POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   E30 325i Historic Replika rally projekt

IgorE34
2017.11.26. 02:10   






Ismét pár időrabló apróság, de alakul!

A fűtésbox berakása közben derült ki hogy a bukócső útban van, pont ott ahol a szélvédőre fújó csatornák csatlakoznak. Szétszedtem, kidobtam a felesleges dolgokat, majd átalakítottam úgy (jobb híján pvc lefolyócsőből Very Happy ), hogy csak a szélvédőre fújjon. Természetesen a fűtőradiátor szivárog, azt meg kell még javítanom.





























Az üléstartó nem vált be, a szabályok szerint lehetne akár a padlólemezhez is rögzíteni a megfelelő erősítésekkel, de az esetleges későbbi vitákat elkerülendő (a technikai ellenőrökkel), inkább egy másik konzol került be, de azt is bőven faragni kellett. Most kényelmes, bár lehetne még 3-4 centivel lejjebb, de ez van.








Elkészültek a műszerfal tartói. Jobbról-balról a csőhöz van rögzítve, középen a váltóalagúthoz van támasztva.













A műszerek tartólemeze a DTM autóéhoz hasonló. A forulatszámmérő nagyobb ezért kicsit szűkösebb a hely, eltartott egy ideig mire kiszámoltam, de épp elférnek hátul a tartófülek is. Kelleni fog még pár lyuk a visszajelző lámpáknak is. Lehet kapni ilyen lemezt 150 euróért, én inkább rászántam 7 órát Shocked
A benzin és az olajnyomás jelző ugyanolyan (olajos ikonnal), ezért ezek külön feliratot kaptak. Németül lesznek a feliratok és direkt ezzel a régi cuccal a korhűség jegyében














facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.10.16. 23:37   






Laleeboy írta:
Jó látni ilyen igényes munkát

Csak így tovább Kacsint


Köszönöm szépen Surprised


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
Laleeboy
2017.10.06. 07:46   






Jó látni ilyen igényes munkát

Csak így tovább Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3876    2005.07.19. 15:10
IgorE34
2017.10.04. 00:24   






Sziasztok!

Eltelt sajnos közel fél év egyéb tényezők miatt, de folytatódik a munka.
Mivel korábban már írtam hogy hánynom kell a hegesztőtől, ezért pár aprósággal folytatom. Természetesen van még munka a kasztnin bőven, de előbb-utóbb csak vége lesz. Hihetetlenül sok idő elmegy olyan dolgokra, amire nem is gondoltam volna és nincs szemmel látható eredménye Sad

A főfékhenger (mérlegfék) elvileg plug&play. E30-hoz árulják, hasonlít is az eredeti homológhoz, de a munkahengerek menetes szára és a fékpedált összekötő szár is kb 3x olyan hosszú mint az indokolt.



Ezekből nagyjából levágtam -pici ráhagyással- de majd még pontosítani kell.
A következő probléma, hogy a konzolra a munkahengereket elvileg csavarral kell rögzíteni (a konzolba vannak anyák hegesztve), de felülre képtelenség csavart tenni, mert a munkahenger öntvényétől nem férni oda. Ezt át kellett alakítani tőcsavarosra.




Így néz ki a helyén:







Bekerült a kormányoszlop. A bukócső készítésekor kértem egy tartót a gyári helyett. Az eredeti rögzítés alatt és felett is van egy lyuk a megfelelő pozícióhoz. Most a gyári felettiben van, úgy tűnik kényelmesnek. Az üléssel picit bajban vagyok, mert amennyire csak lehet lent van, de kb 4 centi hely van a fejem és a felső cső között sisak nélkül és még a kötelező bukócső borító szivacs sincs rajta.
A 318is amiben navigáltam, szintén ilyen volt. Pár hete ültem egy e46-ban, az úgyszintén. 185 centi magas vagyok, szóval nem egy extrém méret, de gyanítom hogy nem fogok így kényelmesen elférni. A sparco üléstartó konzol természetesen homológ és azt írja hogy kimondottan alkalmas a padlólemezre történő rögzítésre. Ennek utána kell még néznem a szabályzatban, mert valószínűleg az lesz a megoldás, hogy a tartó csöveket ki kell vágni és a padlólemezhez rögzíteni a konzolt.



A kézifék és a váltókar csak oda lett próbálva, ezeknek is meg kell majd csinálnom a pontos rögzítését.
Az akkumulátor tartó a jobb ülés mögött lesz. A technikai szabályzat leírja a rögzítés módját, miszerint minimum 10mm-es csavarral kell rögzíteni, ami minimum 20 négyzetcentis, minimum 3mm vastag lemezzel kell megerősíteni. Itt 45x45-ös, 3mm vastag acéllemezre hegesztettem M10 anyákat, úgyhogy biztos jó lesz, bár gondolom ezt nem fogja nézni senki.





Végezetül nagy nehezen befaragtam a műszerfalat a helyére. Próbáltam a lehető legkisebb lyukat vágni a bukócsőnek, de mivel valahogy a helyére kell tenni, ezért elég nagy rés van a szélvédő felé. Ezt majd valahogy megpróbálom ízlésesen eltakarni. Látszik még a képen a navigátor taposó lemeze. Nos amikor megvettem akkor tetszett, de így a helyén már nem igazán. Vagy átfestem feketére, vagy csinálok helyette másikat.




facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.05.18. 00:06   






Picit még az előzőhöz annyit, hogy tervben volt egy hétvégi látogatás valamikor a nyáron megnézni a családnál az eredeti autót csak kíváncsiság képen. Igazából az autó relatíve semmi extra, hiszen egy tök széria 325i. A lényeg az egészben az lett volna, hogy az autó eredeti gépkönyvének másolatát megkapjam vagy személyesen akkor, vagy e-mailben. Ez azért lenne fontos, mert ha esetleg mégis belekötnének majd itthon gépkönyvezéskor az autó kinézetébe -amiről korábban írtam- , akkor így hivatalosan is tudnám bizonyítani a replika eredetét. Ebből most jelenleg úgy néz ki hogy nem lesz semmi. Választ az e-mailemre nem kaptam 2 napja, az árverés viszont vasárnap lesz, ahol a leírás szerint az összes fotót és dokumentációt eladják az autóval együtt.

Mindegy, vissza a műhelybe:

Megjött a múltkor rendelt Lego nagy része. A kézifék munkahengere még hiányzik, de elvileg már úton van. Pár héttel ezelőtt jött egy pár első sárvédő és egy hátsó szárny üvegszálból. Ezeket Csehországból rendeltem, a sárvédők picivel drágábbak a taiwani gagyinál de legalább jól illeszkednek.


















Maradtam a hegesztőnél, elkezdtem befaragni a csöveket a küszöbökbe a szerviz bakoknak. Ez ismét egy olyan művelet volt elől, amit jobb lett volna a bukócső előtt megcsinálni. A küszöb elejébe szerettem volna fúrni, de mivel a cső ott jön le a padlólemezre, így már belül nem férek hozzá. Kinéztem magamnak a gyári emelési pontokat, azok pont elférnek, remélem nem fog orra bukni majd az autó. Amikor kivágtam a küszöböt, akkor láttam meg egy belső merevítő lemezt, ami pont kapóra jött, mert így még stabilabb lesz.




Kimértem, átfúrtam, majd következett a beállítás hosszú folyamata.







Nem igazán tudtam hogy álljak neki. Láttam már több olyan autót ahol "szemre" belőtték, meghegesztették és kész, majd a szervizben össze-vissza állt az autó a bakokon. Mivel a talaj a műhelyben nem egyenes és a forgató állvány is csalhat, ezért igazából nem volt mihez mérni. Vízszintbe állítottam a kalaptartóhoz mérve a kasztnit és hozzá a csövet is, így hegesztettem le. Nyilván azért a hegesztéskor picit húzódott, de az első kettő kész van és függőlegesen állnak a bakok benne. Ez persze nem jelent semmit, mert eddigi tapasztalataim szerint a versenyek 90%-ában olyan helyeken voltunk a szervizparkban, ahol a talaj nem sík. Ebben a fajta bakban van kialakítva olyan menet, amibe alulról lehet pluszban talpakat csavarozni, amivel ezeket a különbségeket ki lehet egyenlíteni.
















Rengeteg időt vett igénybe ez is, minden hegesztéshez el kellett fordítani a kasztnit, majd közben mindig visszaállítani vízszintesbe ellenőrzés képpen Shocked
A két hátsó fog következni, aztán majd kiderül hogyan tovább...


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.05.16. 01:06   






Sziasztok!
Tudom hogy ez a projekt nem is a klasszikus projekt írásokat tartalmazza, hanem inkább egy blog -sok dumával- de hátha érdekes valakinek a rozsdás lemezeken kívül más is....
Erről még nem mostanában akartam írni, de amikor kitaláltam hogy ennek az autónak a replikáját (legalább is külsőleg) fogom megcsinálni, hosszas netes kutakodás után sikerült felvennem a kapcsolatot a néhai versenyző családjával, konkrétan az unokaöccsel, akin keresztül kommunikálhattam a testvérekkel is.
Leírtam a terveimet, nagyon tetszik nekik az ötlet, kaptam már tőlük képeket és sztorikat az autóról és a néhai Philipről is. Ez nagy löketet adott nekem akkor és azóta is
Amiért ezt most írom annak az az oka, hogy tagja vagyok a facebookon a Belgian Racing Memories csoportnak (itt volt az első próbálkozásom ahol képeket kerestem az eredeti autóról), és elkeseredve láttam, hogy valaki kiposztolt egy árverést, ahol árulja a család az autót. Sad
Ismerem már az egész sztorit, nem csak annyit ami a hirdetésben szerepel, hogy mennyit jelent nekik ez az autó és hogy hogyan nyerte vissza eredeti állapotát. Mivel az utóbbi hónapokban sajnos szinte semmit nem haladok az építéssel, nem is leveleztem velük, de most rákérdezek az eladás okára.
Nagyon sajnálom, gondolom jó okuk van rá hogy eladják, remélem jó helyre fog kerülni

http://www.bonhams.com/auctions/24132/lot/47/?category=list&length=100&page=1


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.04.22. 01:00   






2 hónapja, ma volt időm először az autón dolgozni Sad

Az elmúlt időben ismét mások autóival szívtam esténként-hétvégenként, hogy legyen mit a projektre költeni Very Happy
Az IS-t elvittük egy teszt napra a Rábaringre, hogy a pilóta a Szilveszter Rally utáni téli pihenőből picit visszarázódjon. Lehetőséget kaptam vezetni pár kör erejéig én is. Természetesen vigyáztam rá, de azért csúszkáltunk picit. Meglepően kezes, bár a motorja eléggé gyengécske.




Egy hétre rá hibátlanul teljesítették az idei első Osztrák bajnoki futamot, a 2 napos -kemény- Rebenland Rallye-t, ahol nekünk csak tankolnunk kellett.




Kijavítottam egy darabot a jobb küszöb végén, egyszerűbb volt kivágni a darabot, mint a kis lyukakal vacakolni. Biztos gyorsabb lett volna, de a vastag réteg kittnek nem vagyok a híve.







Nagy nehezen bekerült a helyére a doblemez is. Igazából le kellett volna venni a sárvédőt, de végül sikerült bepréselni a helyére így is. A sárvédőíven is volt egy lyuk, azt is kivágtam.
















Mivel a héten szabadságon voltam, a rengeteg elintézni való mellett egy napot rászántam egy fővárosi kiruccanásra. Korábban már írtam a homológ lapról, amit most kinyomtatott formában el is hoztam az MNASZ-től.



Utána elmentem összeírni és megrendelni pár dolgot, ami a következőkben kelleni fog. Az üzemanyagcsövek, fékcsövek és a speciális csatlakozóik iszonyatosan drágák Surprised Hozzáteszem azért itt is az "egyszer, normálisan" elvet próbálom követni, tehát ezek jó minőségű, de drága cuccok. Lesz még emellett üzemanyagnyomás szabályzó, a gyári helyett egy állítható. Kézifék munkahenger, Bosch "044"-es ac pumpa. Nem jöttem azért haza üres kézzel: a kormány, az áramtalanító kapcsoló és hozzá a külső kioldó bovden, és az akksi tartója már megvan.
Ahogy az időm engedi, folytatom tovább a munkát, de ez most teljesen lenullázta a kasszát, ezért az az érzésem hogy a következő 2 hónap újra maszekolással fog telni...Shocked
A hegesztésből-flexelésből kicsit már elegem van, úgyhogy most pár alkatrészt be fogok próbálni a helyére. Ha megjönnek a megrendelt cuccok, szeretném az üzemanyag és fékcsöveket is elvezetni, hogy a lehető legkevesebb lyukat kelljen festés után fúrni a kasztnin.


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.02.19. 04:36   






Lassan halad a munka tovább. A gázpedál alatt lévő korábban "javított" padlólemezt cseréltem ki.






Ezután hátrafelé pár lyuk és sérülés foltozása következett.
A bukócső talpalási pontjainál szabályos kör alakú kivágások voltak a padlólemezen. Ezek azért voltak, mert amikor a csöveket összeillesztették a hegesztéshez, kifúrták a padlót, leengedték a csöveket, és úgy hegesztették össze őket, egyébként a helyén nem lehetett volna a hozzáférni és rendesen körbehegeszteni. A biztonság kedvéért ide is -mint ahogy elől is- 1.5mm-es lemez került erősítésként.









Az üzemanyag tankkal dilemmában voltam, de végül is a gyári mellett döntöttem. Vettem egy bontottat, felpróbáltam és a két hátsó felfogató konzolt is kijavítottam.















Ezután következett az eddigi egyik legrosszabb rész, a jobb hátsó/külső doblemez cseréje. Rengeteg ponthegesztést kellett kifúrni, de elsőre látszólag kb a 10 százaléka nem volt hozzáférhető helyen (a doblemez, csomagtér ajtó konzol, kalaptartó illesztésénél). Kifúrtam mindent ahová hozzáfértem, jobb hátul és a csomagtér jobb oldalán. Bepréseltem a magam 100 kilóját hátra a csövek közé is, hogy a legkevesebb helyen kelljen flexelni ott, ahová a fúróval lehetetlen beférkőzni.






Később kiderült hogy a a sárvédő perem és a doblemez is kb 3 centinként össze-vissza van pont hegesztve. A probléma az, hogy a perem annyira rozsdás, hogy nem látni/érezni pontosan a hegesztések helyét, így vagy szitává fúrkálom a peremet, vagy levágom és a javítólemezből hegesztek fel újat...




Közben végre megjött a már december közepén megrendelt karácsonyi csomag második fele is. Kétszer is küldtem nekik a rendelés óta emailt hogy miért nem érkezik a csomag annak ellenére hogy az összeget már átutaltam a vásárláskor. Arra hivatkoztak, hogy a "bakok" nincsenek raktáron (a vásárláskor a webshopban a zöld jelzés szerint raktáron voltak), majd 2 hete megérkeztek. www.rrs-direct.com
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy egy részről korrektek voltak, mert 2016 decemberében hülyeség volt részemről egy tűzoltó rendszert megrendelni, (nem is gondoltam erre, csak az olcsó árra), másrészről viszont amikor 4-5 hét után sokadik email-re inkorrekt módon sem válaszoltak hogy mi van a termékekkel/pénzzel, egyszer csak megjött a csomag.
Közben vettem észre, hogy egy apróbetűs részben írták hogy a központi tűzoltó rendszer egy 2013-ban lejárt cucc ( a felülvizsgálat díja 50 euro, amit rögtön meg is lehet rendelni a webshopban), mégis 2017 január 1-i gyártási dátummal kaptam meg. Ez korrekt volt a részükről, viszont az RRS egyetlen hátránya a többi gyártóhoz képest, hogy nincs senki itthon aki felülvizsgálhatja. Személy szerint engem ez majd csak 2019 januárban fog érinteni







facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
Tüzoltó
2017.02.04. 10:32   






IgorE34 írta:
Száraz, sportszakmai anyag következik, 2. rész Very Happy
A múltkori poszt óta pár dolog tisztába lett téve...
A helyzet úgy áll, hogy a Historic Hobby Car csoportba lesz az autóm megépítve, az optimista terveim szerint az idei szabályoknak megfelelően, még az idei évben "SP" rendszámmal forgalomba helyezve. Az autónak a P csoport szabályainak kell megfelelnie. Amik a 2017-es MNASZ Rally Versenyek Szabályai óta tisztázódtak, azok a következők:
http://mnasz.hu/uploads/documents/71/p-csoport-2015.pdf
Itt nagyjából le van írva hogy mely szabályok alapján kell "építkezni". A lényeg itt az FIA J függelék 255. cikkelye.
Számomra a lényeg az, hogy a levegő mennyiség mérő(vagy E36, vagy egyedi MAP szenzor), a differenciálmű rögzítése(E36 hátlap plusz a bukócsőhöz rögzítve)szabad, a motor szinte minden alkotóeleme szabadon választható. A kipufogó rendszer az alábbi szabályok szerint elvileg csak a leömlő után szabadon változtatható, de a P csoportban elvileg "VO" kiterjesztéssel elfogadják az egyedi kipufogó leömlőt. A katalizátor valamilyen formában kötelező (gyári, E-jelű, vagy méregdrága FIA homológ), ezt valahogy majd megoldom.
http://mnasz.hu/uploads/documents/70/j255_2015.pdf
Ezek után következik az, amit korábban idéztem a Rally Versenyek Szabályai 2017-ből, hogy: "az autó külső jellegének meg kell egyeznie az alap homologizációval"
Az "A" csoportos homológ lap így néz ki, ezen látható a "kis" és a "nagy" lámpás verzió is. http://mbx.cm/t/9w1OR
Az autó kinézetét illetően bennem már korábban megfogalmazódott, hogy keresek egy olyan dizájnt, ami korábban már létezett, hűen az akkori "replika" kategóriának megfelelően. E30 M3-ból lenne választási lehetőség bőven, de ugye itt nem ez a kasztni játszik. A titok nem titok, a választásom a néhai Belga pilóta (2002-ben elhunyt), Philip Verellen egykori autójára esett, amivel a 80-as évek végén versenyzett pályaversenyeken. Itt jön a gond, hogy az eredeti homologizációs laphoz képest az autó külső megjelenésének meg kell egyeznie az alap homologizációval. A Verellen féle 325i '88-ban Mtech2 első/hátsó lökhárítókkal ment pályaversenyeken és nem rallykon. Ez nem volt rallyra homologizálva, de ma ott tartunk hogy az MNASZ techinkai bizottsága szívesen fogadja az ilyen korhű kinézetű autókat (remélem az enyémet is).









Csak hogy egy példát mutassak, 2016-ban az Országos Historyc Rally bajnokságban (nem hobby car, hanem hivatalos historyc autó) indult egy 325i,ex-Osztrák 325i-Challenge pályaautó mtech 2 első lökhárító toldattal és polikarbonát oldalablakokkal, tehát ezek szerint nem veszik a dolgot véresen komolyan.


privátban küldtem linket ;)


Bács    61    2010.09.24. 18:32
IgorE34
2017.02.04. 04:23   






Száraz, sportszakmai anyag következik, 2. rész Very Happy
A múltkori poszt óta pár dolog tisztába lett téve...
A helyzet úgy áll, hogy a Historic Hobby Car csoportba lesz az autóm megépítve, az optimista terveim szerint az idei szabályoknak megfelelően, még az idei évben "SP" rendszámmal forgalomba helyezve. Az autónak a P csoport szabályainak kell megfelelnie. Amik a 2017-es MNASZ Rally Versenyek Szabályai óta tisztázódtak, azok a következők:
http://mnasz.hu/uploads/documents/71/p-csoport-2015.pdf
Itt nagyjából le van írva hogy mely szabályok alapján kell "építkezni". A lényeg itt az FIA J függelék 255. cikkelye.
Számomra a lényeg az, hogy a levegő mennyiség mérő(vagy E36, vagy egyedi MAP szenzor), a differenciálmű rögzítése(E36 hátlap plusz a bukócsőhöz rögzítve)szabad, a motor szinte minden alkotóeleme szabadon választható. A kipufogó rendszer az alábbi szabályok szerint elvileg csak a leömlő után szabadon változtatható, de a P csoportban elvileg "VO" kiterjesztéssel elfogadják az egyedi kipufogó leömlőt. A katalizátor valamilyen formában kötelező (gyári, E-jelű, vagy méregdrága FIA homológ), ezt valahogy majd megoldom.
http://mnasz.hu/uploads/documents/70/j255_2015.pdf
Ezek után következik az, amit korábban idéztem a Rally Versenyek Szabályai 2017-ből, hogy: "az autó külső jellegének meg kell egyeznie az alap homologizációval"
Az "A" csoportos homológ lap így néz ki, ezen látható a "kis" és a "nagy" lámpás verzió is. http://mbx.cm/t/9w1OR
Az autó kinézetét illetően bennem már korábban megfogalmazódott, hogy keresek egy olyan dizájnt, ami korábban már létezett, hűen az akkori "replika" kategóriának megfelelően. E30 M3-ból lenne választási lehetőség bőven, de ugye itt nem ez a kasztni játszik. A titok nem titok, a választásom a néhai Belga pilóta (2002-ben elhunyt), Philip Verellen egykori autójára esett, amivel a 80-as évek végén versenyzett pályaversenyeken. Itt jön a gond, hogy az eredeti homologizációs laphoz képest az autó külső megjelenésének meg kell egyeznie az alap homologizációval. A Verellen féle 325i '88-ban Mtech2 első/hátsó lökhárítókkal ment pályaversenyeken és nem rallykon. Ez nem volt rallyra homologizálva, de ma ott tartunk hogy az MNASZ techinkai bizottsága szívesen fogadja az ilyen korhű kinézetű autókat (remélem az enyémet is).









Csak hogy egy példát mutassak, 2016-ban az Országos Historyc Rally bajnokságban (nem hobby car, hanem hivatalos historyc autó) indult egy 325i,ex-Osztrák 325i-Challenge pályaautó első lökhárító toldattal és polikarbonát oldalablakokkal, tehát ezek szerint nem veszik a dolgot véresen komolyan.




A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2017.02.04. 19:59 (1).

facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.01.29. 22:04   






Szia!

Többek között a kötelező gumik miatt sem szeretnék a P csoportban menni, mert egyenlőre reális esélyét sem látom annak hogy jövőre akár egy teljes szezont tudjak versenyezni, nemhogy még ezeket a méregdrága gumikat megfizetni. Nekem ez csak hobbi és akkor szeretnék majd menni amikor van rá pénzem és olyan márkájú gumikkal amilyeneket megengedhetek magamnak. Egyébként szó esett a megbeszélésen arról is hogy a 2 kereskedő cégnél ugyanennek a 2 márkának az azonos gumijait a környező országokban akár 30%-al olcsóbban is meg lehet(ne) venni, de ez egy külön történet.
A homológ cuccokal személy szerint nincs problémám, mert nekem már korábban meg kellett vennem a ruházatot tetőtől talpig, sisakkal, HANS-al együtt, mert navigáltam pár embernek. Új üléseket és öveket nagyon jó áron tudtam venni, így legalább még jó pár évig megfelelnek. Annyi plusz lett, hogy rendelnem kellett egy központi tűzoltó rendszert...Ha az ember jól körbenéz a neten, külföldről egyébként nagyon sok olyan dologból újat kapni annyiért, amennyiért itthon a használtat árulják.
MARB-os gépkönyv lehetőségéről hallottam pár szót én is, állítólag még SP rendszámozható is lesz vele az autó. Ez az év eleji rohanás mondjuk engem sajnos nem érint, mert bár most újra lendületet kaptam a folytatáshoz, örülnék ha akár szeptemberre elkészülne az autó Surprised


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
Tüzoltó
2017.01.29. 10:57   






IgorE34 írta:
Száraz, sportszakmai anyag következik Very Happy
Az elmúlt egy-két hónapban olyan szóbeszéd terjedt el rallys körökben, hogy az a kategória, amire az én autómat építeném, idén 2017-ben már nem is lesz. Ez egy kicsit a kedvemet szegte az "építkezésben" és ezért nem is foglalkoztam vele annyira, inkább vártam a fejleményekre. Amikor anno még elkezdtem a kék kasztnival, ezt a Magyar bajnokságban "replika" kategóriának nevezték, innen is a topic címe. Ez akkoriban nagyjából annyit jelentett, hogy a karosszéria homologizált típusából szinte bármilyen autót lehetett építeni. Jelen esetben E30 2 vagy 4 ajtós kasztni "váza" és minden többi szabad. Ezt később átnevezték "Hobby Car"-ra.
Egy aktív historic hobby car versenyző barátom meghívott egy nem hivatalos gyűlésre, ahol egy MNASZ tisztségviselő nem hivatalosan tájékoztatott minket az aktuális kaotikus helyzetről, ami az idei évet illeti. Hivatalosan ez úgy néz ki, hogy az MNASZ legkésőbb év elején kiadja az RVSZ-t (rally versenyek szabályai) az éves versenynaptárral. Ehhez képest ma adták ki az RVSZ-t a 17.(!) módosítás után, és a versenynaptár még mindig csak ideiglenes...
http://www.mnasz.hu/uploads/documents/30/mnasz_rallye_versenyek_szabalyai_rallye_alapkiirasok_2017.pdf
Számomra lényeges rész ebből a Historic Hobby Car kupa kiírása (asszem a 27.oldaltól). Ezt azért változtatták meg az alap kiírásban, mert egyes Lada VFTS-ek injektoros befecskendezéssel és szekvenciális sebességváltóval mentek 2016-ban
"- a sebességváltó kapcsolási módja meg kell egyezzen
az autó alap homologizációjával
- a motorvezérlő és üzemanyag-ellátó rendszernek
gyári jellegét meg kell őrizni
- az autó külső jellegének meg kell egyeznie az alap
homologizációval"
Valahol a régi pc-m vinyóján van lementve egy eredeti "A" csoportos 325i homológ lap, ezt megpróbálom majd előkeresni. Ezen szerepel 2 kép egy utcai E30 325i-ről 2 és 4 ajtós változatban, kis és nagylámpás kivitelben. A problémám az, hogy én a jóval korábban posztolt képeim között található Mtech1 lökhárítókat használnám, amik nem homológok, illetve van egy pár karbon M3 DTM replika tükröm is hozzá.
A gyűlésen elmondtam hogy milyen kinézetet szeretnék az autónak, ami már korábban megszületett bennem, ettől nem zárkóztak el, de még további egyeztetések szükségesek lesznek, hogy egyedileg engedélyezik-e vagy sem. Ugye már jó pár hónapja küldtem e-mailt az MNASZ technikai bizottságának, amire azóta sem érkezett válasz, de most kaptam egy telefonszámot egy illetékeshez. Ő elmondta hogy az az irány amit én elképzeltem az autóval kapcsolatban, az összességében jó lenne. Törekedni arra hogy az autó korhű legyen, a külső és belső megjelenését illetően. Ez számomra nem is lenne kérdés, de ettől kezdve 4 út áll előttem:
1: Homológ historic gruppe N-s autó: coupé bódé, utcai 325i, bukócsővel, historic gépkönyvvel- ezt nem szeretném-
2: Homológ historic gruppe A-s autó: széria kinézetű coupé bódé, 5X120 osztókör, "gewinde" lengéscsillapítók és A-s toronycsapágyak, mérlegfék, elől 4, hátul 2 dugattyús féknyergek, historic gépkönyvvel - erre nincs pénzem-
3: A számomra kivitelezhető: Eltekintve az autó külső megjelenését, Hobby Car-ban, szabad a Remus 6-os kipufogó leömlő, hidraulikus kézifék, E36 difi hátlap, légtömegmérő elhagyása
4: P csoport Országos Rally Challenge bajnokságban indulni "nyitott" kategóriában, szinte mindent szabad módosítani, 2000 köbcenti feletti, akár turbós 4 kerék meghajtású autók ellen, lejárt homologizációjú, pár éves Mitsubishi Evo-k, Subaruk és stb-k ellen, de nem érzem úgy hogy egy, a 80-as évek vége felé gyártott BMW-vel kellen ellenük küzdenem ...

Üdv.! Amit még esetleg kihagytál.... : mindennek,tehát ülés-öv-ruházat-alsóruházat full homológnak kell lennie és az említett kategóriákban regisztrált gumival kell menned(elvileg újjal,ami R2-es távra számolva évi kb. 3misi...) itt tartunk jelenleg assszem...
valamint tudomásom szerint kicsit le vannak maradva (mnasz) gépkönyvezéssel, ami benfentes infó szerint lehet akár 1000 amatőr autó is...


Bács    61    2010.09.24. 18:32
IgorE34
2017.01.28. 04:42   






Száraz, sportszakmai anyag következik Very Happy
Az elmúlt egy-két hónapban olyan szóbeszéd terjedt el rallys körökben, hogy az a kategória, amire az én autómat építeném, idén 2017-ben már nem is lesz. Ez egy kicsit a kedvemet szegte az "építkezésben" és ezért nem is foglalkoztam vele annyira, inkább vártam a fejleményekre. Amikor anno még elkezdtem a kék kasztnival, ezt a Magyar bajnokságban "replika" kategóriának nevezték, innen is a topic címe. Ez akkoriban nagyjából annyit jelentett, hogy a karosszéria homologizált típusából szinte bármilyen autót lehetett építeni. Jelen esetben E30 2 vagy 4 ajtós kasztni "váza" és minden többi szabad. Ezt később átnevezték "Hobby Car"-ra.
Egy aktív historic hobby car versenyző barátom meghívott egy nem hivatalos gyűlésre, ahol egy MNASZ tisztségviselő nem hivatalosan tájékoztatott minket az aktuális kaotikus helyzetről, ami az idei évet illeti. Hivatalosan ez úgy néz ki, hogy az MNASZ legkésőbb év elején kiadja az RVSZ-t (rally versenyek szabályai) az éves versenynaptárral. Ehhez képest ma adták ki az RVSZ-t a 17.(!) módosítás után, és a versenynaptár még mindig csak ideiglenes...
http://www.mnasz.hu/uploads/documents/30/mnasz_rallye_versenyek_szabalyai_rallye_alapkiirasok_2017.pdf
Számomra lényeges rész ebből a Historic Hobby Car kupa kiírása (asszem a 27.oldaltól). Ezt azért változtatták meg az alap kiírásban, mert egyes Lada VFTS-ek injektoros befecskendezéssel és szekvenciális sebességváltóval mentek 2016-ban
"- a sebességváltó kapcsolási módja meg kell egyezzen
az autó alap homologizációjával
- a motorvezérlő és üzemanyag-ellátó rendszernek
gyári jellegét meg kell őrizni
- az autó külső jellegének meg kell egyeznie az alap
homologizációval"
Valahol a régi pc-m vinyóján van lementve egy eredeti "A" csoportos 325i homológ lap, ezt megpróbálom majd előkeresni. Ezen szerepel 2 kép egy utcai E30 325i-ről 2 és 4 ajtós változatban, kis és nagylámpás kivitelben. A problémám az, hogy én a jóval korábban posztolt képeim között található Mtech1 lökhárítókat használnám, amik nem homológok, illetve van egy pár karbon M3 DTM replika tükröm is hozzá.
A gyűlésen elmondtam hogy milyen kinézetet szeretnék az autónak, ami már korábban megszületett bennem, ettől nem zárkóztak el, de még további egyeztetések szükségesek lesznek, hogy egyedileg engedélyezik-e vagy sem. Ugye már jó pár hónapja küldtem e-mailt az MNASZ technikai bizottságának, amire azóta sem érkezett válasz, de most kaptam egy telefonszámot egy illetékeshez. Ő elmondta hogy az az irány amit én elképzeltem az autóval kapcsolatban, az összességében jó lenne. Törekedni arra hogy az autó korhű legyen, a külső és belső megjelenését illetően. Ez számomra nem is lenne kérdés, de ettől kezdve 4 út áll előttem:
1: Homológ historic gruppe N-s autó: coupé bódé, utcai 325i, bukócsővel, historic gépkönyvvel- ezt nem szeretném-
2: Homológ historic gruppe A-s autó: széria kinézetű coupé bódé, 5X120 osztókör, "gewinde" lengéscsillapítók és A-s toronycsapágyak, mérlegfék, elől 4, hátul 2 dugattyús féknyergek, historic gépkönyvvel - erre nincs pénzem-
3: A számomra kivitelezhető: Eltekintve az autó külső megjelenését, Hobby Car-ban, szabad a Remus 6-os kipufogó leömlő, hidraulikus kézifék, E36 difi hátlap, légtömegmérő elhagyása
4: P csoport Országos Rally Challenge bajnokságban indulni "nyitott" kategóriában, szinte mindent szabad módosítani, 2000 köbcenti feletti, akár turbós 4 kerék meghajtású autók ellen, lejárt homologizációjú, pár éves Mitsubishi Evo-k, Subaruk és stb-k ellen, de nem érzem úgy hogy egy, a 80-as évek vége felé gyártott BMW-vel kellen ellenük küzdenem ...


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2017.01.09. 01:00   






Folytattam tovább a foltozást, végre rászántam magam a két első-alsó sarok kijavítására. Természetesen mikor lefejtettem a lemezeket, alattuk is volt mit kivágni. Sosem kalapáltam még így lemezt formára -legfeljebb csak egy hajlítást csináltam- de most megszenvedtem az elsővel mire rájöttem (kb 2 óra) nagyjából hol és hogyan kéne formázni. A második sokkal gyorsabban ment (kb 15 perc), nyilván egy profi karosszérialakatos sokkal szebbet csinál, de végül is a célnak ez is megfelel.

























Ezután jött a két padlólemez sarka. Igazság szerint ezt még a csövezés előtt meg kellett volna csinálnom, de akkor valahogy nem fordítottam rá figyelmet. A helyzet az, hogy ezt már korábban valaki "ügyesen" összetaknyolta, lemezt lemezre, össze-vissza pontokkal hegesztgetve. Ezzel sajnos már nem tudok mit kezdeni és sajnos elég szarul néz ki, de majd belülről még megpróbálok valamit elkövetni. Annyira sikerült menteni a dolgot kívülről, hogy a padlólemezt a doblemezre rálapolva hegesztettem fel 1,5mm-es lemezzel. Megpróbáltam még előtte a lemezt a lehető legjobban a padló formájára igazítani, persze itt is kibukott hogy a belső küszöbök élét is javítani kell. Lyukakat fúrtam rá és azokon keresztül, valamint a szélein körben hegesztettem meg. Esztétikusnak annyira ez sem mondható, de nagyon erős lett Szemcsis






















facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
ZSOSZ
2017.01.01. 06:12   






Üdv


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3317    2007.01.19. 13:46
IgorE34
2016.12.31. 20:49   






Sziasztok!

Buék mindeninek! Utólag is boldog karácsonyt!

Picit mellékvágányon parkolt a projekt. Inkább a rávalót kerestem meg más munkákkal, ezért a Jézuska megjutalmazott, mondjuk van ami dec. 14 óta még nem ért ide Franciaországból, de ígéretük szerint jan. 10-én feladják a csomagot. Utoljára írtam, hogy le lesz alapozva a cső, de ez mégsem így lett, mert még rengeteg dolog lesz, amitől a réteg sérülhet (pl befaragni a műszerfalat), ezért ezt majd később teszem meg. Egy hétig még itthon leszek és szeretném tovább folytatni a kasztni munkát. Apróbb lyukakat és átégett hegesztéseket kell befoltozni még elől és a többi fokozatosan hátrafelé







A Jézuskának sikerült vennie egy jobb hátsó/külső doblemezt is. Gyári alkatrészeket úgy szoktam venni (az E34-hez és az E30-hoz), hogy a BMW Classic Shop oldalán online kikeresem a katalógusból ami kell, kimásolom a cikkszámokat és ez alapján megrendelem az Unixnál. Ez esetben is így volt, ott volt az ára is, 147.80 euro (kb 44500Ft), sok, de ez van, kézzel nem kalapálok ki ilyen lemezt. Nos az Unixban azt mondták ez már nem rendelhető a BMW-től, nincs már készleten.
Tettem egy próbát a hozzám legközelebb útba eső BMW kereskedésben: BMW Zitta, Bruckneudorf Ausztriában. A raktáros mondja hogy van a classicnál raktáron, 3 nap múlva mehetek érte, az ára 108.30 euro (?!), kb 32.500 Ft Very Happy Nem vitatkoztam az árral, de azért rákérdeztem hogy ez hogy lehet (nincs náluk kedvezményem), de nem tudta, nála ennyi a programban és kész.




A bukócső tanúsítványát később kaptam meg, erről pár kép, érdekességként. Ettől papíros egy "papíros cső".
























facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.12.31. 19:31   






Szia!

Köszönöm a segítséget, most már tiszta a kép. Én azt gondoltam hogy minden ix hátsó tárcsa belső hűtésű, de nekem is az tűnt fel, hogy nem lehet kapni sehol utángártottat. Illetve a BMW Classic-nál van kb 28.500Ft darabáron Surprised Lehet hogy marad mégis a sima , nem IX hátsó tárcsás futómű.

A nyomtáv szélességgel az a helyzet hogy hivatalosan historicban az "A" csoportban az eredetivel egyeznie kellene -mert a homológ lapjában az szerepel- viszont ez a "Hobby Car" kategória amire készül(ne), itt oldalanként max 25mm szélesítés megengedett.

Most viszont az a helyzet, hogy az MNASZ technikai bizottsága szabály változtatásokra készül, és lehet hogy ez a kategória már nem lesz jövőre. Erről amúgy még senki nem tud semmi pontosat, így most 1-2 hónapot várni kell mire kiderül mi lesz Confused Erről majd írok később...
Szóval durván úgy néz ki a helyzet, hogy össze kell lapátolni a pénzt amiből egy ilyen autó elkészül, az adott év elején gyorsan megépíteni, lepapírozni és imádkozni hogy a következő évben is megfeleljen...vicc. Vagy B tervként megépíteni homológ historic autóra, de az nekem annyira nem jön be abban a formában.


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
Cezet
2016.12.31. 12:18   






Szia!

Szépen alakulnak a dolgok, csak így tovább! Smile
Az iX hídnál a következő a helyzet:
Anno én is ilyet vettem, nekem csak ABS-es lengőkarok miatt kellett, véletlen volt, hogy iX lett. Csábító volt a pogácsa nélküli nyomtávszélesítés gondolata, emiatt kiveséztem a témát. Smile
Az iX csak a kerékagy miatt szélesebb, mint a sima (nem iX) tárcsás és egy nem touring iX-en ugyanazok a féknyergek is, mint egy sima nem touring tárcsáson. Utóbbi miatt tehát a tárcsa fékezőfelületének ugyanott kell futnia mindkettőnél. Így a féktárcsák méretéből ki lehet sakkozni, hogy az iX 14.5mm-rel szélesebb oldalanként, mint a sima.
Hűtött tárcsa csak az iX touringon van, mivel azonban ehhez nem találni sehol utángyártott tárcsát, így arról nincs pontos adatom, de az biztos, hogy realoem szerint ugyanaz a kerékagy ment minden iX-be, szóval szerintem a touring is ennyit szélesít.
(Az viszont érdekes, hogy külön cikkszámot hoz iX-nél a jobbos és a balos agyra, míg egy simánál csak egy cikkszám van.)
Remélem segítettem. Smile
Az azonos nyomtáv elöl-hátul technikai kiírás, ezért kell tartanod, vagy a menettulajdonságok miatt kell?


IgorE34 írta:
Nos, Ő lenne az, akibe remélhetőleg nem törik bele a bicskám

Nagyjából leporoltam, kisöpörtem, de nem merem lemosni, mert annyira csupasz, hogy másnapra még szétrohad nekem ez is Very Happy


A motorteret ki kell csiszolni és újra lekezelni, a korábbi csodálatos hegesztéseimet szintén, majd újra átvarrni itt-ott. Amikor anno nekiálltam, egy 230v-os hobby Co hegesztővel próbálkoztam, de csak a 0,8-as lemezt lehetett vele normálisan hegeszteni. Most kaptam kölcsön hosszú távra egy 230 és 400v-ról is használható hegesztőt. Elkezdtem vele csinálni egy forgató állványt a kasztnihoz és meglepően szebbek lettek a varrataim. Tapasztaltak azt mondják, hogy szerezzek be hozzá egy kevert gázas palackot és még jobb lesz.

A következőket kell megcsinálni az első körben (és alulról még nem is láttam) :
-Motorteret kihegeszteni normálisan
-A oszlopok és küszöbök találkozásánál a saroklemezeket újra kijavítani (valaki már csinálta előtte)
-Jobb hátsó sárvédőív és belül a doblemez szét van rohadva
-Hátfal alsó sarkai lyukasak, valamint az alsó szoknyából hiányzik is egy darab. Ez ki lesz vágva, mert a hátsó lökhárító úgyis eltakarja majd. Van egy után gyártott hátfalam, de azt most csak ezért nem cserélném ki.

Külön extra (időközben ezt is elfelejtettem már hogy van ilyenem) az IX hátsó híd, ami alatta van, mert a hátsó féktárcsák is belső hűtésűek. Annyit tudok hogy elvileg oldalanként 1-1 centivel szélesebb mint a sima, ezért azonos nyomtávszélességhez előre 1-1 centis nyomtávszélesítő kell. Ha valaki konkrétan tudja hogy mitől szélesebb, az legyen szíves árulja már el! A neten annyi mindent lehet olvasni, de mindenki másra esküszik, pl más lengőkarok, kerékcsapágy, kerékagy stb






















K-E-M    11    2015.02.04. 20:54
Laleeboy
2016.11.23. 09:24   






IgorE34 írta:
Elkészült a cső! Very Happy
Péntekre -az előre megbeszélt 2. hét végére- bár csak ma (hétfőn) hozták vissza, mert csütörtök óta nem voltam itthon. A Waldviertel Rallye-n voltunk az IS-t szervizelni.
Szépen, igényesen meg lett csinálva minden. Kíváncsi voltam hogy a kormányoszlop, difi és hátlap tartók hogy lesznek megcsinálva, mert ezeket az elképzeléseimet nagyjából írtam körbe és Krisztián kreativitására bíztam. Tökéletesen elégedett vagyok az eredménnyel és nyugodt szívvel merem ajánlani bárkinek, akinek szüksége lenne ilyesmire. A-tól Z-ig bármit megcsinál ami a versenyautóval kapcsolatos: egyedi futómű alkatrészeket -van egy saját maga által kifejlesztett megölhetetlen gömbfeje-, gyári futómű alkatrészeket akár rajz, fotó vagy egyedi elképzelés alapján (pl. E30 M3 futómű) , lengőkarokat, villamosságot, motort, váltót, difit és bármit amit az ember csak el tud képzelni.
Most a cső alapozóval való lefújása következik, majd folytatom a kasztni munkát tovább.

Külön kis meglepetés számomra hogy a cső regisztrációs számát tartalmazó plaketten szereplő dátum pont a születésnapommal egybe esik (11.18 ) Szemcsis















































Nagyon jól néz ki Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3876    2005.07.19. 15:10
IgorE34
2016.11.22. 01:39   






Elkészült a cső! Very Happy
Péntekre -az előre megbeszélt 2. hét végére- bár csak ma (hétfőn) hozták vissza, mert csütörtök óta nem voltam itthon. A Waldviertel Rallye-n voltunk az IS-t szervizelni.
Szépen, igényesen meg lett csinálva minden. Kíváncsi voltam hogy a kormányoszlop, difi és hátlap tartók hogy lesznek megcsinálva, mert ezeket az elképzeléseimet nagyjából írtam körbe és Krisztián kreativitására bíztam. Tökéletesen elégedett vagyok az eredménnyel és nyugodt szívvel merem ajánlani bárkinek, akinek szüksége lenne ilyesmire. A-tól Z-ig bármit megcsinál ami a versenyautóval kapcsolatos: egyedi futómű alkatrészeket -van egy saját maga által kifejlesztett megölhetetlen gömbfeje-, gyári futómű alkatrészeket akár rajz, fotó vagy egyedi elképzelés alapján (pl. E30 M3 futómű) , lengőkarokat, villamosságot, motort, váltót, difit és bármit amit az ember csak el tud képzelni.
Most a cső alapozóval való lefújása következik, majd folytatom a kasztni munkát tovább.

Külön kis meglepetés számomra hogy a cső regisztrációs számát tartalmazó plaketten szereplő dátum pont a születésnapommal egybe esik (11.18 ) Szemcsis















































facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
cibus
2016.11.14. 12:51   






Helló!
Lenne egy olyan problémám, hogy vettem egy e36ost, van alatta egy 8 lamellás verseny sperr, ami most lett még csak összerakva, mondták , h mivel még elég "nyers", ezért még lehet idő kell neki, míg rendesen összekopik.
Viszont olyat csinál, hogy ha kanyarodom kinyomott kuplunggal, akkor minden oké, ha viszont kis gázzal kanyarodom, akkor recseg ropog, mintha kb egyszer zárna, egyszer nem, és szinte alapjáraton már (!) a belső hátsó kerék is elkezdi magát tolni alászedett kormánynál (kavicson látom, h meg-megforog) és ha finoman indulok akkor rotyog, kicsit rángat is, viszont ha nagyobb gázzal indulok, ha rendesen össze van zárva, vagy direkt megcsúsztatom kanyarban, vagy álló helyből nagy gáz, kuplung le és megfordítom 180ba, akkor semmi hang, semmi rángatás.
És egyenesben is..! Ha megyek és kinyomom a kuplungot, akkor egy tompa fém hang és egy nagyon picit ránt az autó, minimálisat, de érzem, mintha egy pillanatra nyomnék egy kis féket. És kuplungról leszállásról is van azt hiszem ugyan ez.. (szóval mikor kapja a nyomatékot, vagy elveszem tőle) és csak alacsonyabb fordulaton, mikor nagyon normálisan akarok indulni, ha viszont kicsit kipörgetem, akkor meg jó... nem vagyok difi spec, de nem difi gondnak tűnik SZERINTEM, mert akkor búgna, hangja lenne, egyenesben is, MINDIG!!! nem??? :/
valami ötlet esetleg?
köszönöm szépen!


Szigetvár    17    2016.02.01. 11:07
IgorE34
2016.11.12. 22:57   






Még nincs kész, de nem bírom ki hogy ne rakjak fel pár képet.
A csővel szépen haladnak, a nagy része már össze van állítva. A tető körül fent már meg van hegesztve, a többi részét egyenlőre még ragasztószalagok tartják. AWI-val van profin hegesztve, a cső anyagával megegyező anyag hozzáadásával. Szépek a hajlítások, a gép a hajlítást húzással végzi, így nem nyomja be a csövet. Az illesztések hibátlanok, nincsenek hézagok amit a hegesztéssel töltenek fel, hanem lámpával világítják és addig köszörülik amíg tökéletes nem lesz. Az A-oszlopoktól az első tornyokra menő kitámasztások, a difi tartó konzolok, az öv bekötési pontjai és a kormányoszlop tartója még nincs meg, de elvileg a jövő hétre teljesen elkészül. Megtörtént az üléspróba. A tartója két cső lesz keresztben a belső küszöb és a kardánalagút között. Erre ültettük rá a az ülést a konzoljával együtt. Amikor beültem, kb 3 centire volt a fejem a csőtől, bár a legfelső állásban volt. Arra jutottunk hogyha a legalsó állásban lesz felcsavarozva és a tartó csövek a padlólemezen lesznek, akkor jó lesz. Ehhez fel lett jelölve az övek átvezetési pontja is. Azért a széket és az övet otthagytuk, hogy mindent pontosan be tudjanak lőni a srácok a készre hegesztés előtt.
Ezután még vagy egy órát ámuldoztunk az ott készülő autókon és egyedi alkatrészeken. Pár képet csináltam, de elvileg még kapok a készítés folyamatáról is. Szemcsis

























facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.11.09. 02:32   






Sok minden nem történt az elmúlt hetekben, kivágtam a régi csavaros bukócső talpait és a hátsó, csomagtér elválasztó lemezt lefúrtam. A motortér régi hegesztéseit leköszörültem, megpróbáltam szebben átvarrni, de ahol a gyári egy rétegű lemez van, ott nagyon könnyen kilyukad hegesztéskor Sad próbáltam sokféle beállításon, 230 és 400 volton is, de eléggé szívás. A két első dobzemezt lecsiszoltam drótkoronggal fémig, áthegesztettem a lemez lapolásokat, majd rozsdaátalakítóval lekentem. Az Unixban vettem, Loctite Rost Killer nevű cucc. Olvasgattam erről fórumokban, sokan a Würth passziválójára esküsznek. Tegnap elvitték a kasztnit, majd ha visszatér, meglátom mit mutat a lekezelt felület.




































Az elszállítás a hosszú hétvége és a pár napja tartó eső miatt húzódott el egy héttel. Feltoltuk a kasztnit a forgatón a trélerre (nem fotóztam, mert már sötét volt), az állvány azt is kibírta, úgyhogy talán jó lett... Most megtervezik a csövet, lehajtják a főkaput, majd elvileg pénteken megyek üléspróbára, ami annyit tesz, hogy beszereljük a kormányoszlopot, viszem az ülést, ehhez be lesz lőve az üléstartó konzol helye, és a főkapu úgy lesz elhelyezve hogy a fejem felett legyen, valamint a biztonsági öv hátsó bekötési pontja is, amit a szabályzat az ülés átvezetési pontjához fokban ad meg. Nekem már csak ez is a profizmust jelenti, mert már csináltattunk pár autóba bukócsövet és ott ilyen nem volt. A főkaput a B oszlophoz, vagy minél hátrébb teszik és kész.
Múltkor láttam egy belső felvételt egy Magyar rallyról, egy E36 coupe borult és a pilóta annyira elől ült a főkapuhoz képest, hogy amikor már a tetejére fordult, a sisakja a tetőlemezhez ért, mert az berogyott.
Mi úgy egyeztünk meg, hogy az alap árú csőhöz képest (kb mint a gyári E30 M3, vagy egy Lada), több merevítés lesz, "X"-ek az ajtóknál, a hátsó merevítőn, "A" a fejünk felett, és egy egyedi kormányoszlop tartó. Lesz egy összekötő cső a két hátsó torony között.



Ezt az E30 M3 gyári csövéről lestem el. A difi tartó csavarjai tőcsavarosak lesznek. A két hátsó csavar az összekötő csövön megy át, és a csomagtérben lesz anyákkal rögzítve. Ez ugy alapból megkönnyíti az esetleges difi cserét, mert a tőcsavarokkal csak fel kell emelni a hídra, nem kell a csavarok be kapatásával sz..ni. Ezen kívül a difi hátlap felfogatását nagy házas E36 hátlapra alakítják, mert egyrészt csak 1db van itthon eredeti E30, másrészt E36 hátlapot 6-8 darabot kapok egy áráért.
Ha kész, jelentkezem Kacsint


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.10.14. 01:18   






Eltelt több mint egy hét, túl vagyunk a Herbst Rallye-n, az IS-t a verseny előtti nap a helyszínen felkészítettük a megmérettetésre, kicseréltük a gátlókat, az összes olajat, és egy csomó apróságot (ismét tanultam pár dolgot hogy hogy ne induljak majd el rally versenyre felkészületlenül), emellett a pilóta barátnőjét -akivel most indult először- folyamatosan oktatnom kellett a navigálás alap dolgaira, mert a jövőben vele szeretné ezt a sportot űzni. Nem tartom magam jó navigátornak, de legalább az alap dolgokkal tisztában vagyok és ennyivel ki tudtam segíteni őket.



Közben jól meg is fáztam, így munka helyett az ágyat nyomtam itthon Shocked

Egy előre lépés van a projektemmel kapcsolatban, méghozzá a bukócső kérdése. Sikerült a városon belül megoldani a dolgot, igaz hogy valamivel drágább maga a bukócső, de összességében olcsóbb, mivel helyben van. Nem kell elszállítani a kasztnit min. 150 km-re, majd elmenni üléspróbára, majd hazahozni a bódét. A mester főképp tereprally autók körében mozog nemzetközi szinten, de csinált már jó pár rally autóba is csövet itthon. MNASZ-FIA által elfogadott tanúsítvány jár a bukócsőhöz, ami ráadásul rám lesz szabva az ülésemmel együtt, egyedi kormányoszlop és üléstartóval. Eljött megnézni a kasztnit, elmondta hogy hogy szeretné megkapni, a régi csavaros cső talpai legyenek kivágva, hátsó ülés mögötti lemez és kalaptartó is kivágva, így is olcsóbb lesz. A szállítást maga intézi a saját trélerével, majd vissza is hozza a műhelybe.
Hihetetlenül korrekt a srác, kb 1 órát beszélgettünk arról hogy mit és hogy lehetne majd csinálni az autón. Mutatott képeket egy E30 M3-ról amit Ő csövezett korhűen és csinált hozzá első és hátsó futóművet, valamint ha szükség lesz rá, később a villamos rendszert is meg tudja csinálni. November elején tudja vállalni, addig megpróbálom a legtöbbet kihozni a dologból a szabadidőmhöz képest Szemcsis


facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
IgorE34
2016.10.05. 23:08   






Szokás szerint kevés időm volt foglalkozni az autóval, annak ellenére hogy a héten szabin vagyok, pénteken hajnalban pedig már megyünk Ausztriába a Herbst Rallye-ra a múltkori 318is-t szervizelni.

Sajnos a múlt hét vége elég szarra sikerült, mert az E34 fogta magát és hengerfejes lett, úgyhogy télen kell neki is egy új motort faragnom Sad

Levettük a futóműveket, valóban könnyebb lett a mozgatás és elfordítottuk a kasztnit. Áll simán, minden ok a forgatóval. Rögtön fény derült pár hibára, a legdurvább a jobb hátsó kerékdob. Ez később még fejtörést fog okozni, de most elkezdtem szépen az elejétől a korábbi taknyolások le köszörülését és szeretnék szépen sorban hátrafelé haladni. Azt hiszem meg fogom utálni a flexet























facebook.com/Igor325i

Mosonmagyaróvár    86    2009.11.23. 19:19
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére