POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   BMW e30 323i "L-jetronic"

ripeete
2016.10.27. 12:50   






A váltókar azért lötyög, mert a váltórudazat perselyei ki vannak szopósodva. Esetleg a "T" darabnak van játéka a kepceolótengelyhez képest.


   196    2012.02.09. 11:13
joe74bp
2016.10.26. 11:00   






mindkettő.hidegen és melegen is.hidegen rosszabb mert a startszelep nem jó.de melegen is csinálja.jaa,és még vmi:mi lehet az oka hogy nagy a holtjátéka a váltókarnak.jobbra-balra irányba tul nagyot mozog.amugy a fokozatok jok,előre-hátra irányban jol mozog.


joe

Tiszasas    6    2008.03.17. 14:57
Qenk
2016.10.22. 21:32   






Hidegen, melegen?


kÓCSmA    1190    2011.02.01. 09:27
joe74bp
2016.10.17. 13:57   






köszi a válaszokat.megoldodott a probléma.1szerre porlaszt,ugy jó.még van itt vmi.hullámzik az alapjárat,vmi vákumcső szopat.de nem találom a hibát.


joe

Tiszasas    6    2008.03.17. 14:57
Qenk
2016.09.25. 13:08   






Szabályzás körüli tartományokban nem különösebben érdekel mi is történik. Nem használom ezért nem is jártam utánna. Ha jól akarunk autózi eleve nem várjuk meg, ha viszont pörgésre kívánunk sort teni, és már csak ott va erő az régen rossz.
Sőt inkább veszít a teljesítményből mivel nem folyamatos a Le görbe.
De tövig nyomni a gázt a legegyszerűbb, olyankor meg kit érdekel milyen folyamatok zajlanak le. Adrenalin mindenképp Very Happy


Úgytudom L jet ugyan azokat a segéd alkatrészeket vezérli ki, egyedül az alapjárati szabályzást, és az előgyujtást nem tudja. De azt megoldották vákuummal.

Mellesleg az l jet jóval pörgősebb, a gázreakció összehasonlíthatatlanul jobb mit motronicnál. Nekem van mindkettő, ég és föld.
Motronic kicsit már hasonlít az M50 tohonya vezérléséhez, de csak mert az átlag felhasználásra irányult a hagsúj. Kezdetét vette a "butítás".

80 as években még azon volt a hangsúj, hogyan lehetne valami jobb. A 90 es évektől már az részesül előnyben, hogy hogyan lehet valamit jól elb@szni. Ahogy az idő telik egyre magasabb ezen kiegészítő és fődarabok száma.
Ez minden autó és gépgyártásra igaz.


kÓCSmA    1190    2011.02.01. 09:27
Cinezzd E30
2016.09.24. 20:38   






Én ugy tudom hogy ennél a jetronic nál még fuel cut se nincs mindt a motronic nál. Szoval szabájzáson nem veszi el a benzint.Van benne valami.Kis teszt video Very Happy igen is berobban a fölös benzin a kipuffba Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=xy1ohh_-lpk


Serbia Kelebia    309    2013.07.27. 20:50
Qenk
2016.09.22. 16:24   






Noo, m20 m30 de m10 is mind ketté van osztva, független ettől a motor vezérlése. Vagyis ahogy írod 3-3 henger ugyan abban az időben kap benzint, csak a gyújtás hiánya miatt nincs égés.
A pontos okát nem tudom, abba nem bonyolodnék bele, hogy áramlástanilag mit is eredményez. Szerintem semmit, a szelep olyankor zárt, talán a szívó szelepet folyamatosan hűti akkor is amikor ott épp égés, kipufogás van. Bár erre sem mernék fogadni, csak úgy eszembe jutott. Ezt egy szakavatott Hengerfejes meg tudná mondani van e köze hozzá.

De valójában inkább arra tudok gondolni, hogy akkoriban jócskán karburátor, és elvétve egy két gyártó többek között franciák, központi injektorokat használtak. Ehhez képest a már hengerenkénti injektor "újdonságnak" számított a fogyasztói felhasználásban. (Hozzátegyem már a Mercedes 300 SL, ben is ismert volt, ha autózásról beszélünk, de a 30 as években már a repülőgépekbe szerelt soros motorokban is kizárólag továbbfejlesztett hengerenkénti porlasztót, új nevén injektort használtak).

Nem volt szempont, hogy ezt hogyan oldják meg, nem volt környezetvédelmi megkötés.
Ha elektronikai szempontból tekintjük meg magának a vezérlésnek a működését, azonnal szembesülünk azzal, hogy főtengely jeladón és légmennyiség mérőn kívül semmilyen visszajelzést nem kap a vezérlés, hogy mit is csinál a motorunk. Míg egy valóban hengerenkénti befecskendezés esetén igen sok jeladóra van szükség, ahhoz hogy egy adott henger a megfelelő időpontban kapjon nyálat. Lehet, hogy kisérleteztek már akkor is ennek a megvalósításán de akkoriban nem volt túl gyors a számítógép kommunikáció, így az esetleges logikai számításokat "időbe" tellett továbbítani. Az idő pedig fontos, mert 0,1 sec. késés már helytelen égést eredményezhet. Magas fordulaton pedig ez csak fokozódik. Szerintem bravúros megoldás, egyszerű mert a vezérlésnek nem kell figyelnie, hol tart a befecskendezés. Légmennyiségből tudja az ijektálás mértékét, fordulatból pedig a bistabil váltások idejét. Az eredmény pedig nem kimagasló, talán 1-2 Literes többletfogyasztást jelent. Ez bőven elhanyagolható volt, főleg hogy pl. Trabant, Wartburg, Renault 19 vagy 2107 es Ladához képest egy 2002, e21, vagy e30, mondjuk m10 vagy m20 b20, 10 Literes fogyasztása igen elfogadható volt amellett, hogy kétszeres, esetenként háromszoros teljesítményt adott le.

Ez ma sincs másképp, egy átlag autó fogyasztása ma 4-5 Liter, ezt a magasabb rangú gyártók szintén tudják produkálni jóval nagyobb teljesítmény elérésével.


kÓCSmA    1190    2011.02.01. 09:27
ripeete
2016.09.19. 13:28   






Az hogy 3-3 fecskendez be egyszerre, az csak motronicnál van?


   196    2012.02.09. 11:13
Addorjan
2016.09.15. 08:06   






Nincs hiba, ez ilyen.


   968    2005.10.10. 15:25
joe74bp
2016.09.14. 21:08   






segitséget szeretnék kérni.miért dolgozik a 6 henger egyszerre.egyszerre spricceli a benzint mind a 6 .ennek nem külön-külön kellene dolgoznia?mi lehet a hiba?motorvezérlőt már cseréltem.


joe

Tiszasas    6    2008.03.17. 14:57
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére