POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 49 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, ... 47, 48, 49  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Szivó motorok GY.I.K.-ja

Cezet
2017.08.06. 17:35   






Keresek segítőkész márkatársat, akinél van szétborítva M50TUB25 és/vagy M52B25-ös blokk. Dugattyún és hajtókaron kellene néhány egyszerűen mérhető dolgot lemérni.

Másik:
Erősítse meg valaki, hogy a széles nyitási tartományú ("tuning") tengelyekkel szerelt motornál a jellegzetes hullámzó, "hebrákoló" alapjáratot a nagy szelep összenyitási idő okozza.

Köszi! Kacsint


K-E-M    10    2015.02.04. 20:54
Attila a HUN vezér
2017.07.28. 10:38   






Megyek tovább az úton...
anno azért álltunk meg 249 lónál a szívó M52B28-on M50B25 szívósorral, mert nem kapott elég levegőt 7200 felett (pl ezért is fura nekem a chiptuning 7600 vagy több fordulata!). Erre a levegő hiányra gondoltam orvosságként 3.0 M3 szívórészét:

Képeket akartam a projektről de nem műkszik sehogy

Mad


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +M3 exhaust +PiperCross filter= 249HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    169    2013.07.09. 16:01
Qenk
2017.06.23. 18:34   






Hasonló cipő Very Happy
Bár szerencsésebb vagyok, mert van hova építkeezni a 20 ból épített motorral. Nekem a 25 olyan, mintha létezne m20 b30 és a 25 strokerekhez lenne bőven alapanyag.
Teljesítmény kisebb, de több az opció Very Happy

A folyadékot nem tudom.
Magát a szinezőt is letesztelném ugyan mit kellene látnom permet formában.
Beletöltöd az egy litert, hagyod keveredni aztán folyass ki belőle és lámpázd meg. Azthiszem ha felszáradt világít a legjobban. De rá lessz írva úgyis.


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
Norbi0517
2017.06.15. 10:53   






Qenk írta:
Noo

Az olaj üzemi hőfokon 90-100 fokos.
De ez függ az érintett felülettől. Henger falán mégtöbb és ha víz is kerül oda, szemvillanás alatt elpárolog, majd a leghüvösebb felületeken csapódik le ismét.

Nem akarnék káráló lenni, de lehet felesleges festegetni.
Az, hogy "Fejes" pedig ne döbbentsen le annyira, egy rosszul megválasztott tömítés is okozhatja, ami egy síkolással és tömítés cserével megoldható.
m20 nál nincs olyan HF ami nincs megrepedve, kérdés, hogy hol reped.
Észre veszed vagy sem. Ha víztérnél reped akkor nyílvánvaló.
Friss fűzésnél 50% esélyed van, hogy HF es lesz.
Egyszerűen túl hosszú a fej. Az m20 pedig egy eléggé lekicsinyített 6 hengeres motor. Jóval kisebbek a felfekvő felületek, mint egy m30, vagy akár az amerikai, vagy angol 4ezer ccm es 6 hengeres motorok.

Kicsit drága, de egy felesleges megbontásnál olcsóbb meggyőződés.
https://www.merlinhardver.hu/webaruhaz/phobya-zuperzero-uv-yellow-1000ml/3596

Ez kicsapódik mindenhová ugyan úgy, tehát ha uv lámpával megvizsgálod majd a nívót és a szelepsapkát és találsz is foszforeszkáló pettyeket akkor nincs visszaút.

Szerencsésebb esetben megtalálod a motortérben szétpermetezve,
és valóban beázhatott a motorod.
Elegendő a teknő folé kerülnie, mivel a hajtásház és szívótorok közötti karter cső nem tömít valami jól.


Tényleg basszus, arra a csőre nem is gondoltam, csak a tömítésre. Minden esetre megveszem a löttyöt, már olajat is kellene cserélnem, de ha látok majd uv-t valahol, akkor már le sem fogom engedni. Mennyit öntsek ebből bele? Elég lehet az 1liter? Egyébként volt síkolva mielőtt feltettem, és a vékonyabb Elring tömítéssel raktam össze, talán 1,75-ös a jól emlékszem.

Nem akarom eladni, nem akarok 24v-t Crying or Very sad
Megszerettem, és érezni hogy még rengeteg tartalék lenne benne magas fordulaton, egy tengellyel tökéletes lenne nekem! Very Happy


   274    2012.03.04. 14:09
Qenk
2017.06.14. 08:32   






Noo

Az olaj üzemi hőfokon 90-100 fokos.
De ez függ az érintett felülettől. Henger falán mégtöbb és ha víz is kerül oda, szemvillanás alatt elpárolog, majd a leghüvösebb felületeken csapódik le ismét.

Nem akarnék káráló lenni, de lehet felesleges festegetni.
Az, hogy "Fejes" pedig ne döbbentsen le annyira, egy rosszul megválasztott tömítés is okozhatja, ami egy síkolással és tömítés cserével megoldható.
m20 nál nincs olyan HF ami nincs megrepedve, kérdés, hogy hol reped.
Észre veszed vagy sem. Ha víztérnél reped akkor nyílvánvaló.
Friss fűzésnél 50% esélyed van, hogy HF es lesz.
Egyszerűen túl hosszú a fej. Az m20 pedig egy eléggé lekicsinyített 6 hengeres motor. Jóval kisebbek a felfekvő felületek, mint egy m30, vagy akár az amerikai, vagy angol 4ezer ccm es 6 hengeres motorok.

Kicsit drága, de egy felesleges megbontásnál olcsóbb meggyőződés.
https://www.merlinhardver.hu/webaruhaz/phobya-zuperzero-uv-yellow-1000ml/3596

Ez kicsapódik mindenhová ugyan úgy, tehát ha uv lámpával megvizsgálod majd a nívót és a szelepsapkát és találsz is foszforeszkáló pettyeket akkor nincs visszaút.

Szerencsésebb esetben megtalálod a motortérben szétpermetezve,
és valóban beázhatott a motorod.
Elegendő a teknő folé kerülnie, mivel a hajtásház és szívótorok közötti karter cső nem tömít valami jól.


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
Norbi0517
2017.06.12. 18:30   






Az a takony az szerintem nem friss volt, levettem a szelepfedelet, hogy megnézzem látszik-e rendellenesség, be sem volt indítva csak levett szelepfedéllel egy picit. A nívón és az olajsapin látszik egy pici, szürkésebb, víznek tűnő anyag, de még tejeskávénak sem lehet nevezni, nem még majonéznek Very Happy Épp hogy egy kevés.

Igazából az is eszembe jutott, hogy az a pici lehet hogy azért került oda mert volt egy hatalmas árvíz a faluban, és menekültünk el az autóval, néhol majdnem küszöbig is ért a víz, lehet hogy belement egy pici a teknőbe, mert hiába új a tömítés, könnyezi az olajat is.

Próbáltam még légteleníteni, de szerintem már nem volt levegős. A víz továbbra is fogy. Az olajszint nem nő. Szivárgást sehol sem látok. Melegedni is még mindig melegszik. Mivel szokták megszínezni a vizet? Mindenképp megpróbálom, még mielőtt hűtőt veszek. Van esély arra, hogy ha az égéstér-víztér közt repedt át, akkor fog látszani a leömlőben is a szín? Nagyon parázok, hogy hengerfejes. Ha pedig az olajba távozna, akkor emelkednie kellene a szintnek nem?


   274    2012.03.04. 14:09
Attila a HUN vezér
2017.06.07. 10:02   






Urak! egy ilyen mértékű építésnél miért spóroljátok el az írható vezérlőt és szenvedtek a buta gyári "chippelésével", pláne nem is ehhez a motorhoz, meg kitudja ki, mihez és mikor és hogy írta???

NEM ÉRTEM!!

Nálam a legelső amit cseréltem a vezérlő volt, írhatóra, Vems, bontottan vettem egy Audiból, arra is spóroltam pár hónapig.

Egyik barátom most épít E30 V8-at, sikerült meggyőzni, hogy ezt ne gyári vezérlővel tegye, ha minden igaz MegaSquirt vagy miből csinálja, azt mondja 75e-ből megállt, lambaszondával! igaz kell egy ember aki megírja még, de szerintem ez ma már nem pénz, főleg, hogy más részeire simán elköltötök ennyit és a végeredmény ég és föld!!
Arról már nem is beszélve, hogy ha mindezt padon csináljátok még többet hoztok ki belőle, nálam például az utcai programot szegényíteni kellett a padon és jöttek még lovak, a végeredmény a gyárinál 60al több lóerő és a gyárinál kevesebb fogyasztás!

Amúgy meg értem Én ezt az anyagi dolgot, higgyétek el nálam jobban senki nem érti meg, de lássuk be a koronát a jó vezérlő teszi fel a technikára és nem fordítva
Kacsint

Peace and Love


E36 M52B28 +M50 Intake +DBilas Cams +Vems +M3 exhaust +PiperCross filter= 249HP 318Nm

Kecskemét - Nagykőrös    169    2013.07.09. 16:01
Qenk
2017.06.06. 19:37   






m20 légtelenítése nálam akár hetekig tart.
Épp ha van egy kis idő és épp meleg a motor, mindíg sikerül kipréselni egy kis levegőt. Utánna meg se moccan a hőfokjeladó.
De vizet nem kért! Alig.

A karterba kicsit erős az a folyadék.
Ezt hidegen kotortad ki belőle?
Amikor a donort betettem, direkt lekötöttem a kartert. Egyrészt szétment a cső, másrészt, jobb volt az alapjárat és a gázreakció, harmadrészt kíváncsi voltam a gáz mennyiségére.
Ahhoz a motorhoz HF en kívül nem lett hozzá nyúlva, így azt gondoltam volna, hogy azért lesz ott.
Sajnos mérni nem tudtam, mert nem jött akkora mennyiség, minden száraz volt a cső a tartály. 1 évig ment így aztán vissza kötöttem a csövet.

Viszont egy frissen fűzött motornál mégkevésbé kellene jelentkeznie.
Elvileg ott minden jól zár.
Nívón milyen olajat találtál?

Cseréld le azt a hűtőt, a vízbe meg tegyél festékanyagot.
Ha valahol ereszt azt rögtön észre veszed, mert minden uv zöld lesz a környékén.


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
ZSOSZ
2017.06.05. 21:08   






..............
Norbi0517 írta:

.......
A chipről igazából nem sokat tudok, ennek utána érdeklődök. Nem közvetlenül Koxtól vettem, hanem egy jó cimborámon keresztül kaptam meg. Érdemes lenne felpattintani egy gyári 25i vezérlőt próbára? Az volna itthon. Annyi infóm van az írtról hogy ugyan ilyen főtengelyű, gyári veztengelyű motorhoz csinálták, de nem pados.

http://s522705710.online.de/linke_Navigation/Chiptuning/Chiptuning.pdf


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3311    2007.01.19. 13:46
ZSOSZ
2017.06.05. 20:38   






Norbi0517 írta:

...............
Ahogyan írtad légtelenítésnél kinyitottam a csapot. A hűtőm tényleg elég vacak, éveket állt, ki tudja mi van benne, és a leeresztője is Pro Seal-lel van betömítve amit nem láttam még ugyan ereszteni, de ki tudja. Ha már veszek újat, akkor kell erre ekkora? Ott van pl. az E36 25i klímás hűtő, az sem kicsi, be is fér, és nekem személy szerint jobban is tetszik hogy egyben van a tartállyal. Elég lehet, vagy a lehető legnagyobbra törekedjek?

Az alu hűtő is korrodál.Nekem is a látszólag sértetlen hűtő ott eresztett ahol a fülecskéi ráhajoltak a műanyag házra.Szivárgott "csak"
Ha már veszel érdemes a lehető legnagyobb felületűt vagy vastagot választanod aminek nagyobb a térfogata mint az eredeti.


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3311    2007.01.19. 13:46
Norbi0517
2017.06.05. 20:08   






ZSOSZ írta:
Norbi0517 írta:
Sziasztok!
..........

A tapasztalatok:........

Van egy nagyobb baj, eltűnik belőle a víz. Mindig egy tartálynyi, kiszáradni nem szokott, az alján mindig marad egy kevés. Már háromszor töltöttem újra. Ha az olajban lenne ez a sok, már gondolom észrevettem volna nem de? Egyszer láttam is egy kis majonézt az olajsapkán reggel hidegindításnál, de az is elmúlt. Túlfolyón nem nyomja ki, beletettem a kis csövet egy ásványvizes palackba, de semmi nem ment bele. Ha az égéstérbe kerülne akkor füstölne fehéren, vagy kisebb mennyiségnél még nem venni észre? Szivárgást egyik csövön sem látok egyébként. Akkor is fogy ha fűtök, akkor is ha nem. A fej ugye nyomáspróbázva volt, 2000km-t mentem kb. Nem volt hidegen ütve, nem volt megfőzve sem. Valami tippetek van erre? Vagy az is elég ha valaki megnyugtat, hogy egy hengerfejes M20 az nem ilyen Very Happy

....... Az normális egy ilyen strokernél, hogy a 24td hűtő+viszkó álló helyzetben kevés neki? Termosztát új, de melegszik ha áll, vagy ha dugóban vagyok.

Szassz!
Örülök hogy nem dobtad ki a régi szívét és nem cserélted 24V-re.
Moha GAbi autójával jártam hasonlóan annó.

A fűtéscsapot kinyitottad mikor a hűtőrendszert feltöltötted és légtelenítetted?
24td hűtőnek is elégnek kellene lennie,de él bennem a gyanu hogy vagy vízköves vagy valahol ereszt,de épp csak annyira hogy szívasson a leírt tüneteknek megfelelően.Érdemes volna megnyomatni melegen.
Szerintem egy UJ hűtő segítene+elektromos venti.
A másik hogy milyen CR-hez (és benyához) lett írva az a csipsz.Különbséget tesz a jó chip gyártó épp az imént írtak szerint.
A pontatlan előgyujtás is okozhat melegedést terhelés alkalmával,de még nem csörög.
Üdv


A chipről igazából nem sokat tudok, ennek utána érdeklődök. Nem közvetlenül Koxtól vettem, hanem egy jó cimborámon keresztül kaptam meg. Érdemes lenne felpattintani egy gyári 25i vezérlőt próbára? Az volna itthon. Annyi infóm van az írtról hogy ugyan ilyen főtengelyű, gyári veztengelyű motorhoz csinálták, de nem pados.

Ahogyan írtad légtelenítésnél kinyitottam a csapot. A hűtőm tényleg elég vacak, éveket állt, ki tudja mi van benne, és a leeresztője is Pro Seal-lel van betömítve amit nem láttam még ugyan ereszteni, de ki tudja. Ha már veszek újat, akkor kell erre ekkora? Ott van pl. az E36 25i klímás hűtő, az sem kicsi, be is fér, és nekem személy szerint jobban is tetszik hogy egyben van a tartállyal. Elég lehet, vagy a lehető legnagyobbra törekedjek?


   274    2012.03.04. 14:09
ZSOSZ
2017.06.05. 12:41   






Norbi0517 írta:
Sziasztok!
..........

A tapasztalatok:........

Van egy nagyobb baj, eltűnik belőle a víz. Mindig egy tartálynyi, kiszáradni nem szokott, az alján mindig marad egy kevés. Már háromszor töltöttem újra. Ha az olajban lenne ez a sok, már gondolom észrevettem volna nem de? Egyszer láttam is egy kis majonézt az olajsapkán reggel hidegindításnál, de az is elmúlt. Túlfolyón nem nyomja ki, beletettem a kis csövet egy ásványvizes palackba, de semmi nem ment bele. Ha az égéstérbe kerülne akkor füstölne fehéren, vagy kisebb mennyiségnél még nem venni észre? Szivárgást egyik csövön sem látok egyébként. Akkor is fogy ha fűtök, akkor is ha nem. A fej ugye nyomáspróbázva volt, 2000km-t mentem kb. Nem volt hidegen ütve, nem volt megfőzve sem. Valami tippetek van erre? Vagy az is elég ha valaki megnyugtat, hogy egy hengerfejes M20 az nem ilyen Very Happy

....... Az normális egy ilyen strokernél, hogy a 24td hűtő+viszkó álló helyzetben kevés neki? Termosztát új, de melegszik ha áll, vagy ha dugóban vagyok.

Szassz!
Örülök hogy nem dobtad ki a régi szívét és nem cserélted 24V-re.
Moha GAbi autójával jártam hasonlóan annó.

A fűtéscsapot kinyitottad mikor a hűtőrendszert feltöltötted és légtelenítetted?
24td hűtőnek is elégnek kellene lennie,de él bennem a gyanu hogy vagy vízköves vagy valahol ereszt,de épp csak annyira hogy szívasson a leírt tüneteknek megfelelően.Érdemes volna megnyomatni melegen.
Szerintem egy UJ hűtő segítene+elektromos venti.
A másik hogy milyen CR-hez (és benyához) lett írva az a csipsz.Különbséget tesz a jó chip gyártó épp az imént írtak szerint.
A pontatlan előgyujtás is okozhat melegedést terhelés alkalmával,de még nem csörög.
Üdv


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3311    2007.01.19. 13:46
Norbi0517
2017.06.05. 12:29   






Qenk írta:
Hát légtelenítsed még bőven azt a motort. Azért kéri a vizet is, meg azért is melegszik alapjáraton.
Kedvezőek a tapasztalataid. Hasonlóra számítok, de már készültem egy 3,65 ös difivel. Very Happy

Esetleg a légtömeg mérőn kellene állítani.
Elvégre több levegőt szív be, és a csappantyú jobban kitér.


A kis csavaron már nem akar levegő jönni, vagy csak nagyon minimális, ennek ellenére lehet még benne levegő?

Nekem is van itthon egy olyan difi mint a tiéd, ki fogom vele próbálni, majd leírom hogy milyen Smile

Légtömegmérőt még nem mertem piszkálni, nem rontom azzal el a dolgokat? Very Happy

Ezt találtam a kartergáz csőben, olyan mint a takony:

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQRFpaU01FcmM3amc/view?usp=sharing


   274    2012.03.04. 14:09
Qenk
2017.06.04. 10:49   






Hát légtelenítsed még bőven azt a motort. Azért kéri a vizet is, meg azért is melegszik alapjáraton.
Kedvezőek a tapasztalataid. Hasonlóra számítok, de már készültem egy 3,65 ös difivel. Very Happy

Esetleg a légtömeg mérőn kellene állítani.
Elvégre több levegőt szív be, és a csappantyú jobban kitér.


kÓCSmA    1189    2011.02.01. 09:27
Norbi0517
2017.06.01. 12:33   






Sziasztok!

Rég voltam itt, közben természetesen összeraktam a motort. Nem akartam mindenféle apró neszre/rendellenességre egyből ugrani és írni, hogy mi lehet a gond, ezért most egyben egy kis összefoglalót írok.

A motor a következőképpen néz ki:

-M52B28 főtengely
-M20B20 hajtókarok
-M20 80-as blokk fúrva
-Zsír új 9,4-es rövidszoknyás M20B25 dugók
-Nyomáspróbázott, síkolt fej, új szimmeringek, kipu oldalon új vezetők, szívóra nem kellett
-Vez. tengely, excenterek, himbák gyáriak, ezek valamelyest kopottak, de jól működik
-6 leömlő
-Kox féle vezérlő, 7000-ig lehet forgatni

A tapasztalatok:

Az első 800km-t nagyon óvatosan tettem meg, 3500 fölé nem is forgott, az első padlógáz kb 1000-nél lehetett de itt sem mentem el nagy fordulatig. 1500 körül forgattam először, most pedig lassan 2000-nél jár a motor, és egy gumit le is koptattunk róla a Brezován, de nem többet, és nem kellett szerencsére tiltáson járatni hozzá Very Happy Szépen jár, nem zörög semmi, egy minimális szelephang jelentkezett csak, majd utána állítok.

Amikor a brezován voltunk, az ideiglenes vascső amit kipufogónak neveznek egyes körökben sajnos kiesett az autó alól, vasárnap volt, hazamentünk vele cső nélkül, így péntekig nem is nyúltam az autóhoz. Pénteken indítom, nagy kék köpet az autó alól, bemelegedett, melegen semmi. Ha este leteszem, reggel indítom semmi, most 3 napot állt, utána sem kékelt, elmúlt. Talán magas fordulaton, ott van egy pici, amikor üresben húzod neki, akkor ott picit kormol is, és mintha pici kék is lenne benne, de minimális.

Van egy nagyobb baj, eltűnik belőle a víz. Mindig egy tartálynyi, kiszáradni nem szokott, az alján mindig marad egy kevés. Már háromszor töltöttem újra. Ha az olajban lenne ez a sok, már gondolom észrevettem volna nem de? Egyszer láttam is egy kis majonézt az olajsapkán reggel hidegindításnál, de az is elmúlt. Túlfolyón nem nyomja ki, beletettem a kis csövet egy ásványvizes palackba, de semmi nem ment bele. Ha az égéstérbe kerülne akkor füstölne fehéren, vagy kisebb mennyiségnél még nem venni észre? Szivárgást egyik csövön sem látok egyébként. Akkor is fogy ha fűtök, akkor is ha nem. A fej ugye nyomáspróbázva volt, 2000km-t mentem kb. Nem volt hidegen ütve, nem volt megfőzve sem. Valami tippetek van erre? Vagy az is elég ha valaki megnyugtat, hogy egy hengerfejes M20 az nem ilyen Very Happy

Egyébként kicsit dízeles lett, 5500ig fasza, utána elfogy, egy tengelyt nagyon igényelne, az kellene még a teljes élményhez, meg így a 4,27 marha rövid alá. Alapjáratom valamiért magas, 1200 körül van, a vákuumcsövek viszont jónak tűnnek, másik motoron ugyan ezzel a vezérlővel viszont nem volt magas. Az normális egy ilyen strokernél, hogy a 24td hűtő+viszkó álló helyzetben kevés neki? Termosztát új, de melegszik ha áll, vagy ha dugóban vagyok.

Néhány kép a végére(sok még a tennivaló a motor körül, szépen alakulni fog majd):

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQcGU5dE5HQXlDZTA/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQYkJMWkJyYlluNkE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQTEVOT1dLemVxU2M/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQVUZyR1FrUG92UTQ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQZDBMZ1UzQ2ctMGs/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQb3BfVUI1TE9BaE0/view?usp=sharing


   274    2012.03.04. 14:09
JoeE34
2017.04.13. 11:22   






Nagyon szép képek.
Én is véltem felfedezni különbségeket az M50-es blokkon belül. A korai novanosos blokkban volt furat, az újabban meg nincs. De pl meglepett az is, hogy a későbbin elhagyták az olajszivattyú láncterelőjét is.


Már gyerekkoromban is baj volt a matekommal: 1-5-3-6-2-4

Debrecen környéke    101    2009.08.22. 19:54
Norbi0517
2017.04.12. 10:21   






Srácok, felmerült egy kérdés bennem. Ugye a 885-ös hengerfejen, és a gyárilag 84mm-es blokkon a hengerek közt van 2-2 furat a víznek. Na már most a gyárilag 80-as blokkokon ez a furat nincs meg. Okozhat ez gondot, hogy ott nem tud folyni?

Közben kiderült, hogy az egyik hengerfejem is kuka. Egy bontatlan 25i-ről szedtem le egy másikat, amit amúgy is fel kell újítani, de azért vérzik a szívem, hogy egy "szar" stroker miatt megfosztom a gyáritól(legalább is addig amíg nem veszek, és újítok fel egy másikat). Azon is agyaltam, hogy néhány forinttal később amikor már üzembiztos a motor, esetleg egy 731-et kellene szépen felportolni, nagy szelepeket bele, nagy tengelyt, szerintetek?

Néhány képet csináltam közben:

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQeURKeHdCYmNvck0/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQS2tPQTdudDEtYzg/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQaXFKUWpJLWp0dzQ/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5mTLDlsOVUQbFNNUXh2R3FkYzg/view?usp=sharing


   274    2012.03.04. 14:09
Laleeboy
2017.04.11. 11:43   






ZSOSZ írta:
roland.farkas írta:
És melyik motor bele kell hozza?
ZSOSZ írta:

b24-re átfűzhető,furás nélkül. Smile

Eredetileg 80x66 os a blokk 31,7mm dugómagassággal.
145-ös hajtókarral.
tds főtengely+135-ös hajtókar saját dugattyúival jó lesz.Nagyon.
Smile


Csak kérdés hogy érdemes e a 20-ast reszelni?

Abból a pénzből (meg egy kicsiből) helyre lehetne pofozni egy nagyobbat is ha nem talál az ember jó állapotút


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3883    2005.07.19. 15:10
Mts
2017.04.11. 09:48   






Van egy m51 tds fötengelyem elado ,,,, Very Happy ha valaki gyurni szeretne))) Very Happy


   624    2005.11.15. 19:23
ZSOSZ
2017.04.10. 20:14   






roland.farkas írta:
És melyik motor bele kell hozza?
ZSOSZ írta:

b24-re átfűzhető,furás nélkül. Smile

Eredetileg 80x66 os a blokk 31,7mm dugómagassággal.
145-ös hajtókarral.
tds főtengely+135-ös hajtókar saját dugattyúival jó lesz.Nagyon.
Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3311    2007.01.19. 13:46
roland.farkas
2017.04.09. 08:28   






És melyik motor bele kell hozza?
ZSOSZ írta:
roland.farkas írta:
Hát így tényleg nem szerencsés Sad
Motor nagyon jó állapotú ezert is szeretnem ezt tovabb reszelni.
23/28 motort normalis allapotban, foldi arakon nem egyszeru
Csak hat mar jo lenne egy kis plusz ló Very Happy

Laleeboy írta:
roland.farkas írta:
sziasztok
lehet amatőr kérdés, m52b20-nál is vannak hasonló megoldások?
novothauto írta:
Stroker témához. Én reszelgetek egy M52B30-at. Az M52 elég jó alap, bár sokan fikázzák a nikasil miatt (éppen be lehet perselyezni is).Viszont nem olyan nehéz, mint a vasblokk, ami szerintem számít. Az M52B28 és a B25 motorblokk és hengerfej ugyanaz, anni az eltérés, hogy más a vezérműtengely, de nem profil szempontjából, hanem 5 fok eltérés van a vezérlési idő kezdetében. Tehát ki kell választani egy jó állapotú m52B25-öt és kidobni a belsejét. Kb 80-100 ezerért kapni jó M54B30 forgattyús mechanizmust, azt bele kell fűzni új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az M54B30 dugók és hajtókarok sokkal könnyebbek is. Talán annyi ami kérdéses, hogy a nikasilos hengerhez illesztett 84 névleges átmérőjű dugattyúk 83.99-esek, míg az M54B30 dugói 83.965-ösek, de eddig amit külföldi fórumokon mazsolázgattam, nem volt ebből probléma. Ár-érték arányban mindenképpen ez a legjobb megoldás, nem kell VEMS-ezni, ha össze van állítva a motor,később is lehet variálni a vezérműtengelyekkel. Esetleg Szívó oldalra az M54B30 szívó tengely bemegy kis átalakítással, kipufogó oldalra meg az M50B25 szívó tengely, és akkor nincsenek drága alkatrészek a motorban. Bár nyilván két Schrick mindennél jobb, de ezt később is be lehet építeni.
A Siemens MS41 vezérlőt sokan tudják írkálni itthon is, de az ebay-ről rendelhető is az adott motor konfighoz, amit elég lesz majd hozzá finomítani. Ráadásul ez a vezérlő még elég analóg. Szerintem nem is fontos maximumra kihegyezni, ha valaki hosszútávon napi járós autóba tenné, nem az a lényeg, hogy mit mutat a Dínó, hanem hogy egy strapabíró jól autózható, télen is pöccre induló motorunk legyen. Már ha ez szempont. Sokat számolgattam a kompresszióviszonyt, és találtam is egy táblázatot, nagyjából nekem is ezek jöttek ki:

http://indafoto.hu/novothtibor/image/24872164-f8141fd6/user

A soha el nem készült, vagy szarul működő turbósításnál mindenképpen jobb, és megbízható is. Bár igaz, hogy reálisan "csak" 220-230 lóerő.



Az nem ilyen szerencsés felállás mert 80-as a furata és mivel alu blokkos fúrni nem lehet max hüvelyezni de az elég költséges megoldás.

Annyit lehet kezdeni vele hogy belefűzöd az M54B22 belét ami szintén 80-as furatú de 2200Ccm de szerintem csak akkor éri meg ha már úgyis döglött a moci és a felújítás mellett döntesz

Vagy cseréled 23,28 -ra ami ránézésre pont ugyanolyan mint a 20-as Very Happy

b24-re átfűzhető,furás nélkül. Smile


   7    2012.08.28. 14:46
ZSOSZ
2017.04.09. 08:19   






roland.farkas írta:
Hát így tényleg nem szerencsés Sad
Motor nagyon jó állapotú ezert is szeretnem ezt tovabb reszelni.
23/28 motort normalis allapotban, foldi arakon nem egyszeru
Csak hat mar jo lenne egy kis plusz ló Very Happy

Laleeboy írta:
roland.farkas írta:
sziasztok
lehet amatőr kérdés, m52b20-nál is vannak hasonló megoldások?
novothauto írta:
Stroker témához. Én reszelgetek egy M52B30-at. Az M52 elég jó alap, bár sokan fikázzák a nikasil miatt (éppen be lehet perselyezni is).Viszont nem olyan nehéz, mint a vasblokk, ami szerintem számít. Az M52B28 és a B25 motorblokk és hengerfej ugyanaz, anni az eltérés, hogy más a vezérműtengely, de nem profil szempontjából, hanem 5 fok eltérés van a vezérlési idő kezdetében. Tehát ki kell választani egy jó állapotú m52B25-öt és kidobni a belsejét. Kb 80-100 ezerért kapni jó M54B30 forgattyús mechanizmust, azt bele kell fűzni új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az M54B30 dugók és hajtókarok sokkal könnyebbek is. Talán annyi ami kérdéses, hogy a nikasilos hengerhez illesztett 84 névleges átmérőjű dugattyúk 83.99-esek, míg az M54B30 dugói 83.965-ösek, de eddig amit külföldi fórumokon mazsolázgattam, nem volt ebből probléma. Ár-érték arányban mindenképpen ez a legjobb megoldás, nem kell VEMS-ezni, ha össze van állítva a motor,később is lehet variálni a vezérműtengelyekkel. Esetleg Szívó oldalra az M54B30 szívó tengely bemegy kis átalakítással, kipufogó oldalra meg az M50B25 szívó tengely, és akkor nincsenek drága alkatrészek a motorban. Bár nyilván két Schrick mindennél jobb, de ezt később is be lehet építeni.
A Siemens MS41 vezérlőt sokan tudják írkálni itthon is, de az ebay-ről rendelhető is az adott motor konfighoz, amit elég lesz majd hozzá finomítani. Ráadásul ez a vezérlő még elég analóg. Szerintem nem is fontos maximumra kihegyezni, ha valaki hosszútávon napi járós autóba tenné, nem az a lényeg, hogy mit mutat a Dínó, hanem hogy egy strapabíró jól autózható, télen is pöccre induló motorunk legyen. Már ha ez szempont. Sokat számolgattam a kompresszióviszonyt, és találtam is egy táblázatot, nagyjából nekem is ezek jöttek ki:

http://indafoto.hu/novothtibor/image/24872164-f8141fd6/user

A soha el nem készült, vagy szarul működő turbósításnál mindenképpen jobb, és megbízható is. Bár igaz, hogy reálisan "csak" 220-230 lóerő.



Az nem ilyen szerencsés felállás mert 80-as a furata és mivel alu blokkos fúrni nem lehet max hüvelyezni de az elég költséges megoldás.

Annyit lehet kezdeni vele hogy belefűzöd az M54B22 belét ami szintén 80-as furatú de 2200Ccm de szerintem csak akkor éri meg ha már úgyis döglött a moci és a felújítás mellett döntesz

Vagy cseréled 23,28 -ra ami ránézésre pont ugyanolyan mint a 20-as Very Happy

b24-re átfűzhető,furás nélkül. Smile


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3311    2007.01.19. 13:46
roland.farkas
2017.04.07. 15:44   






Hát így tényleg nem szerencsés Sad
Motor nagyon jó állapotú ezert is szeretnem ezt tovabb reszelni.
23/28 motort normalis allapotban, foldi arakon nem egyszeru
Csak hat mar jo lenne egy kis plusz ló Very Happy

Laleeboy írta:
roland.farkas írta:
sziasztok
lehet amatőr kérdés, m52b20-nál is vannak hasonló megoldások?
novothauto írta:
Stroker témához. Én reszelgetek egy M52B30-at. Az M52 elég jó alap, bár sokan fikázzák a nikasil miatt (éppen be lehet perselyezni is).Viszont nem olyan nehéz, mint a vasblokk, ami szerintem számít. Az M52B28 és a B25 motorblokk és hengerfej ugyanaz, anni az eltérés, hogy más a vezérműtengely, de nem profil szempontjából, hanem 5 fok eltérés van a vezérlési idő kezdetében. Tehát ki kell választani egy jó állapotú m52B25-öt és kidobni a belsejét. Kb 80-100 ezerért kapni jó M54B30 forgattyús mechanizmust, azt bele kell fűzni új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az M54B30 dugók és hajtókarok sokkal könnyebbek is. Talán annyi ami kérdéses, hogy a nikasilos hengerhez illesztett 84 névleges átmérőjű dugattyúk 83.99-esek, míg az M54B30 dugói 83.965-ösek, de eddig amit külföldi fórumokon mazsolázgattam, nem volt ebből probléma. Ár-érték arányban mindenképpen ez a legjobb megoldás, nem kell VEMS-ezni, ha össze van állítva a motor,később is lehet variálni a vezérműtengelyekkel. Esetleg Szívó oldalra az M54B30 szívó tengely bemegy kis átalakítással, kipufogó oldalra meg az M50B25 szívó tengely, és akkor nincsenek drága alkatrészek a motorban. Bár nyilván két Schrick mindennél jobb, de ezt később is be lehet építeni.
A Siemens MS41 vezérlőt sokan tudják írkálni itthon is, de az ebay-ről rendelhető is az adott motor konfighoz, amit elég lesz majd hozzá finomítani. Ráadásul ez a vezérlő még elég analóg. Szerintem nem is fontos maximumra kihegyezni, ha valaki hosszútávon napi járós autóba tenné, nem az a lényeg, hogy mit mutat a Dínó, hanem hogy egy strapabíró jól autózható, télen is pöccre induló motorunk legyen. Már ha ez szempont. Sokat számolgattam a kompresszióviszonyt, és találtam is egy táblázatot, nagyjából nekem is ezek jöttek ki:

http://indafoto.hu/novothtibor/image/24872164-f8141fd6/user

A soha el nem készült, vagy szarul működő turbósításnál mindenképpen jobb, és megbízható is. Bár igaz, hogy reálisan "csak" 220-230 lóerő.



Az nem ilyen szerencsés felállás mert 80-as a furata és mivel alu blokkos fúrni nem lehet max hüvelyezni de az elég költséges megoldás.

Annyit lehet kezdeni vele hogy belefűzöd az M54B22 belét ami szintén 80-as furatú de 2200Ccm de szerintem csak akkor éri meg ha már úgyis döglött a moci és a felújítás mellett döntesz

Vagy cseréled 23,28 -ra ami ránézésre pont ugyanolyan mint a 20-as Very Happy


   7    2012.08.28. 14:46
Laleeboy
2017.04.07. 07:54   






roland.farkas írta:
sziasztok
lehet amatőr kérdés, m52b20-nál is vannak hasonló megoldások?
novothauto írta:
Stroker témához. Én reszelgetek egy M52B30-at. Az M52 elég jó alap, bár sokan fikázzák a nikasil miatt (éppen be lehet perselyezni is).Viszont nem olyan nehéz, mint a vasblokk, ami szerintem számít. Az M52B28 és a B25 motorblokk és hengerfej ugyanaz, anni az eltérés, hogy más a vezérműtengely, de nem profil szempontjából, hanem 5 fok eltérés van a vezérlési idő kezdetében. Tehát ki kell választani egy jó állapotú m52B25-öt és kidobni a belsejét. Kb 80-100 ezerért kapni jó M54B30 forgattyús mechanizmust, azt bele kell fűzni új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az M54B30 dugók és hajtókarok sokkal könnyebbek is. Talán annyi ami kérdéses, hogy a nikasilos hengerhez illesztett 84 névleges átmérőjű dugattyúk 83.99-esek, míg az M54B30 dugói 83.965-ösek, de eddig amit külföldi fórumokon mazsolázgattam, nem volt ebből probléma. Ár-érték arányban mindenképpen ez a legjobb megoldás, nem kell VEMS-ezni, ha össze van állítva a motor,később is lehet variálni a vezérműtengelyekkel. Esetleg Szívó oldalra az M54B30 szívó tengely bemegy kis átalakítással, kipufogó oldalra meg az M50B25 szívó tengely, és akkor nincsenek drága alkatrészek a motorban. Bár nyilván két Schrick mindennél jobb, de ezt később is be lehet építeni.
A Siemens MS41 vezérlőt sokan tudják írkálni itthon is, de az ebay-ről rendelhető is az adott motor konfighoz, amit elég lesz majd hozzá finomítani. Ráadásul ez a vezérlő még elég analóg. Szerintem nem is fontos maximumra kihegyezni, ha valaki hosszútávon napi járós autóba tenné, nem az a lényeg, hogy mit mutat a Dínó, hanem hogy egy strapabíró jól autózható, télen is pöccre induló motorunk legyen. Már ha ez szempont. Sokat számolgattam a kompresszióviszonyt, és találtam is egy táblázatot, nagyjából nekem is ezek jöttek ki:

http://indafoto.hu/novothtibor/image/24872164-f8141fd6/user

A soha el nem készült, vagy szarul működő turbósításnál mindenképpen jobb, és megbízható is. Bár igaz, hogy reálisan "csak" 220-230 lóerő.



Az nem ilyen szerencsés felállás mert 80-as a furata és mivel alu blokkos fúrni nem lehet max hüvelyezni de az elég költséges megoldás.

Annyit lehet kezdeni vele hogy belefűzöd az M54B22 belét ami szintén 80-as furatú de 2200Ccm de szerintem csak akkor éri meg ha már úgyis döglött a moci és a felújítás mellett döntesz

Vagy cseréled 23,28 -ra ami ránézésre pont ugyanolyan mint a 20-as Very Happy


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3883    2005.07.19. 15:10
roland.farkas
2017.04.06. 21:37   






sziasztok
lehet amatőr kérdés, m52b20-nál is vannak hasonló megoldások?
novothauto írta:
Stroker témához. Én reszelgetek egy M52B30-at. Az M52 elég jó alap, bár sokan fikázzák a nikasil miatt (éppen be lehet perselyezni is).Viszont nem olyan nehéz, mint a vasblokk, ami szerintem számít. Az M52B28 és a B25 motorblokk és hengerfej ugyanaz, anni az eltérés, hogy más a vezérműtengely, de nem profil szempontjából, hanem 5 fok eltérés van a vezérlési idő kezdetében. Tehát ki kell választani egy jó állapotú m52B25-öt és kidobni a belsejét. Kb 80-100 ezerért kapni jó M54B30 forgattyús mechanizmust, azt bele kell fűzni új gyűrűkkel és csapágyakkal. Az M54B30 dugók és hajtókarok sokkal könnyebbek is. Talán annyi ami kérdéses, hogy a nikasilos hengerhez illesztett 84 névleges átmérőjű dugattyúk 83.99-esek, míg az M54B30 dugói 83.965-ösek, de eddig amit külföldi fórumokon mazsolázgattam, nem volt ebből probléma. Ár-érték arányban mindenképpen ez a legjobb megoldás, nem kell VEMS-ezni, ha össze van állítva a motor,később is lehet variálni a vezérműtengelyekkel. Esetleg Szívó oldalra az M54B30 szívó tengely bemegy kis átalakítással, kipufogó oldalra meg az M50B25 szívó tengely, és akkor nincsenek drága alkatrészek a motorban. Bár nyilván két Schrick mindennél jobb, de ezt később is be lehet építeni.
A Siemens MS41 vezérlőt sokan tudják írkálni itthon is, de az ebay-ről rendelhető is az adott motor konfighoz, amit elég lesz majd hozzá finomítani. Ráadásul ez a vezérlő még elég analóg. Szerintem nem is fontos maximumra kihegyezni, ha valaki hosszútávon napi járós autóba tenné, nem az a lényeg, hogy mit mutat a Dínó, hanem hogy egy strapabíró jól autózható, télen is pöccre induló motorunk legyen. Már ha ez szempont. Sokat számolgattam a kompresszióviszonyt, és találtam is egy táblázatot, nagyjából nekem is ezek jöttek ki:

http://indafoto.hu/novothtibor/image/24872164-f8141fd6/user

A soha el nem készült, vagy szarul működő turbósításnál mindenképpen jobb, és megbízható is. Bár igaz, hogy reálisan "csak" 220-230 lóerő.


   7    2012.08.28. 14:46
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 49 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, ... 47, 48, 49  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére