POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   Drift autó projektek  »   Hogyan és mit?

Vick
2015.07.20. 11:30   






Sziasztok!

Egy ismerőssel arra jutottunk, hogy hobbi szinten driftelnénk, tanulnánk, stb.. Viszont elég ritkán vennénk csak elő a gépet és a tárolásával is gondok lennének, így nem biztos, hogy megéri építeni egyet.
Az lenne a kérdés, hogy létezik-e olyan, hogy drift autó bérlés, esetleg van-e olyasvalaki aki szerényebb összegért - mint amiket a neten találni hivatalos oktatóknál - segítene bevezetni ebbe a világba? Smile Az sem utolsó szempont ha Budapest környékén és pályalehetőség is lenne, de a távolabbi hely sem akadály Smile

Előre is köszi!


Dunakeszi    372    2012.02.07. 12:32
kennylow
2015.01.11. 13:24   






Na mi lett a vége? e30 vagy 36 esetleg ha kész vagy a kocsival tudnál képeket küldeni és 1-2 kérdésre válaszolni csak mert ugyan ebbe a cipőbe járok Smile


   214    2014.01.27. 20:09
csbalu
2014.06.12. 14:43   






Laleeboy írta:


Gondolom nem kellene hogy papíros legyen.

Akkor elég egy épkézláb E30 akármilyen motorral aztán bele egy M50 és kész : könnyű és erős Kacsint


Gondoltam rá, de nem azok az E30 karosszériák amik említésre valók, már nekem nem megfizethetőek, és nem is szívesen tennék tönkre egy lassan kuriózummá váló autót, továbbá nem szeretnék a klasszikus értelemben "autót építeni". Pont ez a lényeg hogy egy széria autót átalakítani, nem pedig átépíteni. Lengéscsillapítókat, fékeket, bármi ilyen apróbb műveletet egyszerűbben tudok cserélni mint egy komplett motort az én eszközeimmel (tapasztalat, még egyszer nem csinálom végig).
Egy rozsdamente 325i E36 már akkor is jó autó ha még semmit nem csináltál rajta, örömöt tud okozni.
Egy olyan projektbe ami nem működőképes a legelejétől fogva már nem szállok bele Smile Túl sok ilyen projektem van már párhuzamosan (nem versenyautó)...

A fiúk kint most pályanapon az E36 M3 sedannal nagyon szipatikus koncepciót követtek. Amire kellett költöttek, de csak tényleg mire nekik kellett. Például nem volt csövezve a kocsi, a futómű relativ egyszerűen cserélhető, még a tank is gyári volt talán nekik. 2 ülésük volt és egy versenykormányuk + egy csumira kibelezett kocsi. Ehhez képest gyönyörű időket mentek a ringen és a saját tudásukat tudták csiszolgatni, feszegetni a saját határaikat.
Nyilván én nem a ringre mennék vele hanem pl kakucsra, ahol abszolut nem néznének ki egy ilyen gagyi kocsival a Civicek, astrák és CRX-ek közül (persze vannak ott is nagyon komoly kocsik).


   64    2008.09.07. 23:18
Laleeboy
2014.06.12. 13:42   






csbalu írta:
Laleeboy írta:
csbalu írta:
Laleeboy írta:
csbalu írta:
Az alapötlet ez volt nekem is a compact, viszont E36-ból nincs 25i úgy tudom. Építeni pedig se időm se helyem nincs.
Compactból a 18is az ami számításba jöhetne, igazából innét indult az egész ötlet mert találtam egy rettenetesen szépen ebből.


E36-ból nincs 25i???

Compactból nincs csak 323Ti az a legnagyobb motoros compact, elég ritka és az is aranyáron mérik.+ a Compact hátsó futóműve E30 ami szintén problémás lehet


Én is az E36 kompót 25i-re gondoltam, 25i azért eléggé sok van sima E36-ból.
E46-ból már volt compactban is 25i, volt is nálam egy nemrég, kellemes kis kocsi!


Azért írtam hogy 323ti volt compactból is ami majdnem 25-ös , de lehetne akár 30 is csak egy kicsit legózni kell. Súly miatt biztosan jó lehet mert ha jól tudom akkor az utcai is 1200 kg alatt van , na persze ebből lehet még kiszedni bőven...


Sajnos nem tudom megnevezni azt az autóépítő céget aki egy fehér kompótot épít rallyra, de nekik sem véletlenül esett a választásuk erre a kivitelre gondolom. A rövidebb segg nyilván kevesebb súlyt jelent, viszont nem tudom, hogyan ronthat a súlyelosztáson, ami az irányíthatóság szempontjából igen fontos.

Ezek a dolgok itt most eléggé viccesen hangzanak, hiszen egy low cost projektről beszélünk, kizárólag hobbi célra, de ha egy jó döntéssel 5-10%-al jobban vezethető kocsit lehet kapni akkor nyilván már más a gyerek fekvése.

Gondolom sokak játszanak fejben a pár 100e forintos játszósautóról, olyanról ami nem akar több lenni ennél a kategóriánál, nem akar erőn felül teljesíteni, viszont azért a pénzért az elérhető maximális élményt nyújtja. Bele lehet vágni ebbe is ész nélkül, de minek? Smile


Gondolom nem kellene hogy papíros legyen.

Akkor elég egy épkézláb E30 akármilyen motorral aztán bele egy M50 és kész : könnyű és erős Kacsint


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3895    2005.07.19. 15:10
csbalu
2014.06.12. 11:49   






Laleeboy írta:
csbalu írta:
Laleeboy írta:
csbalu írta:
Az alapötlet ez volt nekem is a compact, viszont E36-ból nincs 25i úgy tudom. Építeni pedig se időm se helyem nincs.
Compactból a 18is az ami számításba jöhetne, igazából innét indult az egész ötlet mert találtam egy rettenetesen szépen ebből.


E36-ból nincs 25i???

Compactból nincs csak 323Ti az a legnagyobb motoros compact, elég ritka és az is aranyáron mérik.+ a Compact hátsó futóműve E30 ami szintén problémás lehet


Én is az E36 kompót 25i-re gondoltam, 25i azért eléggé sok van sima E36-ból.
E46-ból már volt compactban is 25i, volt is nálam egy nemrég, kellemes kis kocsi!


Azért írtam hogy 323ti volt compactból is ami majdnem 25-ös , de lehetne akár 30 is csak egy kicsit legózni kell. Súly miatt biztosan jó lehet mert ha jól tudom akkor az utcai is 1200 kg alatt van , na persze ebből lehet még kiszedni bőven...


Sajnos nem tudom megnevezni azt az autóépítő céget aki egy fehér kompótot épít rallyra, de nekik sem véletlenül esett a választásuk erre a kivitelre gondolom. A rövidebb segg nyilván kevesebb súlyt jelent, viszont nem tudom, hogyan ronthat a súlyelosztáson, ami az irányíthatóság szempontjából igen fontos.

Ezek a dolgok itt most eléggé viccesen hangzanak, hiszen egy low cost projektről beszélünk, kizárólag hobbi célra, de ha egy jó döntéssel 5-10%-al jobban vezethető kocsit lehet kapni akkor nyilván már más a gyerek fekvése.

Gondolom sokak játszanak fejben a pár 100e forintos játszósautóról, olyanról ami nem akar több lenni ennél a kategóriánál, nem akar erőn felül teljesíteni, viszont azért a pénzért az elérhető maximális élményt nyújtja. Bele lehet vágni ebbe is ész nélkül, de minek? Smile


   64    2008.09.07. 23:18
Laleeboy
2014.06.12. 11:39   






csbalu írta:
Laleeboy írta:
csbalu írta:
Az alapötlet ez volt nekem is a compact, viszont E36-ból nincs 25i úgy tudom. Építeni pedig se időm se helyem nincs.
Compactból a 18is az ami számításba jöhetne, igazából innét indult az egész ötlet mert találtam egy rettenetesen szépen ebből.


E36-ból nincs 25i???

Compactból nincs csak 323Ti az a legnagyobb motoros compact, elég ritka és az is aranyáron mérik.+ a Compact hátsó futóműve E30 ami szintén problémás lehet


Én is az E36 kompót 25i-re gondoltam, 25i azért eléggé sok van sima E36-ból.
E46-ból már volt compactban is 25i, volt is nálam egy nemrég, kellemes kis kocsi!


Azért írtam hogy 323ti volt compactból is ami majdnem 25-ös , de lehetne akár 30 is csak egy kicsit legózni kell. Súly miatt biztosan jó lehet mert ha jól tudom akkor az utcai is 1200 kg alatt van , na persze ebből lehet még kiszedni bőven...


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3895    2005.07.19. 15:10
csbalu
2014.06.12. 11:17   






Laleeboy írta:
csbalu írta:
Az alapötlet ez volt nekem is a compact, viszont E36-ból nincs 25i úgy tudom. Építeni pedig se időm se helyem nincs.
Compactból a 18is az ami számításba jöhetne, igazából innét indult az egész ötlet mert találtam egy rettenetesen szépen ebből.


E36-ból nincs 25i???

Compactból nincs csak 323Ti az a legnagyobb motoros compact, elég ritka és az is aranyáron mérik.+ a Compact hátsó futóműve E30 ami szintén problémás lehet


Én is az E36 kompót 25i-re gondoltam, 25i azért eléggé sok van sima E36-ból.
E46-ból már volt compactban is 25i, volt is nálam egy nemrég, kellemes kis kocsi!


   64    2008.09.07. 23:18
Laleeboy
2014.06.12. 11:06   






csbalu írta:
Az alapötlet ez volt nekem is a compact, viszont E36-ból nincs 25i úgy tudom. Építeni pedig se időm se helyem nincs.
Compactból a 18is az ami számításba jöhetne, igazából innét indult az egész ötlet mert találtam egy rettenetesen szépen ebből.


E36-ból nincs 25i???

Compactból nincs csak 323Ti az a legnagyobb motoros compact, elég ritka és az is aranyáron mérik.+ a Compact hátsó futóműve E30 ami szintén problémás lehet


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3895    2005.07.19. 15:10
csbalu
2014.06.12. 08:44   






Az alapötlet ez volt nekem is a compact, viszont E36-ból nincs 25i úgy tudom. Építeni pedig se időm se helyem nincs.
Compactból a 18is az ami számításba jöhetne, igazából innét indult az egész ötlet mert találtam egy rettenetesen szépen ebből.


   64    2008.09.07. 23:18
Royal
2014.06.11. 21:02   






E36 Compact! Kisebb mint az alap E36 nehezebben vered oda a seggét.. Szerintem súlyra is könyebb


   127    2011.03.28. 20:12
csbalu
2014.06.11. 13:45   






Azt kihagytam hogy nyilván nem rendszámos autóban gondolkozom.

Hát igazából talán az lehet a döntő érv az M50TUB25 mellett, hogy ebből több van mint 18is-ből és talán jobban viselték az eddigi gyilkolásokat mint a 4 hengere.
Habár azt hogy ne hajtották volna, szinte lehetetlen elvárni egy ilyen öreg autótól. Egyszer már szinte mindegyiknek volt olyan gazdája aki komolyabban használta a gépet!
Az hogy mennyivel teszi orrnehezebbé az autót, már egy másik kérdés, de a többleterő és nyomaték miatt talán jobban megéri a 25ös motor.

A Driftking-es faszi eléggé keményen ment azzal a touringal, habár azon a műszaki szinten szerintem a karosszéria súlykülönbsége nyilván nem nyom annyit. Viszont ha egy széria autó alapból 90kg előnnyel indul akkor már érdemes gondolkozni a karosszériaváltozatokon.
Most a Ringen TC nyílt napon volt kint egy E36 M3 sedan, ők 1100kg-on voltak cső nélkül. Csak a hátsó tengelyen volt egy kis merevítés.
Náluk lámpák sem voltak, kis akku és a komplett szellőztető rendszer sem volt már a kocsiban. Ezt mondjuk én meghagynám.

Az előre látszik hogy az első és majdnem legnagyobb kihívás a projektben az lesz, hogy találjon az ember egy megfelelő műszaki állapotban lévő autót.

Ha valakinek vannak konkrét, összehasonlítható súlyadatai egy coupe, sedan, touring karosszériáról azt szívesen venném!


   64    2008.09.07. 23:18
Laleeboy
2014.06.11. 12:30   






csbalu írta:
Ha már megnyílott ez a topic, kérdezek én is valami látszólag feleslegeset.

A cél egy alap szintű autó építése amivel el lehet menni FRT-re nyíltnapokra, kakucsra, picit kiengedni a fáradt gőzt!

E36-ot gondoltam ki alapautónak, mivel eléggé sok fut belőle, viszonylag olcsón. Mindenképpen maradnék a gyári motoroknál, építeni se időm se pénzem nincs.
Mivel semmiféle pálya illetve versenytapasztalatom nincs és mérnökként a fokozatosság elvét követem 318is, 320i illetve 325i jöhet szóba. Lényegében inkább a 318is és a 325i(mivel ez ugyan az mint a 20i) sor4 vs sor6.
Ezzel kapcsolatban több kérdésem is felmerült.

1. melyik karosszériával érdemes megvásárolni a súly miatt?
Sajnos akármennyire is bújtam a netet, konkrét hiteles összehasonlítható súlyadatokra nem találtam. Féltuti tippnek a sedan karosszériát mondták. Nekem nagyon fontos az alapsúly, mivel nem igazán erős autót építenék ezért minden gramm számít, meg persze ami könnyebb az jobb! (318is sedan 1240kg, 318is coupe 1330kg - az internet alapján szabadon Smile )
Nem vagyok elfogult egyetlen karosszériaváltozattal kapcsolatban sem, kizárólag a tiszta műszaki adatok fognak dönteni, ha touring lenne az akkor az!! Smile

2. melyik motort javasoljátok?
mivel kis pályákon szeretnék menni és nem feltétlen driftre használnám ezért még a 18is motor is számításba jön gondolván, hogy könnyebb mondjuk a 20i/25i-nél és mindenből 2-vel kevesebb van benne ergo ha valami elromlik 2-vel kevesebbet kell bele venni.

Még egyszer hangsúlyoznám, nem köridőre és nem is verseny célra szeretném, kizárólag tanulni, ivet, technikát stb.. Kezdő autó!

Természetesen egy 25i lenne a legjobb, legerősebb, viszont szerintem a legköltségesebb is. Szempont a relatíve jó fogyasztás, egységnyi pénzből többet is lehet menni! (tudom aki ilyenre adja a fejét annak ez ne számítson, nekem számít és nem fillérbaszás miatt Smile )

Nagy motort nem szeretnék, feleslegesnek érzem számomra!

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Üdv,
Balu


Szerintem az IS jó opció lehet mert könnyű és erős.
6 hengeresből szerintem a 20-as felejtős minimum 23 kell mert az gyárilag elég nyomatékos és van benne fejlesztési lehetőség.

Kaszni téren nem tudok tanácsot adni de pár éve Svédországban egy srác touringgal lett bajnok (azt mondják hogy a touringoknak sokhelyen gyárilag erősebb a kaszni, futómű... mint pl a sedanoknál vagy a coupenál) ha mást nem nézel egy csomó üveget ki tudsz belőle szedni. Smile

Az én touringom (320i) forgalmi szerint 1345 kg szerintem a 23-as max 20-30 kg val lehet nehezebb mert azon már nagyházas difi van és vastagabb féltengely és kardán, váltó hűtő egyezik a blokk kb ugyanaz


Mondják, hogy ha nem nézel vissza az autódra, miután leparkoltál, akkor rossz autót választottál    3895    2005.07.19. 15:10
csbalu
2014.06.11. 11:26   






Ha már megnyílott ez a topic, kérdezek én is valami látszólag feleslegeset.

A cél egy alap szintű autó építése amivel el lehet menni FRT-re nyíltnapokra, kakucsra, picit kiengedni a fáradt gőzt!

E36-ot gondoltam ki alapautónak, mivel eléggé sok fut belőle, viszonylag olcsón. Mindenképpen maradnék a gyári motoroknál, építeni se időm se pénzem nincs.
Mivel semmiféle pálya illetve versenytapasztalatom nincs és mérnökként a fokozatosság elvét követem 318is, 320i illetve 325i jöhet szóba. Lényegében inkább a 318is és a 325i(mivel ez ugyan az mint a 20i) sor4 vs sor6.
Ezzel kapcsolatban több kérdésem is felmerült.

1. melyik karosszériával érdemes megvásárolni a súly miatt?
Sajnos akármennyire is bújtam a netet, konkrét hiteles összehasonlítható súlyadatokra nem találtam. Féltuti tippnek a sedan karosszériát mondták. Nekem nagyon fontos az alapsúly, mivel nem igazán erős autót építenék ezért minden gramm számít, meg persze ami könnyebb az jobb! (318is sedan 1240kg, 318is coupe 1330kg - az internet alapján szabadon Smile )
Nem vagyok elfogult egyetlen karosszériaváltozattal kapcsolatban sem, kizárólag a tiszta műszaki adatok fognak dönteni, ha touring lenne az akkor az!! Smile

2. melyik motort javasoljátok?
mivel kis pályákon szeretnék menni és nem feltétlen driftre használnám ezért még a 18is motor is számításba jön gondolván, hogy könnyebb mondjuk a 20i/25i-nél és mindenből 2-vel kevesebb van benne ergo ha valami elromlik 2-vel kevesebbet kell bele venni.

Még egyszer hangsúlyoznám, nem köridőre és nem is verseny célra szeretném, kizárólag tanulni, ivet, technikát stb.. Kezdő autó!

Természetesen egy 25i lenne a legjobb, legerősebb, viszont szerintem a legköltségesebb is. Szempont a relatíve jó fogyasztás, egységnyi pénzből többet is lehet menni! (tudom aki ilyenre adja a fejét annak ez ne számítson, nekem számít és nem fillérbaszás miatt Smile )

Nagy motort nem szeretnék, feleslegesnek érzem számomra!

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Üdv,
Balu


   64    2008.09.07. 23:18
kennylow
2014.05.24. 06:33   






köszönöm a válaszokat , nézegettem az oldalon de nem nagyon találtam olyan infokat amik nekem kellettek volna de ennyi elég volt akkor nem alkalmas kellene hozzá egy másik kocsi Sad köszi hello !


   214    2014.01.27. 20:09
vasi89
2014.05.21. 14:13   






tényleg fölösleges új topicot nyitni de a videón a kék BMW az 20i. Gyári futómű, gyári sperr szóval minden gyári. De tény h lendület nélkül mint itt is látni sokat nem tudsz csinálni de megtanulni tökéletes.

https://www.youtube.com/watch?v=6LIXuDvQlcs

Az h mi baja lehet ezt itt nem látod de széthullik a váltó, elkezd melegedni, a futómű is szét fog hullani. Ezen az autón már szinte minden elromlott.


Mezőkövesd/Budapest    1661    2012.06.26. 00:46
DBdobi
2014.05.21. 12:33   






Nem szokásom hozzászólni az ilyen hsz-okhoz de ha tényleg érdekel a téma, és tűkön ülsz hogy megtudd az infót, OLVASS!
Bár megértem hogy új topikot kellett nyitnod, hisz itt bmw-s fórumon mindenki csak egyenesen megy, és senki nem szokott driftelni, így egyetlen korábbi téma sincs ezzel kapcsolatban.
De komolyan, gyakorikérdések.hu-n is már kb leírtak mindent, itt ugyanaz megvan 50x részletesebben, felesleges topikot nyitni neki. Itt úgyse írnak annyi infót mint amit megtalálsz már korábbi topikokban.
Amúgy így utcaiban a 20i nem igazán alkalmas driftre, se motor se futómű se difi miatt.
Jó pörgést


Budapest    160    2008.12.21. 03:00
kennylow
2014.05.19. 19:20   






Sziasztok azt szeretném megkérdezni hogy mit kellene kicserélni az autómon ha driftelni szeretnék vele ? futómű,difi?

És hogy ha gyári állapotba elkezdek vele "driftelni" akkor mi baja lehet neki ? vagy gumit égetni... ?

(E36 320i vanos 1995)

válaszokat előre is köszönöm jó pörgést. Smile


   214    2014.01.27. 20:09
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   Drift autó projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére