POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   Márkafüggetlen részleg - BMW sek egyéb jármű Projektjei  »   A szar turbósítása

warl0
2015.01.11. 18:52   






Szeretem a kihívásokat Very Happy Elég régen voltam itt, nem is haladt a pojekt azóta. Kérdésem lenne. Mennyire megbizható egy ilyen piggyback ecu? http://shop.ecumaster.cz/index.php?route=product/product&product_id=58. El lehet érni normális működést egy ilyennel? Mekkora feladat egy ilyent fel programozni, és kb hogyan történik?
Szerk. Azt elfelejtettem leírni, hogy megvettem a másik fűzött blokkot amibe állítólag 150ezer km van. Ha valaki tud segíteni, akár privatban is megkereshet.


Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
Hexer
2014.08.24. 20:30   






Minek a nagy szenvedes...tegyel egy 1.8t mindennel es problema megoldva. Arra konyen talal az ember egy droidot aki ir egy uj programot es indul a mandula...
Ez a motor amugyis egy problemas egyed es egy rendes motorvezerlo nelkul zsakutca...az meg annyi mint egy 1.8t koteggel valtoval tokkal vonoval.


   1080    2007.03.10. 17:40
warl0
2014.08.24. 14:16   






Sziasztok. Mivel másik motor nem lett ezért elkezdtem szettbontani a motort. Van benne galiba.









Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
erik3_6
2014.06.28. 07:52   






warl0 írta:
Na szóval a motorcsere kiesett. Kb 2hetet vitatkoztam a Porsche Szlovákiával,de reménytelenül. Pont a kis mérete végett választottam ezt a kis turbót, mert ha jól tudom a fizika törvényei szerint a kis súly végett hamarabb felpörög. Lambda szerinti vezérlést ugy képzeltem el,hogy egy szélessávú szonda figyelné a keveréket egy mikroprocesszoron keresztül ami egyben az injektorokat is vezérelné. Programot meg lehetne írni ugy hogy lambda 1alatt próbálja tartani az értéket. A dugó ugy néz ki hogy az 1.6os 3mas golfe lessz. Ennek van egy mélyedes a tetején es meg esztergálni is tudok belőle, mivel elég vastag anyagból van. Motort kb 2 hónap múlva jön ugyan ilyen 150ezer km-el. Időm lessz rá. Szóval belevágok Smile
Szerk. Azt elfelejtettem, hogy map szenzor van és nem légtömeg mérő. Folytószelep állásból, map értékéből, lambda értékéből számít, és ez szerint adagolja a benzint.

Akkor hajrá!


www.konyhadesign.hu

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
warl0
2014.06.27. 22:53   






Ja a kopogás érzékelőt kifelejtettem.


Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
warl0
2014.06.27. 22:39   






Na szóval a motorcsere kiesett. Kb 2hetet vitatkoztam a Porsche Szlovákiával,de reménytelenül. Pont a kis mérete végett választottam ezt a kis turbót, mert ha jól tudom a fizika törvényei szerint a kis súly végett hamarabb felpörög. Lambda szerinti vezérlést ugy képzeltem el,hogy egy szélessávú szonda figyelné a keveréket egy mikroprocesszoron keresztül ami egyben az injektorokat is vezérelné. Programot meg lehetne írni ugy hogy lambda 1alatt próbálja tartani az értéket. A dugó ugy néz ki hogy az 1.6os 3mas golfe lessz. Ennek van egy mélyedes a tetején es meg esztergálni is tudok belőle, mivel elég vastag anyagból van. Motort kb 2 hónap múlva jön ugyan ilyen 150ezer km-el. Időm lessz rá. Szóval belevágok Smile
Szerk. Azt elfelejtettem, hogy map szenzor van és nem légtömeg mérő. Folytószelep állásból, map értékéből, lambda értékéből számít, és ez szerint adagolja a benzint.


Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
erik3_6
2014.06.27. 21:14   






Leírom hogy szerintem mit az amit te szeretnél és azt kb hogyan tudod megvalósítani, csak hogy ne az legyen hogy a bmw-sek nem segítenek Very Happy .
Nem ismerem ezt a vw motort, nem tudom mi alapján méri az ecu a szívó üzemhez a levegőt, lényeg hogy nyilván arról fingja sincs mi a nyomás ahogy azt te is írtad.
első lépés ugye a turbo felhelyezése kár taglalni a lehető legjobb csonkot kell elkészíteni, minnél több kipufogógáz jusson a turbohoz. k-14 szerintem nagyon pici igaz 1,4-en működne de én inkább egy k-16-ost raknék minimum vagy egy k03-at az modernebb audi 1,8t turbója de van más vw-is. Ezek asszem belső wg-s turbok így azzal nem kell foglalkozni. Olajozást megkapja a turbo az olajgombától, visszafolyót meg beheggesztesz a kartelba. Elejére felraksz egy coolert amit be tudsz szerezni, nem tudom mi méri a levegőt de ha van légmennyiségmérő akkor azt a töltőágba rakd be. Így már levegőt kap a motorod és most jön a neheze kell neki megfelelő üzemanyag és töltésnél el kell venni a gyújtásból főleg 95-ös benzinhez, esetleg tankolsz 100-ast már vannak kutak ahol nem sokkal drágább és akkor az nagy előny. Gyári injektorokat le lehet picit nagyobbra cserélni annyival nagyobbra hol azért még maradjon alapjáratod ne fulldokoljon a benzinbe, és a töltőágba beraksz mondjuk még 2db plusz injektort (lehet a gyári benzinpumpa kevés lesz bmw még elbírja). Lambda jel alapján nem tudom hogyan vezérelnéd ezeket az injektorokat ha van ötleted lehet működhet már ha stabil és gyors az a lambdajel. Másk megoldás, hogy a töltőágba beraksz 2db olajnyomásgombát amikből van többféle nyomásértékre kapcsoló, az egyikkel egy relén keresztül nyitod az első injektort mondjuk 0,2bar-nál a másikkal meg a másik injektort 0,5-0,6bar nál. Alatta közte meg remélhetőleg a nagyobbra cserélt injektorok áthidalják a problémát. Ha van szélessávú lambdavisszajelzés (ami mondjuk már "költséges") akkor ezeket be lehet lőni viszonylag jól de csodát nem kell várni. Gyújtásra más ötletem nincsen mint egy írható gyújtásvezérlő, vagy arréb rakod a jeladót de akkor mindenhol kevesebb lesz.
Kompressziót tudsz csökkenteni ha motort is szét akarod szedni a dugótető leesztergálásával ha van megfelelő mennyiségű anyag a dugóban, vagy rövidebb hajtókar, esetleg más dugattyú aminek a csapszegtávolsága kisebb, de vw nem tudom erre milyen lehetőségek vannak.
Talán a leglogikusabb az lenne ha raknál bele a gyáritól egy 30% nagyobb injektorsort és etanollal használnád, 2db üzemanyagpumpával 105 oktánszámmal lehet a gyujtást sem kell babrálni, töltésen meg a plussz 2db injektor adja neki a naftát.

üdv

Erik


www.konyhadesign.hu

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
erik3_6
2014.06.27. 20:27   






kögö írta:
warl0 írta:
erik3_6 írta:

Válasz elég hosszú lenne, elsőre szerintem olvasd el a turbosítás GY.I.K-ot és már ott sokmindenre választ kapsz, majd esetleg a turbos topicot, és a projektek közt pedig jópár turbos építést végig tudsz nézni.
röviden azért válaszolok : vw tapasztalatom nincsen, nem tudom mennyire lehetnek az alkatrészei túlméretezve. 10.5 cr még nem is lenne akkora nagy baj ha etanollal használod, de nem ártana 9 köré csökkenteni. Dugó hajtókar biztos valameddig elviseli a teljesítménynövelést a bűvös 0.3-0.5 öt talán a vw-ben is. Turbo olajat nyugodtan veheted az olajgombától. ECU-nak pedig mindenképpen írhatót. Turbozás azért annál összetettebb hogy felraksz egy turbot!

Szia. Köszönöm, hogy válaszoltál. Sajnos az írható ECU kiesik az ára véget. Inkább egy 5. Injektoros megoldásban gondolkodom amit lambda értek függvényében vezerelnék. Etanol se jöhet szóba, a kocsi 95ös üzemanyaggal lessz használva, ehhez nem tudom milyen értékre kellene csökkenteni a kompreszio viszonyt. Dugó, ha minden igaz egy átalakított 1.6os 3mas golf dugója lessz. Hajtó kar véget meg akarom furatni, hogy a dugó tetőre nyomja az olajat. Persze ezzel tisztában vagyok, hogy nem csak egy kipufogó leölőt kell hegesztenem.


Ha ennyire behatároltak a lehetőségeid, akkor érdemes lenne elgondolkodni egy motorcserén. Egy 1.8-as vagy 2.0-es motort belógatni. Nem ismerem vw árakat, de biztos olcsóbban kijössz, mint egy turbósítással.

Vannak komponensek, amiket egyszerűen nem lehet kispórolni belőle; írható ecu, turbó Very Happy , nagyobb injektorok, csövezés, gépmunka ( a teljesség igénye nélkül). Szerintem az itt felsoroltak árából már benne van egy nagyobb motor.


Így van ha nem tudsz rá áldozni akkor inkább ne gondolkodjál turbosításban. Egyszerűen azért mert ugyan meg lehet sufnituningolni de sose fog jól működni. Vagy ha meg szeretnéd próbálni, akkor pedig felesleges költeni dugóra meg hajtókarra meg egyéb motorbelsőre, mert gondolom hogy nem raksz bele kovácsoltat akkor meg más sima dugattyút minek.
Sufnituningal tegyük fel megoldod a plusz üzemanyagot, nyomáskapcsolóval nyitsz plusz injektorokat, ezt finoman nem tudod szabályozni vagy sokat vagy keveset fog kapni. Gyujtással még mindig nem tudsz mit kezdeni és így 95-ös benzinnel hamar meg fog csörreni. Tegyük fel belehekkelsz egy gyujtásvezérlőt akkor már csörögni talán nem fog de az üzemanyagod még mindig nem stabil, szóval működni fog jó esetben alapjáraton meg padlógáznál és kb. ennyi. Meddig az meg az isteni szerencsén múlik. Ha a motorbelsőt tegyük fel építesz akkor meg normális vezérlés nélkül kár tönkretenni.


www.konyhadesign.hu

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
kögö
2014.06.27. 20:02   






warl0 írta:
erik3_6 írta:

Válasz elég hosszú lenne, elsőre szerintem olvasd el a turbosítás GY.I.K-ot és már ott sokmindenre választ kapsz, majd esetleg a turbos topicot, és a projektek közt pedig jópár turbos építést végig tudsz nézni.
röviden azért válaszolok : vw tapasztalatom nincsen, nem tudom mennyire lehetnek az alkatrészei túlméretezve. 10.5 cr még nem is lenne akkora nagy baj ha etanollal használod, de nem ártana 9 köré csökkenteni. Dugó hajtókar biztos valameddig elviseli a teljesítménynövelést a bűvös 0.3-0.5 öt talán a vw-ben is. Turbo olajat nyugodtan veheted az olajgombától. ECU-nak pedig mindenképpen írhatót. Turbozás azért annál összetettebb hogy felraksz egy turbot!

Szia. Köszönöm, hogy válaszoltál. Sajnos az írható ECU kiesik az ára véget. Inkább egy 5. Injektoros megoldásban gondolkodom amit lambda értek függvényében vezerelnék. Etanol se jöhet szóba, a kocsi 95ös üzemanyaggal lessz használva, ehhez nem tudom milyen értékre kellene csökkenteni a kompreszio viszonyt. Dugó, ha minden igaz egy átalakított 1.6os 3mas golf dugója lessz. Hajtó kar véget meg akarom furatni, hogy a dugó tetőre nyomja az olajat. Persze ezzel tisztában vagyok, hogy nem csak egy kipufogó leölőt kell hegesztenem.


Ha ennyire behatároltak a lehetőségeid, akkor érdemes lenne elgondolkodni egy motorcserén. Egy 1.8-as vagy 2.0-es motort belógatni. Nem ismerem vw árakat, de biztos olcsóbban kijössz, mint egy turbósítással.

Vannak komponensek, amiket egyszerűen nem lehet kispórolni belőle; írható ecu, turbó Very Happy , nagyobb injektorok, csövezés, gépmunka ( a teljesség igénye nélkül). Szerintem az itt felsoroltak árából már benne van egy nagyobb motor.


http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic.asp?TOPIC_ID=20139

Kazincbarcika    2695    2004.12.09. 04:35
warl0
2014.06.27. 19:00   






erik3_6 írta:

Válasz elég hosszú lenne, elsőre szerintem olvasd el a turbosítás GY.I.K-ot és már ott sokmindenre választ kapsz, majd esetleg a turbos topicot, és a projektek közt pedig jópár turbos építést végig tudsz nézni.
röviden azért válaszolok : vw tapasztalatom nincsen, nem tudom mennyire lehetnek az alkatrészei túlméretezve. 10.5 cr még nem is lenne akkora nagy baj ha etanollal használod, de nem ártana 9 köré csökkenteni. Dugó hajtókar biztos valameddig elviseli a teljesítménynövelést a bűvös 0.3-0.5 öt talán a vw-ben is. Turbo olajat nyugodtan veheted az olajgombától. ECU-nak pedig mindenképpen írhatót. Turbozás azért annál összetettebb hogy felraksz egy turbot!

Szia. Köszönöm, hogy válaszoltál. Sajnos az írható ECU kiesik az ára véget. Inkább egy 5. Injektoros megoldásban gondolkodom amit lambda értek függvényében vezerelnék. Etanol se jöhet szóba, a kocsi 95ös üzemanyaggal lessz használva, ehhez nem tudom milyen értékre kellene csökkenteni a kompreszio viszonyt. Dugó, ha minden igaz egy átalakított 1.6os 3mas golf dugója lessz. Hajtó kar véget meg akarom furatni, hogy a dugó tetőre nyomja az olajat. Persze ezzel tisztában vagyok, hogy nem csak egy kipufogó leölőt kell hegesztenem.


Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
erik3_6
2014.06.27. 18:37   






warl0 írta:
Sziasztok. Bocsánat hogy ide piszkolok a golfommal, de a vw fórumon nem tudnak, vagy nem akarnak segíteni.
Na szóval van egy 4es golfom 1.4 16v motorral. Teljesítménye 75ló es 126Nm.
Mivel eladni nem tudom normális áron, teljesítménye kevés, ezért meg akarom fújni a motort es tovább használni. Most sokan le akartok majd róla beszélni, de inkább segítséget várok
Turbónak egy KKK K14es gondoltam. Egyrészt neten megtalálható egy ugyan ilyen motor ilyen turbóval fújva, másrészt állítólag könnyű beszerezni es olcsó. Persze ha tudtok jobbat ne fogjatok vissza magatokat . Nem nagy teljesítmény a lényeg csak kényelmesebbé szeretném tenni a vezetést. Töltő nyomás kb 0.3-0.6bár lenne. Teljesítmény 100-130ló körül. Amit nem tudok... A gyári ecu alkalmas-e ilyen attprogramozasra(gondolom nem). Hogyan lehet legegyszerűbben megoldani a motor benzin ellátását? Esetleg volt olyan ötletem hogy az 1.8T ecu-ját kellene használnom és ezt talán könnyebben ra lehet venni a motor vezérlése re, mivel itt már ki van alakítva a map szenzor(ez nekem is van, de nem hiszem hogy értené az ecu, hogy mit keres nyomás a vákum helyén), lég mennyiség merő is alapból van 1.8T-n. Gondolom a kompresszio viszonyt csökkentenem kell, de nem tudom milyen mértékben. Jelenleg 10.5 a gyári érték. Dugókat cserélném kell, de nem tudom milyenre. 76.5mm átmérőjű dugók kellenek, nem gyárit akarok inkább valami más motorból átalakítani a dugót(esetleg erre is kérnék tippeket) Olaj filter alá kapható adapterek elég nyomást biztosítanak a turbo olajozására? Vagy jobb lenne a gombától ellopni?Köszönök minden hozzászólást segítséget.


Válasz elég hosszú lenne, elsőre szerintem olvasd el a turbosítás GY.I.K-ot és már ott sokmindenre választ kapsz, majd esetleg a turbos topicot, és a projektek közt pedig jópár turbos építést végig tudsz nézni.
röviden azért válaszolok : vw tapasztalatom nincsen, nem tudom mennyire lehetnek az alkatrészei túlméretezve. 10.5 cr még nem is lenne akkora nagy baj ha etanollal használod, de nem ártana 9 köré csökkenteni. Dugó hajtókar biztos valameddig elviseli a teljesítménynövelést a bűvös 0.3-0.5 öt talán a vw-ben is. Turbo olajat nyugodtan veheted az olajgombától. ECU-nak pedig mindenképpen írhatót. Turbozás azért annál összetettebb hogy felraksz egy turbot!


www.konyhadesign.hu

www.konyhadesign.hu    1032    2007.10.16. 17:23
warl0
2014.06.26. 03:28   






Sziasztok!
Ismeri valaki ezt a szélessávú kontrollert? Esetleg valaki használta is ? Kiváncsi lennék, hogy használható-e http://www.14point7.com/products/slc-free


Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
warl0
2014.06.24. 15:25   






Sziasztok. Bocsánat hogy ide piszkolok a golfommal, de a vw fórumon nem tudnak, vagy nem akarnak segíteni.
Na szóval van egy 4es golfom 1.4 16v motorral. Teljesítménye 75ló es 126Nm.
Mivel eladni nem tudom normális áron, teljesítménye kevés, ezért meg akarom fújni a motort es tovább használni. Most sokan le akartok majd róla beszélni, de inkább segítséget várok
Turbónak egy KKK K14es gondoltam. Egyrészt neten megtalálható egy ugyan ilyen motor ilyen turbóval fújva, másrészt állítólag könnyű beszerezni es olcsó. Persze ha tudtok jobbat ne fogjatok vissza magatokat . Nem nagy teljesítmény a lényeg csak kényelmesebbé szeretném tenni a vezetést. Töltő nyomás kb 0.3-0.6bár lenne. Teljesítmény 100-130ló körül. Amit nem tudok... A gyári ecu alkalmas-e ilyen attprogramozasra(gondolom nem). Hogyan lehet legegyszerűbben megoldani a motor benzin ellátását? Esetleg volt olyan ötletem hogy az 1.8T ecu-ját kellene használnom és ezt talán könnyebben ra lehet venni a motor vezérlése re, mivel itt már ki van alakítva a map szenzor(ez nekem is van, de nem hiszem hogy értené az ecu, hogy mit keres nyomás a vákum helyén), lég mennyiség merő is alapból van 1.8T-n. Gondolom a kompresszio viszonyt csökkentenem kell, de nem tudom milyen mértékben. Jelenleg 10.5 a gyári érték. Dugókat cserélném kell, de nem tudom milyenre. 76.5mm átmérőjű dugók kellenek, nem gyárit akarok inkább valami más motorból átalakítani a dugót(esetleg erre is kérnék tippeket) Olaj filter alá kapható adapterek elég nyomást biztosítanak a turbo olajozására? Vagy jobb lenne a gombától ellopni?Köszönök minden hozzászólást segítséget.


Szlovákia    7    2014.06.24. 15:05
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   Márkafüggetlen részleg - BMW sek egyéb jármű Projektjei

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére