POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   E39 M5 S38 turbo avagy veszettkutya újratöltve!!!!!!

dawwe
2016.04.03. 22:17   






Igen jol tudjak Very Happy . Egyik haveromnak ennek a ceg tuningezte meg az ö Seat Leon 1.8T (180 LE, 4WD es 6 sebeseges 2001-es). Csak nagyon dragan dolgoztak (ugy tudom több mint 20000€ fizetet a motor-ert). A vegeredmeny olyan 500 LE lett a motorba (400 kerul a kerekeken). Egyszer meghajtottam kocsijat, ellet vesszelyes volt, 260-ba ugy felugrott mint semmi, öszinten feltem mellete ulni amikor ö hajtott, pedig nagy StopTech fekek meg Bilstein PS16 van rajta stb...Mas volt vezetni magam Very Happy . Akar hogy, az rohat ceg benan allitot be a motort (nagyon erös "turbo-lag" volt), meg tulsagosan nagy turbot tettek olyan kicsi motor-ra AG's szerint. Ök jobban betuningeztek a motort fekpadon (8 oraig dolgoztak rajta...) es most azert korabban jön a nyomas (3500 kerul, elöbb 4500, es a motor egesz 8000 kipörög), es igy felmertek 400-LE a kerekeken. Csak a tulajdonos peches volt mert egy "versenyen" hirtelen rosszult kezdet menni a motor es kiderult hogy ketö gyertyanak a porcelan resze letört...Uj gyertak es meg mindig semmi javulas. De szerintem csak nem görbult el szelep vagy ilyesmi, meg nem tudjok mert amiota ez törtent (lassan 2 eve) a tulajdonosnak elment a kedve...En meg csak arra varok hogy olcson adja el nekem es akkor egy tuninges ismerösel (aki egy piros 900LE M5 E34 "versenyzett" egy par evel ezelött egy m5board.com tuning talalkozon) megkernem hogy rendbe rakja Very Happy. Az elöny a Seat-al hogy nalunk meg igy 500 LE motoral is at tudd csuszni a muszaki vizsgan, igaz nem szabadna, es persze latszik es a motorhazba hogy mas cucc van mindenhol, de mivel gyarilag turbos motor sokkal nagyobb az esely hogy at csusz mint ha egy BMW turbositasz amelynek gyartol turbo-nelkuli motor van...Na most eleg volt az Off-Topic, bocsi eredeti iro Very Happy


   7    2005.10.06. 13:06
Zsaat
2016.04.03. 19:51   






dawwe írta:
Klassz projekt! Csak eleg "draga" motor turbozni egy S38B38-at. En nem vagyok turbo-profi, de ahogy olvastam ott ahol tudnak "1000 LE BMW-turbokat epiteni" Pure-Performance Factory az az hogy 600 LE felett joforman "kötelezö" az "pyramidgyuru" a hengerfej-blokk között, azon a weboldalon sok nagyon ugyes es tudos turboepitö van, tuti lehet jo tippeket kapni?

Sokkan inkabb az M50 motoron epitenek mert olcso es megbizhato, de allitolag az S50B32 nagyon jol valaszol turbozasra, de akkor megint nagyon draga lesz. Alul egy kis film egy E30 M50B28-al olyan 800-LE, eleg jol ugrik Very Happy

Nisse Järnet

Igen , évek óta követem a csatornáját Kacsint


Cegléd    553    2005.06.30. 00:46
dawwe
2016.04.03. 18:24   






Klassz projekt! Csak eleg "draga" motor turbozni egy S38B38-at. En nem vagyok turbo-profi, de ahogy olvastam ott ahol tudnak "1000 LE BMW-turbokat epiteni" Pure-Performance Factory az az hogy 600 LE felett joforman "kötelezö" az "pyramidgyuru" a hengerfej-blokk között, azon a weboldalon sok nagyon ugyes es tudos turboepitö van, tuti lehet jo tippeket kapni?

Sokkan inkabb az M50 motoron epitenek mert olcso es megbizhato, de allitolag az S50B32 nagyon jol valaszol turbozasra, de akkor megint nagyon draga lesz. Alul egy kis film egy E30 M50B28-al olyan 800-LE, eleg jol ugrik Very Happy

Nisse Järnet


   7    2005.10.06. 13:06
csabix
2015.12.21. 23:22   






Azt hiszem hozzánk egy picit előbb jött a Jézuska.
Beindítottuk az M-öcsit. Nagy baj nincs. Büdös is meg meleg is,
de egyenlőre csak ennyit vártunk tőle.
Mindenkinek boldog karácsonyt kívánok!!!




Budapest    122    2006.10.23. 22:53
Cinezzd E30
2015.12.19. 16:42   






Jolessz ez Kacsint
Képen m30b35 turbo 1140lo és 1300nm


https://www.youtube.com/watch?v=NUJLdeXlM5A



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.12.27. 01:00 (1).

   309    2013.07.27. 20:50
csabix
2015.12.15. 22:05   






Mindent mèrek, szàmolok. Semmit nem bìzok a vèletlenre.
Ha lehet hinni a fizikànak ès a mateknak akkor ennek működni
kellene.Bàr benne van a emberi mulasztàs elnèzès lehetősège.
A vàrtnàl sokkal időigènyesebb a projekt pedig mi se gondoltuk,
hogy összedobjuk kèt hèt alatt. Megdolgoztat rendesen.
Szeretnèm ha jèzuskàra màr büdös lenne ès meleg. Surprised


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
spongebob
2015.12.15. 12:43   






csabix írta:
Hengerfej témakör:
Talán ez a projekt eddigi legfájóbb része számomra, bár ki tudja mit tartogat még a jövő.
Rengeteget sz??tam vele. Számomra ismeretlen munkát vállaltam be bizonyos tekintetben.Kicsit tartok tőle hogy fog vizsgázni
de végül is, innen már tök mindegy mi romlik el rajta úgy is az én seggemet rúgják szét miatta.Csak idő kérdése.
Amiből építkezünk:
49 db schrick szelep(mert nekünk sincs mindig szerencsénk és hibázni is szoktunk)
1 garnitúra szeleprugó
24db felső rugótányér
2db sport vezérműtengely
12db szelep vezető
Az összeállítás nehézsége abban rejlik, hogy a szelepeket nyersen kaptuk. Nekünk kellett készremunkálni.
Fazonírozi, szelepékek hornyait kimunkálni, tányérátmérőt beállítani....
A fejet nem portoltuk csak kitisztítottuk a járatokat. Az égésterek felületét megigazítottuk.
Természetesen eltüntettük a padolás következményét. Síkolás. Minden ami illik ilyen esetben.
Képeket teszek fel ha van rá igény.(Macera ez a feltöltögetés)
Hírdetés!!!!!
Ha valakit érdekel egy garnitúra schrick szelep s38 s14 motorhoz apró hibával sporttársi áron jelezze.
Részletek privátban.


Szia!
Első körben nekem is Schrick szelepek és tengelyek voltak a mocimban,sajnos banális apróságon múlott de sikerült szó szerint felrobbantani a motoromat.
Ilyen mértékű belenyúlás és átalakítás esetén mindenképpen ellenőrizzétek a szelepek benyitási mélységét és idejét,gyurmázzátok vagy mérjetek.
Nekem ez először kimaradt,és végzetes hiba volt,mivel szentül meg voltam győződve,hogy mindenki elfér és jó lesz,hiszen előtte már volt egy hasonló felállás....Tévedtem!
Pusztán jó tanács a részemről,lehet már túl is vagytok ezen,de sajnálnám ha ezen múlna esetleg,hogy ezt nem írom le...
Sok sikert nektek,üdv S. Smile


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
csabix
2015.12.14. 23:51   






Hengerfej témakör:
Talán ez a projekt eddigi legfájóbb része számomra, bár ki tudja mit tartogat még a jövő.
Rengeteget sz??tam vele. Számomra ismeretlen munkát vállaltam be bizonyos tekintetben.Kicsit tartok tőle hogy fog vizsgázni
de végül is, innen már tök mindegy mi romlik el rajta úgy is az én seggemet rúgják szét miatta.Csak idő kérdése.
Amiből építkezünk:
49 db schrick szelep(mert nekünk sincs mindig szerencsénk és hibázni is szoktunk)
1 garnitúra szeleprugó
24db felső rugótányér
2db sport vezérműtengely
12db szelep vezető
Az összeállítás nehézsége abban rejlik, hogy a szelepeket nyersen kaptuk. Nekünk kellett készremunkálni.
Fazonírozi, szelepékek hornyait kimunkálni, tányérátmérőt beállítani....
A fejet nem portoltuk csak kitisztítottuk a járatokat. Az égésterek felületét megigazítottuk.
Természetesen eltüntettük a padolás következményét. Síkolás. Minden ami illik ilyen esetben.
Képeket teszek fel ha van rá igény.(Macera ez a feltöltögetés)
Hírdetés!!!!!
Ha valakit érdekel egy garnitúra schrick szelep s38 s14 motorhoz apró hibával sporttársi áron jelezze.
Részletek privátban.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.12.12. 01:39   






Tüsszögő vaddisznó írta:
csabix írta:
Az elvárásod több mint reális. Azt én is érzem, hogy egy padolás
nem nevezhetö élettartamnak, de hát ez így alakult. Az 5% teljesítménykülömbség semmi. Nem említésre méltó. Érdekelne pár infó már ha publikus. A te motorod s38 vagy m30 aljával fut? Mekkora a furat, löket? Mekkora a sürítési viszony? Ezt köböltétek vagy hittetek a gyártó által megadott értéknek? Mekkora befecsekkel használod? Bocs, hogy így bombázlak de nem szeretnék visszafelé fejleszteni.



-az alja M106, azaz a 3.5-ös E23-as 745i
-furat: 93,5, löket a gyári
-a dugattyúk eredetileg 8.5:1-hez lettek rendelve, de a tényleges sürítés ennél valamivel kevesebb
-1.000-es injektorok


Köszönöm az öszinte választ! Igy van értelme beszélgetni!
Ne parázz nekünk is elfogytak a befecsek! Kacsint


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.12.10. 23:23   






Dolgozzunk tovább! Össze kell állítani egy új motort. Az alkatrészek beszerzése nem egyszerű ehhez a motorhoz.
Rengeteg utánajárást igényel. A következő alkatrészekre volt szükség: főtengely, hajtókarok, dugattyúk, csapágysor,
olajpumpa tengely része, tömítések, szimeringek. Ebből a főtengely a legproblémásabb darab. Rengeteget nyomoztunk alapméretes
főtengely után, de sehol se találtunk használhatót. Utolsó mentsvárként rákérdeztünk márkakereskedésbe, hogy rendelhető-e még az
alkatrész. Mondták, hogy semmi probléma, 2 db alapméretes még létezik a Németországi központi raktárban, rendelhető a cikkszám.
Rábólintott X-man is, megrendeltük. Természetesen azért nem ment minden egyszerűen. Megjött a főtengely, mentem átvenni,
kibontjuk, nincsenek hozzá csapágyak, pedig a cikkszám szerint járna. Vissza csomagol, vissza küld. Kikértük a másikat. Megint
vártunk egy csomót. Megjött, ez már korrekt, szép is, jó is. Vittem is egyből centiroztatni Taz kollégához. Összeszedtük a
többi apróságot is az aljához. Elvittük a blokkot gépműhelybe furatni, és hogy kimunkálják a fejtömítés helyét. Természetesen
a blokksík is lemunkálva. Utána egy alapos legozás az alkatrészekkel. Mindent darabonként átnéz, összepróbál, esetleg átalakít.
Nagyon fontos része ez az építésnek, nem szabad rá sajnálni az időt. Rengeteg gyári hibás alkatrész bukik meg ilyenkor.
Összefűztük, álomszépen forog!


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
Tüsszögő vaddisznó
2015.12.09. 10:21   






csabix írta:
Az elvárásod több mint reális. Azt én is érzem, hogy egy padolás
nem nevezhetö élettartamnak, de hát ez így alakult. Az 5% teljesítménykülömbség semmi. Nem említésre méltó. Érdekelne pár infó már ha publikus. A te motorod s38 vagy m30 aljával fut? Mekkora a furat, löket? Mekkora a sürítési viszony? Ezt köböltétek vagy hittetek a gyártó által megadott értéknek? Mekkora befecsekkel használod? Bocs, hogy így bombázlak de nem szeretnék visszafelé fejleszteni.



-az alja M106, azaz a 3.5-ös E23-as 745i
-furat: 93,5, löket a gyári
-a dugattyúk eredetileg 8.5:1-hez lettek rendelve, de a tényleges sürítés ennél valamivel kevesebb
-1.000-es injektorok



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.12.11. 13:41 (1).

   242    2009.05.10. 11:45
csabix
2015.12.08. 23:11   






Az elvárásod több mint reális. Azt én is érzem, hogy egy padolás
nem nevezhetö élettartamnak, de hát ez így alakult. Az 5% teljesítménykülömbség semmi. Nem említésre méltó. Érdekelne pár infó már ha publikus. A te motorod s38 vagy m30 aljával fut? Mekkora a furat, löket? Mekkora a sürítési viszony? Ezt köböltétek vagy hittetek a gyártó által megadott értéknek? Mekkora befecsekkel használod? Bocs, hogy így bombázlak de nem szeretnék visszafelé fejleszteni.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
Tüsszögő vaddisznó
2015.12.08. 18:15   






csabix írta:
kulin-papa írta:
Abban az esetben ha nem csak 10 percig akarjuk hogy működjön akkor 4 számjegyű power ebből a motorból nem egyszerűen jön ki. 10 perces üzemidőre persze relatív könnyen megy. Mindenesetre mindent bele.


Mi a normativa egy 1000hp s38 üzemidej&egrave;re?? F&egrave;lre ne &egrave;rts nem
kötekedni akarok csak ritk&agrave;n van alkalmam a t&egrave;m&agrave;hoz &egrave;rtö szakemberrel besz&egrave;lgetni.


Ismereteim szerint kb. egy idény, azaz évente egyszer szétszed-összerak.
Az enyémet kb. 10 k km után szedtük szét az ismert okok miatt. A csapágyak hibátlanok voltak, a gyűrükön, a semmi és minimális közötti kopással. A hengerfalon nem volt mérhető semmilyen kopás. Kb. sz első 3.5k-t bejáratással töltöttük, a többi padlógáz/padlófék felállással lett belenyomva. Igaz az enyém csak kb. 750 ps volt.
Szóval, én minimum elvárnék egy év normatívát, ha ez volt a kérdés.


   242    2009.05.10. 11:45
lezsi
2015.12.08. 00:59   






csabix írta:
Valahol ott hagytuk abba, hogy elvérzett a projekt. Szétszedtük természetesen X-Men jelenlétében.
Nem a bizalom hiánya miatt jelezte, hogy ott szeretne lenni hanem mert Őt is érdekelte mi is történt.
Sokan nem nézik ki belőle de van fogalma róla, hogy mi miért történik egy motorban. Határozottan nem
örült mikor kiderült, hogy az s38 m30 dugóval és hajtókarral volt összerakva. Jó, hogy JE dugok meg H-profilos
hajtókarok de ebbe akkor se ez való még ha műkködik is. Ha már replika legyenek benne belevaló alkatrészek,
úgy van értéke. Meg hát az se közömbös, hogy 3.4 vagy 3.6 liter a motor. Mondta, hogy ez így nem maradhat rendes s38-at
szeretne. Meg tulajdonképpen ha már szét van szedve építhetnénk belőle valami igazán fa??át is. Kérdeztem, hogy mire
gondolsz. Azt mondta legyen négy számjegyű a teljesítménye. Mad


Talán elfogult vagyok az M30 előnyös oldalait illetően, ami leginkább a motor alja.
Viszont ha ilyen magasan van a léc, én lehet, hogy inkább maradnék egy ilyen biztonságosabb, kisebb löketnél és furatnál. -Feltételezve, hogy a gyárinál jóval magasabb fordulattartományra kell lőni. Már a gyári B38-nál is létező betegség az összerepedt blokk. "Fejben az erő", -de az aljának meg ki kell bírni. Cool

A replika dolgot nem értem


   3215    2005.06.08. 14:21
csabix
2015.12.07. 23:19   






Egy kis esti moziajánló már ha valaki nem sajnálja rá az időt.
Kapcsolódik a teljesítmény tartósság témakörhöz!Mellesleg szerintem
alapmű. Cool
http://www.youtube.com/watch?v=xbB1qwhKaaE&feature=feedu

http://www.youtube.com/watch?v=gqfVAGOaGEc&feature=related


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.12.07. 15:04   






kulin-papa írta:
Abban az esetben ha nem csak 10 percig akarjuk hogy működjön akkor 4 számjegyű power ebből a motorból nem egyszerűen jön ki. 10 perces üzemidőre persze relatív könnyen megy. Mindenesetre mindent bele.


Mi a normativa egy 1000hp s38 üzemidejère?? Fèlre ne èrts, nem
kötekedni akarok, csak ritkàn van alkalmam a tèmàhoz èrtő szakemberrel beszèlgetni.



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.12.10. 23:34 (1).

Budapest    122    2006.10.23. 22:53
kulin-papa
2015.12.06. 22:15   






Abban az esetben ha nem csak 10 percig akarjuk hogy működjön akkor 4 számjegyű power ebből a motorból nem egyszerűen jön ki. 10 perces üzemidőre persze relatív könnyen megy. Mindenesetre mindent bele.


   60    2011.09.21. 22:18
csabix
2015.12.06. 01:36   






Valahol ott hagytuk abba, hogy elvérzett a projekt. Szétszedtük természetesen X-Men jelenlétében.
Nem a bizalom hiánya miatt jelezte, hogy ott szeretne lenni, hanem mert Őt is érdekelte mi is történt.
Sokan nem nézik ki belőle, de van fogalma róla, hogy mi miért történik egy motorban. Határozottan nem
örült mikor kiderült, hogy az s38 m30 dugóval és hajtókarral volt összerakva. Jó, hogy JE dugok meg H-profilos
hajtókarok, de ebbe akkor se ez való még ha működik is. Ha már replika, legyenek benne belevaló alkatrészek,
úgy van értéke. Meg hát az se közömbös, hogy 3.4 vagy 3.6 liter a motor. Mondta, hogy ez így nem maradhat, rendes s38-at
szeretne. Meg tulajdonképpen ha már szét van szedve, építhetnénk belőle valami igazán fa??át is. Kérdeztem, hogy mire
gondolsz. Azt mondta legyen négy számjegyű a teljesítménye. Mad



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2015.12.10. 23:31 (2).

Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.12.05. 23:43   






lezsi írta:
Hexer írta:
ha ez hutes problema akkor en vagyok a romai papa...

Very Happy
- Végülis, biztos nem volt ott hideg, mikor megolvadt!


Azt hiszem ez elég alaposan alátámasztható érvelés. Én legalább is
nem tudok belekötni. Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
lezsi
2015.12.04. 13:28   






Hexer írta:
ha ez hutes problema akkor en vagyok a romai papa...

Very Happy
- Végülis, biztos nem volt ott hideg, mikor megolvadt!


   3215    2005.06.08. 14:21
Turboá
2015.12.02. 12:25   






Nagyon jól leírod, hozzátok a forgatókönyvet. Kacsint


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
csabix
2015.12.01. 02:16   






Hexer írta:
ha ez hutes problema akkor en vagyok a romai papa...
csabix írta:
kulin-papa írta:
Mégis, mi volt a probléma? Hűtés? Olajzás?


Hűtés. Nem szeretnék mindent részletesen leírni. Legyen elég annyi, hogy volt itt hasonló projekt hasonló teljesítmény szinten, hasonló végkifejlettel. Azt hiszem te is ismered. Very Happy
Ez lett a vége:













Elnézést ha félreérthető voltam. Surprised


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
csabix
2015.12.01. 01:27   






Tüsszögő vaddisznó írta:
csabix írta:
kulin-papa írta:
Mégis, mi volt a probléma? Hűtés? Olajzás?


Hűtés. Nem szeretnék mindent részletesen leírni. Legyen elég annyi, hogy volt itt hasonló projekt hasonló teljesítmény szinten, hasonló végkifejlettel. Azt hiszem te is ismered. Very Happy
Ez lett a vége:













Ez az MLS tömítés ennyit bír. Anno megmondta a svéd, hogy az MLS/ARP konfiggal kb. 750 ló a határ. Az enyém is akörül pukkant szét, meg ahogy látom a Tiétek is. Lehet még egy próbakört futni az ATHENA-val, de a biztos megoldást a tűzkarikák jelentik. Domynak is az van és vígan bírja a 900+ lovakat.


Nem szerettük volna egyből szétszedni a motort.
Bennünk volt a kisördög hátha sikerül.Ha kibírt volna csak egy 800 lovas
padolást meg egy szezont kb 650 lovas felállásban akkor mindenki örülne.
Elsősorban azért mértük, hogy lássuk az egyedileg gyártott komponensek miként
viselkednek és hogy ellenőrizzük magunkat. Hasznos támpont a további fejlesztésekhez.
Nagyon sokat tanultunk belőle. Az iskola ezen osztályát is becsülettel végigjártuk.
Megtanultuk a leckét.




Na de ne szaladjunk ennyire előre.


Budapest    122    2006.10.23. 22:53
Tüsszögő vaddisznó
2015.11.30. 15:29   






csabix írta:
kulin-papa írta:
Mégis, mi volt a probléma? Hűtés? Olajzás?


Hűtés. Nem szeretnék mindent részletesen leírni. Legyen elég annyi, hogy volt itt hasonló projekt hasonló teljesítmény szinten, hasonló végkifejlettel. Azt hiszem te is ismered. Very Happy
Ez lett a vége:













Ez az MLS tömítés ennyit bír. Anno megmondta a svéd, hogy az MLS/ARP konfiggal kb. 750 ló a határ. Az enyém is akörül pukkant szét, meg ahogy látom a Tiétek is. Lehet még egy próbakört futni az ATHENA-val, de a biztos megoldást a tűzkarikák jelentik. Domynak is az van és vígan bírja a 900+ lovakat.


   242    2009.05.10. 11:45
Hexer
2015.11.30. 15:16   






ha ez hutes problema akkor en vagyok a romai papa...
csabix írta:
kulin-papa írta:
Mégis, mi volt a probléma? Hűtés? Olajzás?


Hűtés. Nem szeretnék mindent részletesen leírni. Legyen elég annyi, hogy volt itt hasonló projekt hasonló teljesítmény szinten, hasonló végkifejlettel. Azt hiszem te is ismered. Very Happy
Ez lett a vége:













   1080    2007.03.10. 17:40
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére