POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 7 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek  »   E36 328i SMG Turbo

fmi03
2015.12.26. 01:08   






a motor belseje gyari maradt-e es milyen nyomason mukodik a turbo?
kb menyi lo?


Szekelyfold    5    2011.11.24. 21:15
KTM525
2015.10.26. 02:06   






Kipufogó...

Amikor még csak fejben kezdtünk el ötletelni, hogy milyen legyen, akkor volt egy kezdeményezés az egyetemen, hogy beszereznek egy direkt belsőégésű motorokra tervezett áramlástani szimulációs szoftvert amivel akár az egész töltetcsere folyamatot lehetne szimulálni. Sajnos ez még azóta sincs meg így a modellezésnél megállt a dolog, bár nincs elfelejtve.



Így egyelőre győzött a lustaság és csak a gyári leömlőt alakítottuk át, persze a turbó twin scroll rendszerét kihasználva Mad









A minél kevesebb kanyar és jobb áramlás reményében a csiga előre fentre került.... Surprised



A turbótól elmenő résszel amint lehetett felbővültünk 88.9 mm-re és utána szét 2x 70mm-re, igaz egyelőre még csak a gyári rendszerrel folytatva a türelmetlenség miatt Sad Very Happy












































Ugyanitt eladó hatleömlő!




Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
KTM525
2015.10.08. 00:40   






CSLs Garage írta:
kiinacp írta:
SID írta:
KTM525 írta:

Ha van rá igény, feltehetek pár képet az építésről Smile


Még jó Smile


Engem is érdekel minden apróság!


engem is Kacsint

Rendben köszi majd feldobálok párat...addig is itt egy kis videó az első indítás élményeiről Mad

https://www.facebook.com/konrad.komjati/videos/vb.100000878102877/811023908936872/?type=3&theater


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
CSLs Garage
2015.09.05. 10:35   






kiinacp írta:
SID írta:
KTM525 írta:

Ha van rá igény, feltehetek pár képet az építésről Smile


Még jó Smile


Engem is érdekel minden apróság!


engem is Kacsint


   271    2011.02.25. 14:37
kiinacp
2015.09.04. 21:09   






SID írta:
KTM525 írta:

Ha van rá igény, feltehetek pár képet az építésről Smile


Még jó Smile


Engem is érdekel minden apróság!


Tolna megye    524    2012.09.25. 20:39
SID
2015.09.03. 09:09   






KTM525 írta:

Ha van rá igény, feltehetek pár képet az építésről Smile


Még jó Smile


   2623    2011.08.29. 13:58
KTM525
2015.09.03. 01:20   






Szia, igazából már tavaly télen nem bírtunk tovább várni és elkezdtük a turbósítást Very Happy
De sajnos csak a gyári motort....ezért is nem akartam még ide feltenni amíg nem tökéletes számomra.
Jelenleg ilyen szinten tart az autó: https://www.youtube.com/watch?v=M5yHOpkhIvc
Azóta viszont műhely hiányában nem tudtunk haladni semmit....de remélem tavasztól tudjuk tovább folytatni.

Ha van rá igény, feltehetek pár képet az építésről Smile


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
henki
2015.08.10. 10:10   






Szia!

Van újabb fejlemény? Engem is érdekel a történet.

Köszöntem.

Üdv


Orosháza    24    2013.01.30. 20:30
KTM525
2014.09.17. 01:15   






Vasutas írta:
KTM525 írta:
Vasutas írta:
KTM525 írta:
Újabb előrelépések történtek. Taz garázsnál bekerült a Vems Mad
2 ok miatt került bele még most a szívó motorhoz.
Az egyik, hogy szeretném nagyjából megérteni, kitanulni a Vems programozását és ezt inkább ezen a szétkopott viszonylag keveset érő motoron teszem.
A másik pedig a sebességi fokozatok kijelzése az androidos app-al .
Szerencsére a legfrissebb Vems Displayen már lehet az órákat szerkeszteni, színezni, kalibrálni, így mikrovezérlővel analóg bemenetre ki tudtam vezérelni a sebességi fokozatot (R-6ig) és a rendszer hidraulika nyomását is.

https://www.youtube.com/watch?v=XwiGszs75nc




Ő pedig mehet a levesbe... Smile


Szia! Le a kalappal ismét, tetszetős! Kacsint Nagyságrendekkel jobb mint az elődje. Smile
A rákötés nagyon bonyolult? Ez a nyomásmérő funkció is benne van alapból? Confused

Köszi Smile
Ugye az SMG váltóban van gyárilag egy nyomásmérő szenzor. Egy mikrovezérlővel ennek a bemenő jelével és a mért nyomással arányosan adtam ki 0-5V feszültséget PWM-mel. Ezt még Vemstune-ban át kellett kalibrálni jelen esetben 0-100 bar közé + megszerkeszteni az órát, és tulajdonképpen ennyi.
Így elsőre azért nem volt olyan könnyű megoldani mint leírni, de azért megoldható Smile

Nagy figura vagy, ügyes! Kacsint
Hogy tetszik a VEMS? Nekem is szívómotoron volt, nekem nagyon bejött... A gyári fogyasztásmérőt sajnáltam hogy nem működött, ennyi negatívuma volt nálam.

Még csak ismerkedek vele, de okos kis szerkezet....tetszik.
Ezt a tabletes alkalmazást is sokkal jobbnak látom mint a fizikai órákat vagy LCD-t....tudsz méretezni, rendezni, lapozni, logot ment, GPS-t használ. Fogyasztást is mér külön időre és km-re vonatkoztatva is.
Szóval eddig semmi negatív Kacsint


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
Vasutas
2014.09.14. 07:22   






KTM525 írta:
Vasutas írta:
KTM525 írta:
Újabb előrelépések történtek. Taz garázsnál bekerült a Vems Mad
2 ok miatt került bele még most a szívó motorhoz.
Az egyik, hogy szeretném nagyjából megérteni, kitanulni a Vems programozását és ezt inkább ezen a szétkopott viszonylag keveset érő motoron teszem.
A másik pedig a sebességi fokozatok kijelzése az androidos app-al .
Szerencsére a legfrissebb Vems Displayen már lehet az órákat szerkeszteni, színezni, kalibrálni, így mikrovezérlővel analóg bemenetre ki tudtam vezérelni a sebességi fokozatot (R-6ig) és a rendszer hidraulika nyomását is.

https://www.youtube.com/watch?v=XwiGszs75nc




Ő pedig mehet a levesbe... Smile


Szia! Le a kalappal ismét, tetszetős! Kacsint Nagyságrendekkel jobb mint az elődje. Smile
A rákötés nagyon bonyolult? Ez a nyomásmérő funkció is benne van alapból? Confused

Köszi Smile
Ugye az SMG váltóban van gyárilag egy nyomásmérő szenzor. Egy mikrovezérlővel ennek a bemenő jelével és a mért nyomással arányosan adtam ki 0-5V feszültséget PWM-mel. Ezt még Vemstune-ban át kellett kalibrálni jelen esetben 0-100 bar közé + megszerkeszteni az órát, és tulajdonképpen ennyi.
Így elsőre azért nem volt olyan könnyű megoldani mint leírni, de azért megoldható Smile

Nagy figura vagy, ügyes! Kacsint
Hogy tetszik a VEMS? Nekem is szívómotoron volt, nekem nagyon bejött... A gyári fogyasztásmérőt sajnáltam hogy nem működött, ennyi negatívuma volt nálam.


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
KTM525
2014.09.14. 03:51   






Vasutas írta:
KTM525 írta:
Újabb előrelépések történtek. Taz garázsnál bekerült a Vems Mad
2 ok miatt került bele még most a szívó motorhoz.
Az egyik, hogy szeretném nagyjából megérteni, kitanulni a Vems programozását és ezt inkább ezen a szétkopott viszonylag keveset érő motoron teszem.
A másik pedig a sebességi fokozatok kijelzése az androidos app-al .
Szerencsére a legfrissebb Vems Displayen már lehet az órákat szerkeszteni, színezni, kalibrálni, így mikrovezérlővel analóg bemenetre ki tudtam vezérelni a sebességi fokozatot (R-6ig) és a rendszer hidraulika nyomását is.

https://www.youtube.com/watch?v=XwiGszs75nc




Ő pedig mehet a levesbe... Smile


Szia! Le a kalappal ismét, tetszetős! Kacsint Nagyságrendekkel jobb mint az elődje. Smile
A rákötés nagyon bonyolult? Ez a nyomásmérő funkció is benne van alapból? Confused

Köszi Smile
Ugye az SMG váltóban van gyárilag egy nyomásmérő szenzor. Egy mikrovezérlővel ennek a bemenő jelével és a mért nyomással arányosan adtam ki 0-5V feszültséget PWM-mel. Ezt még Vemstune-ban át kellett kalibrálni jelen esetben 0-100 bar közé + megszerkeszteni az órát, és tulajdonképpen ennyi.
Így elsőre azért nem volt olyan könnyű megoldani mint leírni, de azért megoldható Smile


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
Vasutas
2014.09.13. 08:15   






KTM525 írta:
Újabb előrelépések történtek. Taz garázsnál bekerült a Vems Mad
2 ok miatt került bele még most a szívó motorhoz.
Az egyik, hogy szeretném nagyjából megérteni, kitanulni a Vems programozását és ezt inkább ezen a szétkopott viszonylag keveset érő motoron teszem.
A másik pedig a sebességi fokozatok kijelzése az androidos app-al .
Szerencsére a legfrissebb Vems Displayen már lehet az órákat szerkeszteni, színezni, kalibrálni, így mikrovezérlővel analóg bemenetre ki tudtam vezérelni a sebességi fokozatot (R-6ig) és a rendszer hidraulika nyomását is.

https://www.youtube.com/watch?v=XwiGszs75nc




Ő pedig mehet a levesbe... Smile


Szia! Le a kalappal ismét, tetszetős! Kacsint Nagyságrendekkel jobb mint az elődje. Smile
A rákötés nagyon bonyolult? Ez a nyomásmérő funkció is benne van alapból? Confused


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
KTM525
2014.09.12. 18:50   






Újabb előrelépések történtek. Taz garázsnál bekerült a Vems Mad
2 ok miatt került bele még most a szívó motorhoz.
Az egyik, hogy szeretném nagyjából megérteni, kitanulni a Vems programozását és ezt inkább ezen a szétkopott viszonylag keveset érő motoron teszem.
A másik pedig a sebességi fokozatok kijelzése az androidos app-al .
Szerencsére a legfrissebb Vems Displayen már lehet az órákat szerkeszteni, színezni, kalibrálni, így mikrovezérlővel analóg bemenetre ki tudtam vezérelni a sebességi fokozatot (R-6ig) és a rendszer hidraulika nyomását is.

https://www.youtube.com/watch?v=XwiGszs75nc




Ő pedig mehet a levesbe... Smile



Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
KTM525
2014.07.28. 15:42   






spongebob írta:
KTM525 írta:
Régen írtam ide, de a fejlesztés nem állt meg. Voltak a váltóval szívások egyszerű kontakthibától kezdve programozásig stb. Jelenleg még nem tökéletes, de már közlekedni lehet vele Very Happy

Ugye volt a kuplung vezérlése amitől féltem (PWM szabályzás, mekkora frekvencia? program felépítése?) de végül szerintem egész jól sikerült megoldani a vezérlést. Csináltam egy videót amin látszik, hogy alapjáraton is el lehet vele indulni, de ha kell elég gyorsan rá is lehet lőni, nem akadozik szépen követi az ujjam.
https://www.youtube.com/watch?v=B_bWetoYiLY&list=UUK1s3h_U2ZzWtU0dDBVypYA

A sebváltásokon még kell egy kicsit agyalni, mert maga a váltás az elég nagy hanggal jár. Bár pl. innen Kögö-nek tetszett, hogy olyan versenyautós feelingje lett az autónak Mad

Ezen kívül most megy majd bele a Vems és egy tablet a rendes sebességvisszajelzésért, mert ez a ledes sokszor elég láthatatlan. Azt valaki nem tudja, hogy N R sebességet hogy jelez vissza? Mert táblázatban csak 1-6ig lehet értéket megadni.



Nagyon tetszik ahogyan alakulnak a dolgok,minden elismerésem a kitartásotokért és az ötletekért egyaránt!
Remélem ezt lesz alkalmam egyszer élőben is meglesni,a videón nagyon ígéretesnek tűnik. Kacsint

Köszi Smile
Remélem, hogy ezt a pár kis hibát sikerül még kijavítani....utána egyszer majd csak összefutunk, mert én is nagyon kíváncsi vagyok a tiédre....sok sikert az építéshez nektek is Kacsint


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
spongebob
2014.07.24. 12:50   






KTM525 írta:
Régen írtam ide, de a fejlesztés nem állt meg. Voltak a váltóval szívások egyszerű kontakthibától kezdve programozásig stb. Jelenleg még nem tökéletes, de már közlekedni lehet vele Very Happy

Ugye volt a kuplung vezérlése amitől féltem (PWM szabályzás, mekkora frekvencia? program felépítése?) de végül szerintem egész jól sikerült megoldani a vezérlést. Csináltam egy videót amin látszik, hogy alapjáraton is el lehet vele indulni, de ha kell elég gyorsan rá is lehet lőni, nem akadozik szépen követi az ujjam.
https://www.youtube.com/watch?v=B_bWetoYiLY&list=UUK1s3h_U2ZzWtU0dDBVypYA

A sebváltásokon még kell egy kicsit agyalni, mert maga a váltás az elég nagy hanggal jár. Bár pl. innen Kögö-nek tetszett, hogy olyan versenyautós feelingje lett az autónak Mad

Ezen kívül most megy majd bele a Vems és egy tablet a rendes sebességvisszajelzésért, mert ez a ledes sokszor elég láthatatlan. Azt valaki nem tudja, hogy N R sebességet hogy jelez vissza? Mert táblázatban csak 1-6ig lehet értéket megadni.



Nagyon tetszik ahogyan alakulnak a dolgok,minden elismerésem a kitartásotokért és az ötletekért egyaránt!
Remélem ezt lesz alkalmam egyszer élőben is meglesni,a videón nagyon ígéretesnek tűnik. Kacsint


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
KTM525
2014.07.23. 17:08   






Régen írtam ide, de a fejlesztés nem állt meg. Voltak a váltóval szívások egyszerű kontakthibától kezdve programozásig stb. Jelenleg még nem tökéletes, de már közlekedni lehet vele Very Happy

Ugye volt a kuplung vezérlése amitől féltem (PWM szabályzás, mekkora frekvencia? program felépítése?) de végül szerintem egész jól sikerült megoldani a vezérlést. Csináltam egy videót amin látszik, hogy alapjáraton is el lehet vele indulni, de ha kell elég gyorsan rá is lehet lőni, nem akadozik szépen követi az ujjam.
https://www.youtube.com/watch?v=B_bWetoYiLY&list=UUK1s3h_U2ZzWtU0dDBVypYA

A sebváltásokon még kell egy kicsit agyalni, mert maga a váltás az elég nagy hanggal jár. Bár pl. innen Kögö-nek tetszett, hogy olyan versenyautós feelingje lett az autónak Mad

Ezen kívül most megy majd bele a Vems és egy tablet a rendes sebességvisszajelzésért, mert ez a ledes sokszor elég láthatatlan. Azt valaki nem tudja, hogy N R sebességet hogy jelez vissza? Mert táblázatban csak 1-6ig lehet értéket megadni.



Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
promega
2014.06.14. 14:46   






KTM525 írta:

Nekem ennyi hely lett.

Tetszetősek! Kacsint


Kecskemét    380    2005.10.18. 14:36
KTM525
2014.06.14. 13:37   






promega írta:
Nekem az a bajom az e36 üléseivel, hogy sokat megyünk 4-en az autóval, de a magasságomhoz beállítva az ülést, a mögöttem ülő lába/cipője nem fér be az ülés alá...
Próbálkoztam már az E46 üléseivel is, de az ugyanez pepitában... sőt azokat még kevésbé éreztem kagylósnak...

Nekem ennyi hely lett.




Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
KTM525
2014.06.04. 12:06   






Vasutas írta:
KTM525 írta:
Váltó fent a helyén Very Happy
Viszonylag könnyen felment, csak a váltó tartó bakon kellett módosítani.....ja és kardán hosszt rövidíteni, ezt innen is köszi Taz-nak!









Na, Taznál készül a vas?
Vadkertre mindenki jön onnan felőletek??

Az autót itthon csináljuk Vámoson, Dani a kardánból vágott el nekem.
Kögö, Dani úgy tudom készülnek.

spongebob írta:
Szia!
Örülök,hogy ide került a projected,nagyon szimpatikus az elszántságod és a hozzáálásod a dologhoz.Továbbra is figyelek mi lesz a végeredmény,sok sikert és kitartást hozzá!
Smile

Köszi szépen Smile


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
spongebob
2014.06.04. 10:40   






Szia!
Örülök,hogy ide került a projected,nagyon szimpatikus az elszántságod és a hozzáálásod a dologhoz.Továbbra is figyelek mi lesz a végeredmény,sok sikert és kitartást hozzá!
Smile


Budapest    851    2007.05.11. 21:37
Vasutas
2014.06.04. 08:15   






KTM525 írta:
Váltó fent a helyén Very Happy
Viszonylag könnyen felment, csak a váltó tartó bakon kellett módosítani.....ja és kardán hosszt rövidíteni, ezt innen is köszi Taz-nak!










Mint mondtam az elektronika kezdetnek csak próbapanelen lett összedobva...
Majd meglátjuk mit bír, de lehet, hogy kijutunk vele Soltvadkertre is Szemcsis






Na, Taznál készül a vas?
Vadkertre mindenki jön onnan felőletek??


Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni..... A másik a gázpedál!

Egy férfinak két dolgot kell tövig nyomni... A másik a gázpedál!    3691    2011.12.17. 12:34
KTM525
2014.06.04. 01:56   






Váltó fent a helyén Very Happy
Viszonylag könnyen felment, csak a váltó tartó bakon kellett módosítani.....ja és kardán hosszt rövidíteni, ezt innen is köszi Taz-nak!










Mint mondtam az elektronika kezdetnek csak próbapanelen lett összedobva...
Majd meglátjuk mit bír, de lehet, hogy kijutunk vele Soltvadkertre is Szemcsis







Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
KTM525
2014.05.29. 02:13   






Hexer írta:
KTM525 írta:
Rolcsi85 írta:
SMG váltót 28i-re...hát tényleg nem lesz egyszerű és ha nem is fél misi de nem 50ezer az is biztos, kíváncsi vagyok mi sül ki belőle Kacsint ha valamiért meggondolod magad a turbósítással és tegyük fel M3-ra váltanál van egy balkormányos SMG-s motorkábelkötegem eladóban Kacsint

Ahogy így nézegetem maga az elektronika alkatrészárban nem fogja meghaladni az 50ezret, pláne nem 350ezret.
Viszont a gyári SMG vezérlést nem akarom, mivel én olyat szeretnék, hogy alapból váltásnál végezze el automatikusan a kuplungozást, de azt adott esetben bármikor felül tudjam bírálni pedállal. (pl. ha el kell rúgni vagy csúsztatni stb...) Ezen kívül semmilyen automatizálást, magától váltogatást stb. nem akarok.
És ha ez sikerülne akkor végre megszűnne az a kötöttség is, hogy SMG váltót csak az arra tervezett motorra és autóba tehetsz....


Nem kell feltalalni a spanyol viaszt, Syvec nevet van motorvezerlo ami kezeli az smg-t is immaron, mellete a dsg, gtr, 911tt es hasonlo kuplungos valtokat.

Ettol fugetlenul kivancsi vagyok mit sikerul nektek osszehozni, ez eltoltott idot szorgosan ird, lasd megis mennyi re saccolta be a ceg a szukseges raforditast.

Csak én a kuplungot majd manuálisan is akarom vezérelni, amit szerintem az az ecu sem tud....és gondolom ezeknek a vezérlőknek ugyanúgy szükségük van a gyári SMG vezérlőre, óracsoporta, kábelezésre, szenzorokra stb.
Viszont nekem csak egy e36 autóm van egy e46-ba való váltóval. Szóval én ezt az irányt sem látom annyira egyszerűnek.
De azért köszi a biztatást!


acstyp írta:
Nem tudom ez a doksi tartalmazhat-e bármilyen hasznos infot számodra, de soha nem lehet tudni. Egy kattintást megér...

http://www.e38.org/electran1.pdf

Sajnos ez sima automata váltóról ír, de azért köszi!


Miskolc    88    2009.11.20. 12:44
Hexer
2014.05.28. 21:51   






KTM525 írta:
Rolcsi85 írta:
SMG váltót 28i-re...hát tényleg nem lesz egyszerű és ha nem is fél misi de nem 50ezer az is biztos, kíváncsi vagyok mi sül ki belőle Kacsint ha valamiért meggondolod magad a turbósítással és tegyük fel M3-ra váltanál van egy balkormányos SMG-s motorkábelkötegem eladóban Kacsint

Ahogy így nézegetem maga az elektronika alkatrészárban nem fogja meghaladni az 50ezret, pláne nem 350ezret.
Viszont a gyári SMG vezérlést nem akarom, mivel én olyat szeretnék, hogy alapból váltásnál végezze el automatikusan a kuplungozást, de azt adott esetben bármikor felül tudjam bírálni pedállal. (pl. ha el kell rúgni vagy csúsztatni stb...) Ezen kívül semmilyen automatizálást, magától váltogatást stb. nem akarok.
És ha ez sikerülne akkor végre megszűnne az a kötöttség is, hogy SMG váltót csak az arra tervezett motorra és autóba tehetsz....


Nem kell feltalalni a spanyol viaszt, Syvec nevet van motorvezerlo ami kezeli az smg-t is immaron, mellete a dsg, gtr, 911tt es hasonlo kuplungos valtokat.

Ettol fugetlenul kivancsi vagyok mit sikerul nektek osszehozni, ez eltoltott idot szorgosan ird, lasd megis mennyi re saccolta be a ceg a szukseges raforditast.


   1080    2007.03.10. 17:40
acstyp
2014.05.28. 20:33   






Nem tudom ez a doksi tartalmazhat-e bármilyen hasznos infot számodra, de soha nem lehet tudni. Egy kattintást megér...

http://www.e38.org/electran1.pdf


Magyarország    27    2011.11.18. 10:38
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 7 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Következő
Tartalomjegyzék  »   Projektek - EXTREM Így építenek a megszállott Tunerek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére