POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 2 oldal Ugrás a köv. oldalra: 1, 2  Következő    Hozzászólások megtekintése:

<   BMW E30   »   E30 M20B20 turbo-convert - Megasquirt ECU

xst
2014.08.08. 15:11   






Tovabbra is elado az auto.....

Tovabbi kepeket keresre kuldok... Smile


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
xst
2014.03.24. 19:23   






Ido es helyhiany miatt, elado egy nagyon megkimelt E30 320-as BMW, nagyon szep allapotban, rozsda csak egy nagyon minimalis van rajta, inkabb csak feluleti, ket sarvedo szepen megcsinalva. Egy 2.7-es M20-as motor van benne most(5000km-t futott), de megvan az eredeti motor is 171, 000 km van abban jo allapotu, ezt a 2.7-est pedig Powered Ákos(Karotta hangyász projekt epitoje) epitette meg ujja ebben olyan 5000km van.

Amiben az auto nem gyari: Boge kemenyitett lengescsillapitok, sved uleteto es kemenyebb rugok, 6 agu erositett kuplung illetve szerkezet(350LE-ig biztos eleg), hatso stabilizator, 3, 64-es sperrdiffi, BMW 740 V8 hutoje van benne, tarcsafekes hatso hid. Az auto E85-el uzemelt csak, de nyilvan benzinnel is hasznalhato es Megasquirt motorvezerlovel kiegeszitve.

Igeny eseten van hozza egy komplett turbokit, amit mi is hasznaltunk mind a 2L-es mind 2.7-es motorral. Ez tartalmaz egy komplett 2, 5 turboback rendszert katalizatorral, Garett T04 turbo, egyedi turbos csonk, turbonak olajfitting, turbos olajtekno, m3 olajhuto, XS Power külső wastegate, egyedi intercooler szett, szelessavu lambdaszonda vezerlovel, Forge lefulyoszelep. es egy Megasquirt hozza. Turbo leomlot, kipuffot Speer Zsolt epitette.

Muszaki sajnos lejart mar, de nem lehet gond megcsinalni, mivel fekek lengescsillapitok ujak szinte, kormanymu hibatlan, minden mas mukodik.

A kepen lathato alufelni 30e lenne azon elol zsiruj Kumho Solus gumik vannak, hatso mar kopotabb mondjuk. Turbokit 230e lenne, a Megasquirt meg olyan 120e ha az is kell melle. Gyari 2L-es motorral gyari vezerlessel is elado perzse, a 2.7-es motor szintugy.

Ar fix: 199.999Ft

Erdeklodni pü-ben...


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
xst
2012.04.28. 05:56   










2.7 ETA motor, 731-es hengerfej, 11:1 kompresszio, 325 pillango ill. 325 tengely, Miller chip.


Mienk is szinte ugyanez, kiveve a 325pillango, meg a tengelyt, de cserebe E85-el, majd lesz merve, de 160-165LE korul kell lennie.
Very Happy...


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
Flame
2012.03.04. 12:37   






Sziasztok!

Szabadidő hiányában, kicsit lassan haladtak a dolgok. Utoljára ott hagytam abba, hogy kicseréltem a toldást.
Vízzel feltöltve amenyire lehet légtelenítve, így futottam neki újra és nem akarom elkiabálni, de most már végre jónak tűnik.
Miután kinyitott a termosztát 85 fok körül (ott stagnált egy ideig a vízhőfok) a hűtő és a kilépő cső is egyenletesen kezdett langyos lenni. Szépen lassan komótosan ment felfele - csövek mindenhol végre rendben voltak - 93-94 fok környékén bekapcsoltam az elektromos ventilátort ami szemtelenül gyorsan visszahűtötte 85 fokra a vizet. Még párszor eljátszottam ezt biztos ami biztos alapon, de nem volt gond. Legutoljára hosszabb ideig járattam a ventilátort, 85 fok alá nem ment a hőmérséklet viszont a csövek és a hűtő teljesen kihűltek, majd miután kikapcsoltam pár perc elteltével megint langyos volt.
Következő lépés, hogy motorháztető vissza és kell egy próbakör de szerintem már nem lesz gond csak itatni kell Smile

Köszönöm mindenkinek a segítséget és a tanácsokat!


Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
xst
2012.02.25. 03:15   






http://84.45.115.78/e30zonewiki/index.php/Daimlerman's_2.7

Hasonlo Very Happy a gepjarmu!


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
Flame
2012.01.28. 18:37   






Sziasztok!

Köszönöm a tanácsokat, persze megint nem úgy jött össze a dolog, ahogy kellett volna.
Autót bal első keréknél szépen megemelve, mire nem jó egy ramaty felni:




Szépen nyelte a vizet, nyomkodtuk a csöveket (termosztát nem volt benn), most már a hűtő is érzésre mindenhol egyeneletesen melegedett, kilépő cső szintén és a kiegyenlítőbe is csurgott vissza a víz a vékony csövön.85 fok környékén ütött be a krah megint, az egyik toldásnál, a kiegyenlítő és vízpumpa között elkezdte kinyomni a vizet. Mivel kezdett sötétedni, ment vissza a garázsba...
Most volt megint egy kis szabadidő, beraktam a termosztátot, kicseréltem a rossz toldást egy vastagabb csőre, remélem most már jó lesz, persze csak beindításra és járatásra nem maradt időm... Confused folyt köv.


Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
gino
2012.01.10. 20:05   






hAMU írta:

Heló! Amikor üzem meleg motornál kinyitod a kiegyenlítőt, saját magad generálsz levegőt a rendszerbe. Meg mondom miért: a víz forrása ugye nem csak a hőmérséklettől függ,hanem a nyomástól is. A hűtőkör zárt rendszer ahol a nyomás nő,ezért van az hogy az egyébként már 100fok felett járó víz még nem forr. Amikor kinyitod a kiegyenlítő tartály tetejét a nyomás lecsökken és a víz forrni kezd-> levegőt termel a rendszerbe...
Amit Speer Zsolti tanácsolt,szerintem az lessz a megoldás.

Egyébkét mióta én is megbolygattam a hűtőkört,nekem is furcsán viselkedik. Ha nem töltöm fel nyakik a kiegy.tartályt akkor nincs fűtés,és kicsit följebb is kúszik a vízhő mint kéne. Ha nyakik töltöm akkor nincs gond.

ezzel tisztában vagyok, viszont ha ezt nem játszom el 2x-3x-4x, amég már nem nyel be több vizet akkor nincs fütésem, hideg a hütő, de a motorban tul meleg a viz...
egy próbát megér...nekem bejött
Smile


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
hAMU
2012.01.09. 21:36   






gino írta:
Flame!
nekem most raktunk össze egy motronicos 2.5-öt.
hasonlóképpen jártam mint te!!
nálam viz nem volt a rendszerben!
a következő történt:
motor be, vizrendszer összerak.vizzel feltölt, beindit.ketyeg ketyeg, , termosztátházon légtelenitő csavar nyitva.nyitott kiegyenlitő kupakkal. szépen megy a viz a rendszerbe, önötöm utána.kezd melegedni az üzemi hőfok felé.egyszer csak nem nyel le több vizet, és már nem bubi mentes viz jön a termoházon. kupak rá, próbakör. elkezd melegedni.megáll, hagyom kicsit hülni, kupak ovatosan nyit, fujja a levegőt mint állat.jön ki viz is. megint feltölt, megint járat, megint ugyanez...
nekem 3x-4x kellett eljátszani ezt, mire kilégtelenedett.azóta nem melegszik tul, nem fogy a vizem se.
annyira rájöttünk, hogy valamié nem keringet bele a hütőbe, csaka motor felé, amég van benne levegő(legalábbis nekem)
hátha segít...
üdv. gino


Heló! Amikor üzem meleg motornál kinyitod a kiegyenlítőt, saját magad generálsz levegőt a rendszerbe. Meg mondom miért: a víz forrása ugye nem csak a hőmérséklettől függ,hanem a nyomástól is. A hűtőkör zárt rendszer ahol a nyomás nő,ezért van az hogy az egyébként már 100fok felett járó víz még nem forr. Amikor kinyitod a kiegyenlítő tartály tetejét a nyomás lecsökken és a víz forrni kezd-> levegőt termel a rendszerbe...
Amit Speer Zsolti tanácsolt,szerintem az lessz a megoldás.

Egyébkét mióta én is megbolygattam a hűtőkört,nekem is furcsán viselkedik. Ha nem töltöm fel nyakik a kiegy.tartályt akkor nincs fűtés,és kicsit följebb is kúszik a vízhő mint kéne. Ha nyakik töltöm akkor nincs gond.


   839    2006.09.12. 22:09
Flame
2012.01.09. 20:29   






gino írta:
Flame!
nekem most raktunk össze egy motronicos 2.5-öt.
hasonlóképpen jártam mint te!!
nálam viz nem volt a rendszerben!
a következő történt:
motor be, vizrendszer összerak.vizzel feltölt, beindit.ketyeg ketyeg, , termosztátházon légtelenitő csavar nyitva.nyitott kiegyenlitő kupakkal. szépen megy a viz a rendszerbe, önötöm utána.kezd melegedni az üzemi hőfok felé.egyszer csak nem nyel le több vizet, és már nem bubi mentes viz jön a termoházon. kupak rá, próbakör. elkezd melegedni.megáll, hagyom kicsit hülni, kupak ovatosan nyit, fujja a levegőt mint állat.jön ki viz is. megint feltölt, megint járat, megint ugyanez...
nekem 3x-4x kellett eljátszani ezt, mire kilégtelenedett.azóta nem melegszik tul, nem fogy a vizem se.
annyira rájöttünk, hogy valamié nem keringet bele a hütőbe, csaka motor felé, amég van benne levegő(legalábbis nekem)
hátha segít...
üdv. gino


Köszönöm!
Első körben ez lesz, Speer is hasonlót javasolt (köszönöm Smile )- próbáljunk meg úgy megállni vagy felbakolni az autót, hogy a menetirány szerinti bal oldala legyen magasabban így talán könnyebben távozik a levegő a rendszerből.
Utána még marad, hogy minden ki átnézni csak azzal megint lehet tüszmögni egy jó darabig.


Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
gino
2012.01.09. 20:08   






Flame!
nekem most raktunk össze egy motronicos 2.5-öt.
hasonlóképpen jártam mint te!!
nálam viz nem volt a rendszerben!
a következő történt:
motor be, vizrendszer összerak.vizzel feltölt, beindit.ketyeg ketyeg, , termosztátházon légtelenitő csavar nyitva.nyitott kiegyenlitő kupakkal. szépen megy a viz a rendszerbe, önötöm utána.kezd melegedni az üzemi hőfok felé.egyszer csak nem nyel le több vizet, és már nem bubi mentes viz jön a termoházon. kupak rá, próbakör. elkezd melegedni.megáll, hagyom kicsit hülni, kupak ovatosan nyit, fujja a levegőt mint állat.jön ki viz is. megint feltölt, megint járat, megint ugyanez...
nekem 3x-4x kellett eljátszani ezt, mire kilégtelenedett.azóta nem melegszik tul, nem fogy a vizem se.
annyira rájöttünk, hogy valamié nem keringet bele a hütőbe, csaka motor felé, amég van benne levegő(legalábbis nekem)
hátha segít...
üdv. gino


'a króm úgy szép, ha matt fekete'

hol itt, hol ott... :)    435    2008.03.04. 12:55
Flame
2012.01.09. 00:32   






ZSOSZ írta:
Flame írta:
blueboi69 írta:
Balázs, biztos jó az a vízpumpa? Nekem nagyon úgy tűnik, mintha nem forgatná a vizet.


Cserélve lett, teljesen új megnéztem mielőtt beraktam. Nem logott, nem szorult.
Mi lehet még rossz egy vízpumpánál?

Kicsit bele vau én is ha nem baj?!
A vizszivattyu egy csekkolást megérne ha ennyire nagy a gáz és nincs további ötlet.
Ótós bótban dolgozván régebben időnként még az uj vizpumpák némelyike a dobozból kivéve is igen gyanusan nézett ki Szemcsis
m20 vizszivattyu problémája hogy amikor megmelekszik megforog a lapát a tengelyen
Vedd ki,forralj vizet lábasban majd rakd bele a vizszivattyut. Mikor rotyog a viz vedd ki és ronggyal megfogva a lapátot próbáld megforgatni
A hütő tiszta?
Sajna most igy csipásan csak ennyi jutott az eszembe


Nyugodtan, ezért is írtam hogy jöhetnek a tanácsok, ötletek.
Köszönöm, akkor ez is ki lesz főzve a termosztát után Smile
A hűtő szerintem tiszta de attól tartok ez a megállapítás annyit ér mint döglött parpián a patkó. Inkább úgy foglamaznék, hogy idáig nem volt vele gond.


Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
ZSOSZ
2012.01.09. 00:27   






Flame írta:
blueboi69 írta:
Balázs, biztos jó az a vízpumpa? Nekem nagyon úgy tűnik, mintha nem forgatná a vizet.


Cserélve lett, teljesen új megnéztem mielőtt beraktam. Nem logott, nem szorult.
Mi lehet még rossz egy vízpumpánál?

Kicsit bele vau én is ha nem baj?!
A vizszivattyu egy csekkolást megérne ha ennyire nagy a gáz és nincs további ötlet.
Ótós bótban dolgozván régebben időnként még az uj vizpumpák némelyike a dobozból kivéve is igen gyanusan nézett ki Szemcsis
m20 vizszivattyu problémája hogy amikor megmelekszik megforog a lapát a tengelyen
Vedd ki,forralj vizet lábasban majd rakd bele a vizszivattyut. Mikor rotyog a viz vedd ki és ronggyal megfogva a lapátot próbáld megforgatni
A hütő tiszta?
Sajna most igy csipásan csak ennyi jutott az eszembe


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-382-4-982

szögedi betyár    3315    2007.01.19. 13:46
blueboi69
2012.01.09. 00:23   






Jah látom. Háááááát, egy próbát megér ha visszarakod a régit. Tényleg ez pont olyan mintha nem lenen vízkeringés.


"blue tanácsai meg mindig a leghasznosabbak itt a fórumon, tipikusan az az állatfaj ami ha nem létezne ki kéne találni" by Rolcsi85

Celebfalva :Đ - Prosport User    5279    2007.04.03. 22:20
Flame
2012.01.09. 00:21   






blueboi69 írta:
Flame írta:
blueboi69 írta:
Balázs, biztos jó az a vízpumpa? Nekem nagyon úgy tűnik, mintha nem forgatná a vizet.


Cserélve lett, teljesen új megnéztem mielőtt beraktam. Nem logott, nem szorult


Hát rakd vissza a régit ;) Hátha azt szereti. Nemtudok másra gondolni mint a vízpumpára. Lehet megakadt valahol. Mi tekeri azt?


Ékszíj, a generátorral együtt. Ékszíj nem csúszik, feszes.


Piros kupakos


Impossible is nothing!
e30 320i

Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
blueboi69
2012.01.09. 00:20   






Flame írta:
blueboi69 írta:
Balázs, biztos jó az a vízpumpa? Nekem nagyon úgy tűnik, mintha nem forgatná a vizet.


Cserélve lett, teljesen új megnéztem mielőtt beraktam. Nem logott, nem szorult


Hát rakd vissza a régit ;) Hátha azt szereti. Nemtudok másra gondolni mint a vízpumpára. Lehet megakadt valahol. Mi tekeri azt?


"blue tanácsai meg mindig a leghasznosabbak itt a fórumon, tipikusan az az állatfaj ami ha nem létezne ki kéne találni" by Rolcsi85

Celebfalva :Đ - Prosport User    5279    2007.04.03. 22:20
Flame
2012.01.09. 00:17   






blueboi69 írta:
Balázs, biztos jó az a vízpumpa? Nekem nagyon úgy tűnik, mintha nem forgatná a vizet.


Cserélve lett, teljesen új megnéztem mielőtt beraktam. Nem logott, nem szorult.
Mi lehet még rossz egy vízpumpánál?



A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2012.01.09. 00:20 (1).

Impossible is nothing!
e30 320i

Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
blueboi69
2012.01.09. 00:16   






Balázs, biztos jó az a vízpumpa? Nekem nagyon úgy tűnik, mintha nem forgatná a vizet.


"blue tanácsai meg mindig a leghasznosabbak itt a fórumon, tipikusan az az állatfaj ami ha nem létezne ki kéne találni" by Rolcsi85

Celebfalva :Đ - Prosport User    5279    2007.04.03. 22:20
Böri 325is Coupe
2012.01.09. 00:15   






vízpumpa???


3er e36 m50b25 QP

Szeged,Bordány...30/3622183    1658    2007.09.25. 23:15
Flame
2012.01.09. 00:06   






Ott tart a dolog, hogy az ötletekből kifogytunk jól jönne egy kis segítség.
A motor az összerakás után saját marhaságból megforralta a vizet álló helyzetben, de ahogy ez kiderült, abban a pillanatban le lett állítva. Sajnos utána melegedett is a motor de nem adta annak a jelét hogy átégett volna a tömítés vagy sérült volt a hengerfej. Mivel a vízcsövek is öregek voltak és az eset után több helyen is szivárogni kezdtek jött a komplett csere, hogy kizárhassunk minden lehetőséget. Tehát a vízcsövek rendben, most sehol nem szivárog, cserélve lett a termosztát vízpumpa és a hengerfej tömítés is.
Néhány kép:
Ezen a hűtőn pont fordítva vannak a csatlakozások, ezért trükközni kellett valamint a kiegyenlítő is átkerült a másik oldalra.




Tömítés a levétel után így nézett ki




Motorblokk




Hengerfej




Minden összerakva, amennyire lehetett hűtő feltöltve. Indítás után folyamatosan pótolva lett a kiegyenlítőbe (fűtés kinyitva teljesen) látszólag lelégtelenítve - termosztátháznál már nem jött levegő. A motor ugyanúgy melegedett. Két dolog volt furcsa:
- hiába volt 94-95 fokos a fejben a víz, egyáltalán nem volt fűtés, semmi
- a hűtő belépő oldalán már meleg volt a cső illetve a hűtő egy része is de a kilépő oldalon hideg és alig összenyomható.

Tipikusan azt gondoltuk, hogy rossz a termosztát és nem nyit ki. Kiszedtük, anélkül is ezt produkálta. Kiegyenlítőbe nincsenek buborékok, az olaj nem színeződött el bár nem tudom 10 perc járás után mennyire kellene. Tehát úgy tűnik nem kering a hűtőben a víz, termosztát kivétele után sem. Ennyire levegős lenne? Eldugult a hűtőradiátor?
Kifogytunk az ötletekből, valakinek esetleg?
Másik érdekesség ami engem foglalkoztat, miért van az hogy a kipufogó szelepek láthatóan sokkal tisztábbak mint a szívószelepek? Rossz beállítás? A motor etanollal jár.

Eszembe jutott még egy dolog, másnál olvastam hogy rosszul bekötött fűtőradiátor okozhat ilyet, a hengerfejből kilépő (1.) csövet a tűzfalon az alsó vagy a felső csatlakozóra kell kötni?





A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2012.01.09. 00:16 (1).

Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
blueboi69
2011.12.30. 18:02   






Kacsint Várjuk


"blue tanácsai meg mindig a leghasznosabbak itt a fórumon, tipikusan az az állatfaj ami ha nem létezne ki kéne találni" by Rolcsi85

Celebfalva :Đ - Prosport User    5279    2007.04.03. 22:20
Flame
2011.12.30. 17:27   






Ha már tényleg másra nem jó




Viccen kívül, másik motor benn, szépen muzsikál. Volt egy kis szöszölés a vízcsövekkel, az összes régi a kukában landolt.
Részletek, ha már minden összeállt Smile


Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
Flame
2011.08.21. 11:58   






Voilá, újra összerakva:








szelepfedél is letakarítva




Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
Flame
2011.07.24. 16:41   






Lassan alakulgat, m20b20 donorból bontott hengerfej pár órás pucolás után:




Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
Flame
2011.05.16. 19:48   






Huzamosabb csend után egy kis beszámoló a történtekről:
A kipufogó még akkor utána elkészült, nagyon penge lett, végre lehetett közlekedni az autóval, próbálgatni és ismerkedni.
Próbák során viszont fény derült arra is, a gyári kuplung karcsú már ehhez a felálláshoz, de mivel jöttek az ünnepek és egyéb elfoglaltságok pihentetve lett, egyedül egy 325ix nagyházas sperr differenciálmű váltotta fel a gyári alkatrész helyét.
Persze nem maradhatott ki pár rövid tesztkör sem, de a havas körülményeknek köszönhetően nagyon erőlködni sem kellett Smile . Hétvégente ha száraz volt az idő, próbálgatva volt, hiszen a megasquirt beállítása se két kattintás.
Aztán eljött az idő a kuplungcseréhez, irány Speer úrhoz és a gyári kuplung helyére beugrott egy 4 tollú szinterkuplung is de sajnos a gyanú beigazolódott. A turbó hamar megfeküdt mint veszett állat a puskacsővel való találkozása után, maximum már csak füstgépnek lenne jó. AK47
Persze ha most azt mondanám, ennyi volt a történet, azóta már konzervdobozt nyomtak a gépezetből, akkor úgy tűnne könnyen feladtuk, szóval nem. Mindig a saját hibáiból tanul az ember leginkább és mivel úgy alakult ezért első lépésként landolt a garázsban egy m20b27-es blokk sallangok és hengerfej nélkül. Gyagyás Erre fog felkerülni majd a nyáron egy b20 -as hengerfej (731-es, erről majd később részletesebben) tőcsavarozva és fogja felváltani a 85 -ben berakott motor helyét biztos ami biztos alapon, ha minden jól alakul. Az hogy milyen feltöltő kerül majd rá, még a jövő zenéje.
Addig is persze, hogy lehessen használni, visszakerült a gyári leömlő és kipufogó az autóra, a mostani alkatrészek pedig eldobozolva várják hogy újra visszakerüljenek a helyükre. Amíg ez nem történik meg, addig MS tapasztalatok gyűjtése a fő szempont, valamint a többi kisebb-nagyobb? hibák javítása, pepecselős apróságok megoldása Smile
Volt gond a töltéssel is, egy generátor csere valamint a saruk és érintkezők cseréje orvosolta ezt a gondot. A váltó is olyan volt mintha egy vödör takonyban kavarna az ember, a kuplung cseréjekor ez is orvosolva lett. Jelenleg még egy dolog zavar, a fránya vízhőfokmérő sehogy sem akar működni, jeladó rendben van, szakadás sincs a műszerfal csatlakozója és a jeladó között.

A fejleményekről próbálunk majd kicsit sűrűbben is írni Smile


Budakeszi    60    2010.01.05. 13:00
xst
2010.12.08. 21:40   






csmario írta:
hát a szövegkörnyezetből ítélve aligha "Sperr ba..meg" Very Happy


Battyo akart lenni, csak kicsit viccesen jott ki a rovidites:D...

feri46 írta:
Szépen halad a dolog gratula hozzá!
Nekem is összeállt a gép, a tőled vásárolt alkatrészekből(mellesleg jo lett)
valamikor összefuthatnánk már egy turbos talira


Amint elkeszul ossze:;):...

sperr írta:
A "Sperr ba" ,az Sperr bá v. pedig Sperr ba..meg?! Beszéltem Bogyóval jövő hétre egyeztetünk és befejezem a kipuffot ami még hátravan...


Szuper, mert itt ho es nem lehet menni, bar most eleg lesz mar a vizes is ut Mad Very Happy...


3500rpm felett    338    2008.02.27. 13:24
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 2 oldal
Ugrás a köv. oldalra: 1, 2  Következő
Tartalomjegyzék  »   BMW E30

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére