nekem is vagy 3 éve, csak gondoltam megkérdem, én is ugy gondoltam hogy nem kéne ilyen hangjának lenni..


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
Jay_Carter
2016.05.27. 13:01   






Szia,

Nekem is S5D320Z-m van (Gyári E36 M3 S50B30), meg egy S5D310Z (Gyári e34 525i 24v). Ezenkívül egy Getrag 260.
Egyik sem nyüszít és semmi hangja nincs, csak teszi a dolgát.

Amúgy az véletlen nem V8-ról van, hanem sor6-ról. ... mert teljesen más a harangja a v8-nak. Fel se tudod tenni csak másik haranggal.
A V8 S6S váltókkal dolgozott.


eger    55    2014.01.30. 02:23
MM
2016.05.27. 08:15   






Attila a HUN vezér írta:
Egyszer cseréltünk egy ZF-en és az új csapággyal jobban lógott mint a sok ezret futott gyárival, hogy ez egyedi eset-e vagy sem azt nem tudom, de azóta Én nem cseréltem egyikben sem.

Jay_Carter írta:
Sziasztok,

Azt szeretném kérdezni, hogy az S5D váltóknál és Getrag 260-aknál kiszerelt állapotban mennyire szabad lógnia a nyelestengelynek?
Ma mind3 váltómon megnéztem, és mindegyik egyformán lóg valamennyire, a Getrag talán a legrosszabb mind közül.

Ha váltó oldali csapágyat szeretnék cserélni, ahhoz honnan tudok szerelési útmutatót szerezni? Mennyire kellemetlen történet ez?

Köszi a válaszokat előre is.


Nekem is lóg egy kicsit az s5d320z, meg az 1. fokozatnak olyan hangja van mint az R-nek. V8 30i vàltó, így vettem használtan... egyenes fogazású lenne az 1. fokozat vagy valami gond lehet vele?


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
Jay_Carter
2016.05.26. 12:04   






Végülis 1-2mm-t lóg, pontosan 299000-et futott az autó, tehát ez akár jogos is lehet már tőle, Főtengelyben kicserélem a vezetőcsapágyat és meglátjuk mire lesz elég.

Nemzetközi fórumok szerint nagyon nagy szívás szétszedni célszerszámok nélkül, ráadásul M3-hoz csak ez az egy gyári váltóm van itthon.

:S


eger    55    2014.01.30. 02:23
Attila a HUN vezér
2016.05.25. 13:28   






Egyszer cseréltünk egy ZF-en és az új csapággyal jobban lógott mint a sok ezret futott gyárival, hogy ez egyedi eset-e vagy sem azt nem tudom, de azóta Én nem cseréltem egyikben sem.

Jay_Carter írta:
Sziasztok,

Azt szeretném kérdezni, hogy az S5D váltóknál és Getrag 260-aknál kiszerelt állapotban mennyire szabad lógnia a nyelestengelynek?
Ma mind3 váltómon megnéztem, és mindegyik egyformán lóg valamennyire, a Getrag talán a legrosszabb mind közül.

Ha váltó oldali csapágyat szeretnék cserélni, ahhoz honnan tudok szerelési útmutatót szerezni? Mennyire kellemetlen történet ez?

Köszi a válaszokat előre is.


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +M3 exhaust +PiperCross filter= 249HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    173    2013.07.09. 16:01
Jay_Carter
2016.05.24. 23:04   






Sziasztok,

Azt szeretném kérdezni, hogy az S5D váltóknál és Getrag 260-aknál kiszerelt állapotban mennyire szabad lógnia a nyelestengelynek?
Ma mind3 váltómon megnéztem, és mindegyik egyformán lóg valamennyire, a Getrag talán a legrosszabb mind közül.

Ha váltó oldali csapágyat szeretnék cserélni, ahhoz honnan tudok szerelési útmutatót szerezni? Mennyire kellemetlen történet ez?

Köszi a válaszokat előre is.


eger    55    2014.01.30. 02:23
Qenk
2016.02.21. 20:28   






e90-92-93 nál még az m3 nak is ugyan az a váltója mint egy 320 é.
Very Happy
Talán e36 nál még nem, de ott is már elkezdődött, hogy lesz@rják. Egyáltalán nem foglalkoznak azzal, hogy adott teljesítménynél egy kicsivel fölé méretezzenek egy áttételt.


kÓCSmA    1190    2011.02.01. 09:27
kiinacp
2016.02.20. 00:19   






Jay_Carter írta:
Köszönöm a választ a segítséget! Smile


Nekem a sötétség tárgya egészen konrétan az, hogy most a váltót kéne összekötni egy E36 25is kópé gyári difiházával, még az eredetei kihajtásaival.

Van egy S50B30 motorom a saját S5D 310 kis váltójával szerelve, viszont a difit , vagy a kardántengelyt alakítanám át, hogy jó működjön a hajtáslánc. M3 diffit nem találtam egyenlőre hozzá.

A probléma pedig az, hogy az M3 kardántengely rövidebb, 1469mm és nincs is meg, míg a mezei 25é 1492mm, abból viszont tudok szerezni.
Surprised


Azerintem az a 2-3 cm az a behajtas flanschnijanak vastagsaga. Mintha joval vastagabb lenne a 6 csavaros m3 behajtas verzio feje mint a sima e36.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
e2mustang
2016.02.20. 00:12   






nekem az usa m3 alatt 325i váltó volt,usa m3 automata kardánnal és lsd 3,64 difivel,kiibbaszottul gyorsult Very Happy


London    286    2012.03.03. 20:10
Jay_Carter
2016.02.19. 13:35   






Köszönöm a választ a segítséget! Smile


Nekem a sötétség tárgya egészen konrétan az, hogy most a váltót kéne összekötni egy E36 25is kópé gyári difiházával, még az eredetei kihajtásaival.

Van egy S50B30 motorom a saját S5D 310 kis váltójával szerelve, viszont a difit , vagy a kardántengelyt alakítanám át, hogy jó működjön a hajtáslánc. M3 diffit nem találtam egyenlőre hozzá.

A probléma pedig az, hogy az M3 kardántengely rövidebb, 1469mm és nincs is meg, míg a mezei 25é 1492mm, abból viszont tudok szerezni.
Surprised


eger    55    2014.01.30. 02:23
kiinacp
2016.02.19. 10:23   






Jay_Carter írta:
Igazából az lenne kérdés, hogy az s50b30hoz való zf s5d 310 a saját kardánjával milyen diffihez kapcsolható? Pl 328i 325is 323.. Stb. Vagy csak a sajátjával megy? Lyukosztás stb miatt?


Az m3 3.0 nagyházas 6 csavaros difi behajtása 6 csavaros, ezt a behajtást és akár a kihajtásokat is ki tudod cserélni sima e36 fajtára, így akár egy 25tds vagy 28i manuál kardánnal és féltengelyekkel frankón működik. Nekem is volt fenn m3 difi, csak mindent ki kellett rajta cserélni, egyébként ezt leszámítva majdnem tök ugyanaz, mint egy 25i csak a dióházra az áttételt 1 mérettel nagyobb csavarok fogják fel.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Laleeboy
2016.02.18. 21:15   






Tüzoltó írta:
Jay_Carter írta:
Igazából az lenne kérdés, hogy az s50b30hoz való zf s5d 310 a saját kardánjával milyen diffihez kapcsolható? Pl 328i 325is 323.. Stb. Vagy csak a sajátjával megy? Lyukosztás stb miatt?

Az általad írt váltó van a 328i(esetleg régebbi 325) ill. 525i alatt is...


Viszont az M3 difi más ha jól tudom, de szerintem ha a kardán hátsó tagját kicseréled akkor máshoz is jó lehet


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3875    2005.07.19. 15:10
Tüzoltó
2016.02.18. 21:10   






Jay_Carter írta:
Igazából az lenne kérdés, hogy az s50b30hoz való zf s5d 310 a saját kardánjával milyen diffihez kapcsolható? Pl 328i 325is 323.. Stb. Vagy csak a sajátjával megy? Lyukosztás stb miatt?

Az általad írt váltó van a 328i(esetleg régebbi 325) ill. 525i alatt is...


Bács    61    2010.09.24. 18:32
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 19 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére