POWERFANATICS.com

 Gy.I.K.   Keresés   Taglista   Csoportok   Belépés   Regisztráció
1 / 1 oldal     Hozzászólások megtekintése:

<   Drift autó projektek  »   BMW E36 V8 Énekes Árpi by AMS

Toscano Marco
2011.04.02. 18:46   






Sejtem h nem publikus de megköszönnék egy nagyságrendi költségvetést munkadíjjal együt PM-ben, természetes nem haragszom meg ha nem csak azért szeretném tudni h a jövőben h számoljak ha e36 V8-at akarok építeni, köszönöm.


Gyál    32    2010.08.27. 22:57
iron
2010.12.31. 16:20   






http://www.youtube.com/watch?v=mUlqiVS06m0

Kacsint


Kecskemét    82    2008.07.29. 16:25
zsolty-j
2009.10.22. 14:12   






Addorjan írta:
Cika írta:
Addorjan írta:
Ez is szóba került a lehetséges megoldások közül.
De ha meg lett volna a megfelelő keret a dologra, akkor száraz kartert kapott volna a kocsi, azzal kb 5 centivel lejjebb lehetett volna még a motort helyezni, meg a 8 liter olajat is hátrébb lehet pakolni.

zsolty-j írta:
Én meg vettem volna a gyári Alpina kartelt,és olajpumpát Very Happy Very Happy Very Happy


Ha szabad kérdezni akkor mennyi egy alpina b8 kartel+pumpa(ha egyátalán lehet venni), és mennyi egy szárazkartelos szett ára?? Amúgy van még hátulpupos kartel M60 M62 motorhoz
]
remélem segítettem Szemcsis


Mindig tanul az ember:) Miről van ez amúgy? - ha nem titok
Az egyetlen baj talán a képen látható karterrel, hogy nagyon lelóg az alja, így nem lehet megfelelően alacsonyra építeni a motort. Egészében kell gondolkodni, ezt sokan elfelejtik az autóépítés során és csak erős motort akarnak berakni.

Szárazkarter szetet nem számoltam ki soha, de olyan 5-800e ft lenne attól függően mit rendelünk és mit gyártunk le magunk, illetve milyen egyéb alkatrészekkel, stb stb.

Alpina olajteknőre pontos árat nem tudok, egy 1550 font + VAT adatot találtam. Ennek persze nagy előnye, hogy plug and play, de azért majdnem tízszeres áron van a mostani megoldáshoz képest:)







De jogos ,neked sok szempontból jobb a te megoldásod


Tatabánya    530    2006.12.12. 20:05
zsolty-j
2009.10.22. 14:11   






Fel hivod az alpina-t és meg rendeled:-)Simán meg küldik 2 hét alatt,300-eft.


Tatabánya    530    2006.12.12. 20:05
Addorjan
2009.10.22. 11:20   






Cika írta:
Addorjan írta:
Ez is szóba került a lehetséges megoldások közül.
De ha meg lett volna a megfelelő keret a dologra, akkor száraz kartert kapott volna a kocsi, azzal kb 5 centivel lejjebb lehetett volna még a motort helyezni, meg a 8 liter olajat is hátrébb lehet pakolni.

zsolty-j írta:
Én meg vettem volna a gyári Alpina kartelt,és olajpumpát Very Happy Very Happy Very Happy


Ha szabad kérdezni akkor mennyi egy alpina b8 kartel+pumpa(ha egyátalán lehet venni), és mennyi egy szárazkartelos szett ára?? Amúgy van még hátulpupos kartel M60 M62 motorhoz
]
remélem segítettem Szemcsis


Mindig tanul az ember:) Miről van ez amúgy? - ha nem titok
Az egyetlen baj talán a képen látható karterrel, hogy nagyon lelóg az alja, így nem lehet megfelelően alacsonyra építeni a motort. Egészében kell gondolkodni, ezt sokan elfelejtik az autóépítés során és csak erős motort akarnak berakni.

Szárazkarter szetet nem számoltam ki soha, de olyan 5-800e ft lenne attól függően mit rendelünk és mit gyártunk le magunk, illetve milyen egyéb alkatrészekkel, stb stb.

Alpina olajteknőre pontos árat nem tudok, egy 1550 font + VAT adatot találtam. Ennek persze nagy előnye, hogy plug and play, de azért majdnem tízszeres áron van a mostani megoldáshoz képest:)






   972    2005.10.10. 15:25
Cika
2009.10.22. 09:47   






Addorjan írta:
Ez is szóba került a lehetséges megoldások közül.
De ha meg lett volna a megfelelő keret a dologra, akkor száraz kartert kapott volna a kocsi, azzal kb 5 centivel lejjebb lehetett volna még a motort helyezni, meg a 8 liter olajat is hátrébb lehet pakolni.

zsolty-j írta:
Én meg vettem volna a gyári Alpina kartelt,és olajpumpát Very Happy Very Happy Very Happy


Ha szabad kérdezni akkor mennyi egy alpina b8 kartel+pumpa(ha egyátalán lehet venni), és mennyi egy szárazkartelos szett ára?? Amúgy van még hátulpupos kartel M60 M62 motorhoz









remélem segítettem Szemcsis


-Hé Vész, mit akarunk csinálni ma éjszaka?
-Ugyanazt amit minden éjjel Bunkó, meghódítjuk az egész világot!

Sopron, Bécs    296    2005.05.28. 13:54
Addorjan
2009.10.22. 07:40   






Ez is szóba került a lehetséges megoldások közül.
De ha meg lett volna a megfelelő keret a dologra, akkor száraz kartert kapott volna a kocsi, azzal kb 5 centivel lejjebb lehetett volna még a motort helyezni, meg a 8 liter olajat is hátrébb lehet pakolni.

zsolty-j írta:
Én meg vettem volna a gyári Alpina kartelt,és olajpumpát Very Happy Very Happy Very Happy


   972    2005.10.10. 15:25
zsolty-j
2009.10.21. 20:47   






Én meg vettem volna a gyári Alpina kartelt,és olajpumpát Very Happy Very Happy Very Happy


Tatabánya    530    2006.12.12. 20:05
Addorjan
2009.10.21. 20:27   






SirCsak írta:
Addorjan írta:
A motort azért igyekeztem a lehető legelőrébb beépíteni, nem akartam, hogy túl hátulra essen, Ádám (Kerényi) autója nekem nem tetszik drift közben.


Kacsint számoltatok/terveztetek és úgy helyeztétek el, vagy a lehetőségek szabtak határt és csak kb tudtátok oda tenni ahova "jónak éreztétek"? azt lehet tudni kb, hogy alakul a súlyelosztása az autónak? persze csak ha nem műhelytitok Smile azt már tudjuk, hogy sem a túl elől, sem a túl hátul (50%-50% - Kerényi) nem jó Cool

a képeken látható dróthálós csővel pedig vigyázzatok, mert nekem kevesebb mint egy év után elkezdtek vele problémáim lenni Shocked


Driftre Ideális esetben 15-20 centit tolnék hátra a motoron, ez talán egy kicsit több, de még mindig nagyszerű kompromisszum. Egyébként én a jövőt a könnyítésben, a súlypont ljjebb helyezésében látom. A kerekekre eső terhelés is fontos, de nem annyira (szerintem). Nem tudom itt megvan-e az 50-50%, de ha nincs akkor sem lehetünk messze. Egyedül a tank pozíciója és alakja nem tetszik a kocsin (ez az egy nem az én ötletem volt:)

Dróthálós csővel nekem 3 éve nincs gondom, Árpié talán egy picit silányabb minőségű, de neki tervben van egy komplett fittinges rendszer.


   972    2005.10.10. 15:25
SirCsak
2009.10.21. 08:28   






Addorjan írta:
A motort azért igyekeztem a lehető legelőrébb beépíteni, nem akartam, hogy túl hátulra essen, Ádám (Kerényi) autója nekem nem tetszik drift közben.


Kacsint számoltatok/terveztetek és úgy helyeztétek el, vagy a lehetőségek szabtak határt és csak kb tudtátok oda tenni ahova "jónak éreztétek"? azt lehet tudni kb, hogy alakul a súlyelosztása az autónak? persze csak ha nem műhelytitok Smile azt már tudjuk, hogy sem a túl elől, sem a túl hátul (50%-50% - Kerényi) nem jó Cool

a képeken látható dróthálós csővel pedig vigyázzatok, mert nekem kevesebb mint egy év után elkezdtek vele problémáim lenni Shocked


   436    2006.10.30. 11:21
Addorjan
2009.10.20. 21:49   






Na akkor folytatódjon a mese.
Szóval adott volt egy 4.0 V8 és egy félig kész bódé. Azért esett erre a motorra a választás, mert könnyen beszerezhető és az alkatrészek sem M-es árban vannak hozzá. Na meg a kellemes nyomaték-leadás sem utolsó drift szempontból. Persze az egész szét lett kapva, kapott új csapágyakat, tömítéseket, gyertyákat, meg rengeteg dolgot és alaposan el lett pucolva.
Turboá-éktól elhoztuk a motort és ott helyben megrendeltük az acél lendkereket, kilencágú szinterrel és erősített kuplung szerkezettel. Ez utólag nagyon bevált, gyönyörűen áll fel a motor alacsony fordulatról is drift közben.

A következő probléma a V8as motor E36 bódéba való elhelyezésével adódott. Ezen hármasokban az összes motor hátul púpos karterrel készül, így a bölcső és a stabilizátor is az első részt foglalja el a motortérben. Az M60 viszont az 5ös és 7es szériába készült, ami nem fogasléces, hanem gömbcsuklós kormányszerkezettel bír, így a karterpúp hosszan előre lóg.
Két választásunk volt. Vagy előre és magasra helyezzük a motort, ami egy elég bután viselkedő, magas súlypontú, orrnehéz autót eredményezett volna. A másik megoldás, a jóval drágább hátrahelyezés volt, amihez komplett kardán alagutat kellett gyártani (amolyan amerikai drag-es módra) és a kartert is teljesen át kellett szabni. Nem beszélve a már kész és az S54-hez belőtt kormányoszlopról.

Szerencsére Árpi a második - sokkal versenyautósabb - megoldást választotta, ennek is köszönhető az autó remek irányíthatósága és a gyors terhelésváltások. A motort azért igyekeztem a lehető legelőrébb beépíteni, nem akartam, hogy túl hátulra essen, Ádám (Kerényi) autója nekem nem tetszik drift közben.






















   972    2005.10.10. 15:25
ZSOSZ
2009.10.16. 18:35   






Igazi SPORTSZER lett!Nem a TESCOs fajtából Surprised Yes x2


ne írj privátot,mert nem válaszolok.Hívj fel,szánj rá annyit ha kérdésed volna.-30-434-4214

szögedi betyár    3327    2007.01.19. 13:46
Addorjan
2009.10.16. 17:35   






Az autó eredetileg egy kikönnyített kasztnis, becsövezett, S54 motoros gép lett volna. A motort Árpi régi fekete E36-ából tettük volna át, ami már működőképes volt, de vészprogramon ment és a kábelezés is hagyott némi kívánnivalót maga után. Hátrébb tolásról is csak "szó volt".

A dolog jól haladt, a csontra szedés után lekapartuk az alvázvédőt, kivágtuk a felesleget és leadtuk a rendelés a műanyag elemekre és a csövezésre. persze így egyszerűen hangzik, a valóságban nem egyik napról a másikra ment.





A futómű a gyengém, így azon a téren nem lehetett olcsót alkotni:)
Ezért hát bejelentkeztünk Katona Úrnál egy szett gólyalábra, és rendeltem pár apróságot az újvilágból. Állítható stabilizátorok, G-szemes kormányösszekötő, G-szemes állítható lengőkarok hátra, duplán csapágyazott toronycsapágyak, E46 lengőkarok előre (ezt én gyártottam le).
Az összes többi alkatrész új, a szilentek kemények, a nagyobb elemeket meg homokfújták és szinterezték. Az első fékek E46M3-ról vannak, a hátsók E36M3.





Képünk illusztrációSmile








Adódott aztán, hogy az S54 a VEMS áldozatául esett - hiába no, ezt a modern motort nem lehet lyukkártyás hardverrel meghajtani:), szóval új erőforrás után kellett nézni. Így esett választás a jól bevált M60-ra, annak is a régebbi típusára, melynek beépítése a legkevesebb bonyodalommal jár. Ezt TurbóÁ-éktól sikerült beszerezni.





Sajnos képeket nem tudok nektek mutatni, egy C meghajtó megdöglés után eltűntek a dokumentumok könyvtárral együtt.


   972    2005.10.10. 15:25
DonDr!ft
2009.10.15. 22:40   






??? Na mivan?! Hetente lesz egy post?? Very Happy
Reggelre itt szeretném látni az egész storyt képekkel mindennel! Bunyós


..::::DonDr!ft ™
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
1981 E12 528i -> DriftCar project
1980 E12 520 -> StreetCar project

   27    2006.06.08. 18:36
SirCsak
2009.10.15. 09:49   






bizony bizony végre!
akartam is már írni a topicodba feltöltött képek láttán, hogy szerintem mindenképpen megérne egy saját külön kis hogyan készült beszámolót Smile szerintem sokunkat érdekel az építés folyamata Surprised Smile Kacsint

ha valamiről esetleg nincs is kép, kérlek írd majd le pár mondatban a történéseket Smile

várjuk a folytatást! Mad Szemcsis


   436    2006.10.30. 11:21
Turboá
2009.10.15. 09:23   






navégre! Kacsint


új játék-új izgalom.
R.C.S.

R.C.S.    7683    2005.03.14. 22:22
Dawe
2009.10.14. 23:00   





Redneck Boss
AMS??

Very Happy Addorján Motor Sport ? Kacsint


ADJ MEG AZ AUTÓDNAK MINDENT,MINDENBŐL A LEGJOBBAT ÉS MINDIG... ...UTÁNA MEG HASZNÁLD,AHOGY KEDVED TARTJA.
/R.R.T./

vecsés west side    2740    2005.10.08. 15:11
Addorjan
2009.10.14. 21:38   






Páran már láttátok Énekes Árpi autóját is élőben, ezt a projectet szeretném most bemutatni. Ez egy hosszú történet, és sok kényszerszünet, költözés és változtatás eredményeként készült el az autó bő egy év alatt.
Igyekszem minél részletesebben bemutatni a kocsit (mindent azért nem Very Happy ) , apránként ahogy az időm engedi. Sajnos egy csomó kép elveszett az építés egyes fázisaiból, így főleg a kész autóról vannak fotók.

Az alap: Egy 93-as 318is, tűrhető kasztnival, jó motorral.

A kezdetek:













   972    2005.10.10. 15:25
Hozzászólások megtekintése:   
hirdetési felület
 
<Előző téma megtekintése | Következő téma megtekintése> Időzóna: (GMT +2 óra)

  1 / 1 oldal
Tartalomjegyzék  »   Drift autó projektek

Új téma nyitása     Hozzászólás a témához

 
Ugrás:  

Nem készíthetsz új témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem módosíthatod a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat a fórumban.
Nem szavazhatsz ebben fórumban.

Vissza az elejére