POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 3 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - VERSENYAUTÓK  »   BMW E36 323 Time Attack

higany
2016.11.07. 15:51   






mamutka írta:
Ez a gumi téma engem is érdekelne, ha tudna valaki tanácsot adni szívesen fogadnám én is. Jövőre szeretnék csatlakozni a Time Attackos csapathoz. 323as Touringra milyen gumit érdemes néznem?

Átmérőben kell a 17"? Súlyban a 15"-os garniturák kevesebbek szoktak lenni, kevesebb rugózatlan tömeg és elvileg gyorsabban felpörög mint a 17". Erről valakinek vélemény?

Bocsánat ha nagyon nem ide való..


Sztem, ha komolyan gondolkozol rajta, hogy te pályázgatni akarsz, akkor igen, kell. És első sorban nem a gumi miatt, hanem mert egy valamire való fék nem fér el 15ös, de még 16os kerék alatt sem, ami egy ilyen méretű autóra kell a pályázáshoz. Más szempontból meg a gumi miatt is kell, pályára nem túl ideális a magas oldalfalú gumi, nagyon pici átmérőjű gumi meg sztem megintcsak nem jó egy ilyen autóra. Amúgy meg nagy méretből is lehet könnyű súlyút rárakni, csak azt nem kapod meg 40ezerér a felniszettet, de még 100ezerér sem, ha már fontosnak találod a tömegét a keréknek, ami nyilván fontos, de ilyen amatőr szinten nem ez lesz a döntő tényező.


   54    2014.12.10. 16:12
mamutka
2016.11.07. 14:29   






Ez a gumi téma engem is érdekelne, ha tudna valaki tanácsot adni szívesen fogadnám én is. Jövőre szeretnék csatlakozni a Time Attackos csapathoz. 323as Touringra milyen gumit érdemes néznem?

Átmérőben kell a 17"? Súlyban a 15"-os garniturák kevesebbek szoktak lenni, kevesebb rugózatlan tömeg és elvileg gyorsabban felpörög mint a 17". Erről valakinek vélemény?

Bocsánat ha nagyon nem ide való..


   49    2013.03.27. 23:10
higany
2016.11.05. 20:52   






Hali! Nem tudom hova írjam, hol kérdezzem, remélem valaki elolvassa itt is.
Szóval, egy 328-as E36-ra mekkora gumiméret optimális kb pályás használatra? 17es méretben. Elég lehet slick gumiból kicsit keskenyebb a gyári 225-ös utcai méretnél? Pl 200-210-es? Vagy inkább legyen legalább akkora vagy nagyobb? Esetleg elöl/hátul más méret? Ki mit tud erről vagy mi a tapasztalat?


   54    2014.12.10. 16:12
hamedandris
2014.02.19. 21:36   






Akkor ha meg van az alap tehetség hozzá, akkor hajrá!
Ha meg kevés lesz a 23i, jó lehet bele akár egy 30i-ből származó 231le-s motor is Smile

Nordschleife igen hatalmas élmény, idén is tervezek visszamenni, ha minden jól megy akkor már egy M3-assal Smile
4 kört mentem, utcai gumival, azért kicsit óvatoskodva hogy haza is érjek az autóval, 9.35-40 BTG körül volt az időm. Hungaroringen meg 2.31.4
Time Attackesekkel tervezek indulni én is majd néhányszor idén, úgyhogy elképzelhető hogy fogunk találkozni! Smile

Marco Tdi írta:
Hello,

köszi a hozzászólást, mindent nagyon szívesen fogadok!
Nordschleife nagyon jó lehetett nekem is nagy álmom, de oda még sokat kell nőni, főleg ha nem 10+ perceket akar menni az ember... Smile

A helyzet az, h van bennem egy egészséges nagyképűség ahhoz, h azt gondoljam, "na olyan szar azért nem lehetek", ne adj Isten, akár még egész jó is. Ezért egy olyan alapkoncepció állt össze a fejemben, vagy akár papíron, ami még bőven tovább fejleszthető, de már nem is alap.. Mert tegyük fel igazam van, és nem leszek kutyaütő, akkor viszont a szezon közepén kell nekiállnom fejleszteni az autót, amire tuti nem nagyon lenne időm, örülök, ha elsőre egyszer összerakom rendesen.
Hozzá kell tennem, h maga az építés öröme is egy meghatározó tényező az egészben... Alap kis pályaautó legyen, de azért ne komolytalan.. Nem szeretek vmit félig meddig csinálni, ha már akkor rendesen, azaz egy bizonyos szintig (ami egy nagyon amatőr versenyautónak felel meg) el szeretnék menni a maximumig...

Én pont fordítva vagyok vele.. Elkezdek csinálni egy autót, akkor azt nem félig meddig jóra akarom, hanem a rendelkezésre álló eszközök és források mellett a lehető legjobbra...

Van sok barátom aki segíthet, sok ismerős akik alkatrész ellátásban segíthetnek, nem komoly összegekről beszélünk azért, hanem főleg pénztárca barát okos megoldásokról...

Milyen időt mentél a NS-én?


hamedandris írta:
Szia!

Végig olvastam a hozzászólásokat.
A gondolatmeneteddel, terveiddel nagyjából egyet értek.
Én tavaly voltam egy E46 20cd-vel (M futómű, H&R rugókkal)Nordschleifén és Totalcar pályanapon. Élveztem nagyon, a Nordscleifén egy kis kraft (~kb 180LE) kellett volna még az autóba, a Hungaroringen szintén(azért a 175km/h elérte a célegyenesben), viszont oda nagyon kellett volna még a slick is. Arra akarok kilyukadni (bár E36-al még nincs tapasztalatom), hogy első körben ha olyat találsz ami gyárilag M-es futóművel rendelkezik, elég lehet alá egy jobb minőségű ültetőrugó is, plusz kipakolni a kasztnit, és normális utcai slick, vagy slick gumikat tenni rá. A fékem nekem Zimmermann lyuggatott tárcsákból és Textar betétekből állt össze. 2-3 gyors kör-1 hűtőkör kombóval azon kívül hogy nap végére elfogyott a 70%-os betét, más gondom nem volt a fékkel. Bírta a kiképzést.
Aztán 2-3 pálya nap után már úgy is érezni fogod az autó gyengeségeit, szóval érdemes lehet úgy kezdeni hogy minimális módosításokat hajtasz végre az autón, aztán ahogy kezd kevés lenni, úgy fejleszteni.
Mert ha egyből úgy kezded hogy PU szilentek, állítható futómű+keményítés, nagy fék,chip stb, akkor azért megnövekedik rendesen a költség. Persze ez akkor igazán gebasz, ha kiderül hogy esetleg nincs tehetséged a másodpercek faragásához Smile

A vitára meg hogy kevés e a 23i, vagy sem, itt egy videó Smile
http://www.youtube.com/watch?v=mBFjHjm0O5M


   14    2013.09.11. 19:47
Marco Tdi
2014.02.19. 19:08   






Hello,

köszi a hozzászólást, mindent nagyon szívesen fogadok!
Nordschleife nagyon jó lehetett nekem is nagy álmom, de oda még sokat kell nőni, főleg ha nem 10+ perceket akar menni az ember... Smile

A helyzet az, h van bennem egy egészséges nagyképűség ahhoz, h azt gondoljam, "na olyan szar azért nem lehetek", ne adj Isten, akár még egész jó is. Ezért egy olyan alapkoncepció állt össze a fejemben, vagy akár papíron, ami még bőven tovább fejleszthető, de már nem is alap.. Mert tegyük fel igazam van, és nem leszek kutyaütő, akkor viszont a szezon közepén kell nekiállnom fejleszteni az autót, amire tuti nem nagyon lenne időm, örülök, ha elsőre egyszer összerakom rendesen.
Hozzá kell tennem, h maga az építés öröme is egy meghatározó tényező az egészben... Alap kis pályaautó legyen, de azért ne komolytalan.. Nem szeretek vmit félig meddig csinálni, ha már akkor rendesen, azaz egy bizonyos szintig (ami egy nagyon amatőr versenyautónak felel meg) el szeretnék menni a maximumig...

Én pont fordítva vagyok vele.. Elkezdek csinálni egy autót, akkor azt nem félig meddig jóra akarom, hanem a rendelkezésre álló eszközök és források mellett a lehető legjobbra...

Van sok barátom aki segíthet, sok ismerős akik alkatrész ellátásban segíthetnek, nem komoly összegekről beszélünk azért, hanem főleg pénztárca barát okos megoldásokról...

Milyen időt mentél a NS-én?


hamedandris írta:
Szia!

Végig olvastam a hozzászólásokat.
A gondolatmeneteddel, terveiddel nagyjából egyet értek.
Én tavaly voltam egy E46 20cd-vel (M futómű, H&R rugókkal)Nordschleifén és Totalcar pályanapon. Élveztem nagyon, a Nordscleifén egy kis kraft (~kb 180LE) kellett volna még az autóba, a Hungaroringen szintén(azért a 175km/h elérte a célegyenesben), viszont oda nagyon kellett volna még a slick is. Arra akarok kilyukadni (bár E36-al még nincs tapasztalatom), hogy első körben ha olyat találsz ami gyárilag M-es futóművel rendelkezik, elég lehet alá egy jobb minőségű ültetőrugó is, plusz kipakolni a kasztnit, és normális utcai slick, vagy slick gumikat tenni rá. A fékem nekem Zimmermann lyuggatott tárcsákból és Textar betétekből állt össze. 2-3 gyors kör-1 hűtőkör kombóval azon kívül hogy nap végére elfogyott a 70%-os betét, más gondom nem volt a fékkel. Bírta a kiképzést.
Aztán 2-3 pálya nap után már úgy is érezni fogod az autó gyengeségeit, szóval érdemes lehet úgy kezdeni hogy minimális módosításokat hajtasz végre az autón, aztán ahogy kezd kevés lenni, úgy fejleszteni.
Mert ha egyből úgy kezded hogy PU szilentek, állítható futómű+keményítés, nagy fék,chip stb, akkor azért megnövekedik rendesen a költség. Persze ez akkor igazán gebasz, ha kiderül hogy esetleg nincs tehetséged a másodpercek faragásához Smile

A vitára meg hogy kevés e a 23i, vagy sem, itt egy videó Smile
http://www.youtube.com/watch?v=mBFjHjm0O5M


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
hamedandris
2014.02.19. 16:14   






Szia!

Végig olvastam a hozzászólásokat.
A gondolatmeneteddel, terveiddel nagyjából egyet értek.
Én tavaly voltam egy E46 20cd-vel (M futómű, H&R rugókkal)Nordschleifén és Totalcar pályanapon. Élveztem nagyon, a Nordscleifén egy kis kraft (~kb 180LE) kellett volna még az autóba, a Hungaroringen szintén(azért a 175km/h elérte a célegyenesben), viszont oda nagyon kellett volna még a slick is. Arra akarok kilyukadni (bár E36-al még nincs tapasztalatom), hogy első körben ha olyat találsz ami gyárilag M-es futóművel rendelkezik, elég lehet alá egy jobb minőségű ültetőrugó is, plusz kipakolni a kasztnit, és normális utcai slick, vagy slick gumikat tenni rá. A fékem nekem Zimmermann lyuggatott tárcsákból és Textar betétekből állt össze. 2-3 gyors kör-1 hűtőkör kombóval azon kívül hogy nap végére elfogyott a 70%-os betét, más gondom nem volt a fékkel. Bírta a kiképzést.
Aztán 2-3 pálya nap után már úgy is érezni fogod az autó gyengeségeit, szóval érdemes lehet úgy kezdeni hogy minimális módosításokat hajtasz végre az autón, aztán ahogy kezd kevés lenni, úgy fejleszteni.
Mert ha egyből úgy kezded hogy PU szilentek, állítható futómű+keményítés, nagy fék,chip stb, akkor azért megnövekedik rendesen a költség. Persze ez akkor igazán gebasz, ha kiderül hogy esetleg nincs tehetséged a másodpercek faragásához Smile

A vitára meg hogy kevés e a 23i, vagy sem, itt egy videó Smile
http://www.youtube.com/watch?v=mBFjHjm0O5M


   14    2013.09.11. 19:47
pri
2014.02.06. 19:49   






Engem is érdekel azért kérdeztem . köszi

Marco Tdi írta:
pri írta:
Hello!
Hol fogsz autózni , mely pályákon ? kb mennyibe kerül?
köszi


Hello, föleg ott hol a Tima Attack is rendezi a versenyeket, azaz, Hungaroring, Offa, SR-Ring, euroring... ilyenek..

Költsegeket nem tudom pontosan, sztem olyan 20-25/nap a verseny, meg ugye ami hozzajön, de nem is igazan erdekel, ha szeretnem akkor aldozok ra...


Kapuvár    242    2008.03.05. 20:08
Marco Tdi
2014.02.05. 13:28   






pri írta:
Hello!
Hol fogsz autózni , mely pályákon ? kb mennyibe kerül?
köszi


Hello, föleg ott hol a Tima Attack is rendezi a versenyeket, azaz, Hungaroring, Offa, SR-Ring, euroring... ilyenek..

Költsegeket nem tudom pontosan, sztem olyan 20-25/nap a verseny, meg ugye ami hozzajön, de nem is igazan erdekel, ha szeretnem akkor aldozok ra...


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
pri
2014.02.04. 22:22   






Hello!
Hol fogsz autózni , mely pályákon ? kb mennyibe kerül?
köszi


Kapuvár    242    2008.03.05. 20:08
Laleeboy
2014.01.30. 14:44   






Marco Tdi írta:
Hogy tudok itt kepet beszurni??????[/url]


ITT le van írva minden pontosan

http://www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=887

Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3905    2005.07.19. 15:10
Marco Tdi
2014.01.30. 13:36   






Hogy tudok itt kepet beszurni??????[/url]


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
Marco Tdi
2014.01.29. 15:23   






jlaci74 írta:
Marco Tdi írta:

Hola!

Hehe, tetszik a gondolkodasod, sztem mi joban leszünk... Smile

Igen, azt sejtem, ha motor erö az nem fergeteges es ami nem az azt könnyen meg lehet szokni, jo lenne egy 28, ha csak 23at talalok eppen olcsot akkor az lesz es keszm nem fogok keseregni szaros 300ccm miatt. Feknek sztem tuti 330at fogok felrakni, igen 325mm, esetleg hatra is belso hutesüt, lenyeg akkor, h uj legyen es ne gagyi pl ATE (Bremborol nem hallottam jokat).

Futomu...hm.. netzes kerdes, es egyben a legfontosabb is, itt valoszinü at kell lepnem a limitet amit szabtam magamnak arban(100e), de sebaj, majd behozzuk mäsban..

Pontosan, nagyon sok dolgon agyalni azert nem akarok, ahol lehet PU szilent, M3 cuccok amik nem tul dragak, azon kivul meg a flex lesz a dzsedi kardom...

A hatso futomu felfogatasanak megerositeset lattam mar neten, akkor azt erdemes meg megcsinalni midne elott vagy raer?

M3 motor... hmmm. persze, h jo lenne, de ilyen költsegeket nem igazan szeretnek... majd ha belebotlok egyben otthon esetleg...
Opcio talan az M54B30 motor lenne.. apropo, a leomlo az M52 motorrol felmegy a hengerfejre?esetleg kis modositassal, mas talppal?

Cold air intake... Smile nem kell megijedni, max jol hangzik, gyakorlatilag egy 100as csö ami hideg menetszelet visz a direktszüröhöz... Smile


Ha tőlem is elfogadsz egy tanácsot, akkor az ATE betétet is elfelejted... Utcára lehet hogy prémium , de pályára versenybetét kell. Ferodo DS 2500 vagy inkább DS3000 . Utóbbi szinte esztergálja a tárcsát úgy koptat, de cserébe gyári méretű tárcsával is megállsz mint a szög ( persze ha van slick gumid is ... )

Sok sikert a projekthez és jó szórakozást ha elkészült ... Kacsint


Hello, minden tanäcsot elfogadok.
ATE tarcsara gondoltam, betet az persze Ferodo, vagy esetleg Pagid, az angolok pl akik Nürburgringre järnak arra esküdnek...


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
Marco Tdi
2014.01.29. 15:17   






SID írta:
Marco Tdi írta:
uj legyen es ne gagyi pl ATE (Bremborol nem hallottam jokat).


Nekem pl. az Ate powerdisc elvetemedett valamiért, pedig nincs is neki küldve egyáltalán.


Egy barätomnak a turbvo Bravon meg a Brembo SportMax...

Nincsen recept, kell az a vizhutes, mint a Race Truck-okon van... Very Happy


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
jlaci74
2014.01.29. 15:16   






Marco Tdi írta:

Hola!

Hehe, tetszik a gondolkodasod, sztem mi joban leszünk... Smile

Igen, azt sejtem, ha motor erö az nem fergeteges es ami nem az azt könnyen meg lehet szokni, jo lenne egy 28, ha csak 23at talalok eppen olcsot akkor az lesz es keszm nem fogok keseregni szaros 300ccm miatt. Feknek sztem tuti 330at fogok felrakni, igen 325mm, esetleg hatra is belso hutesüt, lenyeg akkor, h uj legyen es ne gagyi pl ATE (Bremborol nem hallottam jokat).

Futomu...hm.. netzes kerdes, es egyben a legfontosabb is, itt valoszinü at kell lepnem a limitet amit szabtam magamnak arban(100e), de sebaj, majd behozzuk mäsban..

Pontosan, nagyon sok dolgon agyalni azert nem akarok, ahol lehet PU szilent, M3 cuccok amik nem tul dragak, azon kivul meg a flex lesz a dzsedi kardom...

A hatso futomu felfogatasanak megerositeset lattam mar neten, akkor azt erdemes meg megcsinalni midne elott vagy raer?

M3 motor... hmmm. persze, h jo lenne, de ilyen költsegeket nem igazan szeretnek... majd ha belebotlok egyben otthon esetleg...
Opcio talan az M54B30 motor lenne.. apropo, a leomlo az M52 motorrol felmegy a hengerfejre?esetleg kis modositassal, mas talppal?

Cold air intake... Smile nem kell megijedni, max jol hangzik, gyakorlatilag egy 100as csö ami hideg menetszelet visz a direktszüröhöz... Smile


Ha tőlem is elfogadsz egy tanácsot, akkor az ATE betétet is elfelejted... Utcára lehet hogy prémium , de pályára versenybetét kell. Ferodo DS 2500 vagy inkább DS3000 . Utóbbi szinte esztergálja a tárcsát úgy koptat, de cserébe gyári méretű tárcsával is megállsz mint a szög ( persze ha van slick gumid is ... )
Ja, tárcsa is lehet Ferodo...

Sok sikert a projekthez és jó szórakozást ha elkészült ... Kacsint



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2014.01.29. 15:18 (1).

Egyedi futómű megoldások, alkatrészek...    645    2009.08.26. 11:35
SID
2014.01.29. 15:08   






Marco Tdi írta:
uj legyen es ne gagyi pl ATE (Bremborol nem hallottam jokat).


Nekem pl. az Ate powerdisc elvetemedett valamiért, pedig nincs is neki küldve egyáltalán.


   2622    2011.08.29. 13:58
Marco Tdi
2014.01.29. 14:38   






grafo írta:
én is is kicsit beleszólok! Smile
nekem is van egy amatőr pályaautóm e36 25i sedan.
A 23i motor nem gáz, lehetett volna 25 vagy 28 is, de ha ez volt akkor ezt kell szeretni, mind a három egy gyenge szar, 2 nap után megszokod.
Ha majd annyira érzed a dolgot és mögötted van több óra vezetési tapasztalat akkor egy 3,2 m3-at kell beépíteni, mert az oda való és ár/érték arányban biztos, hogy a legolcsóbb és sokáig elég is lesz a teljesítmény, sok idő mire kiautózod.
Sperr témában annyit, hogy szerintem teljesen felesleges csináltatnod, egy gyári 6 csavaros 3,73-3,91-4,1-et kell feltenni, ha jól tudom a 23i is 6 csavaros, szóval elég egyszerű és olcsó. Én a 25i-ben 3,73-al megyek, így már odébb bír állni, meg egyesbe fel is kapar néha, persze ha szétrúgom a kuplungot Smile amúgy meg belülről tiszta honda filing, alul semmi felül szar.
Fék az szerintem bőségesen elég, ha jól tudom a 330-as elöl 325 mm-es tárcsával, hátul olyan 300 mm körüli. Én a 3,2 M3 fékeivel megyek, az olyan 315 mm-es néhány mm-el vastagabb, de nagyon jól lehet vele fékezni. A féktárcsa és fékbetét sima utcai. Ha egy 320 Le/1500 kg-s autóra elég akkor erre is. DS betétek biztos jók lesznek, de szerintem ehhez a fékhez egyelőre felesleg a fém csövezés, azt egy erősebb, komolyabb fékkel rendelkező autónál ajánlott.
A futóműben az FK szerintem nem jó választás. Én a helyedben állitható keménységű Koni/Bilstein tennék bele hozzávaló minőségű rugókkal, és újat vagy újszerűt, sokáig elég lesz. Árban úgy emlékszem az új KONI 150-160 ezer Ft a 4 db gátló+rugó. Dőlést elöl egyszerűen lehet állítani, hátul nem tudom Smile.
Nekem a lengőkarjaim és a gólyalábaim is 3,2 M3-ból valóak, ezért a kerék előrébb van.
Kuplungból pont elég a gyári, elvileg low-cost tanuló autó, hogy megtanuld, hogy mi az amikor elmegy keresztbe, meg elkezdi tolni az elejét stb. - én gyárival megyek, volt hogy megmelegedett, de akkor gumi égettem.
Kormányműből szerintem elég a gyári, 3,15-öt fordul kopptól koppig, kezdő sofőrnek elég, késöbb lehet fejleszteni.
Viszont normális slick gumira áldozzál, mert szart sem ér majd az egész.
Két darab egyszerű kagyló, 4 pontos öv, elöl hátul toronymerevítő.
Ja és természetesen darabolj ki mindent, abban én is nagyon profi voltam Smile
Amit érdemes megnézni, hogy a hátsó futómű szeret kiszakadni a kaszniból, ez pályázás közben kellemetlen, esetleg lehet rá készülni /megerősíteni/
A csövezést majd látod mennyire fontos, lehet nagyokat repülni, én nem csöveztem /még/.
Így hirtelen ennyi, a pályán találkozunk
Smile


Hola!

Hehe, tetszik a gondolkodasod, sztem mi joban leszünk... Smile

Igen, azt sejtem, ha motor erö az nem fergeteges es ami nem az azt könnyen meg lehet szokni, jo lenne egy 28, ha csak 23at talalok eppen olcsot akkor az lesz es keszm nem fogok keseregni szaros 300ccm miatt. Feknek sztem tuti 330at fogok felrakni, igen 325mm, esetleg hatra is belso hutesüt, lenyeg akkor, h uj legyen es ne gagyi pl ATE (Bremborol nem hallottam jokat).

Futomu...hm.. netzes kerdes, es egyben a legfontosabb is, itt valoszinü at kell lepnem a limitet amit szabtam magamnak arban(100e), de sebaj, majd behozzuk mäsban..

Pontosan, nagyon sok dolgon agyalni azert nem akarok, ahol lehet PU szilent, M3 cuccok amik nem tul dragak, azon kivul meg a flex lesz a dzsedi kardom...

A hatso futomu felfogatasanak megerositeset lattam mar neten, akkor azt erdemes meg megcsinalni midne elott vagy raer?

M3 motor... hmmm. persze, h jo lenne, de ilyen költsegeket nem igazan szeretnek... majd ha belebotlok egyben otthon esetleg...
Opcio talan az M54B30 motor lenne.. apropo, a leomlo az M52 motorrol felmegy a hengerfejre?esetleg kis modositassal, mas talppal?

Cold air intake... Smile nem kell megijedni, max jol hangzik, gyakorlatilag egy 100as csö ami hideg menetszelet visz a direktszüröhöz... Smile


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
grafo
2014.01.29. 12:12   






Még egy apró megjegyzés.
Ha motor szépen beindul hidegen és nem annyira zakatol a hidrotőke mint a mozdony /melegen majd fog/, akkor cserélsz egy olajat és már mehetsz is. A beszarik, kidobod a picsába és szétvered, és veszel a helyére egy ugyanilyet vagy 25i-t (blokktömböt). Smile
Én egy forintot nem költenék rá helyedbe.
Főleg ilyen hülyeségekre, hogy cold air intake meg mittudom én mi.
Egy chip kell rá, ami felül jól forog, nyomatékosabb és a szabályzás ha lehet ne 7500-nál legyen, ez nem M3.


graffo.uw.hu/dragtimes.xls

Kecskemét    1095    2007.05.30. 20:44
grafo
2014.01.29. 11:57   






én is is kicsit beleszólok! Smile
nekem is van egy amatőr pályaautóm e36 25i sedan.
A 23i motor nem gáz, lehetett volna 25 vagy 28 is, de ha ez volt akkor ezt kell szeretni, mind a három egy gyenge szar, 2 nap után megszokod.
Ha majd annyira érzed a dolgot és mögötted van több óra vezetési tapasztalat akkor egy 3,2 m3-at kell beépíteni, mert az oda való és ár/érték arányban biztos, hogy a legolcsóbb és sokáig elég is lesz a teljesítmény, sok idő mire kiautózod.
Sperr témában annyit, hogy szerintem teljesen felesleges csináltatnod, egy gyári 6 csavaros 3,73-3,91-4,1-et kell feltenni, ha jól tudom a 23i is 6 csavaros, szóval elég egyszerű és olcsó. Én a 25i-ben 3,73-al megyek, így már odébb bír állni, meg egyesbe fel is kapar néha, persze ha szétrúgom a kuplungot Smile amúgy meg belülről tiszta honda filing, alul semmi felül szar.
Fék az szerintem bőségesen elég, ha jól tudom a 330-as elöl 325 mm-es tárcsával, hátul olyan 300 mm körüli. Én a 3,2 M3 fékeivel megyek, az olyan 315 mm-es néhány mm-el vastagabb, de nagyon jól lehet vele fékezni. A féktárcsa és fékbetét sima utcai. Ha egy 320 Le/1500 kg-s autóra elég akkor erre is. DS betétek biztos jók lesznek, de szerintem ehhez a fékhez egyelőre felesleg a fém csövezés, azt egy erősebb, komolyabb fékkel rendelkező autónál ajánlott.
A futóműben az FK szerintem nem jó választás. Én a helyedben állitható keménységű Koni/Bilstein tennék bele hozzávaló minőségű rugókkal, és újat vagy újszerűt, sokáig elég lesz. Árban úgy emlékszem az új KONI 150-160 ezer Ft a 4 db gátló+rugó. Dőlést elöl egyszerűen lehet állítani, hátul nem tudom Smile.
Nekem a lengőkarjaim és a gólyalábaim is 3,2 M3-ból valóak, ezért a kerék előrébb van.
Kuplungból pont elég a gyári, elvileg low-cost tanuló autó, hogy megtanuld, hogy mi az amikor elmegy keresztbe, meg elkezdi tolni az elejét stb. - én gyárival megyek, volt hogy megmelegedett, de akkor gumi égettem.
Kormányműből szerintem elég a gyári, 3,15-öt fordul kopptól koppig, kezdő sofőrnek elég, késöbb lehet fejleszteni.
Viszont normális slick gumira áldozzál, mert szart sem ér majd az egész.
Két darab egyszerű kagyló, 4 pontos öv, elöl hátul toronymerevítő.
Ja és természetesen darabolj ki mindent, abban én is nagyon profi voltam Smile
Amit érdemes megnézni, hogy a hátsó futómű szeret kiszakadni a kaszniból, ez pályázás közben kellemetlen, esetleg lehet rá készülni /megerősíteni/
A csövezést majd látod mennyire fontos, lehet nagyokat repülni, én nem csöveztem /még/.
Így hirtelen ennyi, a pályán találkozunk
Smile


graffo.uw.hu/dragtimes.xls

Kecskemét    1095    2007.05.30. 20:44
Marco Tdi
2014.01.28. 23:00   






kiinacp írta:
Marco Tdi írta:
Lehet hagyni esetleg az elejen a gyari 323 cuccot aztan majd ha problemazik akkor cserelni?

Ebben a forumban amit linkeltel az "aynazason" kivul mire kell figyelni? Mert igazan hasznos fontos infokat nem latok... vagy csak nem tudom mire kell figyelni...?
ezt a linket kellett volna megtalálnod Kacsint www.facebook.com/koszibalintcom

mi lett a 190-es om606 pályázós autó tervével?


Ilyenek, h kuplung+lendkerek, sper, esetleges motor-csere vagy nagyobb merteku fejlesztes az ugy is messze Stage 2, azaz eloszor nezzuk meg mit tud gyariban, aztan ha mondjuk par verseny utan erezheto lesz nagyon a hianyuk (marpedig az lesz) akkor majd lehet lepni, de nem az egetoen szukseges elso helyeken van...[/quote]

Megvan egyébként már az autó? Én direkt erre a célra a helyedben egy 323ti-t vennék a súly miatt.
Van itt a forumon egy srác MadMax a neve ő épített szlalomra/pályázásra egy ilyet. A totalcaros motordoktor vette meg tőle még cikk is van róla belsőségen, 1400e-be be hirdette, nem tudom végül mennyiért adta el, de jól járt úgy hiszem mindenki a bolttal.
Egy másik Esztergomi srác most hirdet vagy hirdetett esetleg időnként hirdet, nem tudom Very Happy egy fehér 328-ast ///M matricázással nah ő indult vele TA-n. 800-ért hirdette a gépet.[/quote]

Találtam egy 323at kint 550€-ért, nagyon jónak tűnik... Smile én kb ilyen alapárakban gondolkodom, mivel úgy is minden ami kopó alkatrész az cserés lenne benne(futómű, fék, szilentek, gömbfejek, stb). Továbbá nem hajtok arra, h magyar papiros legyen az autó, mivel az utcán is mehessen meg "versenyautó" is legyen spárgát tudom, h igazából lehetetlen megoldani, vagy az egyik vagy a másik, de mindkettő együtt az lehetetlen... Inkább trélerezem 6-7 alkalommal az autót, de nem kell aggódnom műszaki vagy a közeg kénye-kedve miatt...


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
kiinacp
2014.01.28. 22:02   






Marco Tdi írta:
Lehet hagyni esetleg az elejen a gyari 323 cuccot aztan majd ha problemazik akkor cserelni?

Ebben a forumban amit linkeltel az "aynazason" kivul mire kell figyelni? Mert igazan hasznos fontos infokat nem latok... vagy csak nem tudom mire kell figyelni...?
ezt a linket kellett volna megtalálnod Kacsint www.facebook.com/koszibalintcom

mi lett a 190-es om606 pályázós autó tervével?[/quote]

Ilyenek, h kuplung+lendkerek, sper, esetleges motor-csere vagy nagyobb merteku fejlesztes az ugy is messze Stage 2, azaz eloszor nezzuk meg mit tud gyariban, aztan ha mondjuk par verseny utan erezheto lesz nagyon a hianyuk (marpedig az lesz) akkor majd lehet lepni, de nem az egetoen szukseges elso helyeken van...[/quote]

Megvan egyébként már az autó? Én direkt erre a célra a helyedben egy 323ti-t vennék a súly miatt.
Van itt a forumon egy srác MadMax a neve ő épített szlalomra/pályázásra egy ilyet. A totalcaros motordoktor vette meg tőle még cikk is van róla belsőségen, 1400e-be be hirdette, nem tudom végül mennyiért adta el, de jól járt úgy hiszem mindenki a bolttal.
Egy másik Esztergomi srác most hirdet vagy hirdetett esetleg időnként hirdet, nem tudom Very Happy egy fehér 328-ast ///M matricázással nah ő indult vele TA-n. 800-ért hirdette a gépet.


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
Marco Tdi
2014.01.28. 16:51   






Lehet hagyni esetleg az elejen a gyari 323 cuccot aztan majd ha problemazik akkor cserelni?

Ebben a forumban amit linkeltel az "aynazason" kivul mire kell figyelni? Mert igazan hasznos fontos infokat nem latok... vagy csak nem tudom mire kell figyelni...?[/quote]ezt a linket kellett volna megtalálnod Kacsint www.facebook.com/koszibalintcom

mi lett a 190-es om606 pályázós autó tervével?[/quote]

Ilyenek, h kuplung+lendkerek, sper, esetleges motor-csere vagy nagyobb merteku fejlesztes az ugy is messze Stage 2, azaz eloszor nezzuk meg mit tud gyariban, aztan ha mondjuk par verseny utan erezheto lesz nagyon a hianyuk (marpedig az lesz) akkor majd lehet lepni, de nem az egetoen szukseges elso helyeken van...


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
Laleeboy
2014.01.28. 15:27   






Marco Tdi írta:
Laleeboy írta:
Marco Tdi írta:
@ HZsolt92


Kacsint


Persze vagom, csak nem akarok tomeget termelni, hogy aztan 2 oldal legyen a vegen egy hozzaszolas... Smile azert Danke.. Smile


Ok de amúgy meg nem mindíg egyértelmű kogy kinek mondod Very Happy Egyébként meg ki lehet törölni előle ami nem kell


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3905    2005.07.19. 15:10
Marco Tdi
2014.01.28. 14:05   






Laleeboy írta:
Marco Tdi írta:
@ HZsolt92

Legtobb dolgot eladtam amit beszereztem hozza mar, mert elegge hulyeseg lett volna egy olyan autot olyan tulajdonsagokkal palyara kuldeni, ezekre a dolgokra csak akkor jottem amikor komolyabban el kezdtem foglalkozni az ilyen olyan tulajdonsagokkal, nem csak loero, fektarcsa meret es hasonlo...
Sokkal, de sokkal jobb egy E36 benzines...



Kacsint
Ha valakinek a hozzászólására reagálnál akkor ott van az avatar kép alatt az "idézet" gomb ha azt megnyomod akkor megjelenik az amire válaszolsz Kacsint mit itt is a kék mezőben...


Persze vagom, csak nem akarok tomeget termelni, hogy aztan 2 oldal legyen a vegen egy hozzaszolas... Smile azert Danke.. Smile


Sopron- Mmóvár    23    2014.01.26. 18:41
Laleeboy
2014.01.28. 13:56   






Marco Tdi írta:
@ HZsolt92

Legtobb dolgot eladtam amit beszereztem hozza mar, mert elegge hulyeseg lett volna egy olyan autot olyan tulajdonsagokkal palyara kuldeni, ezekre a dolgokra csak akkor jottem amikor komolyabban el kezdtem foglalkozni az ilyen olyan tulajdonsagokkal, nem csak loero, fektarcsa meret es hasonlo...
Sokkal, de sokkal jobb egy E36 benzines...



Kacsint
Ha valakinek a hozzászólására reagálnál akkor ott van az avatar kép alatt az "idézet" gomb ha azt megnyomod akkor megjelenik az amire válaszolsz Kacsint mit itt is a kék mezőben...


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3905    2005.07.19. 15:10
HZsolt92
2014.01.28. 13:09   






Marco Tdi írta:
@ HZsolt92

Legtobb dolgot eladtam amit beszereztem hozza mar, mert elegge hulyeseg lett volna egy olyan autot olyan tulajdonsagokkal palyara kuldeni, ezekre a dolgokra csak akkor jottem amikor komolyabban el kezdtem foglalkozni az ilyen olyan tulajdonsagokkal, nem csak loero, fektarcsa meret es hasonlo...
Sokkal, de sokkal jobb egy E36 benzines...
Kacsint


   151    2013.07.14. 23:06
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 3 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - VERSENYAUTÓK

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére