|
|
speer |
2009.11.03. 18:25 |
|
|



|
|
speer |
2009.11.02. 17:31 |
|
|



|
Turboá írta: | speer írta: | Nem tudunk plusz információt beszerkezteni egymás írásaiba! Így előbb utóbb nagy lesz a kupi,minden szanaszét lesz,és tök áttekinthetetlen lesz.....erre v.mi megoldás? Vagy csak írjuk,írjuk,és mindenki kimacsolázza az őt érdeklőt? Addig is lökök még némi rizsát,mert most még ráérek... |
már az első3 sor elolvasása után tisztán látszik,hogy beleártottad magad rendesen. Talán már tetszett szívni? [/img] |
ÁÁÁ dehogy...szerinted?  |
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!" |
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!" 2801 2005.05.02. 07:23 |
|
speer |
2009.11.02. 16:25 |
|
|



|
|
breki |
2009.11.02. 14:35 |
|
|



|
powered írta: | breki írta: | már én is megtanultam minden egyes csavar helyét az m20-as fejen. 4 óra a csúcsom kétszeri le-fel (komplett)!! |
Akkor a hengerfej, szelepek, veztengely témakörben írhatnál néhány sort. |
nincs is ezzel semmi baj csak én nem vagyok szakember, puszta imádat gyerekkorom óta és szinte csak az enyémet ismerem. tanulni csak tapasztalatokból(főleg). konkrét adatokat nem ismerem(szelepek nyitási szögeinek eltolása, nekem ez is gyári)
amit biztosan tudok turbósított célirányos hengerfejbe elengedhetetlen a komolyabb minőségű szelepek , hozzáigazított vez.tengely(szelepnyitási mélység, időtartam, szögek), a szeleprugókról sem szabad elfeledkezni mert a nagyobb nyitás és a nagyobb fordulat miatt szükség van ezt az igénybevétel bíró rugókra. természetesen bővítés, síkolás típustól függően.
szépen indul a témakör.
remélem a hiányosságaimat itt megtalálom |
|
NYÍREGYHÁZA 692 2006.09.15. 13:47 |
|
powered |
2009.11.02. 12:34 |
|
|



|
breki írta: | már én is megtanultam minden egyes csavar helyét az m20-as fejen. 4 óra a csúcsom kétszeri le-fel (komplett)!! |
Akkor a hengerfej, szelepek, veztengely témakörben írhatnál néhány sort. |
racing performance |
PWRacing Pécs 3060 2006.07.17. 20:23 |
|
breki |
2009.11.02. 11:13 |
|
|



|
|
Jay325i |
2009.11.02. 00:00 |
|
|

Vendég
|
Na ha már ez itt a GY.I.K. akkor egy engem is rohattul érdeklő és tényleg gyakori kérdés:
MITŐL JELENTKEZIK / MIVEL IDÉZHETŐ ELŐ A LEFÚJÓSZELEP "VUTYUTYUtyutyu"-HANGJA?
Egyébiránt:
tényleg rátapintottatok végre, mi kell a halandóknak, én is régóta várok egy ilyen topicra ahol minden érthetően egy helyen megtalálható nem kell hetekig böngészve félmondatokból rájönni mindenre az egyszerű embernek (pl én) akinek vajmi kevés tudása van a turbós motorokról.
Ha aktualitását vesztette akkor nyugodtan törölhetitek a hozzászólásomat a rend érdekében nem lesz belőle sértődés!
Hajrá hajrá! |
|
|
|
powered |
2009.11.01. 21:52 |
|
|



|
speer írta: | töröltem amit írtam,mert én máshogy gondoltam mint Ákos,de Ákosé összeszedettebb,részletesebb!
Szerintem ez úgy is működhetne,hogy pl. én holnap megkezdenék egy közérthető kis irományt a DUGATTYÚK,DETONÁCIÓ,KOMPRESSZIÓ VISZONY témában,és mindenki hozzáteheti saját infóit gondolatait.Mikor kifújt a téma,választunk másik 3-at hasonlóképp kivesézzük,és így tovább.... |
Zsír! Házi feladat adott!
Én bevállalom a turbókat. |
racing performance |
PWRacing Pécs 3060 2006.07.17. 20:23 |
|
speer |
2009.11.01. 20:53 |
|
|



|
|
powered |
2009.11.01. 20:44 |
|
|



|
-Turbo ( méret, típus, lapátszögek, csapágyazás )
-Wastegate ( külső-belső )
-Blow-off ( pop off )
-Boost control
-Intercooler+csövezés ( szilikonok, bilincsek, vizes-levegős )
-Injektor
-Üzemanyagszivattyú+üzemanyagcsövezés
-Kipucsonk+kipufogórendszer
-Airbox ( tüték, szívócsőhossz )
-Benzinnyomásszabályzó
-Motorvezérlés+programozás
-Dugattyú ( CR, profil, gyűrűhorony, stb )
-Hajtókar ( profil, hossz, csavarok )
-Tőcsavar
-H.fej tömítés
-Vezérműtengely ( fokolás, szelepösszenyitás )
-Vízhűtő+venti ( méret, vízpumpasebesség )
-Vízbefecskendező rendszer
-Üzemanyagok ( benzin, E85, C16, metanol )
-Gyujtásrendszer trafók, gyujtókábelek ( cdi, distributor, coil on plug, wasted spark )
-Gyertyák ( hőérték, élettartam, hidegindítás )
-Folytószelep ( méret, elhelyezés, kialakítás )
Esetleg néhány szó eshetne ezekről:
detonációs égés, kipufogógáz hőmérséklet, dús, és szegény keverék, lag, surge, |
racing performance |
PWRacing Pécs 3060 2006.07.17. 20:23 |
|
powered |
2009.11.01. 20:23 |
|
|



|
Turboá írta: | hú ez nagyon jó
hogyan rendezzük a definíció szerű magyarázatokat?
Milyen elv szerint keressenek útmutatást, vagy csak egyszerűen ami eszünkbe jut, és olvassák sorban, ahogy jön? |
Megpróbálom fejben összeszedni, a szükséges motyókat, aztán egészítsétek ki, ha valami kimaradna. Illetve válasszon ki magának egy komponenst, és részletesen írjon róla az aki úgyérzi hogy képben van.  |
racing performance |
PWRacing Pécs 3060 2006.07.17. 20:23 |
|
breki |
2009.11.01. 18:00 |
|
|



|
|
veszettkutya |
2009.11.01. 17:59 |
|
|



|
BOLTON325IA írta: | Megkérném popeyt , hogy ebbe a topicba ne írhassanak csak szakavatottak ez nem a kérdezz felelek.Itt az lenne a lényeg hogy 1 helyen legyen minden amit a turbósítás topic több 10000 posztjából egy év összeszedni.Pl Speer,Turbo,Breki,Turboá,Powered,Brahner,Logan,Lezsi stb.Mindenki írjon egy hozzászólást összebeszélés alapján saját tapasztalatairól vagy egy kiragadott témakörről(persze ha ők is akarják)Pl:1: Mi a motorok turbós kompresszoros szivó működési elve. 2: Szükséges komponensek 3: építési irányelvek mit miért úgy.4: egyébb szükséges okosítandó elemek pl kuplung váltó fék 5: elektronika a szélessávú lambdától a VEMS-en át a legdrágább biszbaszokig 6:egyéni tapasztalatok jótanácsok
Na én így képzelném el és marha sokan hálássak lennénk érte. |
 |
VESZETTKUTYA
10.82@211 Csabix Motoren Werke THX R.C.S. |
kormány mögött ball oldalt :-) 2959 2005.08.01. 13:03 |
|
BOLTON325IA |
2009.11.01. 17:09 |
|
|



|
|
powered |
2009.11.01. 13:12 |
|
|



|
|
speer |
2009.11.01. 12:47 |
|
|



|
Idézet: | blueboi69 írta:
speer írta:
Emese ..menj a Budapest Bankba Zoltánhoz és intézz nála kovidugó,cometic mls,arp tőcsavar,és írható motorvezérlő hitelt! Tömören ez a titok a tartósságra....
Kicsit komolyabban....visszakéne olvasnod kb. 2005-évig,és mindenre választ kapnál,de gondolom nicsen kedved annyit olvasgatni,úgyhogy írok némi támpontot:
A tartós üzemhez szüséged van az átlagosnál nagyobb szakértelemre,mert a feltöltés által megszerzhető teljesítmény sem átlagos.Az ilyen mocik mechanikai igénybevétele a töbszöröse egy átlagosnál,és ha nem tudod mitől ,milyen üzemállapotoktól lesz baja,akkor hamar elmegy a kedved tőle,és csak egy pénztemető...
A tartósság jegyei a következők gyári belsővel:
-max. 0,5-bar körüli nyomás
-változtatható gyújtás időzítés,és benzinmennyiségek
-kontroll(műszerezettség)a motorról
-megfelelő hűtés
Csökkentett kompresszióval nem gyári belsővel:
-max. nyomás kb. 1.5bar
-komolyabb hengerfejtömítés
-kovácsolt dugattyúk
-hengerfej tőcsavarok
-műszerezettség
-precízen írható motorvezérlés
-kellően túlméretezett hűtőrenszer
Szóval ezek,a teljesség igénye nélkül....
Szia!
Nem akarok vitába szállni, mert még nem építettem saját turbo-s verdát. Ismerettségi körömben viszont van 1-2.
Kovászolt dugók,hajtókarok feltétlenül kellenek bele? Pl 1bar alatt.
Tudok néhány vasról - többek közt bmw, van magyar is - amiben nincsen kovicucc, mégis 1.5barral töltik és megy jóideig. Tehát felmerül bennem, hogy akkor 0,5-1bar között minek?
Sok gyárilag turbós autó is évekig elketyeg 0.7-0.9-1bar nyomással, úgy hogy ugyanaz van a blokkol belül mint a szívó társában gyárilag. És nemhiszem, hogy gyárilag kovicuccot raknának bele. Csak példaképpen, puntoGT, volvo440.
Nemrég volt egy kis szösszenet erről az e30 topikban, ha jól emlékszem JonesM50 (nemtudom pontosan a nickjét,sry) leszólt, hogy teljesen rossz az elképzelésem, miszerint 300pénz körül ki lehet hozni egy turbósítást, ha mindent magának csinál az ember, e-bayről vadássza a cuccot, kivárja mikor van vmi jó áron stb.
A kérdésre, hogy miért nem jön ki ennyiből, nem kaptam választ, viszont érdekelne a dolog.
Meggyőzhető vagyok ha valaki ép érvekkel szolgál, nem ragaszkodom a saját elgondolásaimhoz, csak látom, hogy akik építettek már ilyet azok kihozták 300pénzből, és ezek között volt Honda (rohadék elölkaparós) turbósítás is, ami utcai autó is egyben.
Tehát érdekelne a dolog.
|
Igen..itt annyiból igazad van ,hogy írhattam volna egy 3. kategóriát,miszerint:
Gyárias belső ,CSÖKKENTETT kompresszió....ezt a konfigot használják talán legtöbben,és ez a kovácsolt belső előtti ,már tartósnak mondható konfig.
DE! A 300-ezer ft viszont nagyon kevés...ha te magad csinálsz mindent,akkor is.Nekem a legelső konfigom is 450-be volt(csak anyag),de csak azért ennyi mert már ekkor volt valamiféle motorvezérlő támogatásom(unichip).
A 3-kiló csak valamilyen csirizelt-taknyolt nem túlélő,tiszavirág életű verzió lehet.Hogyan is lehetne tartós,mikor egy ilyen motort csak helyes beállításokkal lehet tartóssá tenni,és ez kb. a 3-kiló..akkor hol a többi? De nem akarok meggyőzni senkit,mindenki annyi motort pukkant el ,ahányat csak akar!! Mikor valaki ezt leírja,"dobok rá egy turbót,max. 3 kiló és kimegy a világból" na ezeket a faszokat csapnám agyon....és asszem marha finoman fogalmaztam!!!
De egyébként ha logikusan végig gondolod te v. bárki!! Senki nem szarja a pénzt,ha meglehetne normálisan csinálni 300-ezerből,akkor miért költenénk el rá a duplájánál is sokkal többet? Csak hisztiből v. poénból? 3-4 kilóval már nem poénkodunk.... |
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!" |
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!" 2801 2005.05.02. 07:23 |
|
Hexer |
2009.11.01. 12:04 |
|
|


|
Ha valaki mar regisztral es oktalan kerdesekkel zavarja a johiszemu forumozot, az vegye a faradsagot es ne sajnalajon 4500 gyenge magyar forintot es vegye meg a "Turbófeltöltés alkalmazása jármûmotoroknál" cimu konyvet.
Jo alapot biztosit egy sikeres turbositashoz es a haszontalan kerdesek elkerulese erdekeben.
http://www.marotikonyvker.hu/products/product_6637.html
Megjegyzem kb. 30% a konyvnek a "Maxim Boost by Corky Bell" vagy a "Forces Induction Performance Tuning by A. Graham Bell" konyvekbol szarmazik, igy ha valakit jobban erdekel akkor ezeket erdemes atlapozni. |
|
1080 2007.03.10. 17:40 |
|
speer |
2009.11.01. 11:51 |
|
|



|
|
A hozzászólást 0 alkalommal szerkesztették, legutóbb 2009.11.01. 13:19 (2). "Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!" |
"Kedvenc állatom a báránybőrbe bújt farkas!" 2801 2005.05.02. 07:23 |
|
powered |
2009.11.01. 11:35 |
|
|



|
Szabadon írható motorvezérlő elektronika. ( Full Standalone ecu )
" Az írható motorvezérlők legfontosabb előnye a magasfokú flexibilitás, vagyis bármely motor (atmoszférikus, és feltöltött egyaránt) a mechanikai alkatrészek adta kereteken belül a legnagyobb teljesítményt, nyomatékot, rugalmasságot produkálja vele, a lehetőségekhez képest legkisebb fogyasztással. További előny, hogy nem motorspecifikus, így egy esetleges motor-, vagy járműváltás esetén a computer áttelepíthető az új konfigba, ill. a flexibilitás miatt bármely mechanikai komponens cseréje esetén (pl. turbó, vez.tengely, kipuffogó) az új rendszer képességeihez állítható a computer is."
by: Palóczi Roland |
racing performance |
PWRacing Pécs 3060 2006.07.17. 20:23 |
|
erik3_6 |
2009.11.01. 11:27 |
|
|



|
Megpróbálom összeszedni mi is kell alapban egy turbosítás elkezdéséhez.
Motoron történő átalakítások :
1. Turbo az adott motorhoz és célzott teljesítményhez méretezve.
2. Kipufogó csonk, amire a turbo felszerelhető
3. Ha a turbo nem belső wastegate szelepes akkor egy külső wastegate szelep amivel a megfelelő turbonyomás beállítható (bővebben google.hu )
4. Csövezés a folytószelepig aminek a belső átmérője minimum akkora legyen mint a folytószelep átmérője
5. Jobb hatásfok érdekében egy intercooler (töltőlevegőhűtő) valahol az autó elejében elhelyezve, hogy minnél jobb hűtést kapjon és minimum csövezés méretével megegyező be és kilépő oldal.
6. Megoldani a turbo olajozását, ami a legegyszerűbben az olajnyomásgombától leágazva oldható meg 1,5-3mm-es belső átmérőjű csővel.
7. Turboból visszafolyó olaj visszavezetése, minél nagyobb átmérőjű csővel, legegyszerűbb megoldás az olajkartelon kialakítani egy visszafolyó ágat.
8. lefújószelep ( blow of ) beépítése a töltőágba, hogy a turbot ne lassítsa vissza a torlólvegő ami a folytószelep zárásánál keletkezik, általában a folytószeleptől nem messze elhelyezve.
9. A wastegatenek a lefújónak és a nyomásmérő órának kialakítani a vákumcsöveket amiben persze nyomáson töltés van.
10. ha gyárilag nincsen olajhűtő, akkor annak kialakítása.
11. Kipufogórendszer a turbo után minél nagyobb átmérőjű csővel és legkevesebb fojtással.
Kb. ezek az alap lépések ettől már turbósnak mondható a konfig de használni még nem lehet.
Nagyobb teljesítmény több üzemanyag amit a gyári vezérlő a gyári injektorokkal nem fog megadni. Itt szakad két félre a dolog, olcsó de sose lesz tökéletes megoldás és a drágább és jó is lesz.
Olcsó :
Légtömegmérő meghagyva gyári motorvezérlővel :
Ebben az esetbe a légtömegmérőt a turbo utánni töltőágba érdemes beépíteni ugyanis a turbo előtt a gázelvételnél tovább pörgő turbo "megszívja" a légtömegmérőt ami így rádúsít és az autó leáll, toltőágba építve kevésbé jelentkezik ez, de a légtömegmérő rugó előfeszítésen növelni kell. Több üzemanyag plusz injektorok beépítésével oldható meg amit reléken keresztül nyomásgombákkal lehet valamilyen szinten vezérelni . Gyújtással nagyon nem lehet variállni utógyujtás irányában kell elvinni a dolgot ha csavarható még a gyújtás akkor esetleg úgy, ha nem akkor a jeladót lehet eltolni. EZEK FÉLMEGOLDÁSOK! Rengeteg türelem és idő kell hozzá hogy működjön és tökéletes sosem lesz, viszont nem kerül sokba, ugyanis semmi visszajelzést nem kapunk a motor működéséről. Kicsit jobb megoldás, hogy műszerezünk és tudjuk figyelni az üzemanyag keveréket, de ebből megbízható műszer szintén soba kerül már, és ha még egy írható gyujtásra is benevezünk akkor máris ott tartunk a jó megoldásnál.
drágább de jó:
Programozható elektronika beszerzése :
Gyári injektorok nagyobbra cserélése, és egy programozható elektronikával vezérelni az egész rendszert, ezekből sokféle létezik
talán ár érték arányban továbbra is a VEMS a legjobb megoldás.
Ebben az esetben minden finoman állítható az üzemanyag és a gyújtás is a megfelelő lesz minden nyomáson, lesz alapjárat beindul hidegen is stb...
Így már megy a motorunk és használni is lehet, kérdés ugye mit bír :
Komplett motor gyáriban hagyva :
Nagyon sok múlik a motor mechanikus állapotától, ezért természetesen a legjobb megoldás ha a motort előtte teljes mértékben felújítjuk. Gyári belsővel a 0,5-0,6bar os nyomást egészen biztosan elviseli, de volt már tapasztalat 1,2bar-ral való töltésre is huzamosabb ideig gond nélkül (ezt mindenki maga próbálja ki ha van bátorsága hozzá)
Szerintem minél régebbi konstrukció egy motor annál jobban túl vannak méretezve az alkatrészei ezért talán többet is elvisel mint amire tervezték.
Komoly motor építése, de talán ez már nem a kezdő kategória :
kovidugó, komoly HF tömítés vagy tűzkarika, nagyobb üzemanyagrendszer, Túlméretezett hűtés (alapból ajánlott) stb...
Egyéb dolgok:
Megnövekedett teljesítmény így minden ami a hajtásban szerepel nagyobb terhelést fog kapni így érdemes ezzel is számolni.
Kuplung, váltó, difi, kardán, hardy, féltengely stb...
Mennyibe kerül??? :
Rengeteg dologtól függ, első és legfontosabb, hogy mi az amit magad meg tudsz csinálni, kreativitás hegesztési ismeretek de talán a legfontosabb hogy tudd a motorban mi miért is működik.
Új vagy használt alkatrészek alkalmazása.
Relés félmegoldás használt alkatrészekből saját barkácsolásban talán 300.000 ft-tól összerakható
Normális elektronikával vezérelve saját barkácsolásban 700.000 ft-tól
Tuti az 1.000.000-tól
Határ a csillagos ég...
Többi kérdés ami már 1 szinttel feljebb lépésről szól a turbosítás topicban feltehető.
Légyszi ha valamit nem jól írtam, vagy ti másképpen gondoljátok egészítsétek ki írjátok át, és kialakulhat egy olyan iromány ami a kezdő lépéseket tartalmazza, Popey meg tuti kiteszi valahova.
Nekem hirtelen ezek jutottak eszembe.
Erik |
www.konyhadesign.hu |
www.konyhadesign.hu 1032 2007.10.16. 17:23 |
|
powered |
2009.11.01. 11:08 |
|
|



|
|
racing performance |
PWRacing Pécs 3060 2006.07.17. 20:23 |
|
powered |
2009.11.01. 10:57 |
|
|



|
|
|
|
hirdetési felület |
|
 |
 |
|