Sziasztok! Mivel rábeszéltek, hogy nyissak egy topic-ot itt a vasamnak, hát szeretném felétek publikálni ahogyan alakul a '13 novemberében vásárolt Bimmerkém élete. Előre is elnézést a regényszintű hosszúságért, de saját magamnak is ide szeretném összeírni a jövőre nézve ami történik vele nálam
1995.06.20-án gördült le a m52b20-as szívvel szerelt svájci piacra szánt cosmosschwartz metallic ruhát öltött E36. Genf-ben vásárolta meg ezt a limót az akkor 30 éves Vendeiro Armindo nevű úr 1995.07.19-én, ahogy a szervízkönye mutatja.
A szervízkönyvön kívül (ami egyébként 123000 km-ig teljesen vezetve van, és a vásárlás helyén szervízelték) sajnos más információm nincs róla egészen 2003-ig, amikor is tulajdonost váltott az autó. Egy svájci sportolóhoz került, aki arra használta az autót, hogy a sportrendezvényekre járjon, szóval nagyrészt autópályán volt használva az autó. 2011-ben került hazánkba az autó, amikor ez a bizonyos sportoló öccse hazahozta, ugyanis igen, egy magyar származású sportolóé volt, aki kint él. Szóval ahogy Magyarországra került az autó eléggé megváltozott az élete. Előre kapott 3 cm ültetést, továbbá M-es diffúzort kapott a hátsó lökhárító, fehér oldalindexeket, és M-es tükröket. Az eredeti alkatrészeket átadta nekem az előző tulaj, mai napig megvannak. Én 2013. november 14-én találkoztam az autóval amikor Budapesten megnéztem. Akkor ott megmozdított bennem valamit, mert annak ellenére hogy kupét akartam eredetileg, nem is hagytam ott, azonnal megvettem 580 magyar ezresért. 307060 km-en állt az óra azon a napon, ami azóta mára 315200 fölé ugrott.
Ez az első fényképem róla, ekkor írtuk alá az adás-vételit:
És a hátulja a vásárlás napján (ami eddig nem változott):
Az autót ettől a pillanattól kezdve imádom, szeretem, és a cél az, hogy egy nagyon szép megjelenésű, patika állapotú autót csináljak belőle a saját ízlésem szerint.
A már felsorolt külső elemeken kívül belül fűthető bőrülés lapul, ami nem gyári bőr (alvázszám alapján nem is láttam a listán bőrbelsőt), viszont teljesen hibátlan állapotú még csak repedezni sem igazán repedezett még:
Az extra listán található még manuális klíma, első elektromos ablakok, légzsák, check control-os 11 gombos board, és az előbb említett ülésfűtés, hogy a jelentősebbeket kiemeljem.
Amit azóta cseréltem, az persze rögtön az olaj volt, Mobil1 10W-40-et kapott, új olaj-, és pollenszűrővel, ahogy kell. Decemberben megejtettünk egy jobb hátsó csapágy cserét, mert kicsit hangja volt már, de 310.000 km-nél talán megbocsájtható

Ezzel egyidőben a két első szilentet is kicseréltük, bár szakadva nem volt, csak a 18,5 éves gumi már repedezett így könnyen nyúlt.
Az autón semmilyen más változtatásra nem volt ezen kívül eddig szükség egy termosztátcserén kívül, ahogy az előző tulajdonos összeírta magának a szervízkönyvbe hogy mikor mit cseréltek, kopó alkatrészeken kívül semmit nem cseréltek.
Motorikusan hibátlan, kasztni rozsdamentes (csak a bal hátsó sárvédő ív kezdett el picit hólyagosodni eddig), megy mint ahogy mennie kell egy 20i-nek, a műbizonylatos sportkipufogónak köszönhetően gyönyörű, erőt sugárzóan mély, de nem nagyképűen ordítós hangja van, a sor6-ot pedig egy ilyen fórumon gondolom nem kell bemutatni, hidegrázós
Végülis néhány apróságtól eltekintve (elől új BMW logó, mert kopott volt a régi, felkerültek a Bimmer Klub Miskolc matricák, műszerfalvilágítás izzók cseréje, stb) az autó ezt a állapotot mutatta egészen 3 héttel ezelőttig.
Akkor felkerült rá az autóhoz kapott eredeti gyári sárga index, amit sötétítő festékkel lefújva fel is pattintottunk, szerintem jobban áll neki mint a fehér, ráadásul a füle törött volt, és hajlamos volt kiesni rázós úton. Továbbá kapott nyomtáv-szélesítőt, elől +15 mm-es oldalanként, hátulra pedig +20 mm-es. Sokat dobott az autón, még a téli felnivel is:
Ezután már azért ment az izgulás, hogy minél hamarabb festőt találjak a frissen vásárolt gyári BMW M Styling 68-as felnigarnitúrához, ugyanis a 2 hátsónak a peremén padkanyomok voltak, így mind a 4 peremet megcsináltattam, és voilá! 225/45 R17-es gumikkal felkerültek a strandpapucsok is. A felni elől 7,5J, hátul pedig 8,5J széles. A nyomtáv-szélesítőnek köszönhetően pedig pontosan a kasztni széléig ér a kerék, imádom
Jelenleg pedig így néz ki:
Remélem hamarosan írhatok ebbe a topicba további változásokról, ami kilátásban van, az az, hogy jövő héten megérkeznek a projektoros fényszórók előre, és legalább már nem fogok vakítani senkit, meg én is normálisan fogok látni a sötétben
Picit hosszabb távú tervek (2-3 hónap) közt szerepel egy első M-es lökhárító, az M-packet-es csavart küszöb, és ezeknek, valamint a hátsó lökös aljának színre fújása, 18 gombos nagy board beszerzése, valamint bajuszléc csere, mert egy horpadással vettem már az autót. (Ha esetleg ezek közül valakinek van valami eladó, az írhat nyugodtan!

)
To be continued...