POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 19 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Tuning témák!  »   Futómű tuning

Attila a HUN vezér
2017.04.20. 15:43   






Végre valami hasznos infó a témában, nekem nagyon sok buszúságot okozott a gyorsulási versenyeken ez a fajta pattogás, sőt a két legutóbbi féltengely törésem is ezen jelenség miatt volt.

DBdobi írta:
Idézet:
Sziasztok!
Ha elforgatom a gumikat, akkor nagyon beremeg a kocsim hátulja


Sziasztok! Ha már előkerült a téma, én is megosztanám a látott/olvasott infókat erről a bepattogásról. Ez sajnos nem csak bmw-nél de a legtöbb többlengőkaros hátsó felfüggesztésű rwd autónál előjöhet. Driftelésnél, ha minimálisan is csúszik keresztbe, nem jelentkezik, csak egyenes rajtoláskor. Sajnos nagyon sok összetevős a dolog, így vagy előjön vagy nem, de tuti befolyásolja a hajtáslánc, annak holtjátéka és deformálódási hajlama, a gyorsuláskor jelentősen módosuló futóműgeometria, a lengéscsillapító rugó páros, gumi, guminyomás, meg még sok apróság. Ha szarul van összehangolva a rendszer akkor a sok elem pulzáló erőhatása felerősíti egymást és ez lesz a vége.
Konkrétan bmw-nél ilyenkor a difi kezd el bólogatni, ami jól látható is a vidin:
https://www.youtube.com/watch?v=3e9g5StPL1o
e46-nál már okosabban elöl rögzítik két helyen a difit, hátul pedig 1helyen (kivéve m3). Elvileg megoldás lehet ha a difi elejét ami legjobban bólogat minél merevebben rögzítjük a bölcsőhöz.
http://store.activeautowerke.com/products/active-autowerke-bmw-differential-support-bracket-dsb-e36
Mondjuk ez elég drága, de én egy ilyen módosításban látom a a legjobb bár talán csak részleges megoldást, azon túl hogy a futóműben minden rendben legyen. (nincs esztelen ültetés, vagy szikla keményítés, valamint az se jó ha minden szilent "adamantium" kemény.
Ha valakinek van bármi ötlete, vagy már dolgozott is a problémán és sikeresen megoldotta, örömmel fogadnám én is a segítséget. Smile
Üdv!


napi használatban lévő 96-os E36 328i (jelenleg Magyarország leggyorsabb gyári motoros E36 328i-je 13,4s/402m Very Happy )

Kecskemét - Nagykőrös    155    2013.07.09. 16:01
Laleeboy
2017.03.22. 12:17   






http://totalcar.hu/magazin/2017/03/21/autos_alomgyilkossag_szep_felnit_szeretnenk_de_lehet/


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3877    2005.07.19. 15:10
Qenk
2016.11.02. 21:22   






E36 compact-ból lehet szépen építkezni.
osztókörmódosított nyomtáv szélesítővel is lehet. De az pontos, precíz munkát igényel, különben kormányrázás, csavartörés stb lesz az eredmény.


kÓCSmA    1182    2011.02.01. 09:27
Richard E30/32
2016.11.02. 18:45   






Sziasztok
Egy kis segítséget szeretnék kérni, leginkább azoktól, akik már csináltak ilyet.
Az E30 első futóművéről lenne szó, s azt szeretném kérdezni, hogy ki hogy tudta átalakítani 5x120-ra? Mert több esetleges verziót hallottam már róla, de hátha valaki tud mondani biztosat, ami nem kókányolás, de azért nem is csillagászati összegű. Előre is köszönöm a segítséget!


   2    2015.10.29. 16:37
Qenk
2016.08.30. 21:09   






E34 ről van szó, nagyházas difivel, nagy híddal.


kÓCSmA    1182    2011.02.01. 09:27
DBdobi
2016.08.29. 21:23   






Idézet:
E36 nak teljesen más a keret, több a szilent, meg gyenge is. Ne keverjük ide.

Szia. Ezt melyik típussal való összehasonlításra értetted? Kifejtenéd bővebben? Engem érdekel. (tudtommal e46-hoz tök hasonló a keret, csak nem hátul fogja két szilent a difit, hanem elől, hátul meg csak egy van.)


Budapest    159    2008.12.21. 03:00
Qenk
2016.08.29. 16:44   






E36 nak teljesen más a keret, több a szilent, meg gyenge is. Ne keverjük ide.


kÓCSmA    1182    2011.02.01. 09:27
MM
2016.08.28. 21:10   






Én közbe lejebb engedtem a guminyomást és sokkal jobb lett a pattogás..


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
promega
2016.08.28. 18:22   






DBdobi írta:


Sziasztok! Ha már előkerült a téma...

Jó felvétel...
bár én csak foteltudós vagyok, de azért remélem beleszólhatok...
két dolog jutott eszembe...
A kardánnál a keresztek ha nem egymással szemben vannak, nagy terhelésnél képesek vibrációt előidézni, másrészt a kardán a két kereszt között nem egyenletesen forog, hanem ciklikusan 1 fordulat alatt 2x is lassul és gyorsul, minnél nagyobb a keresztek szögeltérése, annál jobban. Ez a jelenség homokinetikus csuklók használatával kerülhető ki. ( ilyenek pl a féltengelyek "6 golyós" csuklói)
A másik ok pedig biztosan a szilentek deformálódása, ami miatt a lengőrendszer létrejön.
Pl e21-nél amikor a gyári "könnyített" hídház-szilentet telibesütöttre cseréltük, csökkentek az ehhez hasonló rezonanciák, cserébe viszont több difihang jött be...

Én személy szerint e36-nál fixen rögzíteném a segédkeretre a difit és a segédkeretet is powerflex-szel, vagy hasonló "keményített szilenttel tenném fel. Kérdés, hogy mennyit vesztene a kocsi a komfortból és a hangszigetelésből.
Illetve azt sefelejtsük el, hogy az e36-nál a hosszlengőkar nagyszilentje üzemszerűen elég nagy deformálódásra képes ( ráadásul axiális és radiális deformálódásra is képes), a tervezett geometriaváltozások miatt. Ennek a kikeményítése önmagában is jelentős változást tud okozni!


Kecskemét    378    2005.10.18. 14:36
DBdobi
2016.08.26. 14:31   






Idézet:
Sziasztok!
Ha elforgatom a gumikat, akkor nagyon beremeg a kocsim hátulja, kívülről nézve megcsuszik-megtapad-megcsuszik-megtapad és ez egy bazi rezonanciát csinál. A hidházam powerflex, a többi szilent lecsekkolva nem régik, gólyalábat szétkaptam de semmi hiányosság, műszakin a lengéscsillapitó jó, meg kanyarokban egyébként stabil... szóval nem tudom mit lehetne ezzel kezdeni..
egyébként e34 540i ről van szó.. hajtáslánc kizárva, mert mikor még automata volt akkor is csinálta, azóta váltó-kardán-difi komplett cserélve manualra.... difiszilent is cserélve..
Valakinek tipp hogy mit lehetne tenni a jelenséggel?


Sziasztok! Ha már előkerült a téma, én is megosztanám a látott/olvasott infókat erről a bepattogásról. Ez sajnos nem csak bmw-nél de a legtöbb többlengőkaros hátsó felfüggesztésű rwd autónál előjöhet. Driftelésnél, ha minimálisan is csúszik keresztbe, nem jelentkezik, csak egyenes rajtoláskor. Sajnos nagyon sok összetevős a dolog, így vagy előjön vagy nem, de tuti befolyásolja a hajtáslánc, annak holtjátéka és deformálódási hajlama, a gyorsuláskor jelentősen módosuló futóműgeometria, a lengéscsillapító rugó páros, gumi, guminyomás, meg még sok apróság. Ha szarul van összehangolva a rendszer akkor a sok elem pulzáló erőhatása felerősíti egymást és ez lesz a vége.
Konkrétan bmw-nél ilyenkor a difi kezd el bólogatni, ami jól látható is a vidin:
https://www.youtube.com/watch?v=3e9g5StPL1o
e46-nál már okosabban elöl rögzítik két helyen a difit, hátul pedig 1helyen (kivéve m3). Elvileg megoldás lehet ha a difi elejét ami legjobban bólogat minél merevebben rögzítjük a bölcsőhöz.
http://store.activeautowerke.com/products/active-autowerke-bmw-differential-support-bracket-dsb-e36
Mondjuk ez elég drága, de én egy ilyen módosításban látom a a legjobb bár talán csak részleges megoldást, azon túl hogy a futóműben minden rendben legyen. (nincs esztelen ültetés, vagy szikla keményítés, valamint az se jó ha minden szilent "adamantium" kemény.
Ha valakinek van bármi ötlete, vagy már dolgozott is a problémán és sikeresen megoldotta, örömmel fogadnám én is a segítséget. Smile
Üdv!


Budapest    159    2008.12.21. 03:00
kiinacp
2016.07.21. 21:20   






mamutka írta:
Milyen futóművet kellene vennem hogy pályán is megállja a helyét de azért közúton is el tudjak gurulni vele? Milyen márkát? Nem lenne baj az sem ha nem ültetné porrá az autót, nem vagyok az ültetés híve...Illetve hol érdemes nézelődnöm? Webshopok gondolom sokat dobnak az árra..
-
(Raj lengéscsillapítók milyenek? csak azért kérdem, mert ez közel van Smile )
-



Ami még eszembe jutott de nem tudom melyik témába tartozna... Valaki aki esetleg szokott pályázni.. mekkora és milyen gumikkal lenne érdemes menni? 15 vagy 17col-os slickek ?


Ezt olvasd ki:
http://e36racing.de/index.php


Tolna megye    523    2012.09.25. 20:39
mamutka
2016.07.15. 10:55   






Milyen futóművet kellene vennem hogy pályán is megállja a helyét de azért közúton is el tudjak gurulni vele? Milyen márkát? Nem lenne baj az sem ha nem ültetné porrá az autót, nem vagyok az ültetés híve...Illetve hol érdemes nézelődnöm? Webshopok gondolom sokat dobnak az árra..
-
(Raj lengéscsillapítók milyenek? csak azért kérdem, mert ez közel van Smile )
-



Ami még eszembe jutott de nem tudom melyik témába tartozna... Valaki aki esetleg szokott pályázni.. mekkora és milyen gumikkal lenne érdemes menni? 15 vagy 17col-os slickek ?


   49    2013.03.27. 23:10
kegi
2016.07.01. 20:33   






üdvözlet.
Olyan kérdésem lenne hogy e39 szedánhoz mekkora ültetések léteznek.Most volt nálam egy 60/60 as csak mint kiderűlt kombié.
Ha van valakinek akkor jelezhetné felém.
nem nagyon ismerem az oldalt hogy hova jön válasz ilyenkor.viszont ha van valakinek akkor a 0630 451 48 13ra üzenhet.Érdekele.köszi.


   2    2015.06.27. 19:08
Qenk
2016.06.30. 21:53   






MM írta:
Sziasztok!
Ha elforgatom a gumikat, akkor nagyon beremeg a kocsim hátulja, kívülről nézve megcsuszik-megtapad-megcsuszik-megtapad és ez egy bazi rezonanciát csinál. A hidházam powerflex, a többi szilent lecsekkolva nem régik, gólyalábat szétkaptam de semmi hiányosság, műszakin a lengéscsillapitó jó, meg kanyarokban egyébként stabil... szóval nem tudom mit lehetne ezzel kezdeni..
egyébként e34 540i ről van szó.. hajtáslánc kizárva, mert mikor még automata volt akkor is csinálta, azóta váltó-kardán-difi komplett cserélve manualra.... difiszilent is cserélve..
Valakinek tipp hogy mit lehetne tenni a jelenséggel?


Szia! Üdv e34 clubból Very Happy
Gátló és rugó. Bár nekem 520i van, a jelenség ugyan úgy van. Nem mindíg, de előfordul. Volt azonban az autómban egy keményített szett. Nem űltetés! Csak keményebb gátlók és rugók. Nem brutál kemény, de jóval feszesebb volt a gyárinál. Még annó Berivtől vettem. Abban az időben olyan vajpuhán lehetett eltenni keresztbe, hogy élvezet volt vele kilincsel előre haladni. Hozzátegyem könnyebb is volt eltenni, a feszesség miatt. Most gyári keménységűt tettem vissza, mert elegem lett a folyamatos recsegésekből a szar kátyúk miatt. Na meg már nem jaszkarizok annyit vele, jobban élvezem a kényelmet. Természetesen újra előjött a pattogás. De valahol logikus, ha nincs ami az aszfaltra feszítse a kerekeket, akkor pattog mint a teniszlabda. Valószínű, hogy más beállítású gátlóra lenne szükség, vagy már a rugó űlt meg és puhább.
Az a gátló ami volt befelé valamivel könnyebben ment, majd pozíciót tartott. Kifelé pedig nehezen engedett. (ha ez segít). Tehát valamennyit betol terhelésen, majd megtartja az adott pozíciót, se ki se be nem enged, hirtelen húzásra. Majd lassan enged vissza. Terhelésváltásoknál a stabrudat megdolgoztatta rendesen, de inkább lehúzta az autó hátulját, minthogy elkezdjen lengeni. Nagytempóval való autózásra lett gyártatva, de észrevettem, hogy másra is optimális Very Happy Ja és nem került százezrekbe. Olcsóbb volt mint amit utána vettem gyári keménységű b4 ek. És itthon lett gyártatva a gyári patronokba.
Jó volt élveztem
Ennyi
Szemcsis


kÓCSmA    1182    2011.02.01. 09:27
higany
2016.06.29. 23:05   






H&R CUP KIT sport változatával (nagyobbat ültető, keményebb) van valakinek tapasztalata?
E36 alatt első sorban, de akár másban is.
Szívesen olvasnék róla pár tapasztalatot, keménység, tartósság...


   51    2014.12.10. 16:12
Attila a HUN vezér
2016.04.26. 13:33   






Én is ezzel küzdök, nincs rá megoldás (eddig), BMW betegség, korábbi és későbbi modellek is csinálják, full gyári és tuning is...

MM írta:
Sziasztok!
Ha elforgatom a gumikat, akkor nagyon beremeg a kocsim hátulja, kívülről nézve megcsuszik-megtapad-megcsuszik-megtapad és ez egy bazi rezonanciát csinál. A hidházam powerflex, a többi szilent lecsekkolva nem régik, gólyalábat szétkaptam de semmi hiányosság, műszakin a lengéscsillapitó jó, meg kanyarokban egyébként stabil... szóval nem tudom mit lehetne ezzel kezdeni..
egyébként e34 540i ről van szó.. hajtáslánc kizárva, mert mikor még automata volt akkor is csinálta, azóta váltó-kardán-difi komplett cserélve manualra.... difiszilent is cserélve..
Valakinek tipp hogy mit lehetne tenni a jelenséggel?


napi használatban lévő 96-os E36 328i (jelenleg Magyarország leggyorsabb gyári motoros E36 328i-je 13,4s/402m Very Happy )

Kecskemét - Nagykőrös    155    2013.07.09. 16:01
MM
2016.04.26. 07:52   






Sziasztok!
Ha elforgatom a gumikat, akkor nagyon beremeg a kocsim hátulja, kívülről nézve megcsuszik-megtapad-megcsuszik-megtapad és ez egy bazi rezonanciát csinál. A hidházam powerflex, a többi szilent lecsekkolva nem régik, gólyalábat szétkaptam de semmi hiányosság, műszakin a lengéscsillapitó jó, meg kanyarokban egyébként stabil... szóval nem tudom mit lehetne ezzel kezdeni..
egyébként e34 540i ről van szó.. hajtáslánc kizárva, mert mikor még automata volt akkor is csinálta, azóta váltó-kardán-difi komplett cserélve manualra.... difiszilent is cserélve..
Valakinek tipp hogy mit lehetne tenni a jelenséggel?


BMW 540

   407    2008.12.30. 04:15
scherdan.benjamin
2016.04.11. 19:57   






Javítottam e36 szedán
a kardán felőli két tarto szakadt ki de nem korródálásból adódóan hanem a csavar ott engedett ahol még menet nem tartotta.


Pécs    32    2014.10.20. 22:37
Laleeboy
2016.04.10. 21:05   






scherdan.benjamin írta:
Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem!
ma a mókamobilomnak a hátsó hídtartó tőcsavarjai elengedtek 4ből 2-ő
kérdésem hogy ki hogyan erősíti ezeket a pontokat illetve hogy tudnám ezt visszamókolni.
még nem bontottam szét se semmi,reggel állok neki csak előre látoan tanácsokat szeretnék kérni hogy őtleteléssel ne menjen az idő csak cselekvéssel!
Ha valakinek van szívesen meghallgatnám!
Üdv BEni


Nem lenne nagy gond ha esetleg megmondanád hogy melyik típusról van szó


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3877    2005.07.19. 15:10
scherdan.benjamin
2016.04.10. 16:18   






Sziasztok!
Tanácsra lenne szükségem!(E36 szedán)
ma a mókamobilomnak a hátsó hídtartó tőcsavarjai elengedtek 4ből 2-ő
kérdésem hogy ki hogyan erősíti ezeket a pontokat illetve hogy tudnám ezt visszamókolni.
még nem bontottam szét se semmi,reggel állok neki csak előre látoan tanácsokat szeretnék kérni hogy őtleteléssel ne menjen az idő csak cselekvéssel!
Ha valakinek van ötlete szívesen meghallgatnám!
Üdv BEni



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2016.04.11. 19:54 (1).

Pécs    32    2014.10.20. 22:37
Gds
2016.01.25. 23:07   






Sziasztok Smile

Az mennyire tunik jarhato utnak szerintetek ha ezek vannak egy e30ban:

-Valamilyen 7esnek a golyalaba
-e39 fektarcsa es feknyereg
-e36 lengokar

Elvileg egybe van mar epitve csak nem szeretnek elszallni valami kokanyolas miatt vegzett hiba miatt. Koszi elore is Smile


Szolnok    4    2015.06.03. 11:45
Attila a HUN vezér
2016.01.25. 20:55   






róka837 írta:
Idézet:
A fenti videó(neten találtam, nem saját) megnézését azért kérném tőletek, mert ezen látni a panaszom. A lényeg számomra 19 és 22 másodperc között van.
Amint látjátok a nyomon, hogy folyamatos csík indul ami szaggatottá válik, kívülről nem látható módon de elpattog a kerék, amit bent olyan hang kísér mintha rázató padon lenne. Mindegy az út minősége, a gumi fajtája, kivitele, mérete, csinálja...
Ötleteket várok vagy aki tudja a megoldást szívesen fogadom, mert versenyzek és a kerék elpattogása miatt addig tart a rajt mint egy elsőkerekes Hondának, ami szégyen, nem a Honda miatt, hanem az elsőkerék hajtás miatt!

Köszönöm!




ismerös rossz rugó és lengéscsillapito páros! Nállam a rugó keményebb volt mint a gátlo ergo rá kellet keményitenem a gátlora és elmult a jelenség.


Szia, mi is keményíteni kezdtük, Lindor csinálta, de nem javult, most gyári használt rugó és két új Bilstein gátló van benne, de továbbra sem jó.


napi használatban lévő 96-os E36 328i (jelenleg Magyarország leggyorsabb gyári motoros E36 328i-je 13,4s/402m Very Happy )

Kecskemét - Nagykőrös    155    2013.07.09. 16:01
róka837
2016.01.23. 21:01   






Idézet:
A fenti videó(neten találtam, nem saját) megnézését azért kérném tőletek, mert ezen látni a panaszom. A lényeg számomra 19 és 22 másodperc között van.
Amint látjátok a nyomon, hogy folyamatos csík indul ami szaggatottá válik, kívülről nem látható módon de elpattog a kerék, amit bent olyan hang kísér mintha rázató padon lenne. Mindegy az út minősége, a gumi fajtája, kivitele, mérete, csinálja...
Ötleteket várok vagy aki tudja a megoldást szívesen fogadom, mert versenyzek és a kerék elpattogása miatt addig tart a rajt mint egy elsőkerekes Hondának, ami szégyen, nem a Honda miatt, hanem az elsőkerék hajtás miatt!

Köszönöm!




ismerös rossz rugó és lengéscsillapito páros! Nállam a rugó keményebb volt mint a gátlo ergo rá kellet keményitenem a gátlora és elmult a jelenség.


   243    2008.06.14. 12:52
Attila a HUN vezér
2016.01.23. 11:32   






Sziasztok!

https://www.youtube.com/watch?v=NWZUL_63f8c

A fenti videó(neten találtam, nem saját) megnézését azért kérném tőletek, mert ezen látni a panaszom. A lényeg számomra 19 és 22 másodperc között van.
Amint látjátok a nyomon, hogy folyamatos csík indul ami szaggatottá válik, kívülről nem látható módon de elpattog a kerék, amit bent olyan hang kísér mintha rázató padon lenne. Mindegy az út minősége, a gumi fajtája, kivitele, mérete, csinálja...
Ötleteket várok vagy aki tudja a megoldást szívesen fogadom, mert versenyzek és a kerék elpattogása miatt addig tart a rajt mint egy elsőkerekes Hondának, ami szégyen, nem a Honda miatt, hanem az elsőkerék hajtás miatt!

Köszönöm!


napi használatban lévő 96-os E36 328i (jelenleg Magyarország leggyorsabb gyári motoros E36 328i-je 13,4s/402m Very Happy )

Kecskemét - Nagykőrös    155    2013.07.09. 16:01
Laleeboy
2015.12.01. 13:35   






Kajla írta:
Laleeboy írta:

Simán felmegy kompletten előre is


Köszönöm a választ, stabilizátorokat cserélem vastagabbra mindenképp.
Tervben van még a teljes powerflex szilentezés is.
Gömbfejből létezik erősített vagy milyet érdemes venni?
Évente kell cserélnem, mert mind a gyári, mind az utángyártott lóg...


Az első/külsőből van Meyle HD az erősített, vagy E30 lengőkarokat használsz (nekem 5 éve kb 60e km óta van bent hiba nélkül MOOG gömbfejekkel)


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3877    2005.07.19. 15:10
Hozzászólások megtekintése:   
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 19 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19  Következő
Tartalomjegyzék  »   Tuning témák!

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére