POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
2 / 6 oldal Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Veterán autó projektek  »   BMW 502 3.2 V8 újjászületés

fenyo
2017.06.25. 09:46   






Fényezés után összeszereljük a hátsó hidat, először a fékek, kézifék kötelek majd a féltengelyek kerülnek a helyükre persze a megfelelő tömítésekkel majd a fékcsövek legvégén a dobok amiket persze be kell állítani hogy szépen elforogjanak.















Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.06.25. 09:33   






Az utókornak gyártunk néhány díszléc bolhát természetesen rozsdamentes anyagból nehogy gond legyen az elkövetkezendő 100 évben






Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.06.10. 14:49   






A fékeket el vittem egy jó nevű ige patinás céghez felújíttatni .






Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.06.10. 14:38   






Ugyan ez a helyzetaz első futóművel is, egyébként az első futóműben 7 db szimering van. A hátsóban szintén.
















A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2017.06.10. 14:52 (1).

Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.06.10. 14:28   






A fényezők csiszolják a vasat,várják a száradási időket, mink ujra a pályára kerültünk egy kicsit. Itt az ideje a futómüvekkel foglalkozni.








A hátsó hídon az összes szimeringet, kerék csapágyat, és klingelit tömítést. gumi szilentet cserélünk, nehogy szivárogjon, zörögjön, nyikorogjon, kopogjo az elkövetkező 60 évben









Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.05.11. 22:13   






Mig a fényezők fényesre csiszolják a vasat, addig mink be ruháztunk egy újabb projekt be, ahogy ezt egy kedves ismerösünk mondta vala, "E 9 böl sosem elég".









Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.05.05. 09:46   






Vagy nachtblau vagy ultramarin ez mind a kettő gyári kék csak az egyik világosabb szerintem a sötét lesz a befutó az mégiscsak bajorosabb www.kielmann.org/502/farben.pdf


Műhely    154    2016.09.01. 13:41
Laleeboy
2017.05.02. 08:47   






Nagyon szépen haladsz

A színe marad fekete?


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3876    2005.07.19. 15:10
fenyo
2017.04.27. 19:20   






Kész lettem a kátrány lapok ragasztásával szerintem szép lett. Ez után újra felkerül az összes elem és irány a fényelde.














Indulásra készen, ahogy felkerül a trélerre a vas és az üres műhelyt nézem máris hiányzik, persze a futómű meg a váltó a hátsó hid még foglalkoztat egy pár napot de ez nem sok vigasz, az viszont hogy igy is megcsodálták az utcán az felemelő érzés.






Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.04.19. 18:10   






Akkor az első fázis a wash primer / mély alapozó / ahogy többen ismerik, persze ezt folyamatosan használjuk az europax mellett ha kell ha nem.


Második fázis, alapozó első réteg ez most pont fehér.


Harmadik fázis megint egy réteg alapozó ez viszont már szürke / na vajon miért / hát persze ha megint fehér lenne nem tudnánk hogy hol tartunk.


Negyedik lépésben le tömitjük a varratokat és az össze eresztéseket, én ezt az ecsetes verziót részesitem elönyben szerintem ez elég szép fényezés után is.


Aztán jöhet az alvázvédő erre konkrétan 15 kg ment rá remélem látszik hogy nem sajnáltam. A követező fázis az üreg védelem de ezt nem mutatom úgy se látszana. Majd holnap elkezdem a hang szigetelő kátránylapok ragasztását az autó belsejének /ez persze gyárilag nem volt de a gyári filc réteg előtt ami majd fény után kerül bele/ szerintem minden képen egy szép és nagyon hasznos dolog. Ha az elődeink ennyi anyagot tettek volna a vasra a lemez vastagság tükrében még ma sem kellet volna hozzá nyúlni. Very Happy










Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.04.13. 18:20   






Elkészült az utolsó kerékjárati doblemez is,
már csak ez volt hátra és ujra boritunk ,
kezdődik az alapozás .


Egy kis washprimer egy kis europax a hegesztések miatt hogy ne tudjon rozsdásodni és kész is.








Tárám és kész a lakatos meló. Jöhet az alapozás az alváz meg üreg védelem.



Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.04.09. 18:48   






OT só 2017 Magyarország vasúttörténeti múzeum, igen örvendetes tény hogy évröl évre egyre többen vannak mind kiállitók mind látogatok az autok is egyre szebbek és komolyabbak. Persze a teljesség igénye nélkül és kőtődve a márkához egy néhány kép a kiállitásról.








És akkor a márka persze nem csak autóban.


Ez a BMW 503 igen igényesen lett restaurálva szép és igen értékes darab.


Nini ezt a verdát mintha már láttam volna valahol a gazdája nem is mondta hogy kihozza.





BMW 327 ez az álmom remélem a jó szerencsém hozzá segit egy ilyenhez vagy 328 al is kiegyeznék. Persze egy 503 vagy 502 cabi vagy sorolhatnám még egy ideig, a sor jó hosszú lenne.





Na ez is egy ritka darab messersmith kuva kevés készült belőle és kevés is maradt fenn.



Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.04.03. 19:22   






A jobb oldal egy kicsit problémásabb de azért nem aggodunk mivel európában ez az oldal a vizesebb igy ez a fele jobban odavan a seggének . Megint sárvédő ajtó le fel igazit vág reszel mig a hézagok szépek nem lesznek. Very Happy
























Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.04.03. 19:03   






Volt némi csuszás a króm okkal viszont gyönyörűek lettek, sőt kuva szépek. Meg persze nem is kell még csak egy néhány darab próba miatt. Úgyhogy ez is felkerült a polcra.









Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.03.26. 17:33   






Ezt jól "kivertem" legalábbis a haverom igy jellemezte a pótkerék tartót. MadVery Happy Tulajdon képen kész az autó bal hátulja csak a másik oldal hiányzik aztán megint boritunk és jöhet az alapozó festék az aljára meg a karosszéria tömitő meg az alváz védő na de ne szaladjunk ennyire előre ajobb oldalt hagytam utoljára mert ez a leg szarabb. Felpróbáltam a hátsó sárvédőt is tök jól áll, persze némi igazitás után.
























Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.03.15. 21:33   






Ahogy igértem megint talajon. Újra a szokásos duma ajtók, sárvédők, le fel, a küszöbök miatt hogy minden szépen klappoljon. Őssze állitjuk az a oszlopot és mehetnek fel a küszöbök. Aztán holnap neki ugrunk az utolsó felvonásnak a csomitartónak. Persze az sem lesz egy sétagalopp de szeretjük a kihivásokat, meg különben is vettem egy tábla lemezt,"megint" azt meg valamire el kell használnom. Very Happy
























Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.03.15. 21:09   






És akkor ujra a pályán " végre" ott folytatjuk ahol abba hagytuk. Ismét boritunk és cseréljük a hossz tartót meg a kereszt tartót a c oszlop alját és irány újra a talaj. Egy páran kérdezték miért ne vettem le az alvázról a válasz nagyon egyszerű az autó úgy nevezett fél önhordó fél alvázas modell annak idején igy tanultuk 3 félle tipust külömbböztetünk meg önhordó, alvázas és a fenn emlitett tipúst ezt legalább ojan nehéz leválasztani az alváztól mint egy önhordót, meg hülyeség is lenne, persze ha alvázas lenne a kicsike könnyebb dolgom lett volna 6 8 10 csavar bódé le és máris hozzáférsz mindenhez.






























Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.02.22. 20:56   






Ujra talajon, persze csak egy rövid ideig mert fojtatjuka a másik oldallal. Sajnos egy pár napot megint ki kell hagynom, segitenem kell egy haveromnak össze rakni a törött verdáját. Hát igy állunk most, vagyis egy hete. Ja persze elhoztam a galvánosoktól a fékcsöveket kuva jók lettek.






Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.02.22. 20:47   






Egy kicsit elvoltam tünve mertt egy csomó más dolgom volt, de azért a munka megy tovább, persze egy kicsit lassabban, meg az az igazság ez a része a melónak nem is annyira látványos persze attól még szép. Na tehát nyomjuk a hossz tarok meg a fenék lemez cseréjét, végeztünk a c oszloppal is. Meg fel kerültek a küszübök s lassan persze ehez 77 szer ajtok sárvédők le fel folyamatos próba igy áll ösz a teljes kép.

























Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.02.07. 21:15   






El kezdtem a hossz tartok szabását ehhez megint elő vettem a csudi vágómat, a lemezvastagság 2 mm a kőr vágása 30 másodperc, szerintem nagyon komoly. Persze egy kicsit a kereszt tartóval is bohóckodni kellet a torzió helyét bele kellett préselnem melegen a csőbe. Lassan de biztosan haladunk.















Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.02.07. 21:00   






Időközben elkészültek a fék és benzin csövek persze még elviszem galvánoztatni hogy szép ezüst szinü legyen, nem mintha réz szinben nem nézne ki jól de igy szebb lesz. Ja meg persze kész lettek a hossz tartók is ugyhogy azokat is elkezdhetem cserélni.







[/img]


Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.02.07. 20:44   






És akkor újabb szabásminta és kész is a küszöb. Persze ez megint csak le írva tart eddig.







Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.01.30. 23:51   






Most a másik oldalra lökjük fel a kasznit, és ugyan ezt le koppintjuk a másik oldalrol. Ismét vág, méretez, beileszt, hegeszt primerez, és taljra tesz. Majd fojtat a középsö kereszttartóval.












Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.01.30. 23:19   






Újra talajon, az a oszloppal fojtatjuk. Megint szabásminta, egy kis kalapálás, kis pont hegesztés "persze előtte gondosan le kezeljük a hegesztendő felületet"és kész is. Így már valamivel jobban néz ki szerintem.















Műhely    154    2016.09.01. 13:41
fenyo
2017.01.30. 23:05   






Ahogy igértem boritunk, és megkezdtük a kereszttartók cseréjét. Amint látszik az idő vasfoga "meg az üregvédelem hiánya"nem kimélte a cuccut, de sebaj van jó magyar cső gyártásunk igy megoldjuk a dolgót. Egyébként elkövettem egy hibát naiv voltam, gondoltam a hossz tartót legyártatom erre szakosodott lakatosokkal "persze egyenesben, a hajlitást megcsinálom én"és bár délután kettőkor lázas semmit tevés volt a mühelyben mégis egy hétre vállalták.


















Műhely    154    2016.09.01. 13:41
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  2 / 6 oldal
Ugrás a köv. oldalra: Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Tartalomjegyzék  »   Veterán autó projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére