POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 8 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E36   »   GBalee's E36 Coupe

GBalee
2016.05.31. 20:04   






Egyelőre ilyen. Műszaki vizsga után ül és dől. Mad








Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
Ogre84
2016.04.17. 13:07   






Nem csak a coupén. A compact kivételével minden E36 hátsó futóműve egyforma és állítható. Ez viszont tényleg korlátozott mértékű állítást enged. Az állítható lengőkar a megoldás, ha nagyobb dőlés kell.
Nekem elöl silver project állítható toronycsapágy van, ami lengyel, kb. a legolcsóbb a piacon, és eddig egy koppanás sem jött belőlük. Mondjuk nem épp hatalmas az éves futásteljesítményem. Nem egész 15000 km van eddig benne.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
GBalee
2016.04.17. 10:35   






L3HO írta:
GBalee írta:
L3HO írta:
GBalee írta:
Mégis lett idénre új felni is, hozzájutottam egy szett BBS RC302-höz 8.5x17 ET15 méretben. A kis ET miatt eléggé kint van, úgyhogy további kérdések merültek fel.

Állítható toronycsapágy vagy M3? Melyiket javasoljátok inkább?


Vagy bedöntöd és maradnak a gyári peremek, vagy kiperemezitek és akkor még egy 205-el vagy 215-el + ültetéssel el is fér.
Következő opció az alátétes megoldás, aztán az M3 toronycsapágyak fordítva berakása (96 utáni M3-é jó csak). Állítható toronycsapágynak annyi előnye van ezzel szemben, hogy pontosabban be tudod állítani vele a dőlés mértékét, ha csak pár fokra van szükséged, hogy elférjen, viszont a silány GL szem hamar elfárad benne és "csörögni" fog mindennapos utcai használat mellett.


Minimálisan hátul már most is van peremezve, viszont így is hozzáért a sárvédő a gumi oldalfalához, úgyhogy emelni kellett. Kb így néz ki, mint ezen a képen:

http://rs420.pbsrc.com/albums/pp287/carlhaakon/IMG_5874.jpg?w=480&h=480&fit=clip

Lejjebb kellene tekerni, úgyhogy szerintem elől megpróbálom az M3 csapágyat. Hátul hogy tudok egy kis kerékdőlést csinálni? Tavaly volt fényezve az ív, nem kellene megint azt bántani. Inkább kopjon a gumi Surprised


Nem vagyok benne biztos, de mintha a coupe-nal lehetne gyárilag állítani minimálisan egy csavar segítségével. Azon túl már csak az állítható lengőkar segít. Cool


Igen, én is hallottam már erről. Köszi a tippeket! Smile


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
L3HO
2016.04.17. 10:11   






GBalee írta:
L3HO írta:
GBalee írta:
Mégis lett idénre új felni is, hozzájutottam egy szett BBS RC302-höz 8.5x17 ET15 méretben. A kis ET miatt eléggé kint van, úgyhogy további kérdések merültek fel.

Állítható toronycsapágy vagy M3? Melyiket javasoljátok inkább?


Vagy bedöntöd és maradnak a gyári peremek, vagy kiperemezitek és akkor még egy 205-el vagy 215-el + ültetéssel el is fér.
Következő opció az alátétes megoldás, aztán az M3 toronycsapágyak fordítva berakása (96 utáni M3-é jó csak). Állítható toronycsapágynak annyi előnye van ezzel szemben, hogy pontosabban be tudod állítani vele a dőlés mértékét, ha csak pár fokra van szükséged, hogy elférjen, viszont a silány GL szem hamar elfárad benne és "csörögni" fog mindennapos utcai használat mellett.


Minimálisan hátul már most is van peremezve, viszont így is hozzáért a sárvédő a gumi oldalfalához, úgyhogy emelni kellett. Kb így néz ki, mint ezen a képen:

http://rs420.pbsrc.com/albums/pp287/carlhaakon/IMG_5874.jpg?w=480&h=480&fit=clip

Lejjebb kellene tekerni, úgyhogy szerintem elől megpróbálom az M3 csapágyat. Hátul hogy tudok egy kis kerékdőlést csinálni? Tavaly volt fényezve az ív, nem kellene megint azt bántani. Inkább kopjon a gumi Surprised


Nem vagyok benne biztos, de mintha a coupe-nal lehetne gyárilag állítani minimálisan egy csavar segítségével. Azon túl már csak az állítható lengőkar segít. Cool


Budapest    685    2011.05.30. 15:07
GBalee
2016.04.17. 10:07   






L3HO írta:
GBalee írta:
Mégis lett idénre új felni is, hozzájutottam egy szett BBS RC302-höz 8.5x17 ET15 méretben. A kis ET miatt eléggé kint van, úgyhogy további kérdések merültek fel.

Állítható toronycsapágy vagy M3? Melyiket javasoljátok inkább?


Vagy bedöntöd és maradnak a gyári peremek, vagy kiperemezitek és akkor még egy 205-el vagy 215-el + ültetéssel el is fér.
Következő opció az alátétes megoldás, aztán az M3 toronycsapágyak fordítva berakása (96 utáni M3-é jó csak). Állítható toronycsapágynak annyi előnye van ezzel szemben, hogy pontosabban be tudod állítani vele a dőlés mértékét, ha csak pár fokra van szükséged, hogy elférjen, viszont a silány GL szem hamar elfárad benne és "csörögni" fog mindennapos utcai használat mellett.


Minimálisan hátul már most is van peremezve, viszont így is hozzáért a sárvédő a gumi oldalfalához, úgyhogy emelni kellett. Kb így néz ki, mint ezen a képen:

http://rs420.pbsrc.com/albums/pp287/carlhaakon/IMG_5874.jpg?w=480&h=480&fit=clip

Lejjebb kellene tekerni, úgyhogy szerintem elől megpróbálom az M3 csapágyat. Hátul hogy tudok egy kis kerékdőlést csinálni? Tavaly volt fényezve az ív, nem kellene megint azt bántani. Inkább kopjon a gumi Surprised


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
L3HO
2016.04.17. 08:05   






GBalee írta:
Mégis lett idénre új felni is, hozzájutottam egy szett BBS RC302-höz 8.5x17 ET15 méretben. A kis ET miatt eléggé kint van, úgyhogy további kérdések merültek fel.

Állítható toronycsapágy vagy M3? Melyiket javasoljátok inkább?


Vagy bedöntöd és maradnak a gyári peremek, vagy kiperemezitek és akkor még egy 205-el vagy 215-el + ültetéssel el is fér.
Következő opció az alátétes megoldás, aztán az M3 toronycsapágyak fordítva berakása (96 utáni M3-é jó csak). Állítható toronycsapágynak annyi előnye van ezzel szemben, hogy pontosabban be tudod állítani vele a dőlés mértékét, ha csak pár fokra van szükséged, hogy elférjen, viszont a silány GL szem hamar elfárad benne és "csörögni" fog mindennapos utcai használat mellett.


Budapest    685    2011.05.30. 15:07
Laleeboy
2016.04.16. 21:42   






GBalee írta:
Mégis lett idénre új felni is, hozzájutottam egy szett BBS RC302-höz 8.5x17 ET15 méretben. A kis ET miatt eléggé kint van, úgyhogy további kérdések merültek fel.

Állítható toronycsapágy vagy M3? Melyiket javasoljátok inkább?


Ilyen kis ET-vel már peremezés gyanús


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3914    2005.07.19. 15:10
GBalee
2016.04.16. 20:35   






Mégis lett idénre új felni is, hozzájutottam egy szett BBS RC302-höz 8.5x17 ET15 méretben. A kis ET miatt eléggé kint van, úgyhogy további kérdések merültek fel.

Állítható toronycsapágy vagy M3? Melyiket javasoljátok inkább?


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2016.02.29. 19:21   






Idén tavaszi fejlesztés. Ezzel azt hiszem meg tudom majd oldani az előzőekben részletezett problémámat. Smile

Az első párért köszi Rolcsi85-nek, a hátsó gátlókért pedig Streetvandnak!





Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.12.07. 22:21   






Ogre84 írta:
Szerintem nem kell aggódni a nagy dőlésen, sokan direkt dönti be, köztük én is. Jót tesz alulkormányzottság ellen. Elvileg kisebb összetartást kell állítani, mint gyárilag, így a gumit sem fogja nagyon zabálni.
A felemás magasság okát nem tudom, de egy korábbi törés is lehetett. Amúgy majdnem minden E36-nak felemás a két oldala, általában a jobb hátulja szokott lejjebb lenni.


A dőlés nem is nagyon zavar, de a magasságkülönbség továbbra is bassza a csőrömet. Valahogy szeretném megoldani ezt, vannak olyan hibák amik nem zavarnak, de a műszaki hibák nem oda tartoznak. Most másik lengéscsillapító ment alá a korábbi rugókkal előlre, ugyanúgy megmaradt a különbség. Kicsit magasabb is lett, így most nem nagyon ér le sehol, ezért nem olyan feltűnő, a telet kihúzom vele így. Tavaszra felújíttatom a kiszerelt telókat, meg lehet veszek hozzá egy szett új rugót, vagy gondolkoztam valami értelmes gewindén. Meglátjuk...


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
Ogre84
2015.12.02. 11:40   






Szerintem nem kell aggódni a nagy dőlésen, sokan direkt dönti be, köztük én is. Jót tesz alulkormányzottság ellen. Elvileg kisebb összetartást kell állítani, mint gyárilag, így a gumit sem fogja nagyon zabálni.
A felemás magasság okát nem tudom, de egy korábbi törés is lehetett. Amúgy majdnem minden E36-nak felemás a két oldala, általában a jobb hátulja szokott lejjebb lenni.


Százhalombatta    2349    2010.01.11. 19:21
vasi89
2015.12.02. 09:37   






GBalee írta:
Laleeboy írta:


Elvileg gyáriba is van dőlése a keréknek és van gyári megoldás a dőlés állításra is

Ez

http://www.schmiedmann.hu/hu/07119900587/modell/osszes/termektipus/uj/cikkszam-szerinti-kereses.aspx?ppp=10





Mivel mérte ki hogy lejjebb van a jobb eleje?


Szemmel is látszik, jobban takarja a sárvédő a gumit. Tegnap este körbeméregettem a földtől a lökhárító sarkait, a küszöb elejét, hátulját, illetve a felnik tetejétől a sárvédőíveket. Jobb és bal oldal között mindenhol 5-10 mm van. Külföldi fórumokban több helyen írják, hogy ez normális, volt akinek egy coll különbség is volt. De valaki meg törött hátsó rugót írt mint ok. Ha azzal semmi gond, létezhet, hogy az egyik rugóm erősebb és az nyomja el az egészet? Rugókováccsal ha összébb nyomatom amelyik magasabb?


Nekem is ültetve van kb ennyire vagy jobban és nekem azt mondta a szerelő akit kérdeztem h sokat nem de lehet rajta állítani. Nekem is nagyon negatívban van már a dőlés elől Very Happy Nekem volt törött hátsó rugó de az elején a 2 oldal között nem volt különbség. Hátul igen de az érthető.


Mezőkövesd/Budapest    1661    2012.06.26. 00:46
GBalee
2015.12.01. 09:49   






Laleeboy írta:


Elvileg gyáriba is van dőlése a keréknek és van gyári megoldás a dőlés állításra is

Ez

http://www.schmiedmann.hu/hu/07119900587/modell/osszes/termektipus/uj/cikkszam-szerinti-kereses.aspx?ppp=10





Mivel mérte ki hogy lejjebb van a jobb eleje?


Szemmel is látszik, jobban takarja a sárvédő a gumit. Tegnap este körbeméregettem a földtől a lökhárító sarkait, a küszöb elejét, hátulját, illetve a felnik tetejétől a sárvédőíveket. Jobb és bal oldal között mindenhol 5-10 mm van. Külföldi fórumokban több helyen írják, hogy ez normális, volt akinek egy coll különbség is volt. De valaki meg törött hátsó rugót írt mint ok. Ha azzal semmi gond, létezhet, hogy az egyik rugóm erősebb és az nyomja el az egészet? Rugókováccsal ha összébb nyomatom amelyik magasabb?


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
Laleeboy
2015.11.30. 22:42   






GBalee írta:
Sziasztok!

Rég írtam ide, ugye nyár végén elkészült a fényszóróm, illetve sárgaindexesítettem kicsit. Azóta csak használtam az autót, nem volt miről írni.






Most nemrég történt viszont egy kis esemény, amivel kapcsolatban segítséget, tapasztalatot kérnék!

A munkahelyem parkolójában nem vették észre az autót és beletolattak a jobb első sárvédőbe. Sad





Szerencsére a károkozó vállalta a felelősséget és megbeszéltük, hogy megcsináltatom ő meg rendezi. A kasztnis amikor rakta rendbe, akkor kérdezte, hogy tudom-e, hogy egy centivel alacsonyabb az autóm jobb eleje, mint a bal? Szerinte lehet a beletolatás miatt, ugyanis teljesen rányomta a sárvédőt a kerékre. Mondta, hogy szerinte vigyem el egy futómű állításra is, hátha az is elment.

Na ma ez is megvolt, plusz nyáron olajcserekor javasolták, hogy párezer km és cseréljek fékbetétet, mondom akkor menjen az is. Aztán az átnézéskor kiderült, hogy szar a kézifékem is, hát eléggé fel kellett húzni valóban, mondom akkor csinálják azt is.

És akkor a konklúzió.

Kifizettem 70 ezret (tudom, akinek van pénze majomra...), a fékem remélem tuti mostmár, de a jobb oldala ugyanúgy alacsonyabb, és szerintem jobban is dől az a kerék. Egyébként azt mondta a srác, mindkét kerék dőlése határértéken kívüli, de azt nem lehet állítani ezen a futóművön, az ültetés miatt van. Egyébként ez zavar kevésbé, ami jobban, az a magasságbeli különbség. Lehet, hogy eddig is ilyen volt? Olvastam korábban, hogy másnál is volt ilyen, de nem tudom mi lehet az igazság. Hiba ez? Vagy direkt ilyen? Lehet/Kell korrigálni? Mi a francot csináljak, tanácstalan vagyok. Sad


Elvileg gyáriba is van dőlése a keréknek és van gyári megoldás a dőlés állításra is

Ez

http://www.schmiedmann.hu/hu/07119900587/modell/osszes/termektipus/uj/cikkszam-szerinti-kereses.aspx?ppp=10





Mivel mérte ki hogy lejjebb van a jobb eleje?


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3914    2005.07.19. 15:10
GBalee
2015.11.30. 18:26   






Sziasztok!

Rég írtam ide, ugye nyár végén elkészült a fényszóróm, illetve sárgaindexesítettem kicsit. Azóta csak használtam az autót, nem volt miről írni.






Most nemrég történt viszont egy kis esemény, amivel kapcsolatban segítséget, tapasztalatot kérnék!

A munkahelyem parkolójában nem vették észre az autót és beletolattak a jobb első sárvédőbe. Sad





Szerencsére a károkozó vállalta a felelősséget és megbeszéltük, hogy megcsináltatom ő meg rendezi. A kasztnis amikor rakta rendbe, akkor kérdezte, hogy tudom-e, hogy egy centivel alacsonyabb az autóm jobb eleje, mint a bal? Szerinte lehet a beletolatás miatt, ugyanis teljesen rányomta a sárvédőt a kerékre. Mondta, hogy szerinte vigyem el egy futómű állításra is, hátha az is elment.

Na ma ez is megvolt, plusz nyáron olajcserekor javasolták, hogy párezer km és cseréljek fékbetétet, mondom akkor menjen az is. Aztán az átnézéskor kiderült, hogy szar a kézifékem is, hát eléggé fel kellett húzni valóban, mondom akkor csinálják azt is.

És akkor a konklúzió.

Kifizettem 70 ezret (tudom, akinek van pénze majomra...), a fékem remélem tuti mostmár, de a jobb oldala ugyanúgy alacsonyabb, és szerintem jobban is dől az a kerék. Egyébként azt mondta a srác, mindkét kerék dőlése határértéken kívüli, de azt nem lehet állítani ezen a futóművön, az ültetés miatt van. Egyébként ez zavar kevésbé, ami jobban, az a magasságbeli különbség. Lehet, hogy eddig is ilyen volt? Olvastam korábban, hogy másnál is volt ilyen, de nem tudom mi lehet az igazság. Hiba ez? Vagy direkt ilyen? Lehet/Kell korrigálni? Mi a francot csináljak, tanácstalan vagyok. Sad


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.08.17. 20:18   






Elkészült a projektoros fényszóró.





Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.08.13. 16:50   






Tyetyi írta:
Vegyél rá egy másikat, ne is gondolkozz. A fényezőnek is kevesebb vele a munkája és a végeredménytől sem kell félni.


Megvettem, ma viszem is ki hozzá. Bontott lett végül, sikerült találni egy rozsdamentest és még világítás is van benne. Ha ennek a bekötésével kapcsolatban valaki tud írni pár mondatot, mit hová, megköszönném Smile


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
Tyetyi
2015.08.12. 18:54   






Vegyél rá egy másikat, ne is gondolkozz. A fényezőnek is kevesebb vele a munkája és a végeredménytől sem kell félni.


Békéscsaba    4994    2005.12.14. 12:46
GBalee
2015.08.10. 18:40   






Laleeboy írta:
GBalee írta:
Úgy néz ki a motorháztető fóliátlanítása nem megy olyan egyszerűen, mint képzeltem. Sad
Kiderült, hogy kurvasok gitt volt már alatta és most szétrepedt az egész. Valószínű ugyanilyen volt akkor is amikor rárakták a fóliát.
Most a fényező srác lecsiszolta ameddig tudta, lefényezte, de újra reped. Sad

Mit javasoltok, bontottat vagy utángyártott újat érdemesebb venni?

Illetve más. Mennyit ér kb. egy kopott bőr tangakormány?



Szerintem egy jó állapotú bontott mert az biztos hogy jól fog állni

A tanga ha bőrözni kell akkor úgy 5-8 között ( attól függ van e átvezető és a légzsák jó állapotú e)


Köszi!

Én is bontottban gondolkozok, csak attól félek nehogy ha most jónak is néz ki, fél év múlva előjöjjön rajta valami. Vagy ha normálisan csinálja a fényező akkor nem kell féljek?

A kormányhoz megvan minden és jó állapotú is, ami a sajátomból kijött azt adnám el. vettem egy hibátlan, nemrég újrabőrözöttet.


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
Laleeboy
2015.08.10. 15:34   






GBalee írta:
Úgy néz ki a motorháztető fóliátlanítása nem megy olyan egyszerűen, mint képzeltem. Sad
Kiderült, hogy kurvasok gitt volt már alatta és most szétrepedt az egész. Valószínű ugyanilyen volt akkor is amikor rárakták a fóliát.
Most a fényező srác lecsiszolta ameddig tudta, lefényezte, de újra reped. Sad

Mit javasoltok, bontottat vagy utángyártott újat érdemesebb venni?

Illetve más. Mennyit ér kb. egy kopott bőr tangakormány?



Szerintem egy jó állapotú bontott mert az biztos hogy jól fog állni

A tanga ha bőrözni kell akkor úgy 5-8 között ( attól függ van e átvezető és a légzsák jó állapotú e)


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3914    2005.07.19. 15:10
GBalee
2015.08.09. 21:21   






Úgy néz ki a motorháztető fóliátlanítása nem megy olyan egyszerűen, mint képzeltem. Sad
Kiderült, hogy kurvasok gitt volt már alatta és most szétrepedt az egész. Valószínű ugyanilyen volt akkor is amikor rárakták a fóliát.
Most a fényező srác lecsiszolta ameddig tudta, lefényezte, de újra reped. Sad

Mit javasoltok, bontottat vagy utángyártott újat érdemesebb venni?

Illetve más. Mennyit ér kb. egy kopott bőr tangakormány?


Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.07.30. 20:37   






GBalee írta:
közben meg is találtam a megoldást.





Mivel nem találtam ilyen takarót (illetve de, angliából valami facebook oldalon) úgy döntöttem készül egy egyedi. Szemcsis





Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.06.18. 19:17   






Kész Smile





Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.06.06. 13:40   






Múlik a rozsda, mert Rust is a crime! Very Happy
Karbonfólia letépve (félig-meddig), sárvédőív lecserélve, itt-ott megcsiszolva. Azért van még lesz munka vele, de alakul. Cool





















Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
GBalee
2015.05.21. 20:50   






közben meg is találtam a megoldást.





Debrecen    197    2013.03.09. 16:27
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 8 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E36

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére