POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   Népítélet avagy BMW vásárlási tanácsok vélemények, tapasztalatok  »   7 series E38 1994-2001

Englishman
2013.02.21. 15:54   






Maga az autó 1 élmény,már akinek a forma bejön.
Csomagtartója 500literes, elnyel mindent.
Az ülései nagyon kényelmesek,500km ert le lehet vezetni megállás nélkül,úgy hogy nem zsibbad az ember mikor kiszáll.
Méretei tekintélyt parancsolóak,nem kancáskodik vele senki,sem autópályán,sem városban.
A karosszéria nagyon erős,nem nyekereg,nem ropog padkára való felhajtásnál.(pl parkolás)


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2013.02.21. 15:24   






Az e38 leggyengébb pontja a váltó. Na nem azért,mert eleve rosszak.
Egyedül a futásteljesítményük miatt. 2-300ezret bírnak,és elkopnak bennük a kuplungok,egyéb kapcsolódó alkatrészek.
Jellemző hiba,hogy eltűnik a hátramenet.
Felújításuk 2-3-4-500ezer Ft os költség lehet.
Bontott automata váltó cseppet lutri,de jó megoldás lehet,ha olyan a forrás.


A kéziváltósok kevesebb kényelmet kíválnak,ugye állandóan kuplungolgatni kell, ám nem jellemző hogy tönkre mennek. Kuplung csere jöhet szóba, nagyjából 100ezer Ft magassága, igények szerint változhat az ár.

Lehalt automata váltó kéziváltósra alakítása lehetséges, ám elég körülményes,és nem biztos,hogy megéri. Mindenképp érdemes utána számolni.


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2013.02.21. 15:11   






A motorokról.

Legkissebb benzinese a 2.8 soros 6 hengeres 193 Le vel.
Sose vezettem ilyen motoros e38 at,nem tudom milyen lehet. Elmondások alapján normál használat mellett pont elég.

3.0,3.5,4.0,4.4
V8-asok. korszerű,hengerenként 4 szelepes motorok. A dinamikus közlekedésre, hosszabb távú autópályás utazáshoz ideális.
A 4.4 vanosos szelepvezérlésű, mára már szinte mindegyik zajosan jár.Ez inkább tünet,jelenség, mint probléma. Javíttatása 100ezres nagyságrend, a javítás utáni zajmentes időszak 50-60 ezer kmes futásteljesítményre elég.

5.0,5,4 V12
A legerősebbek e38 ban. És egyben a legrégebbi konstrukciójú motorok hengerenként 2 szeleppel.
Teljesítményük,hangjuk igen meggyőző.


A "V" motorok általában igen nagy hőt termelnek. Emiatt a motortérben található műanyag,gumi elemek viseletesek lehetnek. Továbbá a motor tömítettsége is hamarabb romlik,értem ezalatt az olajfolyásokat. A motor rendbetétele több 10 ezer Ftos költség lehet.
A V12 es motoroknál a szívósor,és hengerfej közötti sortömítés adja meg magát idővel,alapjárati problémákat (is)idézve elő.
Javítása 100ezer Ft os nagyságrendű.

Diesel motorok.

Nem szeretem a dízeleket, nem is nagyon vagyok tisztában a motorválasztékkal e38 ban.
Soros 6 hengeres kínálat van, 2.5 és 3.0 ,természetesen turbósak, no meg a V8 4.0 dízel motor.

Dizel lévén a fogyasztásuk kissebb,nyomatékuk nagyobb a benzineseknél.
Számomra a dízel motor nem opció,mert ugyan kevesebbet "eszik", ám a szervizelése többszöröse lehet 1 benzineséhez képest,általánosságban mondom,pláne hogy mindegyik motorban bőven 150ezer km-er van.


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2013.02.21. 14:14   






Van egy mondás, "A szép nőre többet költ a férfi,mint a csúnyára"
Az e38 egy kifejezetten szép "nő".
Rengeteg törődést igényel,és olykor igen költséges is tud lenni, pláne ha elhanyagolják.
Ezért fontos jól megnézni,mit vesz meg az ember. Érdemes a legelején tisztában lenni az állapottal, a várható költségekkel, prioritásba helyezve a javításokat.

Vásárlás előtt mindenféleképpen érdemes több példányt is kipróbálni, megnézegetni.

Ha van rá mód, szakemberrel kell menni, esetleg géppel lekérdezni.

12-19 éves autóról van szó, 2-300 ezer km es futásteljesítmény teljesen normális.

Nagyon masszív, kényelmes, biztonságos autó. Árkategóriájában nincs is talán hozzá fogható.


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2013.02.21. 13:59   






Típushibák:
- ajtók alja rohad a műanyag díszléc alatt.
- benzintank bekötő csövei kilyukadnak.
- abs jeladók hamar meghalnak
- ülések oldal panelja eltörik.
- intenzív mosós lámpa mosó kontakt hiba
- v8-as motoroknál az olajszivattyú csavarja kilazul elmegy az olaj nyomás és beáll a moci.
- automata váltók devandere meghal és nem veszi a hátra mentet
- futómű szillentek hamar kikészülnek.
- edc sport futómű szinttartó tönkremegy hamar valami gázpatron lyukad át.
- automatikus csomagtartó emelőből elszökik az olaj.
- karter gáz szűrő membrán átszakad.
- biztosíték tábla alatti vízelfolyó ha eltömődik, akkor az ablaktörlő behal mert a biztosítéka szétrohad a vízben.
-pixel hibák a kijelzőkön


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2013.02.21. 13:56   






http://www.rubmw.ru/vincode/eng/

Ezen az oldalon az alvázszám utolsó 7 karakterét megadva megtudhatod napra pontosan,hogy MIKOR és MILYEN felszereltséggel suhant le a szalagról az autó.


Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Englishman
2013.02.21. 13:32   






Igyekszem eme fórumba csokorba szedni,összefoglalni a vásárláshoz szükséges fontosabb tanácsokat,mikre kell figyelni,ilyenek.
Természetesen tulajdonosok,volt tulajok tapasztalatait, tanácsait is várom/várjuk.
Bonyolult,összetett technikáról van szó,minden infó jól jöhet Kacsint


FREEDOM IS NOT FREE

Budapest    1486    2005.09.15. 14:46
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   Népítélet avagy BMW vásárlási tanácsok vélemények, tapasztalatok

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére